Minden eddiginél nehezebbé vált a közlekedés Budapesten, miután újabb jelentős útvonalat zártak le szerda hajnalban. A Lánchíd és környéke legalább másfél évig lesz lezárva, mert a felújítás korábbi halasztása miatt az elmúlt időszakban a híd annyira rossz állapotba került, hogy életveszélyessé vált, a felújítás költsége pedig jelentősen megdrágult. A főváros baloldali vezetése emellett egyszerre és szervezetlenül indított el több, közlekedési csomópontot érintő projektet, így egy ideje hatalmas dugók és rettenetes káosz jellemzi a budapesti közlekedést, ami a következő másfél évben várhatóan még rosszabb lesz. Mindez éppen a futball Európa-bajnokság idején – olvasható az Origo cikkében.
A portál rámutat, hogy egyre több útszakaszt, csomópontot zár le a főváros baloldali vezetése, ami miatt teljesen összeomlott Budapest közlekedése. Mától azonban még hatalmasabb dugókra készülhetnek a budapestiek, szerda hajnali 4 órától ugyanis teljesen lezárták a Lánchidat és környékét a gyalogos és a közúti forgalom elől, várhatóan másfél évre. Szerda reggel a csúcsforgalom már elviselhetetlen volt szinte a város összes jelentősebb főútvonalán. A hatalmas dugók és közlekedési anomáliák oka az, hogy a főváros baloldali vezetése egyszerre indított el több, közlekedési csomópontot érintő projektet: egyszerre kezdték el a Lánchíd, az M3-as autópálya budapesti bevezető szakasza, a pesti rakpart és a Blaha Lujza tér felújítását, és mindeközben az átgondolatlan biciklisávokat is megtartották. Így egy ideje már lehetetlen közlekedni a fővárosban a dugók miatt. Gyurcsány Ferenc a főpolgármestert jelölte ki a baloldal közös jelöltjének, akinek így nem árt majd felmutatnia valamit a választások előtt. Éppen ezért a baloldali városvezető másfél év semmittevés után szakmaiságot, előzetes egyeztetést háttérbe szorítva vágott bele az összes felújításba.
A híd állapota kis híján életveszélyessé vált
A Lánchíd felújítását korábban el kellett volna végezni, de a Karácsony Gergely-féle baloldali vezetés folyamatosan halogatta azt, aminek következtében a híd állapota mára kis híján életveszélyessé vált, a költségek pedig elképesztő mértékben drágultak. A Lánchíd felújítása Tarlós István idején kiemelt beruházásnak számított, de amikor 2019 októberében Karácsony Gergely vette át, a Lánchíd kérdése nem szerepelt a Fővárosi Önkormányzat fontos projektjei között. Közben a híd szerkezeti állapota folyamatosan romlott, és végül már félő volt, hogy olyan állapotba kerül, hogy egyáltalán nem lehet majd felújítani – erről ír a Metropol. A késlekedés miatt a beruházás végül több mint 25%-kal, azaz 5 milliárd forinttal kerül többe, mint az a Tarlós által korábban kiírt pályázatban szerepelt. Ráadásul úgy, hogy végül ugyanaz a cég – az A-Híd Zrt. – nyerte el, mint amelyik korábban is esélyes lett volna rá – csak akkor még 5 milliárddal olcsóbban.
A pesti alsó rakpart az év végéig, a Lánchíd másfél évig lesz lezárva
Június 7-étől vette kezdetét a tényleges, hónapokig tartó építkezés az id. Antall József rakparton. Ezzel párhuzamosan a Lánchíd elkerülő tengelyének kinézett Hegyalja út – Erzsébet híd – Rákóczi út útvonalon is elkezdik törni az aszfaltot július elején a Blaha Lujza tér átalakítása miatt. Itt egy forgalmi sávot végig használhatnak az autósok, nem lesz teljes lezárás, de így is nagy dugó várható. A főváros előzetes tájékoztatása szerint a pesti alsó rakpart az év végéig, a Lánchíd másfél évig lesz lezárva, a Blaha Lujza tér átépítése pedig jövő év végén fejeződik be. Mindemellett hatalmas káosz várható a Nyugati pályaudvar lezárása miatt is, amíg emiatt Zugló megállóhely lesz a MÁV alföldi vonalainak központja.
Szálljon ki a kocsiból, és menjen gyalog!
– ezt üzente Karácsony Gergely azoknak, akik szóvá tették, hogy a lezárások miatt csak araszolgatni lehet a budapesti utakon. A főpolgármestert azonban egyáltalán nem érdekli a budapestiek tiltakozása.
