Hányszor, de hányszor hallottuk már azt a mondást, hogy “Magyarországon nincs Halloween, Magyarországon halottak napja van”? Sokan ugyanis a mai napig úgy gondolják, hogy az ijesztgetéssel összekötött beöltözés, a halloweeni bulik, díszek, illetve az október végi “spooky” hangulat mind-mind “az USA majmolása”, ami nemcsak a magyar hagyományoknak, hanem a gyerekeknek is árt.
A minap jött velem szembe egy videó, amelyben egy közel 600 ezres követőtáborral rendelkező tiktokker apuka sikeresen lefordítja a Halloween szót arra, hogy Hell Will Win, avagy a “pokol győzni fog”. Az apuka kifejti, hogy a Halloween és annak szokásai azt tanítják a gyerekeknek, hogy a félelem és a halál vicces dolgok, valamit hogy “a boszorkányság, a bálványimádás és az okkultizmus mókás dolog”. Az apuka szerint a Halloween miatt a gyerekek azt hitetik, hogy szellemekkel, démonokkal következmények nélkül lehet játszani, hogy a gonoszból lehet jót csinálni, illetve, hogy a “populáris kultúra előrébb van, mint az Isten törvényei”. Az apuka sarkos véleményét ráadásul arra vezeti ki, hogy gyermekünk teljes személyiségét eltorzíthatja az, ha évente egyszer, október vége fele találkozik a Halloween jelenségével, és ne adj Isten, megnézünk vele egy Caspert vagy egy Addams Family-t.
Valóban pokoli ünnep, vagy csak egy régi pogány hagyomány?
Röviden összefoglalva, a Halloween a kelta samhainra vezethető vissza, ami erősen a halottakhoz kötődik (samhain a kelta naptár utolsó napja, a szó a nyár végét jelenti). A kelták és a gael nyelvet beszélő népek úgy hitték, hogy október 31-én a világ és a túlvilág közti határ elvékonyul, sőt, megnyílik, a holtak és a természetfeletti lények átjöhetnek az emberek közé. A vaskorban (Krisztus előtt 800–600 körül) már javában ünnepelt samhaint az ókorban más népek is átvették, mindenekelőtt a rómaiak, akik néhány saját ünneppel keverték: a parentáliával és a feráliával (a holtak emléknapja, amit eredetileg februárban tartottak), valamint Pomona napjával – ez utóbbi egy menád, Bacchus boristen kíséretének egyik tagja, a gyümölcstermesztés védnöke. A termények, illetve a betakarítás és az aratás vége más kultúrkörökben is a holtak napjához kapcsolódott.
A Halloween elnevezés valamikor a XVI. században alakult ki. A mindenszentek előtti éjszakát az írek All Hallows Even (even = evening, Minden Szentek Estéje) néven illették, a skótok ezt egyszerűsítették Halloweenre. A Halloween tehát, bár nevében a Mindenszentekre utal, valójában nagyon is egy régi, pogány ünnep, amelyből mára – a karácsonyhoz és a húsvéthoz is hasonlóan – a fogyasztói társadalom egyik legkedveltebb hagyománya lett.
De miért ne lehetne hazánkban egyszerre halottak napja, mindenszentek és Halloween is?
Jogos, egyszerre nem is lehetnének ezek az ünnepek egy napon, hiszen egymást követik. Halloween október 31. estéje, a mindenszenteket november elsején, a halottak napját pedig november másodikán tartjuk hagyományosan. Valóban, a Halloween mint közösségi esemény pár éve kezdett el főleg a fiatalok körében elterjedni Magyarországon is; manapság már egyáltalán nem szokatlan ezen az estén bulizni, beöltözni, de néhol még a cukorkagyűjtéssel is próbálkoznak a gyerekek. Miért lenne ördögtől való egy olyan ősi hagyomány, amely közelebb hozza a mitikus lényeket hozzánk, a halált és a félelmet úgy bemutatva, hogy annak rémisztő és szórakoztató részével is megismerkedhessenek a gyerekek?
