Meglehetős örömmel veszem tudomásul, hogy a magyarországi baloldal újfent nagy sikert könyvelhetett el. Biztos többet is fel tudnak sorolni, de nem is olyan régen például Szlovéniában győzték le Orbánt, most pedig Brazíliában sikerült könnyeket csalni a magyar progresszió szemébe, amely progresszió képviselői egyként ünnepelték Lula, a korábban kétszer is Brazília elnökének megválasztott, enyhén szólva is baloldali nézeteket valló jelölt győzelmét. Így tett például az első látásra azért egymástól némileg távolabb álló Jámbor András és Cseh Katalin is.
Nézzék, én értem és megértem, hogy a patológiás Orbán-gyűlölet mindent lebíróan van jelen a hazai baloldalban. Most gondolják el, hogy az elmúlt évtizedben, amikor minden egyes alkalommal életük valamelyik nagy tettére kerülhetett sor, akkor egyszer csak előpattant volna a sarokból egy ember és úgy igazán frankón megverte volna önöket, alig leplezett mosollyal a szája szélén. És minden egyes verés csak súlyosabb lett volna, mint az azt megelőző, a legutóbbira ráadásul csak fél éve került sor.
Az a legkevesebb, hogy mélységesen gyűlölnék az illetőt, amiért nem hagyja önöket kibontakozni, szárnyalni és ragyogni.
Meg valljuk be, kellemes alapállapot, ha az itteni elvtársak messzi földeken aratott sikerekért tudnak csak rajongani. Mondhatni, win-win nekünk, nekik és az országnak is. Van itt azonban valami, amit nem igazán tudok hova tenni, még akkor sem, ha minden örömnek egyértelmű és egyedüli eredője az Orbán-gyűlölet. Szóval, ha ők valakit Orbán barátjának vagy szövetségesének hisznek és az nem nyer, akkor azzal szerintünk rögtön Orbán sem nyert. Mindegy, fene se érti ezt a liberális logikát.
Tehát amikor a szlovéneknél nyert egy hozzájuk hasonló moslékkoalíció, az nagyjából hasonlókat mondott és akart, mint a helyi baloldal. Rendben, örüljenek. De Lula azért eléggé súlyos arc. Most azt tegyük is félre, hogy Lulát hivatalosan is vád alá helyezték korrupció miatt, és nem, fake news, hogy felmentették; az elmarasztaló ítéletét hatályon kívül helyezték, de soha nem mentették fel. Nem tudom, de ha jobboldali közszereplőt vagy politikust idehaza épphogy meglegyint a korrupció lehetőséges szele, ha csak Gipsz Jakab arról ír a Facebookon, hogy szerinte akár lehetett is volna korrupció bizonyos ügyekben, akkor Cseh Katalin és társai – literálisan – hiperventillálni kezdenek és lemondást, vagyonelkobzást, fővesztést követelnek.
Lula, hát neki lehet. Ugye ő nem Orbán bábja, szóval hajrá, Katka pár nyomdát is örömmel ráíratna.
Lula tényleg hardcore komcsi. Nem csak úgy komcsi, mint Gyurcsány és társai – akik már komcsik is azért lettek a rendszerváltoztatás előtt, mert akkor éppen így látszottak megnyílni a pénzes kamrák, aztán a kapcsolatrendszernek köszönhetően végül igazuk is lett –, hanem tényleg az. Nagy haverok voltak Castróval, rendszeresen lekezel Közép- és Dél-Amerika véreskezű, bolsi diktátoraival – és nem a pénzért vagy a kapcsolatokért, ami bőven mentő körülmény lehetne, ha a braziloknak ezzel hasznot hozna, hanem simán azért, mert ő is komcsi –, szereti a vörös csillagot, mit mondjak még? Jámbor András meg a Szikra Mozgalom rajongását éppen ezért őszintének is tartom, de a többiek? Azok nem éppen azt szokták hangsúlyozni, hogy európaiság, demokrácia és egyebek? Jó, avattak a közelmúltban Lenin-szobrot Nyugat-Európában, de Lula mégiscsak a régimódi, időnként már Kádárt is jobbra hajlással vádoló, mozgalmi ember. Szóval a Momentum egy olyan emberért rajong Brazíliában, aki politikailag lehetne Fekete-Győr András nagyapja is.
Végül is akkor értem.
És ez még mindig fokozható. Mert a komcsiság nekik bagatell, de aki nem feltétlenül, megkérdőjelezhetetlenül és végtelenül ukránpárti, azt saját kezűleg dobják ki a klubból. Az ukrán zászlós avatár a profilképen, a tény, hogy Donbász jobban fáj, mint Trianon, mind csak belépő szint. Erre itt van Lula, aki azt mondja, hogy Zelenszkij Szaddám Husszeinhez (!) hasonló, és az ukrán elnök pont annyira felelős a háborúért, mint Putyin. De még ezek után is tudja emelni a tétet. Mert véleménye szerint az Európai Unió és a NATO is felelős a háborúért. Sőt, úgy véli, a NATO-nak nagyon egyértelműen ki kellett volna mondania, hogy Ukrajnát soha nem veszik fel soraik közé és akkor nem lenne háború. Meg hozzáteszi, hogy nem tudná elképzelni, ahogy az USA egyik pillanatról a másikra felfüggeszti az olajimportot, ahogy azt lényegében az EU tette az orosz olaj esetében.