Ezek a gigadugók nemcsak az embereket akadályozzák és dühítik fel joggal, hanem mérhetetlen környezetszennyezést is okoznak
– reagált korábban a dugókra Fürjes Balázs a Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár.
A virágágyásokat is felszámolták
A napokban aszfaltot terítettek a Clark Ádám téri körforgalom közepén lévő, a budapestiek és a turisták által jól ismert, városképi jelentőségű virágágyásra. Karácsony Gergely azzal magyarázta a lépést, hogy a területet – a Lánchíd felújítása miatt – átmenetileg bevonják a forgalomba, hogy enyhítsék az autósok kellemetlenségeit. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a felszámolt virágágyás helyén biciklisávot alakítottak ki, ami életveszélyes. Ugyanis így a körforgalomban milliméterekre lesznek egymástól az autók és a biciklik. A budapestiek egységesen elítélték a főváros lépését. Legtöbben azzal érvelnek, hogy így balesetveszélyes lesz a helyszín, és drasztikusan csökken a zöldfelület.
Karácsony bevezetné a dugódíjat is
A V4NA korábban arról írt, hogy nem teljesen véletlen, hogy állandósultak a dugók Budapesten, ugyanis a főváros bevezetheti a dugódíjat a közeljövőben. Ez annyiban nem meglepő, hogy a dugódíj szerepelt Karácsony választási programjában, igaz, akkor még népszavazáshoz kötötte volna a bevezetését. Ugyanakkor érdemes felidézni, hogy nem sokkal megválasztása után több alkalommal is beszélt erről, mindannyiszor nagy felháborodás lett a vége.
Így módosul a tömegközlekedés is a Lánchíd lezárása miatt
A Lánchidat és környezetét nemcsak az autósok, hanem a gyalogos és a közúti forgalom elől is lezárják a felújítás idejére, emiatt számos járat közlekedése megváltozik.
• Az M14-es metrópótló busz nem közlekedik.
• A 16-os busz rövidített útvonalon jár a Széll Kálmán tér és a Clark Ádám tér között, nem érinti a Clark Ádám tér és a Deák Ferenc tér közötti megállókat.
• A 105-ös busz a Clark Ádám tér és a Széchenyi István tér között terelve, az Erzsébet hídon át viszi az utasokat.
• A 178-as busz módosított útvonalon, a Naphegy tér és a Gyöngyösi utca között jár, a Március 15. tér és a Gyöngyösi utca között a 105-ös autóbusszal közös útvonalon.
• Új járat indul a 110E jelzéssel az Apor Vilmos tér és a Bosnyák tér között, érintive a 110-es busz bizonyos megállóit.
• Augusztus elejéig a Nagyenyed utcában vágányfelújítás van. Ezért az 59-es és az 59A villamosok nem közlekednek a teljes vonalon. Ott pótlóbuszok szállítják az utasokat.
• A 39-es busz a Batthyány tér felé, a 102-es autóbusz és a 990-es éjszakai járat mindkét irányban terelve közlekedik, nem érintve a Kék Golyó utca megállót.
• A 21-es és a 21A autóbusz terelve közlekedik a Széll Kálmán tér felé, kimarad a Kék Golyó utca, a Galántai utca és a Szent Orbán tér megálló.
A közúti forgalomnak várhatóan 2022 decemberében adják vissza a hídpályát, a járdák azonban a munkák 2023-as befejezéséig lezárva maradnak. A kivitelezési munkákat előreláthatóan 2023 augusztusában fejezik be.
Forrás: Origo; Fotó: Szabó Gábor/Origo
obsitos
2021-06-17 at 06:53
DUGÓDÍJ ?
Azok fizetik, akik beragadnak egy-egy dugóba.
Lesz idő beszedni, hiszen egyhelyben állnak.
kbandi1
2021-06-16 at 20:19
Dugódíj? Forgalomi káosz az összeomlással egyenértékűvé válik, a sárga csíkok nem védenek. Mikor ünneplik a nyertes forgalomszervezőt?
csakafidesz
2021-06-16 at 19:13
Karácsony kibelezése már nem sokat várat magára. Most a Turulnál ásták fel az utat, ezzel a XII. kerületet gyakorlatilag lezárták. Böszörményi útra nem lehet menni, az Istenhegyi útra nem lehet menni, szóval teljes a káosz. Jelenleg a Normafa irányába a 212 busz vonalán lehet felmenni. Ez elég szép kerülő és könnyen bedugul a Királyhágó térnél.