Nem lesz egy gyerekből sorozatgyilkos csak azért, mert – szigorúan 12 éves kor felett – lát egy ilyen filmet, sőt, nem is lesz belőle okkultista sátánimádó csak azért, mert tinédzserkorban megnézi Az ördög ügyvédjét. Jobbat mondok: a vámpírok létezésében sem fog hinni a hatéves, miután látta a Hotel Transylvaniát. És tudjátok, miért nem? Bizony, a nevelés miatt. Ha a gyermek otthon megfelelő nevelést kap, megfelelő figyelemmel és értékrenddel kiegészítve, akkor pontosan megtanulja, hogy mind ezek a hagyományok, mind pedig ezek a filmek egy-egy hangulatot, szórakozást jelentenek, nem pedig valódi történeteket. Az, hogy a – mély jelentéssel bíró – hagyományos keresztény ünnepek mellett bevezetünk a Halloweenhez hasonló, esetenként pogány, messziről jött hagyományokat is, még nem azt jelenti, hogy a keresztény ünnepek jelentősége csorbulna vagy elveszne, sőt, nem is jelent veszélyt sem a gyermek fejlődésére, sem pedig a saját értékrendünkre.
Sokkal rosszabb dolgok is jönnek nyugatról napjainkban a Halloweennál, foglalkozzunk inkább azokkal, a gyerekeket meg a tiniket hagyjuk, hogy egy estére a boszorkányok, csontvázak és a horrorsztorik világába repülhessenek. Legalábbis ezt gondolom én, a vitára bárkivel nyitott vagyok.
Ezek
2023-11-11 at 20:08
Akinek Busójárás meg a farsang nem elég, annak úgy kell ez a Halloween, mint az lmbtq felvonulás. És úgy is erőltetik, már vagy 20 éve fej-fej mellett majdnem egyforma sikerrel.
A Challenge Day-ra ki emlékszik? Tudja valaki mikor van?
De ha rárepülnek egy hagyományos ünnepnapra, akkor könnyebb dolguk van, mint a kommunistáknak aug. 20-an Szt.Istvánnal.
Hallottunk már a szabad akaratról?
2023-11-03 at 10:10
@M 2023-11-03 at 08:23,Kedves M, Kedves Dóri,
Nem erröl van szó.Ez nem egy “kicsit is modernebb, megengedő vélemény”, hanem megint egy kiskapu ahol bejön egy értelmetlen riogatásról , elrettentésröl és egyéb rondaságról szóló szokás,amelyik igen csak sok pénzt hoz bizonyos embereknek. Miért? Miért nem keressük inkább a szépséget, harmóniát, nyugalmat és békességet adó szokásokat? Nincs elég borzalom a környezetünkben ? Vagy arra megy ki a játék, hogy “érzékenyítsük” a gyermekeinket és magunkat ezekre a rettenetekre? Hogy fásultak és belenyugvók legyünk abban, hogy “ez már csak így van” és ne tegyünk ez ellen semmit, hiszen ez a “természetes”?
.Elég ha kinyitjuk a TV-t, hallgatjuk, látjuk a napi híreket, és ha nem tartjuk fektetve a napilapokat, kifolyik belölük a vér. Hát ezért ne legyen Magyarországon Halloween,
Greg
2023-11-03 at 10:02
M 08:23
Tisztelt M, ha azt írja nagy együttérzéssel, hogy
…”megfogalmazol egy kicsit is modernebb, megengedő véleményt” … “valamiben nem egy színtiszta maradi állásponton vagy”…
abból az látszik igen világosan, hogy sikerült az egész itt folyó eszmecseréből éppen a lényeget nem megértenie. A használt kifejezései pedig megmutatják, hogy soha nem is fogja azt megérteni, mert az éppen a lényeget leíró szavak, fogalmak hiányoznak a becses szótárából…
M
2023-11-03 at 08:23
Dóri, remélem olvasod a kommenteket. Ezek az emberek a közönséged. Az ő oldalukon állsz. Mikor fogod észrevenni, hogy akárhányszor megfogalmazol egy kicsit is modernebb, megengedő véleményt, mindig ezt a reakciót váltod ki belőlük? Csak annyit kell tenned, hogy valamiben nem egy színtiszta maradi állásponton vagy, és máris kivetnek maguk közül. “A Dezse családnak az agyára mentek a tetoválások”, “égessétek el ezt a boszorkányt”, “A cikkíró szerint rendben van ez a sátánista szokás?”. És ez csak néhány példa. Soha nem fog megérteni téged az az oldal, amit általában igyekszel kiszolgálni.
vidar
2023-11-02 at 17:19
Semmi szükség nincsen erre a kultúránktól valójában idegen hőbörgésre. Salamon idején voltak ugyan faragott tökök, és vagy 50-60 évvel ezelőtt valahol Magyarországon tökökkel és láncokkal ijesztgették az embereket. De nekünk semmi közünk ehhez. Kérdem én? Ha 31-én ilyesztő idiótának öltözik egy gyerek, másnap hogyan viszik el a szülők mécsest virágot elhelyezni a szerettei sírjára. Annyiból igaza van a cikk írójának, hogy ez nevelés kérdése. De arra hajlamosítani egy gyereket, hogy viháncolva ijesztgessenek másokat, az hiba. Nem is kicsi.
