Több kétség is felmerült az ukrán gabonaszállítmányok minősége kapcsán. A kereskedelmi vállalatok szerint a fő problémát az okozhatja, hogy a lényegesen nagyobb tárolókapacitásra tervezett konténerekben hónapokig alacsony mennyiségben veszteglő készlet megposhadhatott, ami komoly egészségügyi kockázatokat jelentene, a biztosítótársaságok ezért nem hajlandók felelősséget vállalni a szállítmányokért.
A kikötőkben mintegy 90 hajó vesztegel, amelyek egy része félig van megrakodva, a többi raktere pedig még üres. A szállítók most azzal álltak elő, hogy szerintük leromlott a kikötőkben rekedt gabona minősége. Ezen a véleményen van a Promising International Trading Co. DMCC (ОАЕ) fő forgalmazója. Hazem Saker kijelentette, hogy őt kereskedőként aggasztja a gabona minősége. Például aggodalommal tölti el, hogy az 50 ezer tonna rakományt befogadni képes hajókban a berakodott 10-20 ezer tonnányi gabona nem poshadt-e meg a veszteglés hónapjai alatt és alkalmas maradt-e arra, hogy exportálják. Ezért fontosnak tartja, hogy kereskedőként biztosítva legyen anyagilag az esetleges kockázatok fedezésére. Ám egyelőre egyik biztosító társaság sem hajlandó biztosítást kötni a hajókra és a gabonára – írja a Kárpáthír.
Forrás: Kárpáthír; Fotó: MTI/EPA/Ukrán elnöki sajtószolgálat
Facebook
Twitter
YouTube
RSS