Végül hadd idézzem szó szerint is egy másik megjegyzését Zelenszkijről:
Rendben, tudjuk, milyen remek komikus volt. De nem muszáj háborúzni ahhoz, hogy feltűnhessen a tévében.
Magyarán az itthoni baloldalnak sikerült szellemileg önkielégülnie egy vérkomcsi, Putyinnal jó kapcsolatokat ápoló, Zelenszkijről és a háborúról meglehetősen nem az európai mainstreammel együtt gondolkodó, egyébként korrupciós ügyben elítélt jelölt győzelmére.
Hogy is szokták mondani? Madarat tolláról.
Vezető kép: Putyin és Lula 2004-ben. Fotó: MTI/EPA/Orosz elnöki sajtószolgálat
bl
2022-11-03 at 05:10
Amióta Trump “megbukott” már a Covid is eltűnt a hírekből, Biden már nem felelős semmmiért. Bolsonaro bukása után pedig fakenews lesz belinkelni az őserdők égéséről szóló fejletthaladó fotót, Lula idején már nem fog égni az őserdő. Hehehe. Emlékszik még valaki erre a képre amivel a fejletthaladó idióta komcsik kampányoltak itt Magyarországon? Nem is lehetett hozzájuk szólni a facebook-on, mert borzasztóan idegesek lettek tőle…
Cuki
2022-11-02 at 11:38
a BRICS info
Lula például többször is megígérte, hogy előmozdítja az Amazonas-erdő “nemzetközi adminisztrációját”, 2021-ben pedig ezt személyesen Olaf Scholznak is megígérte. Ez megmagyarázza, hogy győzelme után miért tette közzé a Soros által finanszírozott Amazon Watch civil szervezet a Twitteren: “Örülünk, hogy Bolsonaro, aki felügyelte az Amazonas hatalmas pusztítását és a Földvédőket veszélyeztető politikákat, ma nem győzött. Kitartunk Brazília őslakosainak mozgalma mellett, most és az elkövetkező években is. Az esőerdőkért és népeiért folytatott küzdelem folytatódik.” .
Valójában Lulától alázatosabb nemzetközi magatartást fognak követelni a nyugati elitekkel szemben. És ez lesz a legnagyobb problémája. A megválasztott elnök nagy dilemmája az lesz, hogy egyensúlyba hozza történelmi szövetségesei (BRICS és feltörekvő országok) és új “barátai” (USA és EU politikusai, globális civil szervezetek) érdekeit. Tehát ezen okok miatt még korai azt gondolni, hogy Lula visszatérése egyfajta „győzelem a többpólusú világ számára”. Nem valószínű, hogy Brazília jelenlegi helyzetében érdemi változások történnének – mind belföldön, sem nemzetközi kapcsolatokban.
http://infobrics.org/post/36949/
Cuki
2022-11-02 at 11:30
Szakértők szerint a Lula elnökválasztás fellendíti a brazil-kínai kapcsolatokat a BRICS-országokban
https://www.scmp.com/news/china/diplomacy/article/3197885/lula-presidential-win-boost-brazil-china-ties-brics-experts-say
Sas
2022-11-02 at 10:31
MIT VESZ észre egy un. baloldali? Elolvassa a gyagya hvg-t, 444-et, és ennyi neki a világ-a félig gyagyák vezetik a teljesen gyagyát-amerika pedig örűl.
Sas
2022-11-02 at 10:21
A baloldali-itt , európában, teljesen ideológiavezérelt, mutatis mutandis, mint a bangladesi, pakisztáni, Észak-koreai.Ilyen a Puzsérjuk is.Ezek, mivel ideológiavezéreltek, bábok is.A pragmatikus USA hülye bábjai.
itsipia
2022-11-02 at 10:03
most látom a kép 2004-es….Putyin akkor még valamennyire komcsi volt 🙂 gondolom…mert ugye ő honnan jött, hol nevelkedett…. de a történelem számos példát tud (nyilas-ávos) jobbról balra és balról jobbra tolódásról…
Theo
2022-11-02 at 09:49
“Literalisan”???
Ne tegyünk egyre több nem magyar szót a cikkekbe, legalább fordítsuk le az angolból ismert szót, -vegyük a fáradságot, ez nemcsak szakmai, de nemzeti kérdés is.
Amúgy érdekes cikk és jó is a kép kedves “khm”, valóban.