Tegnap este én is összefutottam maskarás gyerekekkel ( sőt, volt köztük pár felnőtt is ), és szomorú lettem. Teljesen idegen dolog ez, nincsen rá szükség. Ott van bulizásra a farsang.
Greg
2023-11-02 at 14:44
Beleskapitány 13:10
Más malomban őrölünk és ez sajnos egyáltalán nem vicces, ezért tisztelt figyelmébe ajánlom többek között Nahát kommenttárs tegnap 14:31-kor kelt hozzászólását is.
Nem igazán a pogány vagy nem pogány eredet az, ami miatt sokak számára irritáló a halloween külsőségeinek hazai majmoltatása, akármikor is kezdődött az el, hanem mert tőlünk egyszerűen teljesen idegen a halálon való viccelődés, a gyerekenek a halálon, a halottakon való effajta buliztatása, szórakoztatása.
Vannak kultúrkörök, ahol a halál eljötte hatalmas örömünnep a családnak, de egyáltalán nem ebben az idióta halloween stílusban! Ez persze nem egy nyugatról jövő divat, ezért nem is terjed nálunk, pedig ha valami, ez ténylegesen sokat segíthetne a gyász feldolgozásában. Azonban ott azok az emberek végtelenül tisztelik a halottakat és az élet utolsó pillanatát, mert az emberek ott másként éreznek, gondolkodnak életről, halálról. Nálunk ehelyett inkább arra szoktatják, tanítják a mi gyerekinket, hogy mindebből egy jópofa jelmezes bohockodást csináljanak.
Igy hát jó halloweenes szórakozást kívánok minden européernek és kívánom, hogy ne szakadjon meg a szívük, amikor a legszeretettebb személyt elveszítik, hanem keressék elő a tököt meg a jelmezeket és bulizzanak majd egy jót a gyerekekkel. Remélem sikerülni fog nekik.
sumer
2023-11-02 at 13:53
@Beleskapitány
Vicces, de például Baseball és Softball Szövetség is létezik már a 90-es évek elejétől Magyarországon, mégsem látni kis gyerekeket tömegével, nagy bőrkesztyükkel rohangálni az utcán.
Ahogy, Halloween is létezik már egy ideje Magyarországon, de szerencsére még nincs nagyon elterjedve. Ha figyelmesen olvasod, akkor az eddigi diskurzus is inkább arról szólt, hogy el kell-e azt terjeszteni Magyarországon?
Beleskapitány
2023-11-02 at 13:10
Vicces, hogy úgy írnak a Halloweenről, mintha csak most toporogna a küszöb előtt. Már több mint 20 éve van Halloween Magyarországon. Aki meg a pogány szokásoktól fél az remélem sem karácsonyfát nem állít, sem locsolkodni nem jár, sem húsvéti tojást sem fest. Ezek pogány hagyományok és semmi közük a kereszténységhez.
sumer
2023-11-02 at 10:23
@Greg: “látnivaló az lmbtq terjedése elleni intézkedések ellenére virágzó őrületet.”
Az unokáim angol nyelvű óvodába és iskolába járnak Magyarországon. Mindkettőben volt Halloween party. Ártalmatlan volt, és mindketten élvezték azt; ezért nem hiszem, hogy bármilyen indokkal ki kellett volna maradniuk abból! Viszont egyikben sincs LGBTQ foglalkozás, és az jelenleg Magyarországon nem is lehet.
“Nézetem szerint nekünk felnőtteknek pusztán annyit kellene tennünk, hogy…”
Szerintem, meg bízzuk ezt is nyugodtan a szülőkre! Én is ezt teszem.
Greg
2023-11-02 at 09:21
sumer 23:43
Köszönöm, hogy reflektált a hozzászólásaimra. Tiltani valóban nem csak értelmetlen, de haszontalan is lenne a halloweent, látnivaló az lmbtq terjedése elleni intézkedések ellenére virágzó őrületet.
