Európában készülnek a legjobb autók, ezért nem lehetünk a múlt rabjai, tömeges akkumulátorgyártásba kell kezdeni – jelentette ki Frans Timmermans, az európai zöld megállapodásért felelős uniós biztos a Bild című német lapnak adott pénteki interjúban. Timmermans azzal indokolta az elektromosautó-gyártás kiemelkedő fontosságát, hogy kínai gyártók 2023 végéig mintegy 80 új modellel állnak majd elő, illetve az Egyesült Államok és India is új gyártási kapacitásokat alakít ki. Mindez alátámasztja az innováció és a környezetkímélő közlekedési eszközök szükségességét.
Az uniós politikus szerint az elektromos autók nem sokáig lesznek “luxuscikkek”: az ilyen járművek idővel megfizethetővé válnak, s mivel többen hozzájuthatnak majd, hamarosan a használt elektromos autóknak is lesz piacuk.
Szociáldemokrataként ez a feladatunk, hogy az elektromos járművek mindenki számára megfizethetők legyenek.
– magyarázta Timmermans, hozzátéve:
A változás elkerülhetetlen, de gondoskodnunk kell a társadalmi igazságosságáról.
Az uniós biztos ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy nem többféle technológiával kell foglalkozni, hiszen akkor mindegyik iparág – így a zöld energia segítségével előállított szintetikus üzemanyag kifejlesztésével foglalkozó ágazat – terméke drága marad.
Ez az előnye Európának: hogy hosszútávú jogszabályokat tudunk alkotni.
– mondta Timmermans, rámutatva, hogy
Meg kell fogalmaznunk, merrefelé tartunk. Sem az Egyesült Államokban, sem Kínában nem foglalkoznak már a szintetikus üzemanyag előállításával, “hiszen ők sem hülyék”.
A humán erőforrásokat illetően Timmermans elutasította, hogy leépítésekre volna szükség.
Az autóipar nem kevesebb embert, hanem új tudást igényel.
– mondta a holland politikus. Hozzátette azt is, hogy
Az igazi kihívást az alkalmazottak átképzése jelenti, mert “nem hengerekben, hanem akkumulátorokban és IT-rendszerekben jártas munkaerőre van szükség.
Megjegyezte, hogy Európában csak az akkumulátorgyártás területén 800 ezer munkavállalóra van szükség. Arra a felvetésre, hogy a 20-30 éve az autóiparban dolgozó embereknek van-e jövőjük a szektorban, leszögezte, hogy minden foglalkoztatottra szükség lesz a jövőben is.
Már ma is munkaerőhiány jelentkezik, és nem tartom elfogadhatónak, hogy ezt a problémát kizárólag a bevándorlás révén oldjuk meg.
– fogalmazott Timmermans, hozzátéve, hogy először is az európai munkavállalókat kell átképezni, akár az 50-55 éven felettieket is, mert ma már – szemben az egykori szénbányák bezárásának időszakával – megvan a lehetőség arra, hogy az embereket az iparágban tartsák.
István Kopasz
2023-02-20 at 01:48
csakafidesz
2023-02-18 at 20:20
Elektromos autó: úri passziónak tartom, csak városi vagy ahhoz közeli közlekedésre, utazásra alkalmas. Nem tudom elképzelni, hogy nagy lakótelepeken ahol már parkolni is nehéz, hogyan lehet majd megoldani kényelmesen az akkumulátorok feltöltését? Én akkor lennék nyugodt, ha olyan hibrid autóm lenne, amelyikkel el lehetne menni elektromosan kb. 400 km-t és a kocsi elejében ott lenne tartaléknak egy könnyű 1200cm3 űrtartalmú turbó benzinmotor, meg lenne megfelelő beállóval és töltővel felszerelt magánházam.
Solaris
2023-02-19 at 05:58
Várom a Főni és Timmi kézfogását a Debrecen-i gyármegnyitón.
