Az egyik legnagyobb kínai autóipari beszállítónak számító Baolong csoport szigetszentmiklósi beruházásával újabb lendületet kap a Magyarország és Kína közötti gazdasági együttműködés, amelyből hazánk rendkívül sokat profitál – közölte Szijjártó Péter csütörtökön. A külügyminiszter hangsúlyozta, hogy a magyar gazdaság gerincoszlopa az autóipar, amely forradalmi megújuláson megy keresztül globálisan.
A minisztérium közleménye szerint a tárcavezető a zöldmezős beruházást bejelentő budapesti sajtótájékoztatón elmondta, hogy a kínai vállalat ezzel Magyarországon hozza létre az elektromobilitási stratégiájának európai bázisát az elektromos és intelligens autóiparhoz kapcsolódó termékek gyártása terén.
Az ötmilliárd forintos fejlesztést az állam 1,5 milliárd forinttal támogatja, aminek nyomán a meglévő 180 mellé 35 új munkahely jön létre
– közölte. Beszédében a külügyminiszter hangsúlyozta, hogy a magyar gazdaság gerincoszlopa az autóipar, amely forradalmi megújuláson megy keresztül globálisan. Szerinte ez most a világgazdaság legmeghatározóbb és legnagyobb hatású folyamata, és ezért amelyik ország sikeres tud lenni ezen a téren, az hosszú távú gazdasági növekedésre és versenyelőnyre tesz szert.
Minden túlzás nélkül állíthatjuk, hogy Magyarország ennek az átállásnak a bajnoka
– jelentette ki. Erre példaként említette, hogy hazánk az elektromos akkumulátorok ötödik legnagyobb exportőre, és az elektromos meghajtáshoz szükséges egyéb megoldások kifejlesztése is a gazdaság fontos szegmensét képezi. Szijjártó Péter rámutatott: a keleti vállalatok előretörése itt is jól látható, így alapvetően meghatározza majd az európai országok gazdasági versenyét a jövőben, hogy ezek a cégek hova hozzák a beruházásaikat a kontinensen. Mint mondta, ebben Magyarország jól teljesít, ami a keleti nyitás politikájának köszönhető.
A forradalom szelét ma már keletről fújják
– fogalmazott. Tájékoztatása szerint az autóipar 160 ezer embernek ad munkát Magyarországon, és a teljes feldolgozóipari kibocsátás csaknem 30 százalékáért felelős.
A 90 százalékos exportaránnyal dolgozó ágazat termelési értéke tavaly meghaladta a 9400 milliárdot. A miniszter aláhúzta, hogy Magyarország sokat profitál a Kínával folytatott gazdasági és politikai együttműködéséből. A kétoldalú kereskedelmi forgalom például folyamatos rekordokat dönt – tavaly 11 százalékos növekedés után meghaladta a 11 milliárd dollárt –, a kínai beruházások értéke pedig átlépte az ötmilliárd dollárt. Úgy vélekedett, hogy az európai politika képmutató a kínai gazdasági kapcsolatok ügyében, ugyanis miközben a nagyobb országok bírálni próbálják a kisebbeket a Kínával fenntartott viszonyuk miatt, épp ők kötik a legnagyobb üzleteket.
Mi továbbra is a praktikus, pragmatikus, kölcsönös tiszteleten alapuló együttműködésre fogjuk helyezni a hangsúlyt Kínával. A képmutatást meghagyjuk azoknak, akik elég nagyok ahhoz, hogy mást mondjanak, mint amit csinálnak
– mondta.
Forrás: MTI; Fotó: Szijjártó Péter Facebook-oldala
Orientál
2022-02-17 at 19:47
Sok Gyurcsány szintű balliBeráliS és zöld szapulja a kínaiakat az interneten ,de annyi eszük sincsen ezeknek hogy amin dumálnAk Kínáról hazugságokat azt a gépet lényegében Kínában gyártották ,MDE IN CHINA.
Nézzük_magát_a_dolgot
2022-02-17 at 13:40
Tisztelt Politikai Koszfészek! Szélesebb kitekintés alapján ez bőven megéri. Az innovatív technika (amelynek kifejlesztése rendkívül nagy tőke- és személyi ráfordítást igényel) bevonzásáért öldöklő harc folyik térségünkben, és se a V4 tagjai, se Oláhország, se Szerbia nem ajánl kevesebbet, mint mi. Tehát nem pusztán az alkalmazottak béréről van szó, hanem arról, hogy a modern elektromos és önvezető technika gyártmányainak kifejlesztése és piaci bevezetése ennél sokkal többe került volna. Így viszont fejlesztés költség nélkül, biztos piaci háttérrel nálunk lesz olyan termékek gyártása, amelyek nélkülözhetetlenek még a legnagyobb járműipari cégek számára is, mintegy felhelyezik a magyar ipart a világtérképre.
navisos
2022-02-17 at 13:22
Mindazok, akik az EU nevű koszfészekből való kilépést ellenzik, mert attól félnek, hogy akkor éhen fogunk halni, legyenek tisztában a valósággal. Az oroszokkal,és a kinaiakkal kell üzletelni, mert azok nem kötik az üzleteket politikai és ideológiai feltételekhez.
politikai koszfészek
2022-02-17 at 13:15
Nem vagyok ellene, de: >42,587,000,- Ft/1 fő új munkahely. Ez igazán csábító, mert a munkaerőt – 600ezer/hó átlagfizetéssel számolva – 70 hónapon (~6 éven) át ingyen kapja a kínai.
Nézzük_magát_a_dolgot
2022-02-17 at 13:11
Tisztelt Feri! A kínai belpolitika állandó nyugati kritika alatt áll, de a nyugatiak gigantikus üzleteket kötnek Kínával saját hasznukra. Ha ennek apró töredékét mi is megvalósítjuk gyakorlatias alapon, akkor a fényes Nyugat kígyót-békát kiált ránk. Érthető. Nyugat kilopná a vak koldus kalapjából is a krajcárt, érthető, hogy a legkisebb hasznot is sajnálja tőlünk, mert az NEKI JÁR. Egyébként a kínai együttműködés súlyos károkat szenvedhet, ha nálunk troll szintű ellenségeskedés folyik, és pitiáner emberek szándékosan mérgezni kívánják a helyzetet. Itt van az egyik budapesti kerület polgármester(nőj)e, aki tüntető módon új utcanevekkel hergel. Emberiességi szempontból még érthető, hogy az ujgurok, Hongkong vagy Tibet sorsáért aggódik, de ez nem mentség az otromba diplomáciai szemtelenségre egy légypiszok jelentőségű ún. politikus számára.
azunio
2022-02-17 at 13:09
khm
2022-02-17 at 13:00
●
“Oké Szíjjártó úr!
De nem ártott volna kampányidőszak lévén hozzátenni,hogy IPARI FORRADALOMRÓL tetszik szólni.”
●
Nem OVISOKNAK beszélt.?
khm
2022-02-17 at 13:00
Oké Szíjjártó úr!
De nem ártott volna kampányidőszak lévén hozzátenni,hogy IPARI FORRADALOMRÓL tetszik szólni.
Feri
2022-02-17 at 12:18
Lehetne még valamivel több keleti nyitás, Tisztelt Miniszter Úr?
A nyugatiak csak szivatnak minket, tisztelet a kivételnek. Mindent megtesznek azért, hogy akadályozzák a keleti kapcsolatainkat. Ne hagyjuk!
??