A rezsicsökkentés átalakításáról kapott jelenlegi információk szerint az árcsökkentett energiaárak kerete az elektromos áram esetében 210 kWh/hó, azaz éves szinten 2523 kWh, földgáz esetében 144 köbméter/hó, azaz 1729 köbméter éves szinten, bár a döntés körüli részletek még nem teljesen pontosak. Az alábbi összeállítás segíthet abban, hogy felmérjük háztartásunk fogyasztását: lássuk a leggyakrabban használt háztartási eszközök energiaigényét.
A Pénzcentrum az MVM tájékoztatója, az Ecocostsavings és a belga Energuide segítségével összeállította, mennyit fogyasztanak a különböző háztartási és technikai cikkek. A portál előzetesen leszögezte, hogy minden esetben csak általánosságban becsülték meg az értékeket, minden készülék más és más. Ha pontos képet akarunk kapni a fogyasztásról, a legbiztosabb, ha megnézzük saját eszközeink leírásait. Lássuk a számokat:
A minden háztartásban fellelhető termékek közül talán a legfontosabbak a konyhai és fürdőszobai berendezések.
- Egy elektromos tűzhelyen egy heti étel elkészítése egy négytagú családnak 20 kWh energiát emészt fel.
- Egy átlagos hűtőszekrény fogyasztása az MVM szerint 2 kWh naponta; ez megegyezik egy átlagos fagyasztó fogyasztásával.
A mosógépek fogyasztása viszonylag széles skálán mozog, 1 és 10 kWH között. Az MVM lebontása szerint ez a következő lehet:
- 1,8 kg műszálas mosás 50 fokon = kevesebb, mint 1 kWh
- 4 kg pamutmosás előmosással 90 fokon = 2,5 kWh
- heti mosás egy négytagú családnak = 10 kWh
Hűtés/fűtés
Jelenleg a lakások lehűtése, télen a felfűtése fontos mindannyiunk számára.
- A leggyakrabban használt 3,5 kW hűtőteljesítményű, átlagos hatékonyságú invereteres klíma fogyasztása kb. 1,1 kW óránként (1,1 kWh). Ha a mostani hőségben naponta 5 órán át használjuk a berendezést, az értelemszerűen 5,5 kWh, harminc napra számolva 165 kWh.
Persze, a teljesítmény függ attól, hogy mennyire állítjuk a klímát, és mekkora hőmérsékletről kell lehűtenie a szobát. Általában, ha már közelebb áll a szoba hőmérséklete a beállítotthoz, akkor csökken a fogyasztás is. Az elektromos fűtő berendezések energiaigénye szintén széles skálán mozog, az MVM számításai alapján ez a következő:
- egy 3 kW teljesítményű hősugárzó 20 percnyi fűtése = 1 kWh
- a 2 kW teljesítményű konvektor fél órányi fűtése = 1 kWh
Számítógépek
A Pénzcentrum becslései szerint
- egy átlagos laptop jellemzően 50–100 Wh áramot fogyaszt, azaz napi 8 óra üzemidővel évente 150–300 kWh-t adnak hozzá a villanyszámlához, ez havi szinten 12,5–25 kWh-t jelent, mivel ezek az eszközök alvó üzemmódban is használnak áramot, igaz, csak harmadát az átlagos fogyasztásuknak, így használaton kívül érdemes inkább kikapcsolni a gépet.
Az asztali számítógépek fogyasztása ennek a kétszerese is lehet.
- Egy átlagos PC (hangszórókkal, nyomtatóval és az internetmodemmel együtt) 200 Wh körül kér, ez napi 8 órával számolva évente 600 kWh-t jelent, havonta 50-et.
Itt fontos megjegyezni, hogy nagyjából végtelenszámú konfiguráció létezik, és az sem mindegy, mire használjuk a gépet.
- Például játék közben nyilván a teljesítmény és a fogyasztás is megnő. A játékkonzolok esetében szintén a használat mértéke a meghatározó, napi három óra játékidő esetén a legújabb generációs konzolok fogyasztása 180–200 kWh-ra jön ki, ami havonta 15–16,6 kWh-t jelent.
Televíziók
A televízióknál is elég nagy a szórás, de annyi elmondható, hogy
- egy átlagos, 127 centis LED TV 1000 óránként kb. 80–90 kWh-t “eszik meg”. Ha napi 5 órát tévézünk, akkor 200 nap alatt fogunk elfogyasztani ennyit, napokra leosztva pedig 0,4–0,45 kWh jön ki.
- Nyilván a korszerűtlenebb készülékek többet esznek, ezért érdemes megnézni a címkét.
Végül vegyük még sorra az olyan általános eszközöket, mint például
- a hajszárító, amelynek az MVM szerint egy 1000 W-os teljesítményű eszköz esetén 6-szor 10 percnyi használata = 1 kWh fogyasztás.
