Úgy tűnik, a Facebooknak nincs ínyére, ha Amerikában egy rendőrt dícsérnek. Történt ugyanis, hogy egy állami szintű rendőrségi szervezet kérését elutasították, ahol az év tisztjéről reklámként képeket szerettek volna közölni. A közösségi oldal érzékeny társadalmi kérdésekre hivatkozva elutasította ezt.
Jeffrey Biebert februárban, egy közúti ellenőrzés során többször is megszúrta egy fiatal. A rendőr védekezés közben lelőtte a 19 éves támadóját. Bieber a támadás következtében ideg- és artériás károsodást szenvedett, ami miatt kórházba is került. Végül a rendőrfőkapitány jelölte Biebert az egyesület vitézségi érdemére a támadás miatt. Amikor a díjazási bizottságunk felülvizsgálta a jelöléseket, még magasabb kitüntetésekre tett javaslatot, a tiszt bátorsága, és áldozatvállalása miatt – jelentette ki a szervezet ügyvezető igazgatója. A Facebook azonban elutasította a díjazásról szóló poszt kiemelését, miután állításuk szerint a poszt megsértette a közösségi média irányelveit.
Ezt a hirdetési tartalmat eltávolítottuk, mert megsértette a Facebook irányelveit. Lehet, hogy a hirdetését azért utasították el, mert politikusokat említ, vagy olyan kényes társadalmi kérdésekről szól, amelyek befolyásolják a közvéleményt. A politikával kapcsolatos hirdetések megjelenítésére vonatkozó irányelvek megkövetelik, hogy először megerősítse a személyazonosságát, majd pedig töltsön ki egy felelősségvállalási nyilatkozatot, amelyben meghatározza, hogy ki fizeti a hirdetéseket
– írja ekkor a Facebook. Ed Wojcicki a szervezet ügyvezető igazgatója azonban nem találta kielégítőnek a Facebook magyarázatát.
Mi úgy látjuk, hogy a Facebook szerint helytelen megtisztelni egy bátor hőst, aki súlyos sebeket szenvedett, miközben megvédte a városát. A sajtóközleményünkben nem volt politikus, és semmi köze nem volt választásokhoz, vagy jogszabályokhoz. A Facebook meg akarja akadályozni, hogy a rendőrséggel kapcsolatos jó hírek sok embert elérjenek
– mondta Wojcicki. A change.org oldalon a csoport egy petíciót indított, amelyben arra kérte a Facebookot, hogy vonja vissza a bejegyzéssel kapcsolatos döntését.
Facebook
Twitter
YouTube
RSS