Szeretnénk, ha minden magyar ember szívében lenne egy iránytű, amely megmutatja, hogy merre találják a magyar termékeket – fogalmazott Nagy István a nemrégiben elindult Válaszd a hazait! kampány kapcsán tartott sajtótájékoztatón, a dunaharaszti Ficsor Tehenészet telepén. Mint az agrárminiszter kiemelte, a hazai élelmiszerek gasztronómiai kincsestárat jelentenek, ízesek, zamatosak, biztonságosak, kiváló minőségűek és egészségesek is, ugyanakkor rendkívül fontos, hogy a vásárlók a magyar gazdaság védelme érdekében is tudatosabban forduljanak a hazai termékek felé. Úgy vélte, a magyar mezőgazdaság sikere azon múlik és abban rejlik, hogy hagyományokra építve hogyan képes megújulni és hogyan képes a XXI. századi vásárlói igényeket, szokásaikat kifejezni.
A dunaharaszti, európai szinten is kiváló minőségű sajtokat előállító Ficsor Tehenészet telepén rendezett sajtótájékoztatón Nagy István agrárminiszter arról beszélt: a koronavírus-járvány egyik tanulsága, hogy mennyire fontos az ország számára az önfenntartás képessége. Hozzátette: ahhoz, hogy megfelelő minőségű és mennyiségű élelmiszer kerülhessen a magyar családok asztalára, ahhoz tudatos vásárlói döntés is kell, hogy a hazai terméket részesítsük előnyben, amelyről a csütörtökön elinduló kampány is szól. Mint az agrárminiszter kiemelte, a magyar mezőgazdaság a járvány okozta rendkívüli helyzetben helyt tudott állni, a hazai élelmiszertermelés sikeresen vette az akadályokat. Úgy fogalmazott:
a magyar agrárium ütésálló és évről-évre növekvő teljesítményére és minőségére biztonsággal számíthatunk.
Kiemelte:
a hazai élelmiszerek gasztronómiai kincsestárat jelentenek, ízesek, zamatosak, biztonságosak, kiváló minőségűek és egészségesek is. Belföldön és külföldön egyaránt keresettek.
Nagy István úgy vélte, a hazai élelmiszerpiac egyre inkább igazodik a magyar vásárlói igényekhez, a gyorsan változó fogyasztói szokásokhoz, ezért a kormány ezt a folyamatot elősegítendő a hazai élelmiszerellátás gerincét, a családi gazdaságok, a magyar élelmiszer-előállító és feldolgozó kis- és középméretű vállalkozások szerepét kívánja erősíteni.
A magyar termékek ökológiai lábnyoma
Az agrárminiszter hangsúlyozta: a magyar termékek vásárlásával
nemcsak egy értékteremtő munka végeredményét kapjuk meg, hanem támogatjuk sok ezer magyar család boldogulását, itthoni munkahelyeknek a védelmét, hozzájárulunk a magyar gazdaság élénkítéséhez, fejlődéséhez, csökkentjük hazánk függőségét, kitettségét, erősítjük a város és vidék kapcsolatát, óvjuk környezetünket, mivel nem több ezer kilométer utazással jutnak el hozzánk az áruk, és gyakorlatilag elősegítjük a vidék megmaradását is.
Úgy fogalmazott:
a magyar mezőgazdaság sikere azon múlik, és abban rejlik, hogy a hagyományokra építve hogyan képes megújulni és hogyan képes a XXI. századi vásárlói igényeket, szokásaikat kifejezni.
Nagy István kiemelte:
szeretnénk, ha minden magyar ember szívében lenne egy iránytű, amely megmutatja, hogy merre találják a magyar termékeket, hova érdemes nyúlni a boltok polcain; a kormány és az agrártárca is ebben a szellemben dolgozik.
Hozzátette:
a járvány idején összefogtunk, és erre az összefogásra a későbbiekben is szükség lesz.
A nyugati cégek csak piacot akartak vásárolni
A sajtótájékoztatót követően portálunk fölvetette: a ’90-es évek káros öröksége, hogy Magyarország alapanyag-előállítóvá vált. Arról érdeklődtünk, hogyan lehet ezt a szemléletet megváltoztatni a termelők részéről. Nagy István elmondta: azokban az időkben mindenki arra számított, hogy a növényolajipar, a konzervipar, az élelmiszer-feldolgozó ipar privatizálásával korszerűsödik, világszínvonalú lesz, és szárnyalni fog a magyar mezőgazdaság és élelmiszeripar. Mint kiemelte:
a keserű tapasztalat az a ’90-es évek közepétől, hogy a nyugati cégek bezárták ezeket az üzemeket, mivel valójában csak piacot akartak vásárolni.
Úgy vélte, ez rendkívül hátrányos helyzetet okozott a magyar mezőgazdaság számára, hiszen a kiváló termőterületeinket, a kiváló termelői adottságainkat nyersanyag-, illetve alapanyag-előállításra használták, ennek a jövedelemtermelő képessége viszont rendkívül alacsony. Kiemelte: az Agrárminisztérium pályázatai éppen arra szolgálnak, hogy hogyan épülhetnek és hogyan valósulhatnak meg élelmiszerfeldolgozó üzemek.
Rossz minőség – pénzkidobás
Portálunk kérdésére a miniszter arról is beszélt: a vásárlók esetében azt kell elérni, hogy belássák, valójában hányszor csalódtak már, amikor akciós vagy olcsó terméket vásároltak.
Amikor úgy fogyasztunk valamit, úgy adunk pénzt valamiért, hogy nem is élvezzük aztán azt, amit vásárolunk, annál nincs rosszabb érzés
– fogalmazott. Hozzátette: kiváló termőhelyi adottságaink vannak, olyan termőhelyi körülmények, amelyek máshol nincsenek; ez a biztosíték arra, hogy a korszerű technológiával előállított magyar termékek kiváló minőségűek.
Vezetőkép: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu; Videó: facebook.com
Facebook
Twitter
YouTube
RSS