Napjainkban egyre többet hallott téma a metaverzum és a virtuális világban zajló események, fejlesztések. Az Amerikai Egyesült Államokban a VR-szemüveg mára már hiánycikk, a kereslet sokszorosára nőtt az utóbbi másfél évben, amióta a Facebook elindította a Meta elnevezésű virtuális terét. Hallani arról is, hogy egyelőre főleg a tizenévesek körében hódítanak ezek a platformok, és megjelentek itt a világmárkák is.
A metaverzum egy olyan online, 3D-s univerzum koncepciója, amely több különböző virtuális teret egyesít. Úgy is elképzelhetjük, mint az internet jövőbeli változatát. Lehetővé teszi majd a felhasználók számára, hogy ezekben a 3D-s terekben együtt dolgozzanak, találkozzanak, játsszanak és társalogjanak. A metaverzum még nem létezik teljességében, de néhány platform tartalmaz metaverzumszerű elemeket. Jelenleg a videójátékok nyújtják a metaverzumhoz leginkább hasonlító élményt a kínálatban. A fejlesztők a játékok határait feszegetik a játékokon belüli események megrendezésével és virtuális gazdaságok létrehozásával.
Most utópisztikus reklámtervezésnek tűnik, de a nem túl távoli jövőben már a metaverzumos megjelenések is fontos részét képezhetik a reklámoknak. 2021 májusában a Roblox játékplatform adott otthont a Gucci Gardennek, egy kéthetes művészeti installációnak, amelynek célja a márka ismertségének növelése volt a fiatal vásárlók körében
– fogalmaz a Lounge Presso szakmai kiadványban Pokol Dorothea, a Lounge Group média csapatvezetője.
Facebook
Twitter
YouTube
RSS