Végezetül pedig egy villanykörte esetén a következő számokat kapjuk:
- 40W-os 25 órányi használata = 1 kWh
- 65W-os 16 órányi használata = 1 kWh
- 100W-os izzó 10 órányi használata = 1 kWh
- Energiatakarékos izzó (20W): 50 órányi használat = 1 kWh
Forrás: Pénzcentrum; Fotó: MTI
moliere
2022-07-16 at 21:53
dr. Kolompár Genitália
Nagyon jók ezek a felvetések. A statisztika alapját tényleg módosítani kellene, és a nem közvetlenül életmódszerűen lakóingatlanként használt ingatlanokhoz például nem kell ilyen körülmények között rezsicsökkentett gázszámla, villanyszámla. Akkor sem, amikor használatba veszik, nyáron. Valakinek tényleg fizetnie kéne, és hát inkább a nyaralótulajdonosnak, mint akinek nincs nyaralója.
A nyaraló egyébként egy elég jó indikátor. Akit pont meg kéne adóztatni ilyenkor, azoknak nagyrészt van. De a főbérlőként tulajdonos is jobban terhelhető, mint aki bérel, vagy akinek csak az az egy lakása van, amiben lakik. És igenis meg kéne tudni találni azt a megoldást, hogy többet tegyen bele, és ne tudja áthárítani. (Pl. lakbérbefagyasztás stb.)
Ott vannak a medencék, mint a jólét szimbólumai, adót rájuk! Nem kell örökké! De amíg tart ez a tél, addig nincs nyár senkinek!
Csak hát persze nagyon nem könnyű csupa olyan döntést meghozni, ami szisztematikusan a döntéshozót szopatja… Akkor viszont alkalmatlan.
moliere
2022-07-16 at 21:45
Bejla, én nem bánom, hogy ilyeneket mondasz, meg hogy ilyen vagy. Nem nekem kell veled lakni. 😀
Bejla
2022-07-16 at 21:37
moliere, moliere, látod nem szégyen az okosabbtól tanulni 😛
S.J.M.
2022-07-16 at 21:06
Valamit nem értek. Ideig azt hallottam hogy nekünk van gaz, meghozza olcsón hosszú időre . Most hirtelen mi történt? Mi erre a magyarázat?
Szeretnem tudni hogy mi az “átlag”? Hány ember fogyasztja az átlag m3/KW-ot?
Négyen vagyunk egy lakásban, ebből kettő nyugdíjas. Idaig 23,000-et fizettem a gázért, augusztustól 85,000.00 lesz! Az aramert 13,000-et, ami 45,000 lesz! Nincs uszomedence, sem több emeltes haz. Egy társasházban van lakásom. Ez úgy hangzik hogy könnyen ki tudom fizetni a többletet? Ha nem tudom, menjek le az átlag szintre, mondta a miniszterelnök ur. Ez csak úgy lehetséges, ha úgy fogunk élni mint a sokszor kinevetett nemetek!
moliere
2022-07-16 at 20:39
ja és hasznosat igen. Újat meg nem.
moliere
2022-07-16 at 20:37
Bejla
Nem nyúltam mellé… tényleg lejött, hogy akkora is a pofád, mintha te szartál volna mindent is. Te kisisten.
Namond
2022-07-16 at 20:22
Naprózsa 2022-07-16 at 19:57
A körbe fóliázás lég és vízmentes burkolat, nem hőszigetelés.
Az ilyen csomagolásokba páragyűjtő szilikagél granulátumot tesznek.
Bejla
2022-07-16 at 20:15
köszi a támogatást 🙂
a probléma gyökere az ablakos cégeknél van, akik ‘elfelejtik’ megemlíteni, hogy a plusz pénzért az ablakra vágott lélegzőnyílás semmit sem ér :/
ahhoz, hogy érdemben csökkenjen a pára, min. a vizes helyiségek mindegyikében (konyha, fürdő, mosókonyha stb.) bizony át kéne ütni a falat és spéci, páraáteresztő membrános csőventilátort kéne beszerelni…
5 éve a noném venti 50e volt, a ‘már megéri megvenni’ kategória 90e Ft.
szárítógépnél sem a kondenzációs a jó, hanem a hőszivattyús; természetesen a külön mosó, külön szárítógép a nyerő kombináció, még ha drágább is és több helyet foglal
ui. remélem @moliere kommenttársnak is tudtam vmi hasznosat mondani 😉
Namond
2022-07-16 at 20:15
Elképzelve Timber-mansch,Vertig-huffing-stahl, Ur-sula von der Leinen, Mannie Werber és MZ/P előtt Orbánt, nem igen hasad meg a szívem, a pánikba esett kormányfő kapkodása után.
Naprózsa
2022-07-16 at 19:57
Hát bizony Bejla kommenttársnak igaza van. A túlhőszigetelt, tulajdonképpen dunsztolt házakban könnyen megtelepedik a penész. A hőszigetelés és víz meg a pára nagyon nem komálják egymást. Ha falrendszerben a bentről kifelé slattyogni szerető pára télen kicsapódik (harmatpont), akkor a víz és a pára átvizesíti a falat vagy a hőszigetelést. Ez ellen feszítünk ki a cserép, stb tetőfedés alá biztonsági eső ellen védő fóliát, illetve a tetőtéri hőszigetelés belső oldalára belső fóliát, hogy sehonnan se jusson be víz a szigetelésbe.