De miért nem?
csakafidesz
2023-02-18 at 20:20
dr. Kolompár Genitália 2023-02-18 at 06:03
A hidrogénhajtás nem olyan kézenfekvő dolog. Előszöris nagyon nehéz kezelni a hidrogént, mert a legkönnyebb gáz és robbanásveszélyes. A gáztúzhelyekben, LPG kocsikban szénhidrogén gázok vannak. A könnyű metán is nagyon robbanékony, a propán gázzal már lehet kezdeni valamit, de mélygarázsba nem mehet.
Nézzük a hidrogént. Igen kicsi az ereje. Egy ötliteres nyolchengeres átalakított autóban 40 lóerőt ad le.
Marad a tényleg tiszta villanyautó amelynek a motorja ma már igen nagy teljesítményre képes kicsi méretekben is. Az akkuk persze üresen is nehezek, és a töltésű lassú. De az elektromos kocsik tényleg mennek. Ültem Nissan Leaf kocsiban és megdöbbentett a rángásmentes motor nagy teljesítménye.
https://www.autonavigator.hu/cikkek/nagyobb-akkuval-mar-teljes-erteku-auto-lett-nissan-leaf-teszt/
Azonnal reagál a “gáz”pedálra, és úgy lehet kilőni vele, hogy tapasztalt autósként is csak néztem. Talán némelyik BMW jobban megy, de ennek a teljesítménye több, mint elég.
De:
Jobb, ha az ember nem csábul el és nem hajtja a gépet. Egyszerűen van egy autó amelybe élvezet lenyomni a pedált, megkapaszkodni a kormányban, és élvezni, hogy a gyorsulás növeli az adrenalint. Ugyanakkor az akku miatt lassan kell vele poroszkálni, mint egy rozzant Moszkviccsal és így valóban elég lesz egy töltés Balatonfüredig, ha ügyesek vagyunk még Veszprémbe is felmehetünk vele.
Igen, de aznap már nem fogunk visszajönni..
Még valami:
Ha az ember elmegy valahová, ahol nincsen benzinkút, mondjuk az orosz tajgára, akkor visz a csomagtartóban három kanna benzint. Egy villanyautóba nem lehet bepakolni néhány plusz akkut, mert ez is elég nehéz ami a sajátja.
Nézzük_magát_a_dolgot
2023-02-18 at 14:58
Kedves Lujza! Ön milyen arányban használ sződavizet és tejet a palacsintatésztában? Ebben a kérdésben relevánsnak tartanám a véleményét, az e-mobilitást meg hagyja másra.
Ezek
2023-02-18 at 14:45
Ebben biztos elmaradt az egyeztetés a magyarországi akkugyárellenes tüntetőkkel.
Vagy nem maradt el, és abban állapodtak meg, hogy az összes akkugyár Németországban lesz.
Ha az olimpiát át tudták jatszani, akkor ez már smafu.
Pankovics Lujza
2023-02-18 at 13:28
Ez a férfi nem mossa a ruháit, hanem szellőzteti. És most itt a döbbenetes másik új ötlet.
Akkumulátorok. Biztos ezt a “tételt” húzta Gyuri bá’-nál. Von der Leyen meg Ukrajnát húzta.
Minden aktivista demokratikusan kap (húzhat) egy témát. Rendkívül szervezetten dolgoznak.
Szinte sajnálom, hogy az egész EU jelentéktelen gitt egyletté válik lassan. Ennyi tehetséget elpazarolunk. De áldozatot kell hoznunk!
Schenkhyalfonz
2023-02-18 at 12:46
A tüzelőanyag-cellák gyártásával nem foglalkozunk?
