A DatAdat Professional Kft. összesen több mint 50 millió forintot, míg a Márki-Zay Péter nevével fémjelzett Mindenki Magyarországa Mozgalom (MMM) mintegy 40 milliót költött buszos utaztatásra, illetve személyszállításra tavaly márciusban – írja a Mandiner. Az ellenzéki kampányzáró eseményre érkező buszokról, amelyek százas nagyságrendben sorakoztak a budai rakparton, a PestiSrácok.hu számolt be először helyszíni videójában, amelyben aktivistákat és buszsofőröket kérdeztünk arról, hogy kik finanszírozták a járatokat. Erre a járművet vezető sofőrök, de még az alvállalkozók sem tudtak válaszolni.
A lap azt írja: az egyesült ellenzék kampányfinanszírozását vizsgáló hatósági eljárásra rálátó forrásból úgy értesültek, a baloldalhoz köthető, az amerikai kampányfinanszírozási ügyben is érintett DatAdat az ellenzéki összefogás március 15-i, Donald Tusk közreműködésével megtartott kampányrendezvényével összefüggésben bízhatott meg egy személyszállítással foglalkozó vállalkozást autóbuszos szolgáltatással. Ugyanezzel a céggel márciusban – a lap információi szerint – az MMM is szerződött. Csakhogy valami nem stimmel a megbízások körül: a lap által megismert szerződés szerint ugyanis a DatAdat és az MMM is a Fulvia Kft-t bízta meg a buszoztatás lebonyolításával. A korábban Bajnai Gordonhoz köthető DatAdat 150, egyenként ötvenfős buszt rendelhetett meg a már fentebb említett 50 millió forintért.
Márki-Zayék mozgalma 40 milliót költött buszos utaztatásra a Fulvia Kft-nél. Ez azt jelenti, hogy ha nagyságrendileg hasonló áron adta nekik a cég a szolgáltatást, mint a DatAdatnak, akkor az MMM körülbelül 120–125 ötvenfős buszt bérelhetett
– olvasható a cikkben. A Mandiner kiszúrta, hogy a cég honlapja szerint azonban a vállalkozás elsősorban mikrobuszok és személyautók kölcsönzésével foglalkozik, ami arra utalhat, hogy maguk nem lettek volna képesek az elvállalt szolgáltatás nyújtására. Az Opten adatbázisa szerint mindenesetre a gépjárműkölcsönzés szerepel a tevékenységi körükben. A lap szerint kérdéseket vet fel az is, hogy a tavalyi nemzeti ünnepen korántsem volt akkora tömeg az összellenzéki rendezvényen, ami indokolta volna a rengeteg járművet. Számítasaik szerint ugyanis egy ekkora járműflottával akár 13–15 ezer ember szállítására is képesek lettek volna, ehhez képest még a baloldali médiában is nagy polémia keletkezett arról, valóban kellően sokan voltak-e az egyébként meglehetősen szűk Műegyetem rakparton. Miután két szerződésről van szó, nem lehetetlen, hogy a cég mindkét fél irányába ugyanazt a szolgáltatást vállalta.
De az sem teljesen elképzelhetetlen, hogy a balos kampányszervezők a megbízás megosztásával akarták kvázi „fedezni” a költség volumenét
– írja a Mandiner.
Százával jöttek a buszok, de alig utazott rajtuk valaki
Stábunk még tavaly márciusban az egyik buszsofőr magánvállalkozótól megtudta: maguk sem tudják, hogy pontosan ki fizet a bérlésért, ők azonban örülnek a munkának, miután sokáig pangott a buszos kirándulások piaca. Láthatóan szervezett buszoztatásról volt szó, ugyanis a buszokat számozták és hosszú sorokban, a rendezvény közelében parkolták le.
Forrás: Mandiner; Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt
Facebook
Twitter
YouTube
RSS