1,7 milliárd forintnyi hazai forrásból indul az a program, amelynek keretében a munkaerőpiaci aktivitás növelése, valamint a szállítmányozási és személyszállítási területen tapasztalható sofőrhiány enyhítése érdekében gépjárművezető képzési program indul 2024. március 1-jén. A pályázatról pénteken a kormány hivatalos közösségi oldalán tettek közzé teljes körű tájékoztatást.
Amint arról portálunk is beszámolt, az elmúlt években sikeresen megvalósított, állami finanszírozású gépjárművezetői képzések után 2024 március 1-én új programot indít az OFA Nonprofit Kft., melynek keretében C, C+E és D típusú jogosítványt, valamint gki igazolványt szerezhetnek a résztvevők. A pályázaton való részvétel feltétele – a magyar állampolgárság mellett – a legalább 2 éve meglévő “B” kategóriás jogosítvány, az egészségi alkalmasság, illetve a képzéstípustól függően II. vagy III. kategóriás pályaalkalmassági határozat megléte.
A képzésre regisztrált álláskeresők, munkaerőpiaci szempontból inaktívak, és munkahellyel rendelkezők is jelentkezhetnek. A program az elhelyezkedést is segíti, hiszen a partner munkáltatókkal együttműködési megállapodások megkötésére kerül sor, amelynek keretében legalább 12 hónapon keresztül garantálják a programban sikeresen résztvevők elhelyezkedését.
A pályázat kiírásának napján a kormány közösségi oldalán is megosztották a felhívás elérhetőségét:
A pályázatot EZEN a linken tekinthetik meg.
Forrás: Facebook; Fotó: MTI/Kelemen Zoltán Gergely
lesi
2024-03-02 at 16:13
atego man daf : 110 % tökéletesen igazad van több női búszós ismerősöm van sok faszi melléjük se állhat
csakafidesz
2024-03-01 at 18:12
ATEGO MAN DAF 2024-03-01 at 14:36
Hagyd ezt a Kolompárt. Tökös gyerek, és nem Bélával csinálja, hanem a kamionnal.
ATEGO MAN DAF
2024-03-01 at 14:36
Dr.Kolompár G.2024-03-01 at 14:18
Az én feleségem természetesen nő és valódi, nem átoperált. Nálam legalább is ez a természetes.
A megkeseredett frusztrációt viszont okozhatja némi látencia is. Lehet, titokban a Bélákat jobban szereti? Oldja fel a stresszt! Hajrá coming out!🤡
dr. Kolompár G.
2024-03-01 at 14:18
ATEGO MAN DAF 2024-03-01 at 14:02
Lebuktam. Azért vagyok megkeseredett, mert az én feleségem nem “15 tonnással dolgozik” Sőt, jogosítványa sincs. Most már írígy is vagyok (feltéve, hogy a feleséget nem Bélának hívják).
ATEGO MAN DAF
2024-03-01 at 14:02
Ez a megkeseredett Kolompár csak, hogy írhasson, meg fikázhasson valamit, még ferdít is. Elég szar élete lehet, ha erre kényszerül.
Semmilyen hivatalos narratíva nincs. Csupán ma egy másik cikknél szóváltásba keveredett valakivel, aki írta, hogy a nők közt is vannak jó, meg a férfiak közt is csapnivaló sofőrök.
Ennyi.
Történetesen a feleségem egy 15 tonnással dolgozik és lazán megold olyan dolgokat, amin férfi kollégái csak a nyakukat tekergetik, nem a kormányt.
csakafidesz
2024-03-01 at 13:41
Kevesen tudják milyen nehéz egy közepes teherautót is vezetni. Az egyik legnagyobb különbség, hogy a teherautóból, hiába van magasan a vezető mégis kevesebbet észlel a forgalomból ami körülötte van. Csak a maga előtt lévő utat látja jobban.
dr. Kolompár G.
2024-03-01 at 13:40
Javaslom,hogy nőket képezzenek ki kamionosnak. Ahivatalos narratíva úgyis az, hogy a nők sokkal jobban vezetnek, mint a férfiak. Ezzel a kamionos forgalommal terhelt útszakaszokon meg lehetne szüntetni a személygépjárművek balesetét. Senki nem merne ezeken az utakon közlekedni.. 🙂 A kamionos parkoló női “alkalmazottai” pedig elmehetnének politikusnak.