Súlyos támadást indított hét baloldali zöldszervezet a budapesti polgárság ellen. A Fővárosi Közgyűlés elé terjesztett minapi javaslatuk a kortárs forradalmi módszertan minden elemét tartalmazza. A hamis valóságképből következő félrevezető elképzelések mögött azonban nyers anyagi és hatalmi érdekek bújnak meg.
Rácz András író cikke
A koncepció azon a hazug sarokponton áll, mi szerint nem állampolgári jog a magántulajdonú gépjárművek ingyenes közterületi tárolása. A tények megtévesztő átértelmezéséből azután sorra következnek a középosztály-ellenes intézkedések, leginkább persze a parkolási díj hátborzongató megemelése.
A valóság ezzel szemben az, hogy az autóközlekedés a közterületeknek nem mindegyikét, hanem csakis a kimondottan közlekedési célból épített területeket érinti: az utakat, hidakat, parkolókat. Ebben az összefüggésben általánosságban közterületről beszélni súlyosan félrevezető. Az utakat és más közlekedési létesítményeket ugyanis évezredek óta azért építjük, hogy azokon a közösségi és magánjellegű közlekedés zavartalan legyen, amely közlekedéshez elválaszthatatlanul hozzá tartozik a célba érkezett jármű megállása, várakozása, vagy hosszabb idejű parkolása is. Szó sincs tehát arról, hogy bárki is ingyenesen akarná közterületen tárolni magántulajdonát. A közlekedés közügy, sőt – a munkába járás, szállítmányozás, betegszállítás stb. révén – közhasznú ügy, mely ügynek a dolog belső logikája szerint nemcsak a haladás, de a megállás és parkolás is része.
Amint ilyen módon talpukra állítjuk a tényeket, mindjárt tartalmatlanná válnak az olyan megállapítások is, mint például az, hogy a „parkolás díja (ha egyáltalán van) a töredékét sem fedezi a járművek által elfoglalt közterület értékének. Az ingyenesség nem tudatosítja a kedvezményezettben a neki nyújtott közterület-használat értékét”. Szó sincs ugyanis olyan közterületek használatról, amelyeknek ne az lenne az elsődleges feladata, hogy azon közlekedjenek a járműveink. Ráadásul azzal, hogy a javaslat arra akarja tolni az autótulajdonosokat, hogy „keressenek közterületen kívüli tárolási megoldásokat”, az a látszat keletkezik, mintha a kezdeményezés mögött a parkolóház-tulajdonosok szövetsége állna. (Ha van ilyen.) Nekik közvetlen nyereségük származna a projekt megvalósításából.
Szerepel a javaslatban több levegőben lógó, teljességgel megalapozatlan állítás is. Ilyen például az, hogy: „az ingyenesség, illetve az alacsony parkolási díj nagymértékben ösztönzi a gépjárműforgalmat.” Amivel nem csak az a baj, hogy ránézésre is ostobaság, hiszen a gépjárműforgalmat nem az alacsony vagy ingyenes parkolási díj ösztönzi, hanem a közlekedés egyre növekvő szükséglete, a gazdaság fejlődése, a társadalmi együttélés mind bonyodalmasabbá váló hálózata, de az is baj, hogy azt sem mondja meg, vajon mi a probléma a gépjárműforgalom növekedésével. Az állítás magában hordoz egy alá nem támasztott rosszallást, mintha a gépjárműforgalom, illetve annak növekedése önmagában elvetendő volna, holott annak csak egyes járulékos hatásait lehet kárhoztatni, mondjuk a levegőszennyezést vagy a zajszintnövekedést. De akkor a jobbítás szándékának nem ezekre kellene irányulnia? (Például az elektromobilitás támogatása révén…)
