A kanadai kormány felfüggeszti az évi 10 millió kanadai dollár (2,6 milliárd forint) kiadást jelentő reklámjait a Facebookon és az Instagramon az online hírszolgáltatók fizetési kötelezettségéről szóló új törvény körül a Meta tulajdonában álló platformokkal kialakult vita miatt – közölte szerdán a sajtóügyekért is felelős kanadai örökségvédelmi miniszter.
Pablo Rodriguez szerint az ottawai vezetés mindazonáltal lát lehetőséget a vita rendezésére, amely miatt a Meta nemrég bejelentette, hogy nem lesznek elérhetőek hírek a Facebookon és az Instagramon Kanadában. A kanadai online hírszolgáltatásról szóló törvény, amelyet június 22-én fogadott el a parlament, előírja, hogy a Meta és a Google platformjai csak azt követően publikálhatják más tartalomszolgáltatók híreit, ha erről velük megállapodnak, illetve ezért fizetnek, megosztva a reklámbevételeket.
Nem adhatunk további reklámdollárokat a Metának, amíg nem fizetnek kanadai hírszolgáltatóknak tisztességes részesedést
– hangoztatta Rodriguez, aki a vonatkozó törvényt maga kezdeményezte.
Úgy gondoljuk, van kiút és hajlandóak vagyunk a platformokkal tárgyalni
– tette hozzá a tárcavezető. A Meta egyelőre nem reagált a miniszteri bejelentésre. A cég korábban úgy foglalt állást, hogy a vállalat számára a hírek nem jelentenek kereskedelmi értéket, és a hírszolgáltatóknak egyébként is előnyös, ha cikkeiket megoszthatják a Facebookon. A kanadai Quebecor telekommunikációs vállalat és a Cogeco rádió szintén szerdán jelentette be, hogy felhagy a reklámtevékenységgel a Facebook és az Instagram felületein, tekintettel arra, hogy a Meta támadja az új jogszabályt.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/EPA/Stewart Cook
Facebook
Twitter
YouTube
RSS