Csakhogy ilyenkor a mi saját páránk szeretne elhagyni bennünket, de lehet, hogy nem tud, pláne a fürdőben és konyhában 75%, de akár 90% páratartalom is lehet, amikor már homályos az ablak, s ilyenkor a sarkokban a falon fog megjelenni a nedvesség, ha nem tudjuk máshogy elvezetni. (viszont a párátlanítás megint energia-költségigényes). Tehát jól hőszigetelni nehéz szakmai, hőtechnikai feladat, nem elég csak mindenhova hőszigetelést ragasztani. A hiba nem is azonnal jelentkezik, sokszor csak évek múltán, de akkor makacsul velünk marad.
dr. Kolompár Genitália
2022-07-16 at 19:43
Katalin 16:49
Úgy könnyű megőrizni a rezsicsökkentést, ha valakinek külön mérőórája van a villanyra, és külön az áramra..
Nekem egybeszámolják…
Bejla
2022-07-16 at 19:29
@miliere, van 1 rossz hírem, buksi: az ilyen okostojások, mint én, üzemeltetnek mindent szerte a világon 😉
dr. Kolompár Genitália
2022-07-16 at 18:53
Namond
Éves elszámolás történik. Kérni kell az átalány elszámolást, hogy ne legyenek kiugró mértékű havi számlák.
dr. Kolompár Genitália
2022-07-16 at 18:49
Aztán mondok még egy “érdekes” dolgot.
Tekintetel arra, hogy az elmúlt tizenéveben “nem volt divat” baki betéti kamatot fizetni, sokan – ők a mélyszegénységben élők – tizessével vették a kisebb-nagyobb ingatlanokat. Ezek egy részét használják(pl. nyaraló) másokat kiadnak, és vannak amik használatlanul állnak. Nos, a használt nyaralók, és a nagyobb, de csak a fagyás elkerülése érdekében fűtött egyéb nem használt ingatlanok fogyasztása azon mérték alatt fog maradmi, amire jár a rezsicsökkentés. Ha milliomoskámnak tíz ilyen ingatlanja van, akkor tízre.. Nos, ezt is mi fizetjük meg, akik búrzsújként merünk mondjuk 220m3 gázt, és 250 Kw áramot fogyasztani.
Namond
2022-07-16 at 18:44
A rezsitámogatás reformjával egyetértek, hiszen a fűtött medencék, kocsibeállók, pálmaházak fűtéséhez etikátlan a rezsitámogatás igénybevétele. Sőt ilyen beruházások esetén a lakóingatlan kedvezményes árú ellátása is.
Azonban kétségeim vannak a piaci költség áthárítása átlaga kiszámítása, és az alkalmazás módszertanát illetően is.
“Rosszul számol a kormány, a háztartások felének fogyasztása haladja meg az „átlagost”, csúszik ki a rezsicsökkentésből” – Velti László, Ferenczi Péter
“A háztartások fele megugrott gáz- és villanyszámlát fizethet jövő hónaptól – osztotta meg a Híradóval Holoda Attila, korábbi energetikai helyettes államtitkár. Azt mondja, torzít a kormány számítása az átlagfogyasztásról, abban ugyanis (BENNE VANNAK AZ IDŐSZAKOSAN HASZNÁLT, NYARALÓK, HÉTVÉGI HÁZAK és BÉRELTETETT LAKÁSOK) fogyasztásai is, ameddig augusztustól a kedvezményes, rezsicsökkentett árat biztosítják. ”
https://rtl.hu/hirado/2022/07/..
Fűnyíró, sövényvágó, láncfűrész, betonkeverő (komposzt keveréshez), házi vízmű, hő szivattyú, naptelep hőátadóközeg keringetés, fagyasztó láda, elektromos autó töltés?
Nem hamisak az átlagrezsi számok, ha az időszakosan használt, de nem lakott ingatlanoknak is megítélik a kedvezményes rezsiáltalányt?
Nem hamisak az átlagrezi számok, ha a családi házak udvarrendjéhez, állagmegóvásához szükséges szerszámok energia igényét nem számolják?
Nem sumákolás ha a háztartásonkénti kedvezményes árú energia mennyiség nem összevonható? Hiszen nincs mindenhol gáz, nincs mindenhol áram.
Nem sumákolás, ha havonta hajtják be a kedvezményes átlag feletti fogyasztás árát, de nem göngyölődik az az alatti fogyasztás kedvezménye? Hiszen vannak időszakok amikor többet, vannak időszakok amikor kevesebbet fogyasztunk.
dr. Kolompár Genitália
2022-07-16 at 18:31
Azoknak, akit legalább 20%-al a kihírdetett “átlag” felettfiogyasztanak gáz, vagy áramot, azoknak azadott energiahordozó rtekintetében semmilyen rezsicsökkentésük nincs.