Nézzük_magát_a_dolgot
2023-02-18 at 10:17
Sok okos hozzászólás van itt – sajnos nem mindegyik az, jobban át kellene gondolniuk az e-mobilitás ellenzőinek. 1) Lehet szeretni vagy nem szeretni, úgy néz ki, a világ már eldöntötte, az e-mobilitás lesz a fő csapásirány, egész országok jövőbeni jóléte múlhat azon, hogy időben be tudnak-e kapcsolódni ebbe a folyamatba. Nem nekünk kell megint szembe mennünk a világgal, nem fogjuk a világot egyedül megváltani az általános áramlattal szemben. Sok-sok akkugyár kell nálunk, + jöhet néhány távol-keleti vadi új e-autógyár is. 2) Nincs mindenhol kiépítve a szükséges töltőállomás-rendszer? Amikor a benzines autók kezdtek elterjedni, kizárólag a drogériákban lehetett méregdrágán benzint vásárolni. 3) Ami a cserélhető akkukat illeti: a tisztelt hozzászóló figyelmét elkerülte, hogy a luxusautógyártó NIO a cserélhető akkus autóihoz éppen Biatorbágyon hozta létre az akkucsere-állomás gyárát. Ha ez a módszer elterjedne, mi megint jó pozícióban leszünk. Ha nem, hát akkor a NIO kidobott egy csomó pénzt, nem nekünk fáj. 4) Ami az alapanyagokat és árakat illeti. Baj van, mondják egyesek, kevés és drága a lítium és a kobalt. Nos, az a helyzet, hogy egyrészt még sokáig elég lesz a készlet, másrészt a valódi tudósok és műszakiak se filmesztétikával és LMBTQ dolgozatok írásával foglalkoznak, hanem már készülnek az új megoldások: Na vagy Mg a Li helyett, szilárdtest akkuk, meg még sok minden, ami a jövőben fog előjönni, vagy már megvan, csak még üzemi titok. Arról nem is beszélve, hogy a kobalt részaránya a katódmassza fémtartalmában a kezdeti 100%-ról 5 (!) százalékra csökkent, nikkellel, mangánnal és alumíniummal helyettesítik, és már széles körben terjed a Co nélküli, lítium-vas-foszfát katódanyag is. 6) Kurva jó lenne, ha nem Mári néni a kapu előtti kispadról osztaná az észt a tudósoknak és a felelős államférfiaknak. Ez a Timmermans hétpróbás (igaz, nem tudós, ráadásul felelőtlen) gazember, de ha hasznosíthatót mond, azt nem kell élből elutasítani.
aladin
2023-02-18 at 09:24
Hogy Timmersman a szavaival seggberugta az itteni ellenzéket az akumulátor gyár épitésével kapcsolatban, “Csak itt nálunk a ballibsi ATV.-ben látható”
khm
2023-02-18 at 09:21
Kiss József
Ahhoz az akku telepeknek olyan szabványosnak kellene lenni,mint az elemeknek.
Még a telefonoké sem azonos méretű,Amperóra kapacitású… Ráadásul az is kívánalom lenne,hogy könnyen hozzáférhető helyen legyen. (ne kelljen például a csomagtartót kipakolni előbb,vagy a hátsó üléseket eltávolítani…)
kiss józsef
2023-02-18 at 09:05
dr. Kolompár Genitália : A töltés problémáját nagyon hamar meg lehetne oldani. Szabványos felületű, cserélhető akkumlátorokat kellene kötelezően beépíteni az autókba,így 5 perc alatt feltöltött akksikat lehetne kapni a kutakon . Az akku nem tartozna az autó árába, betétdíjat kellene felszámolni a használatához és a cserénél le lehet mérni az akku töltöttségét azt kellene még fizetni. Összességében még kevesebb is lehetne a “tankolási díj”, és nem kellene otthon töltögetni, leterhelve a lakóházak villamos hálózatát. A kúton a leadott akksikat töltenék …
Ungarn über alles !