Hasonló ostobaság a kerékpározás olyan beállítása, mint ami alternatívája lehetne a gépjárműhasználatnak. Az anyag készítői szerint ugyanis „az álló járművek megnehezítik a kerékpározást, sok esetben teljesen ellehetetlenítik, pedig a kerékpárhasználat előnyben részesítendő a gépjárműhasználattal szemben.” A kitartó zöldpropagandának köszönhetően ma már egyre kevesebbeknek jut eszébe megkérdőjelezni azt a butaságot, hogy egy hobbitevékenység kiválthatja az autómobilitást. De miért éppen a kerékpározás? Miért nem a lovaglás, a fogathajtás, a kutyaszánkázás, a vitorlázórepülés vagy a sífutás? Mindegyik tevékenység eljuttat A-ból B-be, mégsem jut eszébe senkinek leírni azt a mondatot, hogy „az álló járművek megnehezítik a görkorcsolyázást, sok esetben teljesen ellehetetlenítik, pedig a görkorcsolyahasználat előnyben részesítendő a gépjárműhasználattal szemben…” Miféle kifacsart logika vezeti el a zöldforradalmárokat ahhoz az abszurd végeredményhez, hogy a lakosságnak a kényelmes és minden szempontból kifogástalan (a környezeti értékekre is figyelő fejlesztések irányába mutató) autóközlekedés helyett egy fitnesz-passziót, azaz a dimbes-dombos Budapesten különösen megterhelő, s a hazai időjárási viszonyok között évszakokról-évszakra ellehetetlenülő, sok esetben kimondottan balesetveszélyes kerékpározás kellene választaniuk?
A közelmúltban komoly vitába keveredtem egy barátommal, aki a klímahisztériás propagandától elbolondítva arról próbált meggyőzni, hogy a kapitalista túlfogyasztás felszámolja a bolygót, ezért korlátozni kell a fogyasztást, azaz végső soron föl kell számolni a kapitalizmust. Hogy azonban a fogyasztás korlátozása a termelés korlátozását, azaz végső soron valamiféle tervgazdaság létrehozását jelenti, hogy a fogyasztás szabályozása a viselkedés szabályozását vonja magával, az láthatóan nem zavarta. És hogy végül is kik és miféle felhatalmazás alapján mondják majd meg, mennyit és mit fogyaszthatunk, arra nem tudott és nem is akart válaszolni. Tartok tőle, hogy a végső megoldás felé olyan lépésekkel kíván eljutni az új típusú zöld-kommunizmus, mint amilyeneket hét civil szervezet a minap a Fővárosi Közgyűlés asztalára tett.
Vezető kép: Budapest, 2023. november 12. Parkoló autók a budapesti Petőfi Sándor utca két oldalán. MTVA/Bizományosi: Róka László
Budapest FŰVÁROS
2024-10-18 at 11:37
Budapest lassan a Háromfarkú Sakálhiénák FŰVÁROSA lesz.
.
A KORMÁNY MIT TESZ, HOGY MEGAKADÁLYOZZA?
Királytigris
2024-10-18 at 10:59
Azt a fővárosi autóst, aki Kamugerire, a Gigerlire, a Tiszára, a DK-ra meg a hozzájuk hasonló mihaszna, semmirekelő, megélhetési politikusokra szavazott, azt nem értem.
Kamugeri előző 5 éves kalózkodása a főváros élén, már előre jelezhette mindenkinek, hogy jogosítvány szerzési impotenciájából fakadó fusztráltsága következtében üldözi az autósokat. És akkor, mindezek ellenére erre a balf@szra szavaz, hogy minden nap tovább szopjon mint egy panadamaci?
Most komolyan, ennyi hülye ember van, aki a legalapvető érdekét, mint pl. a racionálisan szervezett fővárosi közlekedés megszervezésének a fontosságát, ne ismerje fel?
Tragikomédia!
Lila
2024-10-18 at 10:52
Az autóforgalom növekedése sok más okra is visszavezethető: pl. a tömegközlekedés elégtelenségére (helyenként kevés járat, tömeg, egyes buszmegállókban csak tűző napon lehetséges várakozás stb.), a tömegközlekedési eszközökön utazók egy részének minősíthetetlen viselkedésére (szemben lévő ülésre feltett cipő, ordibálás, koldulás stb.). Ezeket kellene orvosolni, akkor biztos, hogy többen utaznának tömegközlekedéssel, és kevesebb lenne az autó is. Az meg milyen megoldás, hogy a tömegközlekedés nem megfelelő, ami a főváros hibája, és aki emiatt autóval jár, azt még meg is büntetik.
lhotx
2024-10-18 at 10:50
Mit kaptunk a rómaiaktól?