Ugyanis mind az áram mind a földgáz előállítási illetve beszerzési ára messze alatta van a piaci árnak. azzal hogy az “átlag” feletti fogyasztást piaci áron+ áfa számolják el nekünk, azzal a teljes fogyasztásunkra többet fizetünk, mint az amennyibe került. Ezt azért mondom, mert ma már álami kézben van az említett energiahordozók kereskedelme és forgalmazása. Az állam gyakorlatilag a legjobbesetben is nullszaldóval jön ki az állítólagos rezsicsökkentésből – beleszámolva az “átlagos” fogyasztókat is. Magyarul a fogyasztók egyik felével fizettetik meg a másik felének a rezsicsökkentését. Persze ez nem újdonság, az állam ezidáig sem bányászta a pénzt, hanem beszedte adó formájában. Azonban a PR reményében, – az adóemelés elkerülésének érdekében – lerövidítik ezt a finanszírozási utat, és a többet fogyasztóval fizettetik meg a kevesebbet fogyasztó kedvezményét.
Ugyanez történik az extraprofit adóval. Hagyták – ha nem előre megbeszélték – hogy a nagy kereskedelmi láncok drasztikusan emeljék az élelmiszer árakat, majd az ebből befolyt extra profiton megosztoznak.. Hogy miért, mert a költségvetésbe kell a bevétel, adót meg nem akartak emelni. Pedig az ideiglenes adóemelés abban a körben, akik ki tudják fizetni semmi gondot nem jelentett volna, ráadásul, amint megszűnik a hiány, vissza lehetet volna állítani az eredeti adó szintet. Ráadásul ez a tehetős réteget terhelte volna csak, az élelmiszer árak növekedése pedig legjobban a szegényeket érinti. De ezzel a sunyi módszerrel a legnagyobb gond az, hogy az adóemelést meg lehetett volna szüntetni, a magas árak viszont itt fognak nekünk maradni örökre.. Csak ennyire néznek bennünket hülyének.
moliere
2022-07-16 at 18:10
De utáltam mindig az ilyen mindentudó ezermester mekkelekek kibiceket, akik mindenkinek be tudnak okoskodni az életébe MINT BEJLA.
csakafidesz
2022-07-16 at 18:08
Kelemen Zoltán 2022-07-16 at 16:52
A villanybojler fogyasztása jobban függ a hőszigeteléstől, mint a vízvételtől. Ez nem vicc!
csakafidesz
2022-07-16 at 18:05
“Végezetül pedig egy villanykörte esetén a következő számokat kapjuk:”
Itt álljunk meg!
A plafonunkon van egy szép csillár. Korábban 7 db. 40 Wattos körte volt benne, ez pontosan 280 Watt. Jelenleg 7 db. 5 Wattos LED körte van benne ami összesen 35 Watt. Tehát most a csillárunk kevesebbet fogyaszt, mint régen egyetlen körte benne. Ráadásul több fényt ad!
Már régen nem árulnak hagyományos égőket. Azonkivül szinte mindenki LED-re cserélte őket.
Bejla
2022-07-16 at 17:56
@Katalin: 16 fokban, 3 rétegű ablakokkal behermetizáltan ne csodálkozz, ha megesz télen a penész 😉
először az uralkodó szélirány felöli sarkokat figyeld, utána szépen sorban itt is, ott is feltűnik majd…
Bukohill
2022-07-16 at 17:38
A járványmatekosok most azon izmoznak a kormány számára, hogy a többség úgy fizessen több mint kétszer annyit az energiáért, hogy a propaganda zökkenő nélkül harsoghasson továbbra is a rezsicsökkentésről.
Kilóg a lóláb fiúk!
pm
2022-07-16 at 17:05
Komolyan, a kormány újragondolhatná ezt a dolgot, mert ez katasztrofális.. nálunk egy komolyabb téli hónapban elfogy 600 m3 gáz.Régi nagy ház hőszigetelés nélkül. Ez azt jelenti hogy 300e lesz abban a hónapban a számla. Csak a gáz, “holnaptól”. Ez tarthatatlan.
Ha a kormány nem tudja ennyire alacsonyan tartani a rezsicsökkentést, akkor mondja azt, és egyeztessenek!!! Inkább emelje a duplájára, vagy valami hasonló de ez így TARTHATATLAN. Ne a kommunikációs buktákon agyaljanak, hanem azon, hogy hogyan lesz a számla kifizethető.
PG
2022-07-16 at 16:59
Csak nyugtával dicsérjük a napot! Várjuk meg amíg tisztázódik minden részletkérdés. Ugyanis az terjedt el, hogy ha adnak valamit, azt jó előre már bezengik, akár egy évvel korábban is, hogy adni fognak. (Például a nyugdíj emelés, stb) De ha elvesznek valamit, azt azonnal elveszik, úgy hogy a részletek még ki sincsenek dolgozva. Nemcsak ez a rezsi mizéria ilyen, hanem például, amikor a fővárosi bekötő utakra is kivetették az autópálya díjat, már akkor büntettek, amikor még el sem volt döntve, hogy melyik szakaszok az érintettek. Mivel most is elvonásról van szó, legalábbis korlátozásról, hát most is azonnal bevezetik, türelmi idő nélkül. (Júliusban kiagyalták, hogy augusztus 1-től máris hatályba lép.)
A részletek most sincsenek kidolgozva. Például a társasházak esete, vagy a külön órával mért éjszakai áram díja, (ami egyébként is kedvezményes) Vagyis vannak még nyitott kérdések.
Kelemen Zoltán
2022-07-16 at 16:52
Egy 120 literes villanybojler 4 főre mennyit fogyaszt, tudják ezt még odafent az ispán urak? Vagy már csak a jacuzzit ismerik?!
Katalin
2022-07-16 at 16:49
Kelemen Zoltán
2022-07-16 at 16:39
Na ez az amiért a cirko melett döntöttünk. Persze nem mindenkinek adatik meg, de azért a mi okfejtésünket leírom.
Amikor a rezsicsökkentés ellenére növekedett a gáz, villan-víz számla igen csak elgondolkodtunk. 2 napig csak számoltunk. A hét évvel ezelőtt villanybojler fogyasztáon és a gázkonvektorok fogyasztásán, tehát hét év alatt, visszajött a korszerűsítés ára. Az ablakcseréét még nem tudom megmondani, mert az még friss, annak is kell -gondolom- egy pár év. Be kell vallanom sokszor elgondolkodom, hogy mennyire pazarlóan élünk, mármint Én és a családom. Eszembe jutnak gyermekkorom Nagymamánál töltött nyarai és bizony ahhoz mérten mérhetelenül pazarolunk. Még akkor is ha villany havonta 7790,-Ft/hó az áram meg 7780,-Ft/hó. Ami viszont igencsak aggaszt az a víz és csatorna díjak. Annak is eljön az áremelésének ideje. Mikor??
Gy. "El Curo" Fegyenc
2022-07-16 at 16:45
Nincs mese, alulról jövő, a kormánytól független mozgalmat kell indítani az EU-ból való kilépés kezdeményezésére. Ebből értenek egyedül Brüsszelben, ettől összefossák magukat és visszatáncolnak! Gyerünk CÖF, most mutasd meg, de ne békaügetésben!!
Hyperkonzervatív
2022-07-16 at 16:45
Kedves Ballib!
Igen, értem… Sajnos ez sem sokkal jobb, na de Gyurcsány meg “ezek”?
Még elevenen él bennem az úgynevezett kormányzásuk emléke. Az fájt csak igazán… Na ne már! NEM, NEM, SOHA!
Katalin
2022-07-16 at 16:41
Naprózsának: 10/10
Évek óta kommentelek és mindig arra törekszem, hogy kritikusan de a mindennapok realitásán álva dicsérjek vagy kritizáljak. Ezért a 10/10
Kelemen Zoltán
2022-07-16 at 16:39
Okostojások, egy 120 literes villanybojler 4 főre szükséges áramfogyasztását írjátok ide, ne a játékkonzolét! Ócska propagandisták!
Naprózsa
2022-07-16 at 16:31
Ó, nagyon szeretem az olyan libsi hozzászólókat, mint az állandóan vagy éppen frissen ideküldött Soros munkaerőket, mikor lelkesen elfogadják ennek a kormánynak a jó gazdasági döntéseinek a hasznát, történetesen a rezsicsökkentést, de mikor ilyen rettentően nehezen kezelhető történelmi és gazdasági helyzetben a kormány egyszer hibázik, (még nem is biztos, hogy nem javítják ki) máris a torkának ugranak. Mi azért kommentelünk itt, hogy egy értelmes, és nem a velejéig aljas, bizonyítottan tehetségtelen és hazarohasztó ellenzék helyett mi vegyük észre a hibákat, hogy tenni lehessen ellene.
Ami a nyugatiak kiröhögését illeti legkevésbé ahhoz van köze, hogy “kinek mit intézett a kormánya”. Továbbra is kiröhögjük őket teljes joggal mert ő támogatják a sötétagyú zöldeket, ők támogatják Európa iszlám lerohanását, ők támogatják a szankciózást, a buzulást, az atomerőmű, bezárást, az olaj, gáz nélküli vacogást.
Nem ugyanaz szándékosan hülyének lenni mint a nyugatiak, és kényszerből, mert kis nép vagyunk mocskos önző és gyáva szar népekkel körülvéve, és most mikor saját gázukat benzinüket kiszankcionálták, elkezdenek minket fenyegetni, hogy adjuk oda a mi gázunkat, és ezért a kormány kapkod.
Akinek ez a kormány nem felel meg, ne vegyen olcsóbb benzint, és ha jellemesek volnának, akkor tényleges áron úri módon fizetnék kezdettől a rezsit, és most is nem olcsó árammal, szolgáltatásokkal üzemelő számítógépeken örömködnének itt.
A “holland tőzsdei ár” pedig nem diszponál a gáz és olaj ára felett, hanem azok, a bűnöző személyek akik mások életével szórakoznak, és az árakat felverik. Azok ugyanis büntethetők, és nem lehet tőzsdei keresletre gyáván hivatkozni.
