Spanyolország egy még fejlesztés alatt álló terv finanszírozására szánta el magát, amellyel növelhetik az elektromos járművek és akkumulátorainak gyártási kapacitását. A partnerek közt találjuk a Seatot, a Volkswagen leányvállalatát, az Iberdrolát, a Caixabank pénzügyi csoportot és a Telefónica mobilszolgáltatót. Együttműködésük legfőbb célja az ország vezető autóipari szerepének megtartása a fenntartható mobilitás terén.
Pedro Sánchez spanyol miniszterelnök és Herbert Diess, a Volkswagen elnöke a spanyol király kíséretében meglátogatták az autógyártás új, tervezett helyszínét. Maga a látogatás és a bejelentés azért volt jelentős, mert a főváros közelében egy másik nagy autógyártó cég, a Nissan került kedvezőtlen gazdasági helyzetbe.
A Reuters értesülései szerint a 2020-as tavaszi korlátozások során a Nissan három üzemének bezárására kényszerült. Azonban most úgy tűnik, hogy nincs minden veszve, hiszen üzemeik 6,8 milliárd eurós költséggel átalakíthatóak, így bevonhatóvá válnak az akkumulátorgyártásba. Az összeg a 2023-ig megérkező, európai helyreállítási alapból kerülne finanszírozásra. Ez azért is lehet nagy dobás, mert a francia Schneider Electric és a dél-koreai LG Energy Solution is érdeklődik a Nissan üzemeiben folyó akkumulátorgyártás iránt.
Az Ipari, Kereskedelmi és Idegenforgalmi Minisztérium szóvivője egy e-mailben elmondta, hogy a projektnek még nincsenek meg a pontos részletei. Ezen kívül az Iberdrola sem volt hajlandó a kormány által közzétett információknál többet mondani a projektben betöltött szerepéről. Bár Spanyolország európai társaihoz képest le van maradva az akkumulátorgyártás területén, de a portugál határon lévő lítiumnak köszönhetően idővel akár piacvezetővé is válhat.
Forrás: Mandiner; Fotó: irizar-emobility.com
Facebook
Twitter
YouTube
RSS