Többek közt kétezer (PLVS-MINVS) éve használatban levő utakat.
Mit kaptunk eddig a zöldektől?
Hazugságok vaskos gyűjteményét.
Cuki
2024-10-18 at 10:33
Zebegény 2024-10-18 at 07:08
“Bajnai rendbe szedte az országot”
🤣🤣🤣🤣
Ez jó volt!
Mivel? A banki etikai kódexxel?
Rendbe…azt…de ki is volt a gazdasági miniszter, amikor nemhogy letolt gatyával, hanem gatya nélkül köszöntött ránk a gazdasági válság, bár Gordonka felállt a parlamentben és azt mondta: A válság meg fog állni a határnál, de nem állt meg, hanem még mélyebbre lökte az országot.
Az ő gazdasági minisztersége alatt kerültünk fel a “gazdaságilag rosszul teljesítő diktatúrák” listájának a tetejére
🤣🤣🤣🤣
Hát ez jó volt. Ilyen jót régen nevettem.
Vak Pali
2024-10-18 at 10:28
Szerintem ideje volna nevén nevezni a gyereket és NGO ( Non Governmental Organisation=nem kormányzati szervezet, civil szervezet) helyett háttérhatalmi, senki által meg nem választott, idegen zsoldban álló, álcázott, a társadalmi szövetet felbontani igyekvő, demagóg, anarchista hálózatokról beszélni.
Rózsa
2024-10-18 at 10:08
Kérdezem az urakat kiknek a pénzéből építették az utakat? Azt hiszem mindnyájunk pénze benne van, ezért kérdezem, azok ilyen ostobaságokat javasolnak, hogyan járnak a munkahelyükre, hol parkolnak amíg dolgoznak és mennyi parkolási díjat fizetnek, továbbá mekkora légszennyezést okoznak, és nem utolsó sorban mekkora kárt okoznak a lakosságnak a minden képtelen, káros intézkedéssel. Mindezeket tessék forintosítani, és kártérítést fizetni a lakosságnak.
Budai11
2024-10-18 at 10:01
Nagyon gyorsan tenni kell az ilyen büdös neokomcsik ellen, amíg nem késő!
Sojal
2024-10-18 at 09:23
Amerikai állspont szerint az autó a szabadség és a gazsagság szimbóluma. pont ezt a kettőt, a szabadságot és a gazdagságot akarák elvenni tőlünk!
kbandi1
2024-10-18 at 09:04
Csalizöldet a borjaknak szoktak adni, de a fővárosi zöldeknek megfelelő anyagra, fűre fáj a foguk. Az élhetetlen fajta még a turmixot is belövi, aztán azt sem tudja, hogy merről kel fel a nap. Ezekre a “zöldekre” semmi szüksége a többségnek, csak a megalkuvóik támogatják őket.
Mikia35
2024-10-18 at 09:00
Zebegény2024-10-18 at 07:08
Magát sem az eszéért szeretik, ez tény!
Ennyi sületlenséget, koholmányt, álhírt még nem olvastam, amit a kimerítő baromságok között leírt, közzétett a másik hozzászólóval együt:
Hajrá Fidász2024-10-18 at 07:00
azt hiszem mindkét iromány szerzőnek baj van a magyar szövegértéssel, és csak a káromlás, a megbecstelenítést tudják a szerzeményűkben felhozni, aminek köze sincs a valósághoz. Csak vádaskodik!
Azt éreztetik mindketten, hogy mindenhatók és csak ők értenek valamihez (is).
Azt állítják, hogy Bajnai – ez a kis p@cs – rendbe szedte az országot Fleto után, pedig ez hazugság!