Láma
2021-06-16 at 17:33
@@ félnek azok hidd el Judit!
A nép hamarosan felébred, és akkor lesz ne mulass!! az lesz mint 56-ban. Géppisztolyos kivégzések váratlanul stb stb. A nép nem felejt, unokáink is látni fogják.
Budapesten még SOK A NYUSZI!!!
Bár már szerencsére láttam hogy néhány autós már használja néha néha a autósávból lett kerékpársávot is. HASZNÁLJA MINDENKI!!! Annyi rendőr úgy sincs. Ha pedig a rendőr büntetni akar, akkor kérdőre kell vonni hogy kedves rendőr bácsi mégis kinek az oldalán áll? Nyugi nincs több ezer rendőr BP-en. Szóval a nép haragja fog győzni!!! ezek a moslékkoalok meg úgyis keserű sorsra jutnak. fagyasztott krumplival fogjuk őket dobálni amíg be nem kussolnak. Utána pedig életfogytigos börtön a bánya mélyén.
A nép és a népek ébredeznek!! moslékok végetek!!
Judit
2021-06-16 at 15:00
Ez már a katasztrófa kategóriába sorolandó, Ennyire nem félnek a Nép haragjától ezek a moslékkoalíció tanács tagok.?!Még a tanulatlan ember is tudja hogyan kellett volna a munkálatokat véghezvinni.!!!Na de majd a választásokkor a disznó ganék dombjára hajtjuk mindannyiukat.!!!
ómió
2021-06-16 at 14:56
Ezt Kamugerinél “flottabbúl” senki nem csinálhatná!
lyukas zokni
2021-06-16 at 14:21
amúgy ha vonatot tudunk itthon gyártani, akkor villamost miért nem?
Egyszerű és magyar
2021-06-16 at 14:10
1. Javaslom, hogy a dugóban ülő minden olyan autós aki karácsony gergelyre szavazott, tegyen ki egy matricát az autójára, hogy “karácsonyra szavaztam”, had tudják a többiek, hogy kik azok az idióták.
2. Tarlós mindenből újat vett, mert szebbé korszerűbbé, és modernebbé szerette volna tenni a várost. A komcsik mindenből a levetett sz@rt veszik, mert ott lehet kenőpénzeket kapni azért, hogy máshonnan elviszik az elavult levetett ósdi technikát, tehát azok is tűzzenek egy cédulát magukra, akik hannoveri villamossal járnak, amire babakocsival nem lehet felszállni, és egészséges emberek közül is csak a magasugrók képesek rá.
3. Másfél év telt el karácsony megválasztása óta, de általa kezdeményezett új dolog nem jött létre, kivéve az össze vissza kacskaringózó bicikli sávokat, amik miatt Budapest közlekedése elesett. És persze született pár új szó a ténykedését jól jelezve: méhlegelő, méhhotel, zöldaszfalt, biciklishow (sháv).
4.A nemzetközi diplomáciában is nagyot alkotott amikor hadat üzent Kínának.
5. a nyugdíjasoknak tett 20.000.- Ft-os kamu ígérete is csak szavazatszerző marketing volt, soha nem lesz belőle semmi, tehát azok a nyugdíjasok akik ezért szavaztak rá, szintén kitűzhetik a cédulát magukra “karácsonyra szavaztam”.
Borzi
2021-06-16 at 14:03
Eszembe jutott egy régi párizsi élményem,amikor a renault gyáriak valamiért felkapták a vizet és kihordták az új kocsikat a körforgalomba az indítókulcsokat bedobták egy nagy ládába.Akkor még volt tökük a franciáknak.Ez a szellemi toprongy azt mondta menjünkgyalog,ezt megfogadva mindenkinek le kellene állnia ott ahol van,menénk tovább gyalog azután pár óra múltán…..
Miki
2021-06-16 at 13:55
Harminc éves villamost akar venni, melyek Frankfurtban közlekedtek. A németek akkor dobják ki (egy sokkal menet-ritkább közlekedés mellett) a járműveiket, ha technikailag is teljesen elévültek. Akkor ez most azt jelenti, hogy lesz majd sok “jó” ocskasága a BKV-nak, amit pár éven belül le kell teljesen selejtezni, mert még garncia sincs rá. KariGeri+TöKatti=Idiotenhochzwei
Geri baba és a 40 tanácsadó
2021-06-16 at 13:34
Bár egy nyelven sem beszél, KariGeri valóban egy vérbeli korrupt és mocskos nyugat-európai politikus: káoszt csinál, hogy utána még több hatalmat kapjon és még brutálisabb adókat vethessen ki az emberekre. Ha megnyeri az országos választást, akkor a levegőt is megadóztatja majd, a befolyt összeget pedig odaadja a külföldi főnökeinek és “tanácsadóinak”.