Katalin
2022-07-16 at 16:29
Sokan szidták a Németeket amikor azt mondták mossanak 20 fokos vízben. Én is mondtama a magamét, de:
kipróbáltam és igazuk van. Ha nem kell fertőtlenítő mosás akkor bizony kimos 20 fokon és tiszta lett még a véres és olajos ruha is. Persze ez igaz egy olyan mosószerre amin feltüntették a 20 fokon mosást. Mert kipróbáltam az Ariellel és a Persillel első körben, tragédia lett. Viszont az egyik osztrák üzletlánc saját márkás terméke tökéletesen mosott. Így leírhatom, hogy havi 75 KWh rtakarítottam meg. A szárítógéppel 40 fokon szárítok és csak azokat a ruha neműket amik közvetlenül érintkeznek a bőrrel: fehérnemű, zokni. Megtakarítás 50 KWh. Minden elektromos készülék készenléti jelzőjét használat után kikapcsoljuk kivéve a cirkot. Megtakarítás 20 KWh havonta. 2 hónapja csinálja a családom egymást figyelmeztetve figyelünk fogyasztásunkra 80m2 családi háznál kihozható a 210 KWh május óta. Tehát tél még előttünk van.
A gáznál már a telepítéskor gondoltunk a takarékoskodásra, lecseréltük a nyílászárókat, szigeteltünk. Éjszaka 16 fok van csak fürdéskor hasznákunk 21 fokot, amúgy 20 fok van. Ez 7780,-Ft/hó, ebből viszont nagyon nem szeretnék engedni, mert az már a lakásban is télikabát viselését eredményezi. Klíma nincs, mert a szigetelésnek hála 39 fokban a lakásban 23 fok van tartósan. Minden korszerűsítést fokozatosan 7 év alatt értünk el. Legutolsó volt az ablakcsere, mert be fog jönni hogy csak 3 rétegű üvegezéssel lehet csak majd és ez volt a legnagyobb beruházás. Viszont ha most kellene ezt mind meglépni nem tudnánk. Szerintem a kormány is tudta, hogy egy alsó középosztálybeli a rezsicsökkentésnek köszönhető megtakarításon ennyi idő alatt tud korszerűsíteni. Most a háztartás és a konyha költségek optimalizálásán törjük a fejünket. Ami szerintem a legnagyobb falat, hiszen naponta mennek feljebb az árak. Ha valakinek tetszett vagy nem tetszett kritizáljon!
moliere
2022-07-16 at 16:24
Pont, akit állva hagytak, pont a saját szavazóik, pont vidéken, pont ők használnak energetikai szempontból elfogadhatatlan eszközöket. És hát bizony nem tudnak hirtelen még három kiskorút csinálni, mert már nem igazán van hozzá petesejt, meg egészség. Szóval sok sikert Viktor!!!
moliere
2022-07-16 at 16:22
Hiperkonzervatív nagyon jól írja, és bizony Naprózsa összefoglalója is nagyon jó. Bizony, most a teljesen elvakultak azzal érvelnek, hogy ők annak idején lavórban fürödtek, meg hogy a hóban jártak ki a kert/gang végére az éjjel a pottyantósra (milyen jó kormányunk van, hogy EDDIG ezt nem kellett alattuk!), és azt gondolom, hogy ha az alább említett ésszerűsítések nem jelennek meg még ebben a hónapban, felőlem akár csinnadrattával is, hogy hősiesen megoldotta a kormány (a maguk keverte szart), akkor nagyon sok százezer ember befejezte velük, és csak nagyon sommás és trágár utalásokban tér ki rájuk.
moliere
2022-07-16 at 16:17
Kell a della, gyerekek! Játszunk a Slovannal, presztízsmeccs!!!
(A slovanban egyel több a magyar… de legalább öttel kevesebb a néger!)
Én azt hiszem, hogy befejeztem ezekkel a cigányokkal!!!!!!!!
Nekem EZT intézte a kormányunk! Még hezitálok, hogy kutyapárt, vagy miham.
És nekem IQ 70 alatti fanatikus szarevők ne hazaárulózzanak, mert szálanként tépem ki a hajukat.
A realitás az lenne, ha a gázkorlátozást éves fogyasztás alapján havi 144 köbméterre lőnék be, tehát átalányfizetéshez, a villanyt pedig IGENCSAK MAXIMUM úgy adnák meg 210 KWh korlátozásra, hogy az fejenként értendő. Más megoldás még tárgyalási alapnak sem felel meg. Ha ezt így folytatja a Viktor, nagyon szépen fog égni a nádfedeles háza, a fa terráriumával együtt, ahol a kis gyíkjai fociznak. Vártuk a józan észt, hát ennyire futotta.
De nehogy a budai luxusvillákat adóztassák ám meg! Nehogy!!!!
Puncius Pinatus
2022-07-16 at 16:16
Egy dolog egészen biztos.
Ebből a jövedelemből nem lehet kifizetni a keletkezett számlákat.
Van akinek az össz jövedelme csak erre menne el.
Valamiből élni is kellene.
Meg kell nézni a számlán feltüntetett összegeket, miszerint a konkrét fogyasztás tizede azoknak a “hozzájárulásoknak” amiket felszámolnak.
Itt kell alaposan, /erősen/ korrigálni a hasznot ne a szolgáltató fölözze le, teljesen jogtalanul!!!!
Ha nem változnak a fizetési összegek, bizony ebből nagy baj lesz, garantáltan.
Ez nem jelenti a hazaáruló ballibsik terjeszkedésének engedését, sőt az Isten legyen nekik ekkor irgalmas!
Ez nem járható út.
Ha mást nem is, de enni szükséges!!!
