
A Boysen csoport 60 milliárd forintos beruházással 400 új munkahelyet hoz létre Nyíregyházán, ahol a cég elektromos autókhoz kapcsolódó alkatrészeket fog előállítani a BMW debreceni gyára számára – jelentette be hétfőn Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.
A Külgazdasági és Külügyminisztérium közleménye szerint a tárcavezető a zöldmezős beruházás budapesti bejelentésén arról számolt be, hogy a német vállalat akkumulátortartó-takaró lemezeket fog gyártani a BMW számára.
Beszédében kiemelte, hogy ez lesz a cég első olyan üzeme, amelyben kizárólag elektromos autókhoz szükséges alkatrészeket fognak előállítani. Majd hozzátette, hogy a legmodernebb technológiára épülő gyárat megújuló energiára alapozzák.
A nagyjából 60 milliárd forint értékű projektet az állam 5,6 milliárd forinttal támogatja, így segítve 400 új munkahely létrejöttét.
Furcsa amikor zöld politikusok mennek neki az elektromos autók gyártásának
Szijjártó Péter emlékeztetett, hogy az utóbbi években a világgazdaság kétszer is a feje tetejére állt, így minden bizonytalan, csak egyetlen folyamat zajlik rendíthetetlenül: az elektromos autók térnyerése. Leszögezte, hogy ez nem pusztán üzleti-gazdasági törvényszerűség, hanem politikai döntés eredménye is, amelynek meghozatalában az Európai Unió hatalmas szerepet játszott.
Az EU az egyik élharcosa a 2050-es klímasemlegességi célok elérésének, az elektromos autóipari átállás “határozott EU-s politikai döntéssorozat eredménye”, ugyanis a közlekedés a környezetszennyezés egyik legfőbb forrása, átalakítása nélkül nem csökkenthető hosszú távon és nagy mértékben az ágazat károsanyag-kibocsátása – mutatott rá.
Ezért is furcsa, amikor önmagukat zöldnek nevező politikusok az elektromos autóiparral szemben érvelnek, és azt próbálják meg felhasználni valamifajta zavarkeltésre és balhézásra
– vélekedett.
A miniszter fontosnak nevezte az elektromos autók gyártásához szükséges kapacitások létrehozását, s hangsúlyozta, hogy ezen beruházásokért “őrületes” európai verseny indult meg, különösképpen most, amikor az ukrajnai háború és az “elhibázott” szankciók nyomán a világgazdaság leszállóágban van.
Tehát aki beruházásokat tud magához vonzani, annak lehet esélye arra, hogy elkerülje a recessziót és a tömeges munkanélküliséget
– fogalmazott.
Majd hozzátette, hogy hazánk is benevezett ebbe a versenybe, és e téren a világ legjobbjai között van. Erre példaként hozta fel, hogy mindhárom prémium német autógyár Magyarországra helyezte elektromobilitási stratégiája egy jelentős szeletét, és részben ennek köszönhetően számos beszállító is idetelepült keletről.
Kiemelte, hogy Magyarország már ma is a világ harmadik legnagyobb elektromos akkumulátorgyártója.
Tehát ha valaki valamifajta titokzatos, új, veszélyes fogalomként kíván hivatkozni az elektromos akkumulátorgyártásra, annak a szíves figyelmét felhívom arra, hogy Magyarországon hatalmas elektromos akkumulátorgyárak működnek már most is, és a hatásuk közel sincs olyan, mint amit egyes, önmagukat fantasztikus szakértőknek minősítő, alapvetően ellenzéki politikusok próbálnak itt összehazudni
– közölte.
Szijjártó Péter kijelentette, hogy a nyugat-európai országok mindent megtesznek azért, hogy minél több náluk épüljön meg az elektromos autóiparhoz kapcsolódó gyárak közül, így Németországban is nemrég avatták fel a kínai CATL új üzemét.
Úgy látszik, hogy ami Németországban jó, azzal szemben Magyarországon egyeseknek kifogásuk van, csak nehogy kiderüljön, hogy az inspiráció is máshonnan érkezik
– mondta.
Végül pedig arra is kitért, hogy az elmúlt nyolc évben összesen 183 nagy német beruházásról született döntés Magyarországon. Aláhúzta: ennek is köszönhető, hogy tavaly 13 százalékos növekedést követően ismét csúcsot döntött a kétoldalú kereskedelmi forgalom, volumene már október végére elérte az 56 milliárd eurót.
