Mióta kijött a Jaguar gyomorforgató új reklámja (erről mi is írtunk), amelyben egy csapat céltalan, genderfluid, nem-bináris, szivárványos modell szerepel, azóta találgatja az internet, hogy vajon milyen autót vagy milyen új irányt próbál transznemű zászlós bakanccsal letuszkolni a világ torkán az ikonikus autómárka. Nos, kiszivárgott – vagy kiszivárogtatták – az új modellt, hogy megnézzék a reakciókat, és még visszavonulót fújhassanak. Ha ön szereti a szép autókat, talán jobb, ha citromot cseppent a szemébe, hogy pár másodpercig ne tudjon idenézni.
Az új dizájnban nyilvánvalóan helyet kellett, hogy kapjanak bizonyos szivárványszínű LED-ek, meg erőltetetten futurisztikus formák, amelyek egy normális ember számára azonnal kérdésessé teszik, hogy ki lesz ennek a koncepciónak a célközönsége. Mondjuk, sejtjük.
🚨 Jaguar’s long-awaited concept GT has leaked ahead of its official unveiling – here’s what we know so far pic.twitter.com/31jGkFopCV
— Autocar (@autocar) December 2, 2024
Amit még fontos itt megemlíteni, hogy a Jaguar nem csupán egy autót próbál piacra dobni, hanem alapjaiban próbálja újrapozicionálni magát. Az ikonikus ugró jaguár-logót is lecserélték egy „funkybb” verzióra, amely állítólag az új irányvonalat szimbolizálja.
Copy nothing?
Looks like a Chinese Barbie-themed Spectre#Jaguar https://t.co/7sDdKtouOk pic.twitter.com/VzQ8oTFC7q— Peter Sønderby-Wagner 🌍 (@sonderby) December 2, 2024
Ismerjük ezt: nem egy terméket, hanem egy életérzést, egyfajta szabadságot akarnak eladni, ugyebár.
A Jaguar ügyvezető igazgatója egy interjúban kijelentette, hogy a márkának nem szabad úgy játszania, ahogy mindenki más teszi, különben elvész a zajban. És a megmaradást éppen egy egyre jobban elutasított woke őrületben látták meg, amellyel az emberek egy láthatatlanul apró százaléka tud csak valamilyen szinten azonosulni, az emberek többsége pedig csak simán egy szép, jól működő autót akar vezetni.
Hogy a piac mit szól majd ehhez az átalakuláshoz, az a következő hónapokban derül ki. Egy biztos: a márka beszédtémát generált – ami a mai marketingkorszakban már önmagában is sikernek számít.
Mert manapság nem kell jót csinálni semmiben, elég, ha beszélnek róla. Lásd: Magyar Péter.
Bandi
2024-12-04 at 08:09
Akartam venni egy ilyen típusú járgányt, de inkább meghagyom ennek a lehetőségét az érintetteknek. Nyilván tesz rá magasról a jóemberkedő cég (persze, hogy egy cég miként tud jóemberkedni a nyelvtani alapjelentésben …).
Mekkelek
2024-12-03 at 23:15
A korcskretén genderfluid réteg elég szűk piac. Bár a jaguár amúgy is lehúzná a rolót 10 éven belül.
Talpra magyar!
2024-12-03 at 19:05
Serintem az ilyen szemétkedő gender pedofil buzi köcsög leszbi pedofil … dolgok árusítását az üzletekből is kikellene hazánkból tiltani.
péter
2024-12-03 at 18:30
Ha el tudják adni, gyártsák!
bl
2024-12-03 at 18:07
A reklámban kiskirálylánynak öltöztetett gyerekkorú és kalapáccsal fenyegetőző felnőttkorú szerepelt, ami el is mondott mindent erről az új modernitásról. Pedofília és erőszak, az új urak szórakozása.
Benő
2024-12-03 at 17:53
Nekem a Bud Light jut róla eszembe.
De kíváncsian várom az eladások számát.
Ezen túl sok sikert kívánok az új modellhez! (eddig sem voltam törzsvásárlójuk, nem vagyok meghatározó)
Gonda Péter Pál
2024-12-03 at 17:36
R.I.P.
Akkor maradok a Maseratinál.
Buzzancs jaguárocska
2024-12-03 at 17:30
Csak az vehet majd ilyen csodaszép szivárvány fost aki levágja a pöcsét ,vagy aki varrat magának, a többi kritérium még alkotás alatt…
Red Panther
2024-12-03 at 17:28
Egyetlen dologban tévedsz, Balázs. Az ikonikus emblémát nem most, hanem legalább 10 éve levetették, balesetvédelmi okokból, ahogy az amerikai autókról is az angyalokat, istennőket. Amerikában már csak régi kamionok “orrán” engedélyezik.
Hogy ennek a fostalicskának kik a célközönsége? Ha azokra építenek, egy éven belül a Jaguar csődbe is megy. Egyszer már megtörtént, csak egy – ha jól tudom – indiai befektető mentette meg akkor a Jaguart, ahogy az MG-t is.
Tudományos libsizmus
2024-12-03 at 16:44
Megnéztem az a reklám micsodát.
Elmebetegek. Ennyi.
Tudományos libsizmus
2024-12-03 at 16:41
Az angol autóipar már eddig is padlóra vitte magát. Eltökélten folytatják.
OkosTojás
2024-12-03 at 16:37
Minden lében két anál (bocs elírtam)
khm
2024-12-03 at 16:29
Még szerencse,hogy nem érzek olthatatlan vágyat Jaguár vásárlásra,mert ez az új modell,egyáltalán nem tetszik. A régiekben volt valami,ami a mostaniból eltűnt. Eltüntették.
Gullwing
2024-12-03 at 16:22
Hol van ez már a régi klasszikusoktól!
kanigunda
2024-12-03 at 16:09
Ez a genderfluid valami hájtek ablakmosó koncentrátum?
Tivadar
2024-12-03 at 16:08
Na, ez a reklám is beállt a sorba. Teljesen kontraproduktiv amit művelnek, épeszű hetero ember ezek után nem vesz ilyen szutykot. És azért még szerencsére mi vagyunk többen.
liberális értelmiségi
2024-12-03 at 16:02
Az lmbt lobbi mesterkedését tilos kritizálni. Preszmenn is megmondta, a teleksz is megmondta. Tőrlitek a cikket. most.
Enteriőr
2024-12-03 at 15:41
Akinek nem tetszik, ne vegye meg.