Nézetem szerint nekünk felnőtteknek pusztán annyit kellene tennünk, hogy tartsuk nem kívánatosnak és ne támogassuk egy teljesen idegen kultúrájú világból importált és nem csak általam, de szerencsére sokak által visszataszítónak tartott, a gyerekeknek a halállal, a halottakkal való ostoba, izléstelenül bohóckodó bulizását. Ennyi…
sumer
2023-11-01 at 23:43
@Greg: “A felelősség értük pedig a miénk, felnőtteké, akik ha van eszünk, tudjuk jól, mire megy ki a játék!”
Ez igaz, de a választ a műsorvezető hölgy már meg is fogalmazta: “Ha a gyermek otthon megfelelő nevelést kap, megfelelő figyelemmel és értékrenddel kiegészítve, akkor pontosan megtanulja, hogy…”
A Halloween szerintem ostobaság, de a gyermekeim imádták egykor annak hangulatát (a beöltözést, a házról-házra járkálást és az apró ajándékokat). Egy időre belekerültek egy világba, ahol mindez természetes volt. Nálunk még egyáltalán nem az. Remélem, hogy nem is lesz az!
“Úgyhogy ébresztő emberek, ideje lesz elkezdeni komolyan venni a dolgokat!”
A Halloween, mint ősi kelta hagyomány, szerintem sokkal kevésbé ártalmas egy gyermek szempontjából, mint az új keletű LBTQ propaganda. Mig előbbit nem lehet (és nem is érdemes) kitiltani a hazai óvodákból/iskolákból sem, addig utóbbit az illetékesek már meg is tették. Ennyi…
Greg
2023-11-01 at 22:59
sumer 21:00
Nem, nem a halloween egymagában teszi tönkre, ez csak egy a sok közül, ami a gyerekek világába fészkeli be magát és alakítja át azt ravaszul és szinte észrevétlenül De sok lúd disznót győz ezért egyáltalán nem osztom a naív optimizmusát. A felelősség értük pedig a miénk, felnőtteké, akik ha van eszünk, tudjuk jól, mire megy ki a játék!
És ez sajnos már nem játék, még ha annak is van beállítva. Úgyhogy ébresztő emberek, ideje lesz elkezdeni komolyan venni a dolgokat!
Atti bácsi
2023-11-01 at 21:23
Komcsi mozgalmi ünnepek forradalmi eszmék is a hagyomány a normalitas a kereszténység a társadalom rombolása , a multik fogyasztói társadalom pazarló nihil életmod reklámja is . Alexander Levay állitotta hogy a ^helovin^ a sátánisták legnagyobb ünnepe . A buli bully bika Baal bálozás bállvány imádás kicsapongás kifinomult formája . Aki ezt nem élvezi az van eszénél mert a lerészegedés magamutogatás kábszerezés balhék tombolás kurválkodás a romlás .
sumer
2023-11-01 at 21:00
@Greg: “ha a társadalmat módszeresen tönkre kell tenni,”
Nem hiszem, hogy a Halloween önmagában tönkretenné a magyar társadalmat. Az is igaz, hogy nem is tenne hozzá semmit.
“a leghatékonyabban ugyan hol lehetne máshol, máshogy megtámadni, mint a gyerekek, a fiatalok elhülyítésével?”
A Halloween, – ahogy én láttam -, az angolszász országokban sokkal inkább közösségi esemény, és az is marad; ahol a gyerekek jelmezekbe öltöznek és kis csoportokban édességet (csokit/cukorkát) gyűjtenek a lakókörnyezetükben. Számukra ennyi az egész, és szerintem nem is kell többet belelátni!
Ettől függetlenül nem hiszem, hogy Magyarországon ennek a szokásnak bármi létjogosultsága lehetne! Főleg akkor nem, ha a mi hagyományaink közül egyet, a húsvéti locsolkodást szoritaná ki a gyerekek szokásai közül. Az valóban nagyon káros lenne a nemzeti hagyományainkra nézve!
lászló54
2023-11-01 at 20:12
Hülye angolszász eredetű szokás majmolása csupán pénz lenyúlásról szól,nekünk semmiközünk hozzá !!! A halállal viccelődni véleményem szerint egy ízléstelen visszataszító jelmezes baromság!!!
Greg
2023-11-01 at 18:31
sumer 17:59
Tisztelt sumer, ha a társadalmat módszeresen tönkre kell tenni, a leghatékonyabban ugyan hol lehetne máshol, máshogy megtámadni, mint a gyerekek, a fiatalok elhülyítésével? Tudják ezt a nemzetközi és hazai támadók nagyon jól. Csak azok a végtelenül ostoba magyar emberek nem, akik gyanútlanul a saját gyerekeiket szolgáltatják ki nekik és teszik ki őket a lopakodó agymosásnak.