Bejla
2022-07-16 at 15:46
izé
egy 3 kW-os hősugárzó leolvasztja a falról a festéket egy átlagos fürdőszobában 😉
egy zuhanyzáshoz elég a 750W-os 1. fokozaton járatni, ugyanis a bolti hősugárzók java 2kW-os: az 1. fokozat 750W-os, a 2. fokozat 1250w-os, a 3. fokozat az előző 2 összege, vagyis 2000W.
Naprózsa
2022-07-16 at 15:37
Ideje lenne egy nemzetközi pert indítani azzal a kérdéssel, hogy mi a technikai és gazdasági magyarázata annak, hogy az energiahordozók árát egyik napról a másikra gazdasági és emberiségellenes bűnözők 6-8 szorosára feltornászták.
Ez messze nem a kereslet-kínálat törvénye, hanem kartelező gazdasági bűncselekmény.
Nem jön tankereken cseppfolyósított gáz, legalábbis nem szól erről hír, és azt korábban “csak” háromszoros árral számolták a többlet előállítási költség miatt. De ugyanaz a gáz ugyanonnan, ugyanolyan Ukrajnán átfolyó csővezetéken mitől lett 6 szoros árú? Putyinék adnának, ha kérnék, és biztos vagyok benne, hogy nem ők emelik ennyivel. Vagyis nem tudom mi a jogszerű megfogalmazása annak amikor embertömegek kifosztására, sőt egészségének megrontására, monopolhelyzettel és/vagy kartellezéssel vajon kik és milyen jogon egy egész kontinens lakosságának veszélyeztetésével indokolatlanul jutnak extraprofithoz.
Naprózsa
2022-07-16 at 14:36
Kedves Armentairus!
Köszönöm, hogy utánaszámolt és szólt. Nagyon zavaró volt, hogy hetek, napok, órák össze voltak keverve, meg éppen a macskám nyávogva követelte az ebédjét, és őrá is figyeltem.
Több szem többet lát, és így köszi legalább nem marad hiba. Vagyis javítva a cikk szerinti 90 wattos TV-vel számolva 5×90 watt az napi 450 Wh, vagyis egy héten 7×0,45 kW = 3,15 kWh
Vagyis 20 főzés, 14 hűtő, 7 fűtés, 5,6 laptop, 3,15 TV, mosás 10, villanyégő 7 az egyenlő hetente : 66,75 kWh, az annyi egy hónapban mint 66,75/7 x 30,5 nap vagyis 287 kWh fogyasztás. Ez is jóval több mint a kormány által megajánlott, és nemigen lehet belőle megtakarítani.
S mint mondottam, mi előző napokban megnéztük otthon a fogyasztásainkat, számláinkat és rendre kb. 400 kWh jött ki havonta, mert egy négytagú család nem egy laptopot használ, nem egy TV-t, van még ugye vasalás, porszívózás, mikrózás, fagyasztó, telefonok töltése, és az elegánsan kifelejtett melegvíz előállítás mosogatásra és 4 fő zuhanyzására. S sok helyen van ugyan gázfűtés, de int nálunk is, a víz mégis bojlerrel melegített. Meg az itt felsorolt fogyasztások már maguk is igen karcsúak…
kriszta
2022-07-16 at 14:29
Egy számítógép videókártyája óránként 200-450 wattot fogyaszt (teljesítmény és márka függő) – kiszámolhatjuk, hogy ez napi 8 órával és 21 munkanappal beszorozva mekkora fogyasztást jelent.
Ősztől megint otthoni munkavégzés.
Kérdés: amennyivel az otthoni munkavégzés miatt lépjük túl az áram illetve gázfogyasztást (ne felejtsük el, hogy fűteni is kell, ha otthon dolgozunk), akkor az állam kötelezi-e a cégeket ezeknek az extra költségeinknek a kifizetésére? Gondolt-e erre a kormány? Vagy megint a cégek járnak jól? Nyilván.
Hyperkonzarvatív
2022-07-16 at 14:15
Én Fidesz szavazó vagyok, de ez azért durva. 3 gyerekkel, nagy házban élünk (amiért kőkeményen megdolgoztunk), de most a gázszámlánk nagggyon durva lesz.
Tudom, jó volt eddig a rezsicsökkentés, de most nagyon becsapva érzem magam… Ez nem 2 nap alatt pattant ki valaki fejéből. (Egy nap átlag 100x hallottuk: “Nem engedjük, hogy a háború árát a magyar emberek fizessék meg”)
Ettől persze a balos csürhe nem lett szimpatikusabb…
Mindenesetre jó szórakozást kívánok Bp. lakosságának a valaha volt legdrágább aug. 20-i tüzijátékhoz?
Armentarius
2022-07-16 at 14:02
Naprózsa
Bocsi, de a LED TV-t elszámoltad..Nem gondolom, hogy 900 Wattos lenne a tiétek..Általában ezek 100-200 Watt közé esnek..(A mi 125 cm-esünk pl 151 Watt)..Vagyis 5 óra TV nézés,nekünk 750 Watt/h vagyis 0,75 KWh, hetente 5,25 kW..Elviselhető..
Tibor
2022-07-16 at 13:49
Enegia szagértőnek:mi köze van a PB gáznak a földgázhoz?Igaz a buta embernek ez is gáz,meg az is gáz….Minden szart összekever maga,csak hogy uszítson.