Forrás: MTI, fotó: Facebook
Logikus
2023-01-31 at 09:15
Firefly
Nagyon jól csinálod a duzzogást!
Egy bajotok van nektek a a dollármédia által agymosottaknak! Mégpedig az, hogy savanyú a szőlő, ezért aztán mindenbe bele akartok kötni.
Szánalmasak vagytok!
bitszelet
2023-01-31 at 07:59
@Firefly
“Ha ezt a sok hülyeséget el is hiszed, akkor nem csoda hogy a kormány már 13.éve veri át sikeresen a választóit. Ezek a cégek konkrétan szinte semmi adót nem fizetnek nálunk, mivel az adómentesség is a “csábítási” csomag része. Ahogy ”
Lennének érveid is vagy csak demagóg és meglehetősen unintelligens hőbölgésre futja az útszéli proli stílusában? Ezt a dolgot számokra játsszák. Ezeknek a cégeknek az adatai a árbevétel/nyereség stb többnyire a gazdasági lapokban megtalálhatóak. Úgyhogy mások lehülyézése helyett hivatkozásokkal szeretném látni az érveidet. Dumálás helyett helyett számokat táblázatokat.
Csinálhatsz egy gagyi exceltáblát is és feltöltheted a githubra, alig várom!
Ha ilyet nem tudsz mutatni akkor kénytelen vagyok azt hinni, hogy egy fizetett ellenzéki agitátor vagy akit ide küldtek mocskolódni.
Magyar tulajdonú cég/cégek kis- és középvállalkozások is érintettek az e-mobilitásban például buszgyártásban, töltőberendezések fejlesztésében stb.
A személygépkocsik esetén még csak – csak vannak érvek a villamos autók ellen vagy az elterjesztési sebességük ellen – bár itt jelzem ma már hagyományos belsőégésű motorokkal szerelt autókat is egyre inkább ellátják valamilyen kisebb teljesítményű akkumulátoros rendszerrel, pl dugóban araszoláshoz, ahogy azokba a járművekbe is kell nagyobb teljesítményű akkumulátor amik esetleg tüzelőanyagcellás hidrogénhajtással mennek, de a városi autóbuszok esetén konkrétan nem létezik ellenérv a elektromos meghajtás ellen.
Ha csak ezt nézi az ember már sokkal többet hoznak ezek a beruházások mint visznek, már csak ha a szállítási költségeket a levegőminőségről és a fogyasztásról nem is beszélve.
A harmadik része a dolognak és ebben is jócskán van magyar érdekeltség a megújulókhoz fejlesztett backup rendszerek és intelligens gridekhez fejlesztett rendszerek részegységei vagy a mezőgazdaságban alkalmazható drónok kapcsán. Csak szólok – akik ilyesmiket csinálnak és gyártanak azoknál versenyelőny, ha egy ilyen multi következő termékéről amivel elárasztja a piacot már a gyártmányfejlesztésnél (igen ez ott zajlik a gyárban) rendelkeznek információkkal netán partnerként bevonják őket, de szívesen szoktak beszélni a lehetséges trendekről fejlesztési irányokról.
És amiről itt írok az főleg nem is hardware hanem software megoldások ott pedig nézzál csak utána egy fejlesztő mekkora éves árbevételt képes összehozni magyar vállalkozásoknál is és ez csak a közvetlen bevétel.
Fogalmad nincs hogy az autógyárak kapcsán hány magyar fejlesztés készült a legmagasabb hozzáadott értékű alkalmazott kutatástól az implementációig. Szimulácók a logisztikai rendszerek vagy gépészeti egységek modellezésénél.
Ezek általában szabadalmakat jelentenek illetve a gyártás optimalizálást / üzemeltetési költségek csökkenését segítő megoldásokat ezeknél meg általában termékre / üzemórára / stb jutó költés csökkenéséből részesedik a beszállító, mondjuk több 10-100ezres / darabszámoknál az pár euró esetén is komoly összeg.
Persze olvasva téged, nyilvánvalóan fogalmad nincs róla hogy a műszaki innováció, hogy működik, ezért halk megjegyzés. A mérnöki területeken a tapasztalat legalább annyira fontos mint az elmélet és sokszor a nem informális csatornák sokkal hasznosabbak. Ezt a tapasztalati tudást pedig nem fogod tudni könyvből megtanulni, az internetről összekukázni és ha a gyár máshol van akkor évekkel leszel lemaradva a mainstreamhoz képest.