2023-02-18 at 08:54
a szArTV-ben a 0 és 2% (p)ártok kiugatói sírva okádják ki az eszük maradékát az akksi-gyárak ellen, olyan állatian primitív hazug-lózungokat ugatva, hogy még a műsorvezető Bodacz Bé is erőszakkal fojtotta beléjük az agyfosukat
akkuellenes balliburnyákok, hátra arc, mondta az uniós főf@sz is
2023-02-18 at 07:01
Mi van szarházi balliburnyák elvtársnők és elvtársak?
Mi van kiemelten Schmuck nagymama és Kanász-Nyagy buzeráns balf@sz?
Mi van, ha Timmermans elvtárs sokk akkumulátorgyárat követel, ti pedig a vén tróger tőzsdespekuláns zsoldjából gerjesztitek a hőbörgést, ami egy primitív fingfűrészelés?
Már látjuk beszartok hamarosan és vissza kell vonulnotok az újabb politikai haszonszerzés büdös trágyájából!
Miután aljas gazember takonygerincűek vagytok mindannyian, nem kaptok izomlázat a köpönyegforgatás során.
dr. Kolompár Genitália
2023-02-18 at 06:03
csakafidesz véleményét kiegészíteném azzal, hogy hiába építenek ki rengeteg töltōállomást, az nem oldja meg azt a problémát, hogy amíg egy benzintankot percek alatt tele lehet tölteni, addig egy lemerült akkumulátor feltöltése még az akkumulátor élettartamát jelentōsen csökkentō gyorstöltése esetén is legalább hússzor annyi idōt vesz igénybe. Halott az egész ötlet. Nem véletlenül mondják a realitást és nem az autógyári érdekeket értékelō szakértōk, hogy hosszútávon úgyis a hidrogénhajtás lesz a valós megoldás.
egon samu
2023-02-17 at 23:07
Timmermans rohanj Affrikába a néger gyerekeknek segíteni a kobaltot a föld alól kikaparni, te barom!!!
Aztán kezdd el a passzátszelet fújni, hogy a propellerek elég áramot termeljenek a sok játékautóhoz, ha nem süt a nap és nem fúj a szél. Téged is már gyerekkorodban kirúgtak a fizika óráról, mert már akkor is csak hülyeséget pofáztál…
ablakzsiráf:
Sajnos Önnek igaza van és találóan értékeli az EU-diktatúrát. Sajnos….
Cuki
2023-02-17 at 21:42
Bocs az elírásokért…Após küldött körtét…megerjedt a hosszú úton Bcsaba és Bföldvár között
Cuki
2023-02-17 at 21:40
na4 2023-02-17 at 21:13
Láttad a fogtündér tegnapelôtti titter üzenetét?
Azt mondta a dízel motorol betiltása kapcsán: tudósok, az EP utat mutat!!
Na, ekkor fostam össze magam…még nem tudom, hogy a félelemtôl vagy a röhögéstôl…
csakafidesz
2023-02-17 at 21:25
Figyelj te végtelenül buta liberális seggfej! Először áram kell amivel akkut lehet tölteni. A villanyautókhoz a jelenlegi áramtermelő kapacitást háromszorosára kell növelni, a szükséges vezeték bővítéseket egész országokban elosztva elvégezve töltőállomások ezreit kell kiépíteni. Nos csakis ezek után lehet a villanyautókra rátérni. Ez nem néhány akkumulátor, hanem gigantikus beruházás.
Ráadásul:
Ma egy benzines autóval el lehet a világ bármelyik pontjára menni, mindenhol akad benzinkút, még Tanzániában is, vagy India félreeső részében is. Villanyautóval sehová nem lehet menni ahol nincsen kiépítve a hálózat. Ennek globális kiépítése többe kerülne, mint a mostani ukrán háború ahol pocsékoljátok az európaiak pénzét egy követelőző, szarosseggű ukrán maffiafőnök miatt
Cassandro
2023-02-17 at 21:19
Timmermans akkugyárakat akar. Timmermanst Soros pénzeli. A hazai ellenzéket is.
