Totálissá válhat a médiaháború, ha a kormány valóban bevezeti az RTL-lel való békülés jegyében az ötszázalékos reklámadót – nyilatkozta a Népszavának Simicska Lajos, a jobboldal legjelentősebb médiatulajdonosa.
Simicska Lajos mondatait, azaz a totális médiaháborúra vonatkozó kijelentést a Népszava szerint nem lehet másként értelmezni, mint hogy a kormány elveszíti szinte valamennyi fontos médiapartnerét, szószólóként az állami televízióra (és rádióra) kell támaszkodnia, amely túl azon, hogy szakmailag teljesen felkészületlen, nézettségben és elfogadottságban sem képes kompenzálni az eddigi támogatói kört. (Ez akkor is igaz, ha történetesen az RTL Klub valóban visszafogottabbá teszi politikai műsorait, elsősorban a híradóit, bár ezt a lehetőséget a csatorna vezetése eddig kizártnak tartotta.)
Az eddigi hírek szerint a kormány megegyezne az RTL-lel, hogy a társaságot sújtó 50 százalékos reklámadót olyan módon csökkentenék, hogy az eddigi sávos adózás helyett mindenkire egységesen vonatkozó 5 százalékos kulcsot vezetnének be.
A vesztesek oldalán áll a Fidesz eddigi gazdasági háttéremberének számító Simicska érdekeltségeibe tartozó közterületi reklámcégek zöme, de a Magyar Nemzet-Hír Tv médiacsoport is, de a sávos rendszer eltörlésével bő 130 millió forinttal emelkedik a Class Fm-et üzemeltető Advenio Zrt, és a Metropolt kiadó cég terhe is. Nemcsak e cégek miatt aggódik ugyanakkor a Magyar Reklámszövetség, mely közölte: a 0 százalékos adózói körbe eső cégek bevonása a reklámadó hatálya alá a kis árbevételű hazai médiavállalkozásokat – például a lapkiadókat – egyértelműen ellehetetleníti, továbbá a saját reklám megadóztatása miatt kiterjeszti az adóalanyi kört minden Magyarországon tevékenykedő vállalkozásra.
Forrás: Népszava
Facebook
Twitter
YouTube
RSS