Persze van egy olyan gyanúm a hozzátok hasonlóakban csak a szimpla irigység működik. Nehogy már valaki nálatok jobban keressen vagy sikeresebb legyen.
A Nagy Testvér figyel téged
2023-01-31 at 04:53
Firity Seggdugasz
2023-01-30 at 20:39
Ezek a cégek, egy gyárat hoznak ide, ezzel munkát adva a környező építőanyag gyártóknak, építőipari és közműépítő cégeknek, értéket teremtve az országban. Ugyanakkor fejlesztik a közműveket, az úthálózatot kiépítve azokat, használatukkal díjakat fizetve a városi szolgáltatóknak, ÁFA az államnak! Munkát adnak, ezzel jövedelmet biztosítanak több száz Magyar vállalkozónak, mint beszállítóknak. Bevételt biztosítanak az államnak, szem.jövedelemadó, egészségbiztosítási járulék, nyugdíjjárulék, stb, stb, formájában! De nem terhelem az amúgy nem létező szürkeállományod, nehogy valami baj érjen hogy gondolkoznod kell!
A Nagy Testvér figyel téged
2023-01-31 at 04:38
oks
2023-01-30 at 18:07
Nagy a mellény, hülyegyerek! Miért nem te építetted meg ezt a gyárat! Megkaptad volna a támogatást! Hogy mennyi idiótát szült az anyaföld! Remélem hamar trágyaként javítod a Nyírségi homoktalajt!
Solaris
2023-01-30 at 21:57
Valóban, egy egyszerű osztás nem részletezi az egyéb költségeket,
járulékokat, adókat, de nagyságrendileg alkalmas a beígért 400
munkahellyel párhuzamba tenni.
Valószínűleg meg fognak jelenni nem magyarok is, de ez nem baj
feltétlenül, de mindenkit emlékeztetek arra az egyszerű jelenségre, hogy soha-soha
sem voltak az ilyen “ígéretek” évek múltával sem számonkéretve, sem nyomon követve.
Ennyi autóipari cég elvileg vonzaná a többi beszállítót, akkor is ha a telephelyeket
nyomott áron (értsd drágábban) kínálnánk, de petike a pénzosztásról már nem fog tudni leszokni.
Elég sok céges pletykát tudok ahhoz, hogy szkeptikus legyek bármilyen ígéretkezdemény irányába.
A Nyíregyháza jó választás lehet, legalább pár Kárpátaljai magyar fiatalnak lesz egy kis pénze,
hiszen a multit az olcsóbbnál is olcsóbb munkaerő érdekli.
Akit komolyabban érdekel az elektromobilitás német jelene, olvasson utána a Bundestag oldalán fellelhető anyagnak, ami a távvezérelt árammérőkkel fogja meghatározni az autótulajdonos mozgási szabadságát.
Még egyszer mondom, német kormányzati terv, nem Blikk magazin.
Mennyi most a magyar e-autók km költsége?
Nem hallom!
Mintegy 11,5 liter bezin tankolásnak megfelelő 100km-enként.
Persze aki saját napelemről tölti, az szerencsés.
De azok kb, 0,5% …..
Matu
2023-01-30 at 21:50
Na, kíváncsi vagyok, mikor kezd el hisztériázni az összes dinnye (kívül zöld, belül vörös). Mikor lesz egy lemezgyártó üzem maga a megtestesült környezetszennyező, mérgező, ivóvízpusztító, stb. gyár.
Alcapi
2023-01-30 at 21:47
Nézzük_magát_a_dolgot
2023-01-30 at 19:16
Sajnos meddő próbálkozás hogy megértesd velük, nincs nekik meg az a szervük, ami a felfogóképességet biztosítja!
Firefly
2023-01-30 at 20:39
@ Nézzük_magát_a_dolgot
Ha ezt a sok hülyeséget el is hiszed, akkor nem csoda hogy a kormány már 13.éve veri át sikeresen a választóit. Ezek a cégek konkrétan szinte semmi adót nem fizetnek nálunk, mivel az adómentesség is a “csábítási” csomag része. Ahogy Solaris is kifejtette munkabért se fizetnek évekig, mivel azt gyakorlatilag készpénzes támogatás fejében megkapják a magyar államtól. A munkaerőhiány ráadásul akkora Magyarországon, hogy gyakran ezt a készpénzes támogatást külföldi munkaerő behozatalára költik..azok pedig itt Magyarországon jellemzően csak a legszükségesebb dolgokra költenek..szóval ez se fogja nagyon emelni az adóbevételeket.