Az ilyen cikkek pedig kiválóan megágyaznak ennek a folyamatnak. A kérdést, hogy ezt ostobaságból, vagy más okból teszik, csak a cikkírók lennének hivatottak megválaszolni.
Nézzük_magát_a_dolgot
2023-11-01 at 18:30
Nekem mindegy, hogy pogány van keresztény hagyomány, de NEM magyar hagyomány. Minden xart átveszünk az önmaguk paródiájába forduló hülye angolszászoktól. Csak buli legyen, Bálint (mi több, Valentin) nap, pride, “a gyerekeknek buli kell” meg teló simogatás fejberúgós klipekért. Ezzel az erővel előbb-utóbb bejön a Hálaadás-napi pulykasült, meg lóherés Leipreachán törpe ugrabugrálása (Jump around!). Ahogy én a pestieket elnézem, miért ne? Hogy a Hétszűnyű Kapanyányi Monyók öntene tűzforró kását az ilyen remek ötleteket terjesztők hasára! Vagy Pancimanci törpe, de könyörgök, ne Leipreachán!
sumer
2023-11-01 at 17:59
Szabad-e behozni a Halloween-t Magyarországra…?
Szabad, de minek? Amerikában sem igazán értettem, hogy miért van, de ott a gyerekek nagyon szeretik. Az enyémek is szerették. Bekopogtak a szomszéd házakba, és azt mondták: “Trick or treat”. És mindig kaptak valamit…
Mi ehhez hasonlót gyerekkorban Húsvétkor csináltunk, amikor a “Szabad-e locsólni?” kérdéssel jártuk körbe a szomszédokat. Ez utóbbi manapság már nem igazán sikk, de én egy kicsit szomorú lennék, ha ezt a régi szokást a gyerekektől a Halloween venné át Magyarországon!
Greg
2023-11-01 at 17:57
Az egész halloween cirkusz a többi hasonló jelenséggel együtt a nyugat-európai kultúrális viszonyok állapotjelzője, a teljes hitbeli-erkölcsi lezüllés okozta morális csőd termékei. A halállal, a halottakkal való idióta viccelődés, primitív bohóckodás tökeletesen bemutatja a mai nihilista européerek végletekig kiürült lelkivilágát, akik már arra sem képesek, hogy az egyetlen, mindenkire egyformán váró legfontosabb életesemény és az azon már átesettek iránt kellő tiszteletet tanusítsanak.
K
2023-11-01 at 17:50
A pogány halloween keresztény szempontból elfogadhatatlan , és tiltott.
A kereszténység szerint bűn ha a “tiniket hagyjuk, hogy egy estére a boszorkányok, csontvázak és a horrorsztorik világába repülhessenek” halloweenkor, sőt ilyenre bíztatni is bűn.
K
2023-11-01 at 17:44
X3
2023-11-01 at 16:35
A te szempontod szerint valóban igazad van, a polgárjog szerint…de:
–A Katolikus Egyház szerint CSAK AZ EGYHÁZI HÁZASSÁG az elfogadható, és aki ez ellen cselekszik, az állandó bűnben él a Katolikus Egyház szerint. A katolikus házasságban nincs válás.
–Az a katolikus aki NEM katolikus házasságban él, az már nem is katolikus.
A pénzes polgárság által “fellazított” református egyház szerint már elfogadható az egyházi válóper, ami így ugyanaz mint a polgári házasság ami felbontható.
gyozo2018
2023-11-01 at 16:46
Legközelebb arról értekezik, hogy ugyan, mi baja lehet a csecsemőnek, ha pedofil szereti meg?!
X3
2023-11-01 at 16:35
K.12.47. Nem ertek veled egyet. Esküvő nélkül is lehet kapcsolatban elni,ami nem bün. Bün az ha valaki eskűvőt követően èvek múlva ujabb punc..ka miatt otthagy 2vagy 3 gyermeket.Gondolkozz el rajta.
Matu
2023-11-01 at 16:27
Más kultúrák pogány hagyománya, de ma már csak üzlet – és ezért került be hozzánk is. Üzleti érdekből. Átvehetnénk esetleg a mexikói hagyományokat is, akik kajákkal jól felpakolva mennek ki a temetőbe, bulizni és “megvendégelni” a halottakat. Az is “biznisz”! Vagy vannak ennél még morbidabb szokások is, amiből szintén lehetne hasznot húzni, mégsem tesszük (szerencsére…!) A saját hagyományainkat, hogy a halottainknak is terítünk a vacsoránál és gyertyát gyújtunk, hogy “hazataláljanak”, már nem gyakoroljuk, mert túl “olcsó”.