Naprózsa
2022-07-16 at 13:45
Egészen véletlenül mintha kifelejtették volna a mosogatás és melegvíz elektromos energiaigényét…
De vegyük úgy, ahogy itt le van írva,
4 tagú családra és egy hétre:
Főzés: 20 kWh/ hét, ez még tán rendben is
Hűtőgép 2 kWh/nap, vagyis egy héten 14 kW
3kWh hősugárzó 20 percre (melyik 20 percre?, amikor ki fürdik és vetkőzik a fürdőszobában?) 1 kWh x 7 nap 1×7 kW =7 kWh hét
8 órányi laptop 100 Wx8= 0,8 kW x 7 nap = 5,6 kW/ hét
LED TV napi 5 óra : 0,9 kWh x5 = 4,5 x 7 = 31,5 kW hetente
Heti egyszeri mosás: 10 kW
egy darab régi 100 wattos égő vagy több szobában irányfény, konyhai égő, gyerekszobai égő napi 10 óra (lásd mint fenn) 1kWx 7 nap = 7 kW
Eddig összesítve:
95,1 kWh/ 7 nap,
vagyis 95,1/7×30 nap= 407,57 kWh egy hónapra!!!
és ebben nincs benne a vasalás, nem számoltam a hajszárítót sem, se mosogatógépet, se porszívót, se MELEGVIZET, se az idősebb ember ágyának 1 órás 110 W-os elektromos takaró felfűtését sem.
Tehát ahogy már többen többször is elmondtuk, hogy minimum a felajánlott kétszerese kell egy átlagcsaládnak, ahol a fűtés gázzal megy.
Egy fő esetén sem kisebb sokkal a fogyasztás, mert mosás, hűtés, porszívó egy főnél is majdnem annyit fogyaszt mint 4 tagú családnál. Legfeljebb a főzés kevesebb.
Ahol pedig nincs gáz, ott a mellékhelyiségekben mint WC, konyha, fürdő csak kifagyás megakadályozására is muszáj hosszabb üzemidővel elektromos hősugárzót használni, és itt még a kézmosás, zuhanyzás vagyis a villanybojler is megdobja az áramfogyasztást.
Vagyis amit a kormány téves számítása okán megajánlott havi 210kWh teljesítmény pont a fele a valóságnak és igenis így elindulnának a magyar családok, pláne egyedülállók, szegények és nyugdijasok tömegei a lejtőn, mert mi nem tudunk 6-9 szeres, indokolatlan és az aljas Háttérhatalom által szándékos, törvénytelen energia árakkal és mesterséges élelmiszerárakkal versenyezni, sőt labdába se rúgni!
Sorosék már csak ezzel a jogtalan energia árrobbantásokkal is meg akarnak mindnyájunkat öletni!!!
Energiaszakértő
2022-07-16 at 13:34
Ez az átlagos fogyasztás olyan precízen lett megfogalmazva, mint a KATA célközönsége. Nyilván más-más a helyzet illetve a fogyasztás ha távfűtés vagy gáz- illetve villamos lakáson belüli fűtés van, villany- vagy gáztűzhely esete, vezetékes- vagy PB-gázos a tűzhely, stb. stb. Már megint ilyen Móriczka-koncepciók alapján folyik az állami szabályozás, azután meg megint szélesre tárják a kiskaput.
Schenkhyalfonz
2022-07-16 at 13:22
Az a jó az átlagos fogyasztásban, hogy pl. a hétvégi házak is beleszámítanak, a valóságos átlagos fogyasztás a 260 kWh környékén van, de persze csak a rögvalóságban, a statisztika színterén nyilván nem.
Hesslerezredes
2022-07-16 at 13:21
Dühítő pontatlanságok vannak az adatoknál.
A mértékegység kiírása is néha összevissza van.
Mindenesetre a 210 KWh felső határ nagyon ügyesen be lett lőve.
Ebbe bizony egy átlagos lakás elég szűköcskén fér bele.
Azag Aja
2022-07-16 at 13:18
Esetleg a gázfogyasztásról egy hasonló összeállítás? Mennyi gázt használ, aki távhős panelben csak főzésre használ gázt és aki ugyanakkora (na jó másfélszer akkora) vidéki családi házban fűt is vele? Minden összevetve is lehet, hogy előbbiben nagyobb az energiafelhasználás, mégis utóbbi fizet hatszor-tízszer annyit? Éljen az átlagfogyasztás!
benzoli
2022-07-16 at 13:05
Egy uj Kultusz van kialakuloban. A Fogyasztasmero imadata.
Zolika
2022-07-16 at 12:57
És a bojlerek?!
210 kWh-val megvan a nappali fogyasztások. OK. De az éjszakai áram az ezen felül kb 200-230 kWh. Ezt hogyan fogjuk itt falun fizetni?!
Andris Dumas
2022-07-16 at 12:49
Hányinger, ne a külföldön használt, hanem az átlagos magyar tulajdonban levő háztartási gépeket számoljátok,,, Szemen köpitek saját szavazóitokat… Nem vagyok hülye el tudom olvasni a számlámat…