Ráadásul a kormány pont azokat a külföldi multikat támogatja agyon, akik az alacsony hozzáadott értékű, legszennyezőbb gyártási folyamatokat telepítik ide (gumigyárak, akugyárak stb.), mindezt a magyar kkv-k kárára. Ráadásul a magyar beszállítókat illető “legenda” (miszerint azokon keresztül profitálhat a magyar gazdaság ezen multik jelenlétéből) is egy ordas nagy kamu. Dolgoztam több kutatási projekten ezen témakörben és például az Audi esetében konrétan a negyedik (!) körös beszállítók esetében tűntek fel elsőként magyar (vagy részben magyar cégek), és gyanítom, hogy az aksigyárak esetében még kevésbé valószínű, hogy magyar beszállítókat foglalkoztatnának olyan jelentős mennyiségben, hogy mindezen támogatások belátható időn belül megtérüljenek.
Rolo
2023-01-30 at 20:03
Nézzük_magát_a_dolgot2023-01-30 at 19:16
Ne terheld le ennyire,szegénynek még kiduran a nyakán az a csúnya nagy pattanás🤣🤣🤣🤡🤡🤡
Nézzük_magát_a_dolgot
2023-01-30 at 19:16
Megfogadtam, hogy Solaris szakmaiatlan felvetéseire többé nem reagálok, nem ér meg annyit, de most mégis meg kell szólalnom. A kifizetett támogatás NEM hazai sajátság, EU irányelveknek megfelel, és MINDEN ország alkalmazza. Ha mindenki így csábítja a beruházót, és az mégis hozzánk jön, az az ezzel foglalkozó személyek és hivatalok (Szíjjártó miniszter, HIPA, stb.) kiváló munkájának eredménye. Tehát a támogatás NEM munkabérre megy, hanem az előző hsz-om szerint a jövő építésére. Ellenben a beruházó a működő gyárban dolgozók után járulékokat és adókat fizet, az ott dolgozók SzJA-t fizetnek, és megnövekedett vásárlóerejük alapján növelik a forgalmi adóbevételeket, a beruházás csökkenti a munkanélküli segélyre fordítandó kiadásokat, és működés után eredményadót fizet, valamint hatalmas mértékű iparűzési adót fizet a vállalkozásnak otthont adó városnak ill. falvaknak. Vagyis ez a pénz megtérülő befektetés a jövőbe.
Nézzük_magát_a_dolgot
2023-01-30 at 19:03
Iisztelt Oks! Ma már a munkahelyteremtés ha nem is elhanyagolható, de másodrendű cél. Ennél nagyságrendekkel fontosabb, hogy ez a beruházás az elektromobilitásra vonatkozik. Az e-autózás (akár jó dolog, akár nem) ma már megkerülhetetlenül és visszavonhatatlanul a főcsapás iránya az egész világon a következő évtized(ek)ben. Ezt mi akár fanyalogva is vehetjük tudomásul, de NEM mi döntöttünk így. És ha már így alakult, elvakult és nemzetrontó gazember az, aki az ezzel összefüggő beruházásokat támadja (belpesti hisztériakeltés nyomán például Győrszentiván, Debrecen, Szombathely, stb. tudatlan, könnyen elvakítható rosszindulatú plebsz rétege), az a magyar jövőt akarja aláásni. Az e-autózás robbanásszerű fejlődése csak a gőzgép és a vasút térhódításához hasonlítható jelentőségű. Azok ellen is voltak esztelen támadások, de kimaradni lehetetlen, ha egy nemzet élni akart annak idején.
Solaris
2023-01-30 at 18:57
583.333 bruttó mind a négyszáznak, 2 évre
előre fizetve.
De utána lehet számolni.
A hülének is megéri.
Orientál
2023-01-30 at 18:38
Balliberális zöld Gyurcsányék csak azon voltak 8 éven át hogy minél többet lophassanak úgy mint Karácsonyuk vezetésével fővárosban már évek óta csinálják az elvtársaik.
oks
2023-01-30 at 18:07
150 millió per munkahely az nemrossz, annyiért én is tudok munkát adni pár embernek