Kőmíves László
2023-11-01 at 15:52
Dezse család, agyatokra húzódott a sok tetoválás! Húzzatok a punkok közé!
Nahát
2023-11-01 at 14:33
Ja, és még valami: abszolút aktuális egy keresztény országban erőszakkal pogány ünnepet bevezetni. Vagy mégsem?
Nahát
2023-11-01 at 14:32
A félelem és a halál vicces dolgok? Na persze. Amíg el nem veszíti valamelyik gyerek az apját vagy az anyját. Vagy mindkettőt. Félárvának, árvának lenni már nem olyan vicces. Cipeljük magunkkal a sérülésünket egész életen át. De még felnőttkorban is megviseli az embert a házastársa vagy a szülei elvesztése. A saját gyermek elvesztéséről már nem is beszélve. Kérdezzék meg azokat a nőket például, akik szeretnének gyermeket, de már a harmadik magzatuk vetélt el. Vicces? Egyáltalán nem. Ismerek olyan nőt, aki hat spontán abortusz után szült végre egészséges gyermeket. Ő kitartott, és a Jóisten megkönyörült rajta.
Sokan nem tudják, hogy november elseje nem Halottak napja, hanem Mindenszentek.
Halottak napja november másodikán van. A multicégeknél önkéntesen kötelező halloweenezni. Ismerősöméknél a cég holnapra szervezte a halloweent. Eléggé szívtelen dolog. Ott kell majd jópofáskodniuk a főnökkel, meg a kollégákkal, közben mindenki titokban a halottaira gondol. Amerika megmondta, rengeteg pénzt áldoznak a magyarországi kultúraváltásra. Ez is annak a része. Hogy rohadjanak meg!
Mária országa
2023-11-01 at 14:27
Égessétek meg ezt a boszorkányt!!!
gyozo2018
2023-11-01 at 14:25
heman
2023-11-01 at 13:0
A tökfej: KO!
Amúgy mifelénk a farsangon öltöznek jelmezbe.
Cikkíróék meg halottak napján.
Sarolta
2023-11-01 at 14:25
A sátán meghivása mellözni kell. Ezért
ilyenek a mai fiatalok
lelküket megszállja és
ott is marad bennük.
Miki
2023-11-01 at 14:19
Jó-jó,nyugi van,mingig is épültek be kultúridegen szokások nálunk is,sztem ez sem más,kellett egy elterelő effekt,amivel le tudnak még több embert választani a kereszténységről.Ez rendkívül alkalmas erre,hiszen erősíti a mai generációk életérzését,hogy csak azzal kell szembenézni,ami kellemes és buli és nem az elhunytaink emlékével.Pusztán nevelés kérdése az egész
Greg
2023-11-01 at 13:40
A tisztelt cikkíró nem lát semmi rosszat abban, ha időnként az ember hülyén viselkedik, pláne a gyerekek, akik meg eleve hajlamosak is rá.
Erről eszembe jut drága Nagymamám, aki mikor már fél napja vágtunk hülyébbnél hülyébb ronda grimaszokat, a jellegzetes rosszalló arckifejezésével csak annyit modott: meglátjátok, egyszer még úgy maradtok!
Bizony igencsak van ebben valami, ha nem is szó szerint. Hogy mennyire, azt megmutatja az egész permanensen egyre dilisebbé váló világ az összes hülyeségével, amit csak az tud igazán megítélni, aki élt a jóval ezelőtti korokban és ezáltal van összehasonlítási alapja és látja, hogy lehet lerombolni mindent azért, hogy helyette a romokra majd várat építsünk az innen-onnan összehordott szarból, abból az anyagból, amiről mindenki tudja, hogy abból nem lehet várat építeni.
Itt van ez a mostani téma is. Tulajdonképpen senkit nem kötelez senki és semmi ezekre az importált, ám sajnos nagyon népszerű, igazi gagyi “ünnepekre”! De sajnos a nyugatról érkező bármilyen szemétnek nálunk mindig volt vonzereje, mert a sok hülye műmagyarnak, a nagy européereknek ami onnan jön, az úgyebár olyan édi meg olyan trendi, hogy egyenesen meg kell érte dögleni!!!
