
A Facebook vezérigazgatója magyar idő szerint csütörtök este jelentette be a vállalat új nevét. Ezentúl Meta néven kell majd hívni a közösségi oldalt működtető céget, amely az utóbbi időben botrányok sorozatával kénytelen megküzdeni. A közösségi térből egy „élő-lélegző” világot kívánnak építeni a virtuális valóságban – hívta fel rá a figyelmet a hvg.hu.
Mi építjük a kapcsolódás technológiáját, amelynek középpontjába együttes erővel végre az embereket helyezhetjük. És együtt megnyithatjuk az utat egy sokkal nagyobb tartalomgyártói piac előtt
– indokolta Mark Zuckerberg a Facebook Connect eseményen, miért is tartja indokoltnak a Facebook, mint cég átnevezését. Valamivel praktikusabb magyarázatnak hangzik, hogy a Facebook márkanév jelenleg egy termékhez (a legnagyobb közösségi oldalhoz) kapcsolódik.
De idővel, remélem, egy metaverzumot működtető cégként tekintenek majd ránk
– mondta Zuckerberg. Az ezután Meta néven működő Facebook alapítója arra a nagyszabású tervre utalt, hogy a közösségi térből helyett/mellett egy „élő-lélegző” világot kívánnak építeni a virtuális valóságban. Erre a feladatra csak Európában 10 ezer új alkalmazottat vesz fel a vállalat. A névváltás jegyében a Facebook megvásárolta a meta.com domaint – ez már a Zuckerberg-birodalom zászlóshajójára mutat.
Az átmárkázás időzítése jól jöhet a vállalatnak, amelyről az utóbbi időben sorra derülnek ki kellemetlen dolgok. Néhány napja került elő az a kiszivárgott belső dokumentum, amely szerint a Facebook kesztyűs kézzel bánik a szélsőjobbal. Korábban a vállalat egy volt alkalmazottja, Frances Haugen azzal állt elő, hogy bár a közösségi oldal pontosan tudja, hogy az Instagram mennyire toxikus, mégsem tett semmit. Haugen később névvel és arccal is vállalta, hogy elmondja: szerinte a közösségi oldal a felhasználók biztonsága helyett inkább a pénzt választja.
Forrás: hvg.hu; Fotó: MTI/EPA/Washington Examiner/Graeme Jennings
Solaris
2021-10-29 at 09:13
Érdekes hír lenne, hogy magyar állami (közpénz) pénzből mennyit utaltunk az elmebetegnek.
Persze, persze ez kontraproduktív, ha tudnám kétszer nem mennék szavazni.
lyukas zokni
2021-10-29 at 08:45
elmebeteg kis gyökér ez, egy virtuális világot hogyan lehet élőnek, lélegzőnek hívni? nem kell használni a xarait, ennyi.
tarcsa
2021-10-29 at 08:08
Ennek a cukorhegyinek már réges-régen a virtuális térben lenne a helye. A cenzoraival együtt. Jó játék lenne, ki hány követ tud az emlékművére elhelyezni.
Amarna
2021-10-29 at 06:44
Trump mikor inditja sajàt kommunikàciòs oldalàt??
DENAGYON VÀROM!!!!!!
khm
2021-10-29 at 04:46
A szart hívhatjuk fosnak is,a tartalom ugyanaz. Legfeljebb egy kicsit gyorsabb variáció.
Péter
2021-10-28 at 22:37
Én Trump oldalának indulását várom!
Ezekhez a férgekhez nem regeltem,nem is fogok.
HotelBravo
2021-10-28 at 22:30
na már csak ez kellene..
Európából 10E szakember? Lehetőleg a legjobbak ugye? Meg gondolom néhány milliárd támogatás innen onnan az EU-tól és a saját vackaik terítése..
Nem árt fejbentartani a 21. század adanya az ADAT!
Inkább az zavarja, hogy pl a németek 10 év után (végre) rájöttek, nem ártana meglépni a digitalizációt és elkezdtek komoly pénzeket tolni a cégeik és az állam is az ilyen jellegű projectekbe.
Mivel az EU-ban az adatvédelmi szabályok elég rigorózusak (szemben az tengerentúli vállalatokkal akik az usa joghatóságán kívül gyak semmilyen irott és iratlan szabályt nem tartanak be) – sokkal agyasabb megoldásokat kell kifejleszteni.
Természetesen ebből saját standardok szabadalmak protokolok lesznek ami miatt a tengerentúlon megszólalt a vészcsengő…
Ha az EU-ban ezeket a megoldásokat kifejlesztik akkor úgy járhatnak mint az autóiparral vagy anno a mobiltelefoniával (ezért kellett az MS-nek annyira a Nokia tántorgó mobiltelefon üzletága – azóta a szabadalmak nem a Finneknek hanem Billgecinek tejelnek).
Cukorhegyi meg hozza a sleppjét vinné az adatot és hozná a saját megoldásait használjuk csak azt…