Kritikus a helyzet a magyar benzinkutakon – erősítette meg a Mol. Kígyózó autósorokkal, pánikoló sofőrökkel lehet találkozni a hazai töltőállomásokon a kialakult üzemanyaghiány miatt. A Mol ügyvezető igazgatója rámutatott: a 30 százalékos importkiesést a vállalat jelenleg nem tudja pótolni. Ráadásul hetekbe telik, amíg az újraindított százhalombattai Dunai Finomító ismét teljes kapacitáson tudja finomítani a kőolajat.
Óriási üzemanyaghiány alakult ki Magyarországon, emiatt kígyózó autósorokkal és pánikoló sofőrökkel lehet találkozni a benzinkutakon. Az ügyben ma megszólalt a Mol ügyvezető igazgatója.
Az ellátási helyzet egyértelműen kritikus, a kereslet az egekbe szökött, a fogyasztók készleteznek, beindult a pánikvásárlás. A Mol minden tőle telhetőt megtesz: a tankerautóink éjjel-nappal szállítanak, a munkatársaink folyamatosan töltik a benzinkutakat, a szakembereink pedig a korábban meghibásodott üzem karbantartási munkáinak befejezése után azon dolgoznak, hogy a teljes Dunai Finomító fokozatosan újrainduljon. A termelésből hiányzó árut importból pótolja a Mol – novemberben minden negyedik liter gázolaj Szlovákiából jött –, de vállalatunk elérte a logisztikai kapacitásának határát: ennél több árut egyszerűen fizikailag nem tudunk behozni
– fogalmazott az Index kérdésére Bacsa György.
A Mol ügyvezető igazgatója hozzátette: a jelenlegi üzemanyaghiányra és logisztikai problémákra kizárólag az import korábbi mennyisége hozhatja el a megoldást. Hangsúlyozta: az elmúlt években a magyarországi üzemanyagpiac mintegy 30 százaléka importforrásból érkezett, és ez az ellátás szinte teljesen eltűnt.
Csúcsra fogjuk járatni a Mol gépezetét, de még ezzel sem tudjuk pótolni azt, ami most hiányzik: a 30 százalékos importkiesést, amely jelenleg az autósok, a benzinkutasok, a kis kutak és a nagy töltőállomások helyzetét is teljesen ellehetetleníti
– szögezte le Bacsa György. Az elmúlt hetekben gőzerővel dolgoztak a Mol százhalombattai Dunai Finomítójának karbantartásán. A magyar olajvállalat korábban úgy tervezte, hogy december 2-től ismét teljes kapacitáson finomítja majd a kőolajat az üzem, azonban a teljes kapacitás elérése több hetes folyamat, a kapacitása pedig nem elég a magyar piaci igények kielégítéséhez, mert ehhez több mint 30 százalék import is szükséges.
Forrás: Index.hu; Vezető kép: MTI/Komka Péter
Facebook
Twitter
YouTube
RSS