Hesslerezredes
2022-11-02 at 09:42
Hogy világos legyen: nekem a jelzővel (“komcsi”, “bolsi”), a jelzőhasználattal volt gondom.
Ha azt írta volna Kristóf, hogy “kommunista”, “bolsevik”, akkor rendben van.
Gúnyolódni – a döglött oroszlánba rugdosni – nem ízléses, ha olyan valaki teszi, akinek volt olyan szerencséje, hogy megússza a szembenézést az élő oroszlánnal.
Nekem ez esztétikai probléma volt.
És nem arról írtam, hogy a leszerepelt eszméket az utókor ne bírálhatná.
Cuki
2022-11-02 at 09:39
kiváncsi voltam, hogy a BRICS szövetségesek mit fognak szólni:
Kína mondja
Lula győzelme az Egyesült Államok befolyásának gyengülését tükrözi
https://www.globaltimes.cn/page/202211/1278488.shtml
Alcapi
2022-11-02 at 09:36
Hesslerezredes
2022-11-02 at 08:46
Kedves Hesslerezredes!
Kommentedben, a megszólítást követő első mondatban, fellelhető egy parányi logikai bukfenc, miszerint csak annak van joga “komcsizni”, “bolsizni”, aki élt, és átélte a nevezett eszmerendszert magának valló történelmi kort. Ebből könnyen levezethető, hogy az 1945 után születetteknek, nincs joguk nácizni, fasisztázni, hiszen nem éltek akkor, amikor az az eszmerendszer uralta, és borította lángba a világot. A kommented többi részével lényegében egyetértek és kérlek ne vedd a hozzászólásomat kötekedésnek!
khm
2022-11-02 at 09:18
A lulát nem szabad lecsukni. Ez a Putyinnal készült felvételen is látható,hogy miért is.
itsipia
2022-11-02 at 09:14
Hesslerezredes ! vannak okos fiatalok és vén hülyék….a kor nem érdem ,korra hivatkozás nem sportszerű…
de ezen az alapon pl. Hitlert,Sztálint, Lenint már kevesen sározhatnák és időben vissza ez egyre igazabb….a hozzászólásod többi részét osztom
Cuki
2022-11-02 at 09:02
Hesslerezredes 2022-11-02 at 08:46
hát most jó nagy hülyeséget mondtál!
akkor nekem nem alapjogom bírálni a pedofíliát, a rabszolgaságot, az emberkínzásokat, mert nem éltem át?
azt ki kell érdemelni?
Jesszusom!!!
Hesslerezredes
2022-11-02 at 08:46
Kedves Trombitás Kristóf!
“Komcsizni”, “bolsizni” annak van jogalapja, aki azt a rendszert élőben átélte/megélte.
Ön túl fiatal ahhoz, hogy ilyen élménye lehessen.
Erről persze nem Ön tehet.
De erkölcsileg megalapozott “jog”alapja csakis annak lehet, aki akkor élt és szembesült élő, nagyon is valóságos “komcsikkal”, “bolsikkal” – és AKKOR megmutatta ezeknek, hogy ő nem az, nem olyan, mint azok.
Egyébként Lula – akit egyáltalán nem kedvelek – most és itt, a nagyon is létező és rendkívül brutális kapitalizmusban “komcsi”. Úgyhogy az ő “komcsi”-ságának itt és most tétje van. És ezt még akkor is illik elismerni, ha amúgy a nézeteivel nem értünk – mindenben – egyet.
A ‘mindenben’ a contrario azt jelenti nálam, hogy én azért pár dologban egyetértek Lulával (is) és más – normális – baloldalival: azzal, hogy az elosztásnak sokkal igazságosabbnak kéne lennie – nálunk is! – mint amilyenek manapság, és hogy a gazdagodásnak is valamilyen gátat kellene szabni (például kemény progresszív jövedelemadóztatással).
A stílus – a dolgok esztétikája – a világban szerintem sokkal fontosabb, mint amilyennek manapság az emberek, a média gondolja.
A látszat igenis fontos (“nem elég tisztességesnek lenni, de annak is kell látszani” – tudjuk ezt Ferenc József óta) – és az Ön cikke most sajnos nem volt elég “szép”.
De hát lehet okulni, tanulni, tapasztalni – Ön még nagyon fiatal, tehetséges ember, kérem gondolja át, amit írtam.
Megtisztel vele, ha így tesz.
Minden jót!
na4
2022-11-02 at 08:40
Indul a szívás Brazíliában. Gyorsan rá fognak ébredni, hogy kit húztak magukra. Sok szerencsét – arra nagy szükségük lesz.
Józsi
2022-11-02 at 07:56
Remek írás, mert pontosan rátapint a lényegre. Aljasabb emberi tulajdonságok, mint amilyenek a posztkommunista, balliberális mozgalmárok sajátjai már nincsenek is. Sajnos ugyanúgy, mint minden más súlyos nyavalya az életben, ezek is veszélyesen fertőznek.