Így hát ebből következik, hogy a magyar ellenzék is akkugyárat akar, de nem itthon. Ezért fúrják a debreceni gyárat.
aladin
2023-02-17 at 21:16
Mit szolnak most ehez az itteni ellenzéki csürhe társaság a DK. LMP. MSZP. jobbik. momentum, párbeszéd, biztos kaptak egy hatalmas hasbavágást a barátjuktól Timmermanstól. Most ne itt Magyarországon tüntessenek, menjenek az EU..hoz tüntettni. Èljen a Debreceni akumulátorgyár.
na4
2023-02-17 at 21:13
Hülye segg. Ne ő mondja meg, hogy mi legyen, hanem a piac, ill. a vásárlók. Takarodjon!
ra
2023-02-17 at 20:51
Gondolom nem egyeztett az itteniekkel. Bár ettől aligha lesz ugyanaz a technológia nekünk ugyanolyan jó mint a németeknek.
Ózd, a nagy varázsló
2023-02-17 at 20:32
Ezzel a reménytelen gender globalista vén f@sszal ebben az egyben egyetértek, de nem úgy, ahogy ő gondolja. Azért értek egyet, mert a hatalmas kínai beruházás számunkra stratégiai, nemzeti érdek.
Nahát
2023-02-17 at 20:14
Nocsak, nocsak. Azt nem tette hozzá, hogy de nem Magyarországon?
Kakukk
2023-02-17 at 19:55
ASZTAKURVAAAAAAA!
Patriot
2023-02-17 at 19:21
A timmermans takarodjon lisztkukacot zabálni! Ha megnyerte ,hadd vigye! Minden hagyomanyós húsfogyasztásból kitiltani ezt a népírtó elmeroggyantat. Legelsőnek persze a levegő vételtől kéne eltiltani.
Királytigris
2023-02-17 at 19:07
Timmermans: hozzá kell látnunk a tömeges akkumulátorgyártáshoz Európában!
Timmermans itthoni sameszai, meg pont az ellekezőjét akarják.
Szólni kellene ennek a sorosi samesz brüsszelitának, hogy vágjon rendet az ithoni sameszai között!
ablakzsiráf
2023-02-17 at 19:02
jav.: goebbels-i
ablakzsiráf
2023-02-17 at 19:01
Az Unió vezetőinek visszaosztanak az autógyárak, részesedésük van a lítium gyarmatosításában, plusz örömüket lelik abban, ha a kisenber kezéből kivehetik a magántulajdont. Nyugodjunk meg, legkésőbb 2 év múlva már a lakás/ház birtoklása is bűncselekmény lesz az Európai Unióban. Majd felépítenek köré egy remek gebbels-i propagandát és szépen lassan elveszik a lakásainkat, házainkat.
Ki kell lépni, mert kicsinálnak minket!
Orientál
2023-02-17 at 19:01
Balliberális zöld itteni ellenzék közöttük főleg a közel 0 %-os LMP ezt akarja a mi hazánkban megakadályozni.
K
2023-02-17 at 19:00
A magyar ellenzék miért nem megy Timmermans háza elé tüntetni??????
Ott a helye….!!!!!!
Miki
2023-02-17 at 18:59
Gerinctelen,igazi mélykomcsi retek
pampafu
2023-02-17 at 18:53
Jé ? Kuk mal, ki beszél ?
Mikulás és az akkugyár
2023-02-17 at 18:53
Mikulás, a haverjaid itt meg pont meg akarják akadályozni az akku-gyártást. Szólj már nekik, hogy mi a kiadott parancs mert meg vannak zavarodva a helyi globalista ügynökeid.
bl
2023-02-17 at 18:49
Ha spájzolni akarok magamnak egy kis energiát, akkor azt még ma is egy szép nagy farakással tudom a leghatékonyabban eltárolni.