Ő nem zöld politikus, hanem egy korrupt, pénzhajhász csaló.
Miki
2021-06-16 at 13:04
Ennél a villamos-beszerzési szándéknál is, a 4-es Metró kell hogy eszünkbe jusson!
KariGeri hazudik.
Miki
2021-06-16 at 12:57
Kerekferke!
Gondolkozol is mielőtt írsz?
Te tényleg úgy gondolod, ha nem lettek volna biztosak abban, hogy majd azt “csinálhatnak”, amit szeretnének ezek a szarháziak, akkor is választották volna ezt a taktikát – helyi deszpótok felállítását?
Nagyon is jól tudják ők, hogy a demokrácia által szabott lehetőségek mire adnak majd garanciát és mire nem. És arra “pedáloznak” is, hogy ha lehet, felborítják a demokratikus rendet, mert akkor azt mondhatják majd, lám-lám OV egy diktátor és a kormány demokrácia ellenes.
Ezért kell higgattan és okosan érvelni, ha nem akarúnk a csapdáikba szaladni.
A Fidesz-KDMP, igenis, nagyon sokat tett az ország javulása és megélhetőség javára.
Minden más hazugság!
hozzaszolo
2021-06-16 at 12:46
Milyen közlekedése omlott össze? Biciklizni, gyalogolni lehet. Mindkettő zöld. Karácsony teljesített a választási ígéretét. Négy láb jó, két láb rossz. Négy kerék is rossz.
Kerekferke
2021-06-16 at 12:12
“egy sokkal drágább használt villamos-beszerzést célzott meg”
Emlékezzünk Demszky “Hannoveri villamosaira, melyek még a 2. vh. után kerültek: életveszélyesek voltak.
Valakik megint “okosba” nyomják ide a világ szarát.
Hesslerezredes
2021-06-16 at 12:10
A budapesti, Karácsonyra szavazó, idióta prolik megérdemlik.
A többiek nem.
Sajnos a közlekedésben ez nem elválasztható.
De a normálisok nyakában ott vannak ezek a bűzlő, rohadt, pesti lumpenprolik koloncként, és amikor ezek a mocsadékok a vízbe akarnak ugrani, akkor magukkal rántják a mélybe a normálisokat is.
Uncle Ment
2021-06-16 at 12:05
A MNO azt írta, azért gerjesztenek dugókat, hogy a dugódíj bevezetését a lakosok AKARATA miatt (is) kell ill. kénytelen bevezetni a Főv.Önk..
Vagyis egy bizonyos idő (dugóban töltött pár hónap) után a szavazópógár szomjazzon a dugódíjra.
Szép?
Kerekferke
2021-06-16 at 12:04
Miért engedték át a baloldalnak a fővárost???????
2019-ben a jobboldal NOkampányolt, vagyis szabotázs történt.
Pofán vágták már azokat, akik ezért felelősök?ű
Ugyanis nem a fővárost Karácsony stróman nevében a káoszba döntő DK és az egész liberálnyilas oldal ettől függetlenül rájuk fog szavazni és nem a kormánypártokra.
Szrnak ők arra, hogy mi történik, ki rombol, ki épít.
Nem egy liberálnyilas ismerősöm jelenti ki, hogy minden kedvezményt, támogatást igénybe vett és vesz, de akkor sem fog a kormányra szavazni.
Mit kellene még mondania az embernek, “Ildikó”?
Miki
2021-06-16 at 12:04
Azt hiszem, hogy csak egy dolog használ: KariGerit szüntelenül fel kell jelenteni, rossz és károsító főpolgármesteri munkája miatt miatt.
Miki
2021-06-16 at 12:00
Most olvastam egy másik hírportál oldalán, hogy KariGeri új villamosok helyett, egy sokkal drágább használt villamos-beszerzést célzott meg.
Tessék kérem egészen pontosan meg nézni, hogy mire költ KariGeri, mert nagyon feltételezem, hogy a használt német villamosok, melyeket most venni akar, nem annyiba kerülnek, mint amit ők ide haza állítanak!
orygabor
2021-06-16 at 12:00
Szándékosan csinálják, hogy lenyomhassák a nép torkán a dugódíjat. Tipikus kommunista problémakezelés, annyira szép, hogy tanítani lehetne.