Így volt ez már anno a rágógumival, a farmerrel, az orkánkabáttal, a cocacolával és lehetne sorolni sokáig. Nem számított, hogy szar is meg egészségtelen is a sok műlötty, a hot-dog, a hamburger, a sült krumpli, stb, napjainkban is ezeket zabálja a fél ország, még ha beledöglik akkor is. A majmolás, az ostoba divatkultusz teljesen megmérgezte az átlagembert, legalábbis azokat, akiknek a gyökerek, a hagyományok, az ősi kultúránk csak értektelen kölöncöt jelentenek. Az ilyenek által nevelt hülyegyerekek például a nyelvészek által is világ egyik legcsodálatosabb nyelveként elismert magyar anyanyelvüket lassan már alig ismerik, de nap mint nap folyamatosan pusztítják és rombolják! Bezzeg a hadova angolul vartyogni, az a trendi és a rendkívül fontos nekik.
Az ezirányú néphülyítés az egyik legkönnyebb és legeredményesebb tevékenység, mert valami okból a magyar igen nagy affinitást mutat minden nyugatról érkező szemét iránt. És mivel a gyerekek már szülői közreműködéssel is inkább az egyébként az égvilágon semmi másra nem használható ostoba vacak halloween tökből farigcsálnak ki rémisztő pofákat és öltenek fel ízléstelen riogató jelmezeket, a helyzet nagy valószínűséggel csak romlani fog.
Mert hülyének lenni, hülyén viselkedni úgy látszik tényleg jó, sőt alkotmányos alapjog is, és olyan édi, hogy ha hagyjuk, hogy a gyerekek “egy estére a boszorkányok, csontvázak és a horror sztorik világába repülhessenek”.
Hát igen, ez a cikkíró és világa szabad véleménye. De a halloween meg a valentin meg a prájd és társainak zsigeri idiotizmusáról, az egész haladó européer “kultúrális” irányzatról kimondani az igazat, az egyáltalán nem trendi és ha így “haladunk”, lassan netán még kellemetlen következményeket is vonhat majd maga után.
heman
2023-11-01 at 13:08
Csak a buli, meg a buli kedves cikkíró nő a meghitt halottak napja helyett? Nem véletlen, hogy a hallooween szimbóluma egy üres tökfej!!!
A biden elnök halloween bulijára, blinden a fiát zelenszkíjnek öltöztette.
István Gyurina
2023-11-01 at 13:00
Még egy lépés az önfeladás felé.
Logikus
2023-11-01 at 12:59
Majd ha NewYorkban a Timesqeren busójárást rendeznek. Azaz soha!
K
2023-11-01 at 12:47
Halloween pogány ünnep,….:
–és pont.
Halloween megünneplésére való (fenti)”rábeszélés” széles út a pogányság felé, ami megengedhetetlen.
–Nincs “normális” érv arra vonatkozóan, hogy meg kellene ünnepelni egy pogány ünnepet (Halloween ).
–Különösen egy keresztény vagy katolikus nem ünnepel egy pogány ünnepet.
Az ilyen engedmények vezetnek arra , hogy egy keresztény vagy katolikus templomi esküvő nélkül bűnös kapcsolatban együtt éljen a párjával.
Isten nélkül nincs boldogság, és erre sokan csak szomorú tapasztalatok árán jönnek rá, amikor már sajnos késő.
Pék Jánosné
2023-11-01 at 12:19
Mr. Smith2023-11-01 at 10:54
Egyetértek!
Sas
2023-11-01 at 12:06
ez-pl. a magasabb rendű-katolikus hit előtti-alatti-szint-de a tíltása -egy internetes világban-kontraproduktív lenne-el kell magyarázni, hogy ez gyerekes-a hit magasabb szintű állapotaihoz képest-de nem lehet ellene tenni semmit-globalizált-internetes világban.
khm
2023-11-01 at 12:05
Erre a művelt nyugat szarára,semmi szükség,de már az óvodákban is erőltetik.
Sas
2023-11-01 at 12:02
semmit nem lehet tenni a nyugati hatások ellen-miután van pl. internet-integrálni kell-mint egy archaikus jelenséget-amit meghalad az érett -pl. katolikus hit.
tarcsa
2023-11-01 at 11:50
Magyarországon semmi közünk nincs semmilyen Halloween, Valentin nap és Indián nyár nevű idiótaságokra. Ott szórakozzanak ezekkel, ahol kitalálták és hagyománya van. Minket pedig hagyjanak ki ezekből! Semmi más a célja mifelénk, mint a zsebek kiürítése. Utána meg jöhet a sírás-rívás, mekkora a nyomor.
