Budapest gyakorlatilag kivonult az útfelújítási feladatköréből, ezért olyan rosszak az utak, hogy háborús filmeket lehetne forgatni – fogalmazott Vitézy Dávid főpolgármester-jelölt szombati sajtótájékoztatóján a fővárosban.
Vitézy Dávid számokkal is alátámasztotta állítását. Azt mondta, hogy Budapest 1100 kilométernyi úthálózatából a főváros által fenntartott főutaknak egy év alatt – 2023-ban – mindössze 0,6 százalékát újították fel. Hozzátette: ha ezt ilyen tempóban folytatják, akkor minden útszakasz 166 évente kerül sorra, miközben legalább 20 évente illene útfelújítást végezni.
Változtatni kell ezen
– jelentette ki a főpolgármester-jelölt. Kifejtette: a 101 pontos programjában szerepel, hogy a ciklus végére megtízszerezik az útfelújítások jelenlegi volumenét. Ez azt jelentené, hogy a következő ciklusban 350 kilométer utat újítanak fel, ami már érezhető előrelépés. A felújítás a jelölt szerint nem csupán új burkolatot jelentene, hanem azt, hogy a XXI. század elvárásai szerint “faltól falig” rendbe kell tenni a dolgokat: ahol hiányzik a járda, a kerékpározási lehetőség, hiányoznak a fák, gyalogátkelőhelyek, ahol a közművek nem megfelelően vannak elhelyezve, mindenhez “hozzá kell nyúlni”. Azt mondta: együtt kell működni a kerületekkel, és az útállapotok, valamint az ott közlekedők száma szerint kell meghatározni a rekonstrukciók sorrendjét, nem pedig az alapján, hogy DK-s vagy fideszes-e a polgármester.
Karácsony Gergely nyilvánvalóan ennek alapján dönti el, hol lesznek útfelújítások
– vélelmezte Vitézy Dávid, aki rámutatott arra is, hogy 2023-ban mindössze 280 millió forintot költöttek erre a célra a 400 milliárd fölötti költségvetésből, vagyis nem érték el a teljes költségvetés 0,1 százalékát sem. Valamiféle “álzöld logikának” nevezte, hogy az autós közlekedés visszafejlesztése kapcsán azt gondolják, az útfelújtások elmaradása arra ösztönzi az embereket, hogy ne autózzanak, majd rögtön hozzátette: vitatkozik ezzel.
A rossz útállapotok több környezetszennyezést okoznak, és a busszal utazóknak is megkeserítik az életét
– fejtette ki. Kérdésre, hogy előteremthető-e évi 2,8 milliárd forint útfelújításra, a főpolgármester-jelölt kifejtette, hogy reálértéken a főváros anyagi helyzete ma nem rosszabb, mint Tarlós István első ciklusában volt, amikor a Budapesti Közlekedési Központot (BKK) ő vezette, mégis nagyságrendekkel több utat tudtak felújítani. Vitézy Dávid azt mondta: Budapest akkor évi 5 milliárdot költött erre a célra, ami most is vállalható, csak “át kell gondolni a főváros költségvetését”.
Mert nem mindegy, hogy mennyi megy el pártkáderek kifizetésére
– jegyezte meg.
Milliárdokat költenek el arra, hogy Draskovics Tibor, Gál J. Zoltán és társaik üljenek különböző igazgatótanácsokban
– fogalmazott. A főváros Vitézy Dávid szerint ma sok szempontból “kifizetőhelyként” működik.
Rengeteg ponton meg lehetne fogni a pénzek elfolyását, és több forrást lehetne fordítani az útfelújításokra
– jelentette ki. Kitért arra is: a választópolgárok között járva, szombaton az óbudai piacon azt érzékelte, hogy Budapesten főpolgármester-váltó hangulat van. Reagált azokra a bírálatokra, amelyeket a BKK-rendészet szükségességének megfogalmazására kapott korábban, mondván, hogy az “hajléktalanellenes” intézkedés lenne. Ezzel kapcsolatban kifejtette: nem hajlandó beletörődni abba, hogy normális helyzetnek számítson, hogy emberek a “dolgukat végzik” járműveken, a többi utasnak azt kell néznie, hogy milyen testnedvekkel van átitatva az ülés.
Abba sem lehet beletörődni, hogy a legkülönfélébb atrocitások történnek a járműveken
– tette hozzá.
A BKK-rendészet nem hajléktalanellenes, hanem utasbarát intézkedés
– jelentette ki. Hozzáfűzte: Karácsony Gergelynek inkább mellé kellene állnia. Vitézy Dávid szerint nem “moralizálásra” van szükség, hanem “valós cselekedetekre”, hogy tisztább és biztonságosabb környezetben lehessen utazni.
A hajléktalan embereknek nem azzal tesznek jót, ha beletörődnek a jelen helyzetbe, hanem azzal, ha megpróbálnak rajtuk segíteni
– hangoztatta a főpolgármester-jelölt.
Forrás: MTI
Facebook
Twitter
YouTube
RSS