Hazugság, mert se nem adta vissza az elvett 13. havi nyugdíjat, sőt még jobban eladósította az országot, mert az IMF-től vett fel kölcsönöket, amit a Fidesz fizetett vissza!
Maguk, téveszmében élnek, álandó időzavarban, mert az időrendet még a szocializmustól számolják és csak azt tudják elképzelni, hogy a volt szoclibsi banda jót tett az országnak.
Sok jót nem tettek, sőt megvágtak az orvosi vizitdíjjal is, és megvágták azokat a szegényeket, akik devizahitelt vettek fel, mert rábeszélték azokat: milyen jó is az!
Maguk állítólagos zöldek miatt nem lehet rendesn, haladósan közlekedni a városban, azt hiszik, ha kitiltják az autókat, akkor minden meg van oldva. De arra nem gondolnak, hogy a városi lakosságot el is kell láttni élelemmel, szükség van a boltokra, de azt nem veszik észre, hogy a boltokba árú kell! Kellenek a szállítók, a tetőfedők, az iparosok akik megjavítják a vízcsapot, sőt papírt szállítanak a boltokba, hogy arra – maguk zöldek – minél több marhaságot írjanak.
Azt nem veszik észre, hogy a közlekedési dugóban álló autó szennyezi a levegőt, miközben ha haladhatna ettől mentesülnénk.
Kis országunk 9 mi embere nem fogja megváltoztatni a globális felmelegedést.
Azt maguk sem jegyezték meg, hogy pont a klimaszerződést a globális felmelegedés ellen pont az Oroszok, Kina és az USA nem írta alá!
No nagyokosok, tessék kiszámolni, hogy a föld 12 milliárra növő népességének hány százaléka él az Usa, Kina és Oroszföldön!
Vagy olyan álszentek mint a németek, akik a lengyelektől vásárolják a villanyt, amit szénerőművekben állítanak elő, majd bántják a lengyeleket, hogy miért használnak szénerőműveket!
Locksmith
2024-10-18 at 08:50
pm2024-10-18 at 07:53
Miről beszélsz kedves PM?
Ződek, meg munkahely? Meg gyerek?
Hát ezektől távol álló dolgokat sorolsz fel.
Tüncikézés, mások fikázása, nagy festők műveinek rongálása, ne együnk húst, mert az álltok finganak(co kibocsátás), ne szülessen gyerek, mert nagy a co lábnyoma…stb.
Ezekhez nem kell autó, elég a fotelból huszárkodni. Persze néha a fotó kedvéért bringára pattannak(ld.karógeri), de a következő kanyar után már jöhet a szolgálati autó a buszsávban.
Esőben fagyban? Ugyan már kedves PM, ez még viccnek is rossz volt.
UFF
Tomi
2024-10-18 at 08:38
Belpesti köcsög viszont élvezi a nyári Balatont, oda hugyozik-szarik anélkül, hogy pofánvernék a moslék fajtátját…
Tomi
2024-10-18 at 08:36
Belpesti ződ taknyoknak ajánlom a távolsági közlekedést, munkahely 40 kilométerre, oda-vissza napi 2 óra utazás…és nem a szomszédos szójalattés kávézó akolmelegébe.
pm
2024-10-18 at 07:53
Na korán keltek a ződek.. Kíváncsi vagyok merre éltek, és milyen távol laktok a munkahelyetektől.
Mennyire életszerű az hogy aki a kertvárosban lakik 40+km re a munkahelyétől, az majd bringázni fog??
és majd nyilván bringálval megy el a gyerekért, meg , bevásárolni is .. esőban, fagyban is, és közben produkál egy üzleties megjelenést pl.. Persze ezt meg lehetne csinálni, csak napi több órát venne el az utazás az életéből. nem életszerű.
Én azt látom nagy akadálynak , hogy semmit sem merünk lebontani, még akkor sem ha kéne.
Inkább a dízel. Az legalább fosszilis.
