Két évnyi kőkemény tárgyalássorozat zárult sikerrel a CATL vállalattal, amely Debrecenben fog munkálkodni – minderről Szijjártó Péter írt közösségi oldalán.
Magyarország történetének legnagyobb beruházása valósul meg Debrecenben. Két év tárgyalás után a világpiac vezető vállalatával, a CATL-lel kötött megállapodást Szijjártó Péter, amit a tárcavezető közösségi oldalán az elmúlt tíz év öt legnagyobb európai beruházása közé sorolt. Szavai szerint a kontinensen soha ekkora elektromos akkumulátorgyár nem volt. A külgazdasági és külügyminiszter úgy fogalmazott: ez a hatalmas beruházás hozzásegít minket ahhoz, hogy az európai recesszió dacára se kelljen feladni alapvető gazdaság- és társadalompolitikai céljainkat, mint amilyen a teljes foglalkoztatottság.
Minél több a beruházás, annál nagyobb az esély arra, hogy lokális kivétel legyünk a kontinentális recesszióban
– hangsúlyozta.
Chiovini György
2022-10-04 at 07:11
1. Foglalkoztatottság. Mivel ma a munkanélküliség kicsi, talán arra gondol a kormány, hogy számos foglalkoztató megszűnik?
2. Cserearány. Az ország nagyon rossz pénzügyi helyzetének oka az energiaár növekedés miatti cserearány romlás. Ez a beruházás javítja vagy rontja a kereskedelmi mérleget, figyelembe véve az áramimport növelő hatását?
3. Tudom, hogy egyszerűbb nagy beruházásokat menedzselnie a kormánynak. De az importkiváltó beruházások is fontosak lennének. Most felpörög az energiamegtakarítást okozó intézkedések piaca. Szinte minden ehhez szükséges eszköz importból jön. Így is rossz a kereskedelmi mérleg. Rossz rágondolni, hogy a fő exportcikk, a gabona szinte lenullázódott.
Nézzük_magát_a_dolgot
2022-10-03 at 13:10
Tisztelt Solaris! 1. A debreceni CATL csúcstechnológiás akkumulátor-cellákat fog készíteni. Az Ön által említett “akku-összeszerelő” tevékenység egy sokkal alacsonyabb hozzáadott értéket produkáló gyártás: a cellákból vagy közvetlenül, vagy közbenső akkumodulokon keresztül gyárt autóba közvetlenül építhető nagy egységeket (persze azok is magas műszaki színvonalat jelentenek hűtéssel, szabályozással). 2. A TESLA nagyrészt saját maga gondoskodik a cellagyártásról is, igaz, most halasztotta későbbre a németországi giga-cellagyár építését. Amerikában óriási cellagyártási kapacitásai vannak vagy épülnek. 3. A CATL-nak van Németországban is giga-cellagyára. 4. Előrejelzések szerint az elektromos autózás minden ellentmondásossága ellenére a jövő letéteményese, ezért mindenki vérrel-vassal kepeszt cellagyárak bevonzásáért. Tisztelet illeti Szíjjártó és Magyar urakat valamint munkatársaikat, hogy a világelsőt sikerült bevonzaniuk. Most még a kínai EVE beharangozott beruházásáért szorítsunk, valamint a HUAYOU katódmassza-gyárért, meg még ami csak lehetséges. Pl. itt lenne az ideje, hogy Dél-Korea is észbe kapjon, mert a kínaiak a korábbi koreai fölényt taccsra tették nálunk. Nekem nem lenne ellenemre Volkswagen halványan belengetett itteni cellagyártása, és egy LG gigagyár. Az alapok megvannak, vagy készülnek hozzá. Csak a legjelentősebbek: katód alufólia Tatabányán, anód rézfólia Komáromban, elválasztó fólia Nyergesújfalun, Nyíregyházán és Debrecenben, katódmasszagyár Debrecenben stb. stb. Ilyen alapon komoly tényezőkké válhatunk Európa iparában. Hajrá Magyarország, hajrá magyarok!
Solaris
2022-10-03 at 11:26
Egy kis kiegészítés lenne, hogy közben a TESLA egy szomszédos és nem baráti
országban épít akku-összeszerelőt.
A két céget persze nehéz az elérhető információk segítségével összehasonlítani.