Nyugati Ádám
2023-11-01 at 11:25
A nevelés már az anyaméhben megkezdődik. Nincs olyan lehetőség, hogy a méhen belüli és a gyermekkori rögzülések hatását érdemben bármilyen tudati hókusz-pókusz manipulációval teljesen ellensúlyozni lehet. Egy közösségben csak azok maradnak harcképesek és a negatív manipulációkkal szemben védettek, akik biztos alapokkal rendelkeznek és még a mass-média sem képes megingatni az identitásukat meghatározó világlátásuk helyességét. Az identitás helyébe már olyan tudati manipuláció indult meg, amelynek egyetlen célja az, hogy identitás nélküli, könnyen manipulálható tömeget állítsanak elő. Ez a célja a médiával összenőtt pénzoligarchiának. Ebben a játszmában azonban csak a szilárd identitással rendelkezők győzhetnek.
gyozo2018
2023-11-01 at 11:01
Támadj mindenünnen, minden oldalról és minden rétegben: kívülről, belülről, alulról, felülről, szüntelen és folyamatosan.
Bálint nap – vs. Valentin nap
karácsony/szeretet ünnep helyett – vs. fenyőünnep, télünnep
halottaink napja vs. halloween cirkusz
kereszt kettéfűrészelés
kereszt felgyújtás
körmenet vs. barbár perverz, pedofil felvonulás
szavaink jelentésének relativizálása, ellopása (meleg, köcsög, stb.)
érzékenyítések
/
Sorolhatnánk, hogy milyen sötét, aljas módon, “szórakozás” köntösében
lopakodnak, rombolnak.
Már bölcsiben, óvodákban, iskolákban is űzik ezt az idióta ipart.
Szerző ezt nem látja át. Mindent az összefüggésében kellene tekinteni,
nem kikapni a sorból a Barbit, meg a töklámpást.
gyozo2018
2023-11-01 at 10:55
Lehet ezt csűrni-csavarni, cifrázni: ez az idióta angolszász szokás ellentétes a keresztény szellemiséggel, a keresztény hagyományokkal.
/
Azok lecserélése céljából erőltetik, hatalmas bizniszt kreálva belőle.
Pontosan úgy, mint a Bálint nap helyett a Valentin napot.
/
Vélem, hogy aki ezt nem fogja fel, s a barbizás mellett talán sütőtöknek öltözteti a gyerekét, ahelyett, hogy kivinné a nagyszülők sírjához egy szál virágot a kezébe adva, hogy megemlékezésül tegye a vázába, az nem itthon szocializálódott.
Unalmas már ez a relativizálósdi.
A 444 biztos szívesen fogadja.
.
De bizony, az ilyen filmeken keresztül rombolják a gyerekek lelkét, szellemét.
Nyilván nem emiatt lesz sorozatgyilkos, sőt, nem lesz, de kiöli belőlük az olyan értékek csíráit is, melyek a jóra, a szépre, az emberire, az élet szentségére tanítanak.
/
Ezek mind-mind a keresztény értékrendben fogant civilizáció rombolásának az eszközei.
Mint ahogy a háborús számítógépes játékok is, melyek arról szólnak, hogy minél több embert gyilkolsz, minél több várost rombolsz, annál magasabb szintre jutsz.
És ez bizony akarja, nem akarja, beleszövődik a személyiségébe, nem fog kifejlődni benne az árnyalt együttérzés sem. Ezek a játékok is képesek torzítani a gyerek személyiségét, hogy aztán, mikor igazságtalannak érzi a matek hármast, akkor késsel megy az iskolába, és le is szúrja a tanárnőjét.
/
Egy kicsit el kéne mélyedni a pszichológiában, főleg a gyermekpszichológiában.
Az újságíróknak kötelezővé tenném. Akkor nem írnának egyesek ilyen butaságokat.
Mr. Smith
2023-11-01 at 10:54
Pont annyira van rá szükség, mint a Bálint napra és a beteg büszkeség napjára.
Laci
2023-11-01 at 10:45
A gyerekeknek látvány, játszhatóság, izgalom kell. A halloween megadja ezt nekik, a mindenszentek-halottak napja nem. A szülők (nagyszülők) dolga ezeknek a fogalmaknak a tisztázása, a tartalmukkal való megismertetése. Ha ez megvan, akkor minden rendben lesz a leendő felnőttek fejében.