2024-10-18 at 07:12
“a dimbes-dombos Budapesten különösen megterhelő, s a hazai időjárási viszonyok között évszakokról-évszakra ellehetetlenülő, sok esetben kimondottan balesetveszélyes kerékpározás kellene választaniuk?”
Azt tanácsolom a fenti iromány szerzőjének, hogy látogasson el Amszterdamba, vagy bármelyik belgiumi kisvárosba, nézzen szét,tanulmányozza a -nyilván elfajzott és beszűkült agyú- lakosok közlekedési szokásait, hátha fényre derül az agya.
Kerékpározni egy nagyvárosban? Miféle agyament gondolatok ezek?
Rothad ez a nyugat. Mindjárt végük.
Zebegény
2024-10-18 at 07:08
Hajrá Fidász2024-10-18 at 07:00
Az okos vezető okos embereket választ maga mellé és azokkal vezet. A buta vezető, az buta embereket választ maga mellé és azokat vezeti…Az újsagírokra is vonatkozik
Bajnai rendbe szedte az országot (és ezt a kisgömböc is elismerte) egy világgazdasági válság után. A taplónép leváltotta őket, hogy majd Orbán a nagy nemzeti ibolya, majd plebejus kormányt csinál és lesz nagy kánaán, nem lett. A szakemberek után jött a jogászkormány. Semmihez se értő emberekkel, akik még dolgozni se dolgoztak életükben se. Pénzügyminisztert csináltak a könyvelőből, külügyminisztert a futsalos majomból, belügyminisztert az olajszőkítőből, házelnököt a komcsi sz.rdarabból. Nem értettek a gazdasághoz, még az MNB élére is “havert” ültettek, az meg nem értett a monetáris politikához. Azt hitték, hogy egy ország gazdasága is olyan, mint az otthoni kassza. Semmit nem teremtettek, még ami jól működött azt is szétbarmolták. Mindenre a megoldásuk a “majd adok pénzt és jó lesz” elv volt.
Mára az ország már a “jó lesz az úgyis” és a “majd megoldjuk valahogy” kombóban működik. Mindennek az élén mocskos seggnyalók vannak, akik nem értenek semmihez se és nincs is mögöttük semmilyen teljesítmény. A költségvetés már most 3000 milliárdos hiánnyal küszködik, erre jövőre még 1000 milliárdos kiadás lesz rajta a nagy osztogatásba… hát döbbenet, hogy mennyire igénytelen ez a társadalom és ez a nép, aki 1000Ft-ért eladná a lelkét is, ja, el is adta… bocs
bl
2024-10-18 at 07:04
+Cinizmus, ahogy Fidász hozzászólása is mutatja.
bl
2024-10-18 at 07:03
A setétződ politikák nemcsak a fővárost, hanem egész Európát tönkre teszik. Eddig is mi történt? Felújították egy gyalogoshidat 25 milliárdért, aminek jó részét ellopták, térkősivatagot hoztak létre a Blahán egy budival és a meglévő utakra kerékpársávokat festettek. És közben minden pénzt elköltöttek tanácsadásra, tanulmányra, mint amilyen ez is. Ha megvalósul gépkocsinként el lehet lopni félmilliót évente. Setétség, középkor, butaság, gonoszság, zöldek. Pest megszavazta.
Hajrá Fidász
2024-10-18 at 07:00
Bezzeg a fidesz a nyílt terepen történő fogópálinkás, farok pörzsölős, nesze itt a füle rágcsáld be … típusú táplálkozásra esküszik, úgy hogy vacsorára a saját belébe visszatöltött belsőségeket tömi magába, úgy mint vese, máj, vér.
Na ezért szavazok én a fideszre. Szarnak a Földre, szarnak a globális felmelegedésre, szarnak a 12 milliárdra növekvő népességre, szarnak a fosszilis tüzelőanyagok teljes elégetésére.
Ezért szimpatikusak.
Már várom a legújabb konzultációt, eddig mindig bejött.
Legyen az olimpiáról is. De ne úgy mint a múltkor…