A hazai tulajdonú vállalkozások megerősödése nélkül nem tudta volna a magyar gazdaság tavaly megdönteni a foglalkoztatottság, a beruházások és az exportteljesítmény rekordját – közölte a tárca közleménye szerint Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter csütörtökön, Szombathelyen.
Szijjártó Péter a Galambos Logistic Kft. új központjának ünnepélyes alapkőletételén hangsúlyozta, hogy az erősödő magyar vállalatok fontos alapját képezik az elmúlt évek nemzetgazdasági teljesítményének, és a válság azt is megmutatta, hogy mekkora szükség van ezekre a kulcságazatokban. Ennek kapcsán pedig rámutatott, hogy nem szabad szembeállítani egymással a hazánkban működő nagy nemzetközi cégeket és a kis- és közepes vállalkozásokat, ugyanis előbbiek sikere nagyban hozzájárul utóbbiak eredményeihez is.
A szállítmányozással foglalkozó, családi tulajdonban lévő Galambos Logistic Kft. 5,6 milliárd forintos beruházását az állam 1,9 milliárd forinttal támogatja, így hozzájárulva 56 új munkahely létrehozásához.
Szijjártó Péter beszédében emlékeztetett rá, hogy a koronavírus-járvány nyomán nem várt nehézségekbe ütközött a nemzetközi kereskedelem, a lezárások miatti szállítási nehézségek a beszállítói láncok megszakadását eredményezték világszerte. Szavai szerint ez hatalmas kihívást jelentett az alapvetően exportorientált magyar gazdaság számára is, azonban a nehézségek ellenére nem akadt el a kivitel, nem jöttek létre ellátási zavarok.
Nem voltak üres polcok a boltokban, mint ahogy az előfordult néhány, nálunk nagyobb és gazdagabb országban
– fogalmazott. A miniszter ezután arról számolt be, hogy a nemzetgazdasági szempontból is meghatározó szereppel bíró logisztikai szektor a bruttó hazai termék (GDP) 6 százalékát adja, és hozzáadott értéke 6 százalékos növekedés után a tavalyi évben megközelítette a 2000 milliárd forintot. Ekkor rekordot döntött a légi teherforgalom, az ország repülőterein 185 ezer tonna áru fordult meg, ami 36 százalékos növekedést jelent. Aláhúzta, hogy az elmúlt két évben harminc nagy logisztikai beruházásra került sor Magyarországon. Erre a fényeslitkei intermodális központ építését hozta fel példának, ami azt célozza, hogy hazánkban jöjjön létre a leggyorsabb vasúti szállítási útvonal Kína és Nyugat-Európa között. Végezetül a válságkezelés tapasztalatait is érintette, hangsúlyozva, hogy bevált a magyar modell.
A kormány döntése, hogy nem segélyekre, hanem beruházásokra költi az állami forrásokat, a vállalatok bátor beruházási döntései és a kiváló magyar munkaerő lehetővé tette azt, hogy a magyar gazdaság ne csak túlélje a válságot, hanem a maga javára is tudja fordítani az új világkereskedelmi korszak sajátosságait
– mondta.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/Kovács Attila
Facebook
Twitter
YouTube
RSS