Tizenöt Siemens mozdonnyal bővül a magyar vasúttársaság flottája; a járművek október második felétől állnak szolgálatba a belföldi InterCity és a Bécsbe közlekedő EuroCity vonalakon. A mozdonyflotta bővítésével pontosabbá és kiszámíthatóbbá válik a vonatközlekedés – közölte a MÁV–Start honlapján, csütörtökön.
A vasúttársaság tájékoztatása szerint a folyamatosan növekvő utasforgalom jobb kiszolgálása érdekében bérelnek 15 darab kiváló műszaki állapotú, használt ES64 U2 V7 típusú kétáramrendszerű, nagyteljesítményű mozdonyt. A vasúttársaság közölte, hogy mintegy 300 villany- és 150 dízelmozdonyt, továbbá 186 villamos motorvonatot és 260 dízel motorvonatot üzemeltet. A MÁV–Start arculatára átalakított, most beszerzett mozdonyok közel azonos kivitelűek a hazai vasutakon közlekedő 470-es sorozatú Siemens Taurus mozdonyokkal, amelyből a társaság flottájában tíz, a GYSEV-nél öt darab teljesít szolgálatot.
A Siemens EuroSprinter mozdonycsalád ES64U2 V7 típusú, 6400 kilowatt teljesítményű és kétáramrendszerű vontatójárművei rendelkeznek a nagysebességű közlekedés egyik legkorszerűbb vonatbefolyásoló rendszerével, a szigorú európai sztenderdeknek megfelelő ETCS (European Train Control System) járműfedélzeti berendezéssel
– jelezték. A bérelt mozdonyok egy része kiváltja a V43-es típusú, óránként 120 kilométeres maximális sebességű vontatójárműveket, ami megtakarítást jelent az energiaköltségben is. A mozdonyok belföldön óránként 160 kilométeres sebességgel közlekedhetnek majd; közlekedési engedéllyel rendelkeznek Magyarországon kívül Németországban, Ausztriában, Romániában, Horvátországban és Szerbiában is. A magyar vasúttársaság így aktív szereplő maradhat a nemzetközi vonatok vontatása terén – hangsúlyozták.
Forrás: MTI; Fotó: mav-start.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS