Corvinus Nemzetközi Befektetési Zrt., a 4iG Nyrt. leányvállalatként működő Antenna Hungária Zrt., valamint a Vodafone Europe BV aláírták a megállapodást a Vodafone Magyarország Távközlési Zrt. megvásárlásáról – közölte a gazdaságfejlesztési miniszter.
A közlemény szerint a 660 milliárd forint értékű tranzakcióval az Antenna Hungária 51%-os, míg a Magyar Állam képviseletében eljáró Corvinus Zrt. 49%-os közvetett tulajdont szerez a Vodafone Europe BV-től a második legnagyobb hazai távközlési vállalatban. Ez a rendszerváltozás utáni időszak legnagyobb vállalati felvásárlása. A Vodafone Magyarország átvilágítása lezajlott, a pénzügyi zárásra várhatóan 2023. január 31-én kerül sor.
A háború és a szankciók sújtotta gazdasági helyzeteben sem szabad lemondanunk arról, hogy Magyarország versenyképessége, önállósága tovább erősödjön. A Kormány kiemelt célja, hogy a bankszektor, az energiaszektor és a médiaszektort követően többségi nemzeti tulajdon alakuljon ki többek közt olyan nemzetstratégiai jelentőségű ágazatokban is, mint a biztosítási szektor és a távközlés. Ezt szolgálja a Vodafone Magyarország tulajdonrészének megvásárlása, amely tovább erősíti hazánk szuverenitását
– mondta a bejelentés kapcsán Nagy Márton miniszter hozzátéve, hogy az akvizíció révén a hazai távközlési szektorban egy olyan magyar tulajdonú, piacvezető, “nemzeti bajnok” szerepet betöltő vállalatcsoport jön létre, amely a 21. századi digitális kihívásoknak is megfelelve hozzájárulhat az ország versenyképességének javításához, és amely kimagasló, minőségi szolgáltatást nyújthat a lakossági és vállalati ügyfelek számára.
A tranzakció egyúttal hozzájárul a piaci verseny erősödéséhez, a költségek csökkenéséhez, a szolgáltatási színvonal további erősödéséhez, ezáltal további előnyöket biztosítva az ügyfelek részére
– közölték.
A Vodafone Magyarország a hazai telekommunikációs piac második legnagyobb szereplője, több mint 3,8 millió lakossági és üzleti előfizetőnek nyújt mobil, TV, szélessávú internet és vezetékes telefon szolgáltatásokat, továbbá a vállalat több mint 3 ezer munkavállalót foglalkoztat.
A hamarosan lezáruló befektetés révén a Corvinus Nemzetközi Befektetési Zrt. – az állam nevében – a pénzügyi szektor mellett újabb nemzetgazdasági szempontból stratégiai fontosságú ágazatban, a távközlési szektorban szerez fontos részesedést
– tudatta a gazdaságfejlesztési miniszter.
Kiemelt célunk, hogy többségi nemzeti tulajdon alakuljon ki a nemzetstratégiai jelentőségű ágazatokban. Ezt szolgálja a Vodafone Magyarország tulajdonrészének megvásárlása is, amely tovább erősíti hazánk szuverenitását
– mondta a bejelentés kapcsán Kovács Zoltán.
(MTI / Kiemelt kép: MTI/Máthé Zoltán)
Firefly
2023-01-14 at 18:04
@ Csak a csupasz torony
Már ott tévedésben vagy (hacsaknem ismét szándékosan azt a látszatot szeretnéd kelteni), hogy az Transparency-t beleakarod keverni az Amnestynél kitört botránnyal (legalábbis erős a gyanúm, hogy arra gondolsz), miközben a két szervezetnek semmi köze egymáshoz. Csak a kedvedért, nem fogom előkeresni a bírósági határozatot, de a lényegi részt elolvashatod a Szabad Európa cikkében: https://www.szabadeuropa.hu/a/furcsan-viselkedik-az-allam-a-vodafone-felvasarlasaban/32220562.html?fbclid=IwAR07ddlZQ-PhozTlbaRNtEDfPSfAjfSjlk4I_i6gDcKUA7Z2uoRFeyGhFhk
Az egész “beszélgetés” pedig ott kezdődött, hogy te megpróbáltad úgy beállítani a Vantage eszközállományát, mintha valami lényegtelen filléres dologról lenne szó..ami sokad rendű a Vodafone deal szempontjából. Vagy legalábbis a szó szerinti “ a Vantage Towers tulajdona kizárólag a csupasz acéltorony, az alatta levő beton, meg a telek – ha megvették” állításból eléggé az jön le a felületes szemlélőnek, hogy ez egy abszolút elhanyagolható szelete a Vodafone-hoz kapcsolható infrastruktúrának. (Egyébként igen..a Vantage tulajdonában állnak a tornyokhoz tartozó telkek is).
Most sokadik komment után, pedig abszolút nem értem mi más célod lett volna az egész komment cunamival, minthogy hitelesítsd és bizonyítsd az állami felvásárlás szükségességét (vagy legalábbis azt, hogy itt bizony megalapozott döntés született), erre most elöjössz azzal, hogy igazából te nem is értesz a pénzügyekhez. Ennek ellenére az előző kommentedben azért megpróbáltál kioktatni arról, hogy mikép is zajlik egy pénzügyi kiértékelés, meg az eszközállomány felmérése.
Csak a csupasz torony a Vantage Towersé
2023-01-14 at 16:56
Na állj, senki nem mondta hogy a VT semmirevaló, ha adj hazugságot a számba. Miért, ha nem a passzív az infra az övé akkor mégis mi? Most már nagyon régóta kérdezem ezt tőled, de nem tudsz rá válaszolni. Vagy nem akarsz, mert csak sikálsz.
Transparency? Ez ugyanaz a Transparency amelyik az emberi jogokra hivatkozva megalázza a dolgozóit, volt olyan is aki öngyilkos lett közülük. Sok baromságot összehordtak már ők is. A “tudjukki” George Schwarz pénzeli azt a bandát is. Persze, ő csak egy filantróp, ezt is tudjuk.
Figyelj, és pénzügyekkel nem foglalkozok. Lehet, hogy te mindenhez IS értesz, én ehhez a részéhez nem, és ezt be is ismerem. De egy légből kapott információból (ami esetleg nincs is) nem vonok le következtetéseket. Linkeld légy szíves a határozatot, akkor elhiszem. Addig nem. De valami hihető hivatalos oldalt, ne a propagandamédiát.
Viszont a válaszodat még mindig várom arra, hogy a mobilhálózatból mi a Vantage Towersé! Sosem válaszolsz. Nem tudod. A “beltéri egységek”-re is azt mondtad, a VT vezért kell megkérdezni. Nosza, kérdezd. Nade az acéltornyon, a betonon, a szekrényeken, és esetleg a telken mi a VT-é? Innen indultunk.
Firefly
2023-01-14 at 03:01
@ Csak a torony
A vagdalkozást ahogy már mondtam éppen te kezdted azzal, amikor azt a látszatot akartad kelteni, miszerint a Vantage egy semmirevaló értéktelen cég, amire majdhogynem szinte semmi szükség nem lesz a továbbiakban, hiszen úgy is minden lényeges elemet akvirált az állam, meg a 4iG. Miután közöltem veled, hogy ez nagyon nincs így, hirtelen elkezdted játszani a szakértőt, meg értelmezni az aktív és passzív eszközállományt a cégeken belül (persze ezt is rosszul..meg a Vantage vezérigazgatóját is felülbírálva..), meg a BTS-ről értekezni, ami elég éles fordulat volt azután, hogy kijelentetted, hogy nincs itt semmi látnivaló pár betonlapon meg néhány csupasz acélvázon kívül.
Amit pedig én állítottam, azok mind tényszerűen igazolva vannak nem csak a semmiből szedem elő. Szóval az átvilágítás illeően bírósági dokumentum van arról, hogy sem a Miniszterelnöki Kabinetiroda, sem a Corvinus Nemzetközi Befektetési Zrt. „nem készített és nem adott megrendelést értékbecslés, felmérés vagy vizsgálat elkészítésére a céltársaság megvásárolni tervezett részesedése pontos értékének a megállapítására”. Kizárólag a 4iG (akik a leginkább érdekelt az akvizícióban..annak ellenére, hogy szinte alig tesznek saját pénzt ebbe az egész üzletbe..) megrendelésére készült egy pénzügyi értékelés, amit az állam szó nélkül elfogadott. (Ha szeretnéd elolvasni, akkor a Transparency által indított közérdekű adatigénylési perben derült ki mindez).
Ha szerinted az a normális eljárás, hogy az a szereplő, aki a legnagyobb üzleti kockázatot vállalja, simán elfogad egy másik fél megrendelésére készült kiértékelést (meg egyáltalán az önmagában szokatlan, hogy mindösszesen egyetlen ilyen lett megrendelve egy ekkora nagyságú üzletnél), akkor nem sok elképzelésed van arról, hogy mi is a megszokott ügymenet amikor piaci alapon történik egy ilyen nagyságrendű felvásárlás egy ennyire koncentrált piaci szegmensben.
Csak a csupasz torony a Vantage Towersé
2023-01-14 at 01:07
Ahogy Fábri bácsi mondaná: olyan, mint Herpeszes Ödönke, akinek mindenről ugyanaz jut eszébe.
Te tényleg nem szoktál olvasni technikai témákban? Akkor hogy van róla véleményed? Egyáltalán nem a kormány világította át, vannak erre szakosodott cégek.
Milyen “…dolog…” jött be a banknál? Itt most egy távközlési cégről beszélünk. Te amúgy semmire nem hívtad fel a figyelmemet, csak vagdalkozol. Ugyanis mikor visszakérdeztem, hogy mik azok a beltéri egységek, arra azt válaszoltad, hogy a VT vezért kellene megkérdezni. Szóval gőzöd sem volt miről beszélsz.
Milyen másik nicknévről beszélsz meg dezinformációról? Kérdezd a haverjaidat. Ott van(nak) lejjebb a következő neveken: “Megvilágosodott szabadkőművész”, “Vantage towers cégadatok”, vagy akár “Voda” néven. Na ők terjesztik a dezinformációt kedves Firefly barátom veled egyetemben.
Igen, a 2. hsz-ben jól látod, tényleg nem az állam világította át. Na most megint előjössz valami “újdonsággal”, amivel témát sikálsz, aztán vagy úgy van, vagy csak most pattant ki a buksidból. Nem, nem erről beszéltünk. Arról beszéltünk, hogy mit vett az állam, és ebben mik vannak benne, mik nincsenek. Az aktív elemek benne vannak, a passzívak nincsenek. Bármennyire is kapálózol. Igen, a BTS-ekről beszélünk, de hívhatjuk köznyelven bázisállomásnak is, hogy most már tudd is miről kérdezlek. Hajtod a semmit a végtelenségig, terelsz, de technikailag nulla volt az összes válaszod konkrétumok nélkül.
Most már már jan. 14-e van, és ma is a VT-hez tartoznak a passzív elemek, de csak azok. Az aktívak pedig az új tulajoké lesznek. És te még mindig nem tudod felsorolni mik a passzívak szerinted. De legalább most már mindenki tudja rólad aki még olvassa, hogy fogalmad sincs miről beszélsz.
Firefly
2023-01-13 at 23:26
@ Csak a csupasz torony
Ja…egyébként ha már tények..akkor kezdjük azzal, hogy konkrétan az állam igazából nem is világította át a Vodafone-t…annak ellenére, hogy a vételár nagyrészét az állam biztosítja a felvásárláshoz (minimálisan 470 milliárdot, de még az is lehet, hogy többet. Szóval mindezek után döntött úgy a kormány, hogy nem világíttatja át a Vodafone-t, mielőtt megvette volna, megelégedett azzal, hogy piaci partnere, a 4iG megosztotta vele az ő megbízásából készült felmérést. Ez már így önmagában mutatja, hogy mennyire is volt szakmailag megalapozott ez az egész felvásárlás. De persze..beszélgessünk inkább a BTS- ről..az biztos relevánsabb, mint az ilyen apróságok.
Firefly
2023-01-13 at 22:43
@ Csak a csupasz torony
Hát..ha a kormány átvilágította, akkor aztán garantált, hogy itt minden rendben lesz…a Széchenyi Banknál is hogy bejött…a dolog..meg a kereskedőházaknál..és még sorolhatnám. Másrészt ebből a hozzászolásodból is csak az derül ki, hogy képes voltál egy új nicknévvel irogatni, csak azért hogy dezinformációt terjessz. Az a mondat, amire hivatkoztam, pedig baromi egyértelmű és teljes egészében cáfolja az általad hivatkozott “csupasz tornyos” baromságot, amit az első kommentedben felvetettél és amivel nagyjából be is fejezted volna a témát, ha nem hívom fel a figyelmed arra, hogy nagyjából semmi nem igaz az első kommendedben megfogalmazott állításokból (és amit egyébként saját magad is cáfoltál a későbbi kommentjeiddel).
Csak a csupasz torony a Vantage Towersé
2023-01-13 at 20:27
Kedves Firefly!
Nem barátom, én azokra a hazugságokra reagáltam, amit az előtte szólók leírtak, miszerint a lényeget megtartotta a Vodafone. Nem, a Vodafone nem tartotta meg a lényeget. Másrészt barátom te nem válaszoltál meg semmit, csak hadoválsz azokkal a cikkekkel amiket belinkeltem, találtál egy – számodra – félreérthető mondatot, amit most lebegtetsz konkrétumok nélkül. Szóval már vagy ötödször is megkérdezem: Mik tartoznak a PASSZÍV infrastruktúrába, amik a Vantage Towersé maradtak (az acéltornyon a betonon, a kapcsolószekrényen, meg esetleg a telken kívül), és mik az aktívba (úgymint antennák, vezérlők). De borítékolom, hogy most sem kapok választ, mert halvány sejtésed sincs. Csak azért jöttél ide – de ez teljesen nyilvánvaló a PS olvasói számára – hogy azt a hatást keltsed, hogy jajj de sz@rul vásárolt be a két új tulaj. Az a helyzet, hogy átvilágították a céget, szerintük jót. Az idő meg majd kideríti. Tudom, a huszonnégyponthuról, meg a hávégéről nagy májerség tájékozódni – szerintetek – de az a helyzet, hogy ha valaki odafigyel – elég néha 1-2 hónapot visszaolvasni – rájöhet, hogy szinte semmi sem jön be nekik. Néha nap közben belül változtatják meg a cikkek tartalmát az ellenkezőjére, de nyugi, van aki észreveszi. Tudjuk, nagyon frusztrál titeket hogy már negyedszerre kétharmad lett, de el kell fogadni. Mi is elfogadtuk 2002-ben.
Amit írtam teljesen azonos a cikkek tartalmával, de a szokásos módszeretekkel a valóságot próbálod elhazudni, valljuk be nem sok sikerrel. És igen, még mindig a PASSZÍV elemek maradtak a VT-nél. Sorold fel őket kedves barátom légy szíves!
Firefly
2023-01-13 at 18:18
@ Ungarn über alles
Nem valószínű..ezzel a felvásárlással úgy vált gyakorlatilag kétszereplőssé a piac (mert nehéz elképzelni, hogy a Yettel-ben is 25%-os tulajdonrésszel bíró 4iG olyan nagyon szeretne önmagával versenyezni), hogy az állami megrendelésekkel elég rendesen ellátott Telekomnak kéne “versenyeznie” az egyik legjelentősebb üzleti partnerével (ráadásul a 4iG még T-Systems-es licenszeket is vásárol)…de önmagában egy oligopolisztikus piacon úgy általában se szokott hatalmas verseny lenni (nem mintha az eddigi 3 szereplős piacon olyan hatalmas árveseny lett volna..)
Firefly
2023-01-13 at 18:10
@ Csak a csupasz torony
Nagyon is jól tudom, hogy mi a BTS, viszont korábban már szó szerint idéztem, amit az igazgató mondott, tehát tök felesleges ugyanazt elismételni. Másrészt már a nickeddel elárultad, hogy csak azért regisztráltál be, meg zavartad le a 3 soros okfejtésedet, hogy ezzel is “bizonyítsd”, hogy minden rendben ezzel a felvásárlással..a kormány hatalmas bízniszt csinált satöbbi…egyszóval nincs itt semmi látnivaló. Olvasd el, hogy mit írtál az első kommentedben és hogy mi is szerepel az általad belinkelt cikkekben..mert valahogy azok nem igazán állnak átfedésben egymással.
De téged a legkevésbé se az érdekel, hogy én tudom-e mi a BTS, vagy sem..hanem hogy az a pár ember (mármint akik még így 2023-ban is komolyan gondolják, hogy a PS-ről próbálnak meg tájékozódni..) megerősítést nyerjen, hogy itt minden rendben és a kormány valóban a “nemzetgazdaság védelmének érdekében” lépett fel.
Ungarn über alles !
2023-01-13 at 15:21
van itt néhány mindent is tudó ellenségi, szakmányos vitriolköpő: arra kérem őket hogy csicseregjék ki: olcsóbb lesz-e a Vodás tarifa ?
…mert akkor átnyergelek a nyettel nevű szemét-telepről
Solaris
2023-01-13 at 07:18
Remélem, az államnak dolgozók telefonjai már mind digi vagy vudufon.
Bankjuk meg a Magyar Posta.
Ja, nem így van.
Meg is lepődtem volna, ha mégis.
Csak a csupasz torony a Vantage Towersé
2023-01-13 at 01:34
Muhaha…! :-DDD
Én hadoválok? Azt se tudod mik ezek. Nem dobta ki a gugli a BTS-t az első oldalon? 😀 Nahát. Csak tudnám, hogy nulla információval technikai témában minek akarsz vitatkozni? Megint csak terelsz. Világosan le lett írva minden cikkben, hogy a PASSZÍV a VT-é, az aktív az új tulajoké. Ha tényleg tudod mik ezek, akkor sorold fel légy már szíves őket. Mik az aktívak, mik a passzívak. Hiszen amiket eddig írtál, az jött le, hogy tényleg átlátod. Tehát még mindig várom a válaszodat, mert erre a kérdésre most már sokadszorra nem válaszolsz, csak a sértődöttet játszod.
Persze, hogy nem fogod megismételni a vezérigazgató urat, mert ott lenne feketén fehéren az ellenkezője annak, amiket eddig írtál. Hadoválni legfeljebb te hadoválsz.
Egzakt választ légy oly szíves ideírni!
Firefly
2023-01-13 at 00:54
@ Csak a csupasz torony
A Vantage vezérigazgatójától már idézve lett, hogy pontosan milyen egyéb elemekből áll össze a cég vagyona, szóval ezt nem fogom megismételni. Másrészt nem az én nevem “Csak a csupasz torony a Vantage Towersé”.
Beregisztrálsz egy ilyen névvel..3 sorban lezárod, hogy a Vantage tulajdona pár acélváz, meg néhány betonlap..most meg itt játszod a szakértőt meg hadoválsz a BTS-ről, meg az aktív és passzív elemek mibenlétéről.
Csak a csupasz torony a Vantage Towersé
2023-01-12 at 23:47
Egyszemélyes? Egy szóval nem mondott, és nem is sugallt ilyet senki. Legfeljebb te képzelted bele.
Figyelj, nem én kezdtem, hogy az új tulaj csak az előfizetői állományt vette meg, az összes többi a VT-é. Mert ez hazugság és hülyeség. A passzív elemek a VT-é, az aktívak az új tulajoké. Én végig ezt mondtam. Te azt, hogy ez nem így van. És akkor én kérdezzem meg a VT vezérét arról amit te nem értesz meg? Na neeeeee :-DDDDD
Megint írtál pár sort, de az égvilágon semmi konkrétum nics benne, csak személyeskedés. Tipikus, amikor elfogynak az érvek. Na mégegyszer, akkor a HTE-s cikkből: “Ezt felismerve döntött úgy a Vodafone Csoport körülbelül másfél évvel ezelôtt, hogy az Európában meglévô passzív infrastruktúráját egy önálló cégbe szervezi ki.” Érted? P-A-S-S-Z-Í-V. Lassan mondom, hogy mindenki megértse. Az aktív az új tulajé, a PASSZÍV a VT-é. Ez nem vita tárgya, ez kőkemény tény. Igen, a rádiós egységeket is megvették a 660 milliárdért.
Írd már le légy szíves, milyen részekből, egységekből áll egy BTS, hogy mi is okosabbak lehessünk. Elég nagy vonalakban, nem kell kártyaszinten elemezni.
Firefly
2023-01-12 at 23:24
@ Csak a csupasz torony
Nézd..nem én próbálom azt sugallni (már csak a nicknevemmel is), mintha a Vantage egy olyan egyszemélyes kft lenne, aminek a tulajdonában pár kibelezett acélvázon, meg talán néhány betontalapzaton kívül semmi nincs.
Az hogy mit takar a minden más, arról meg talán kérdezt a Vantage vezérigazgatóját..de szerintem az eddigiekből is kiderült, hogy egy “kicsit” többről van itt szó, mint az általad büszkén (sőt “tényként”) előadott állítás (ezt írtad: “ Maradjunk a tényeknél: a Vantage Towers tulajdona kizárólag a csupasz acéltorony, az alatta levő beton, meg a telek – ha megvették.. “) Szóval ha valóban a tények meg a részletek érdekelnének, akkor talán nem egy ilyen abszurd baromsággal kezdted volna ezt az egész beszélgetést.
Csak a csupasz torony a Vantage Towersé
2023-01-12 at 22:34
Na tehát akkor:
állomás = a telephelyen kialakított tartók, villamos / optikai betáp(ok)
A beltéri antennaegységet kérlek definiáld egy később elhangzott mondat tekintetében: “Jellemzően egy-egy bázisállomáson az aktív antennák és az azokhoz közvetlenül tartozó egységek kivételével minden más a Vantage Towers tulajdonába került”. Mi ez a minden más? Az RRU-k, BBU-k, egyéb egységek biztosan nem. Tényleg kíváncsi vagyok a válaszodra.
üzemeltetés = néha azért nem árt odamenni, ellenőrizni, hogy a kapcsolatokkal minden rendben van-e, megelőző intézkedések pl. korrózió ellen, festés, ilyesmik
fejlesztés = pl. egy villamos betáp mellé még egyet kialakítanak, optikánál ugyanez. Remélem a redundanciát tudod hogy mit jelent
Firefly
2023-01-12 at 22:18
@ Csak a torony
Szerintem te küzdessz olvasási nehézségekkel..mivel én is olvastam ezt a cikket meg több másikat is, amelyekből egyértelműen kiderül, hogy hülyeséget beszélsz, és a Vantage egyáltalán nem csak csupasz acéltornyokat tulajdonol..de akkor ki is emelném a releváns részt már csak az általad belinkelt cikkből is:
“ Ennek köszönhetően vállalatunk, a Vantage Towers tulajdonolja, üzemelteti, fejleszti és kínálja megosztásra 2020 novembere óta a távközlési szolgáltató tornyait, épületekre szerelt állomásait, és beltéri antenna egységeit. Jelenleg több mint 2 ezer bázisállomással rendelkezünk. Ez a mennyiség mintegy 800 torony és hozzávetőleg 1200 épületre szerelt állomás, valamint több száz beltéri disztribúciós egység között oszlik meg. Ezzel a Vantage Towers hazánk második legnagyobb toronyvállalata. Itt fontos megemlítenem, hogy valamennyi bázisállomásunk és telephelyünk 100 százalékban megújuló energiaforrásokból származó villamos energiával működik.”
“ épületekre szerelt állomásait, és beltéri antenna egységeit” a beltéri antenna egységek is biztos csupasz acéltornyot takarnak..csak ez valami “szakzsargon”. Plussz az “üzemeltetés/fejlesztés” is biztos valami teljesen passzív dolog, amihez nem kell se ember, se más erőforrás.
Csak a csupasz torony a Vantage Towersé
2023-01-12 at 22:01
Kedves Firefly!
Olvasd el légy szíves azt a 2 cikket amit belinkeltem, és ott áll feketén-fehéren, hogy mi a VT-é, és mi nem. a VT-é az PASSZÍV infra. Le van írva az is, hogy mi az. Nem, sem az antenna, sem a vezérlők nem tartoznak bele. a Passzívba a csupasz torony, a beton, meg tényleg, a rack szekrények is beletartoznak. Esetleg a telek. Ne játsszunk más óvodásat, nem hiszem el, hogy nem tudsz olvasni, valahogy erre is válaszoltál. Ha ennek a 2 oldalnak se hiszel, akkor tessék, egy harmadik. Ebben a VT vezérigazgatója nyilatkozik:
https://itbusiness.hu/technology/aktualis-lapszam/highway/mindenki-szamara-elerhetove-tett-mobil-halozatok/
Idézem: “Jellemzően egy-egy bázisállomáson az aktív antennák és az azokhoz közvetlenül tartozó egységek kivételével minden más a Vantage Towers tulajdonába került. Az optikával ellátott bázisállomások kapcsán természetesen optikai összeköttetést is tudunk biztosítani nagykereskedelmi megállapodásaink révén.”
Tehát akkor miről is beszélünk?
Firefly
2023-01-12 at 21:35
@ Csak a csupasz torony
Béla nem egészen azt mondta, amit én..ezért is pontosíottam…de dezinformáció meg hülyeséget azt pont te kezdtél itt terjeszteni ennél a cikknél ..azonban ennek édes kevés köze volt az én kommentemhez. Ha szerinted itt csak a csupasz tornyokról van szó, akkor sokkal inkább neked kéne utána nézni, hogy mi is áll a Vantage Towers tulajdonában (Bélának abban igaza van, hogy egy bázis állomás nem csak egy csupasz acélváz, meg néhány vezeték..ahogy azt te próbálod itt magyarázni..) .azzal meg elég nehéz vitatkozni, hogy a Vodafone a tulajdonosa és a Vodafone hozta létre, tehát nem teljesen értem, hogy mire célozgatsz itt a cég viszonyokat illetően.
Csak a csupasz torony a Vantage Towersé
2023-01-12 at 21:18
Kedves Béla, és Firefly!
Segítek. Ebben a 2 cikkben bárki nyugodtan utánaolvashat a VT és a passzív elemek vitájának, ráadásul nem tegnap lettek összedobva, hanem 2020-as keltezésűek:
https://www.hwsw.hu/hirek/62485/vodafone-vantage-towers-torony-bazisallomas-passziv-infrastruktura.html
https://www.hte.hu/documents/4652308/4695917/HT2021-ksz1_8-Verebely.pdf
Van még kérdés?
Csak a csupasz torony a Vantage Towersé
2023-01-12 at 21:10
Kedves Béla és Firefly!
Nektek mit jelent az, hogy PASSZÍV hálózati elemek? Antennákat? Azok ugyan nem passzívak. A vezérlőket? Azok sem passzívak. Talán még a kábelezésre rá lehet fogni, de annak a többihez képest kb. filléres költsége van. Mondom, nem szégyen tájékozódni. A VT-nél a PASSZÍV elemek maradnak. Tehát az acéltorony, a beton, meg a telek – amit vagy megvettek, vagy bérlik az önkormányzattól. Nem kell ferdíteni, nem kell dezinformálni. Meg a sok hülyeséget (hazugságot) sem kell terjeszteni.Attól, hogy miből nőtt ki, az teljesen lényegtelen.
Te összekevered ezt az egészet a Yettel / Cetin viszonyával. Ott a Yettelé tényleg csak az ügyfélbázis, a Cetiné pedig az összes aktív és passzív elem. A Vodafone és a VT viszonya azonban teljesen más. Nézz csak utána, érdemes.
Másodrészt kedves Firefly: Béla tényleg ugyanazt mondta mint te, nem értem miért vagdalkozol.
Firefly
2023-01-12 at 16:51
@ Bela
Ne beszélj félre ezzel a szerinted “mindenki tudta” dumával..az egész hozzászólásoddal csúsztatni próbáltál és olyan látszatot kelteni, mintha a Vantage a Vodától teljesen független lenne. Eleve a Vantagenek nem volt semmiféle üzleti modellje..mivel csak és kizárólag a Vodafone infrastruktúrája volt kiszervezve ide. Nem voltak “egyéb más ügyfelei” ahogy azt még most is sugallni próbálod.
Bela
2023-01-12 at 10:34
Firefly: Ezt írtam amit mondtál. Infrastruktúrát szolgáltató cég ami tulajdonolja az infrastruktúrát (ami Magyarországon régen vodafon hungaryé volt) és kiadja szolgáltatóknak (elsődlegesen Vodafone hungarynak). Az igaz kimaradt hogy Vodafone UK alapitotta és tulajdonolja (most is többségi tulajdonos), de azt hittem azt mindenki tudja.
Firefly
2023-01-12 at 01:50
@ Béla meg @ Csupasz Torony
Nektek kéne tájékozódni mielőtt hülyeséget beszéltek..sőt ez már inkább dezinformációs kategória. Az emlegetett “Vantage Towers” nem egy semmiből kinőtt “toronyépítő” cég, aminek Béla szerint egyszem dolga, hogy üres acélvázas tornyokkal rakja tele az országot, hanem a Vodafone brit anyavállalatának tulajdonában álló cég, amibe a Vodafone kiszervezte az egész infrastruktúráját az adótornyokkal, bázisállomásokkal együtt. Ezt kell majd kitudja milyen áron visszabérelni ha az állami felvásárlás után működtetni szándékoznak a Vodafone Magyarországot.
Amit az állami pénzekből létrejött akvizíció érint az gyakorlatilag a Vodafone Magyarország szolgáltatói üzletága (nagyon leegyszerűsítve kb. a jelenlegi ügyfeleket vásárolták meg potom 660 milliárdért..), szó nincs itt a felvásárlás kapcsán kritikus infrastruktúráróo meg bármi hasonlóról.
Béla
2023-01-12 at 00:41
Csak a csupasz torony…: Ezt a hülyeséget honnan vetted? Vantage Towers üzleti modellje az hogy épít telekommunikációs infrastruktúrát (antennákat, kábelhálózatot, stb). Bérel helyet épületeken, vagy épít saját tornyot, amire aztán felrakja a saját antennarendszerét, és ezeknek az antennáknak a használati jogát bérbeadja annak aki használni akarja (mint a Vodafone), aki meg beállítja a saját kénye kedve szerint.
Csak a csupasz torony a Vantage Towersé
2023-01-11 at 22:28
Nos kedves Megvilágosodott szabadkőművész, Vantage towers cégadatok, Voda, meg még ki tudja hány néven hülyeségeket beíró!
Maradjunk a tényeknél: a Vantage Towers tulajdona kizárólag a csupasz acéltorony, az alatta levő beton, meg a telek – ha megvették.
A rádiós hálózat: úgy mint antennák, kábelezés, vezérlőegységek teljes egészében az új tulajdonosoké. Lehet itt hülyeségeket írogatni, de nem lenne szégyen több helyről tájékozódni, és ekkor a teljes igazság is előkerülne. Tehát még egyszer: a rádiós hálózat átkerült a 4iG és a magyar állam tulajdonába
XYZ
2023-01-11 at 12:35
Voda: A felhasználók lettek megvéve ennyiért. De nem gondolnám hogy az infrastruktúrát megtartja a vodafone, azt majd még külön pénzért fogja eladni annak aki megveszi, lehet azt már kinézte a Magyar Telekom, még jobban bebiztosítva a monopóliumot.
Kitekintő: Ezt honnan vetted hogy Svájcban meg Izraelben be van tiltva az 5G? Gondolom nem jártál arrafelé, mert mindkét helyen van.
Yoggi
2023-01-11 at 11:53
@TalEle
“hogy innentől nem fog működni a legközelebbi választásokon az Észtországban bejegyzett, adathalász DatAdat cégük hazug SMS kampánya, legalábbis ennél a mobil szolgáltatónál…”
Látom itt egy igazi IT szakértővel van dolgunk, aki átképezte magát nyugdíjas korára.
Avass már be, kérlek, engem, akinek fogalma sincs ezekről a témákról, ez a kettő hogy kapcsolódik egymáshoz?
Javaslom, hogy inkább ne válaszolj, és akkor megkíméled magadat egy égbekiáltó ostobaság leírásától…
Firefly
2023-01-11 at 00:09
@ 2 ÉNAKi
Azt meg gondolom még jobban tette, hogy a telekommunikációs szektorban valóban kritikus infrastruktúrát birtokló teljesen állami tulajdonban lévő Antenna Hungáriát aprópénzért átjátszották a haveri strómanok meg külföldiek tulajdonában lévő 4iG-nek..és persze a Vodafone felvásárlás kapcsán is 100 milliárdokkal segíti az állam a 4iG-t mert az is biztos “nemzetgazdasági érdek”, hogy tovább hizlalják közpénzből a már most is brutálisan eladósodott céget (de persze kit is érdekel ez, miközben az adófizetők viselik ennek kockázatát..)
2 ÉNAKI
2023-01-10 at 13:47
Ótiási jelentőséggel bír,hogy a Magyar állam megvásárolta a Vodafone tulajdont,már ha az orszàg szuverenitására gondolok
Most lehet ordítani ballibek,hogy a Fidesz Kormàny nem elad / lasd a ferkonya reptéri eladását / hanem vesz, gyarapit. Igen okosan tette azon megoldast is,hogy állami tulajdonba vette az Áramellátot es Gàzszolgaltatót annak idején.
TalEle
2023-01-09 at 17:40
Óriási jelentősége van az ország szuverenitása szempontjából, ha egy Vodafon “kategóriás” techcég hazai tulajdonban van! Láttuk, hogy mit művelnek a f@szopók (pl: Facebook, Google, stb) a nemzeti kormányok ellen, ha azoknak nincsen beleszólásuk a dolgok befolyásolásába! A hazai sorosista csőcselék meg azért szűköl majd, mert nagyon jól tudja, hogy innentől nem fog működni a legközelebbi választásokon az Észtországban bejegyzett, adathalász DatAdat cégük hazug SMS kampánya, legalábbis ennél a mobil szolgáltatónál…
Logikus
2023-01-09 at 17:15
Helyes! Nagyon helyes! Minden fontosabb telekommunikációs cégbe be kell vásárolja az állam magát! Mert így ki lehet szorítani a ballibeket és nem járunk úgy mint Trump!
Voda
2023-01-09 at 15:58
A Vodafone itthoni tornyok, átjátszók tulajdonosa a Vantage towers ZRt.
A cég fő részvényese: Central Tower Holding Company B. V., holland cég, ennek anyacége volt a VODAFONE GROUP PUBLIC LIMITED COMPANY, tehát a lényeget megtartotta a Vodafone.
Kérdés akkor, mit kapott az állam a 700 milliárdért?
Kk
2023-01-09 at 15:19
Az Usá ból 15.06.01.09.Még mindig hülyíted a jó népet.
Az USA bol
2023-01-09 at 15:06
@kovacs Bela ! Te majom ! Egy nagytudású emberről vagy híres itt a P.S n gondolom beszélsz angolul ! tehát google: is vodafone a good stock to. bye?Te kis eke !!! ( eszméletlen mennyi hülyeséget írsz itt össze )
Tudományos libsizmus
2023-01-09 at 14:58
Reméljük, nem lesz ebből akkora totál káosz, mint az MVM-ből. Az MVM maga se tudja, mit csinál. Hát még az ügyfelei.
Jurka
2023-01-09 at 14:12
Helyes,küldjék haza a vörös fejű honfitársaikat lehúzni ezt a szemét céget.Remélem jobb színvonalon fog működni,mint eddíg!
Erechi Simetán
2023-01-09 at 14:04
Érdemes emlékezni arra, hogy az állam egy saját távközlési vállalatot akart néhány évvel ezelőtt szervezni, létrehozni, és pont a Vodafone volt az, amelyik ez ellen a bírósághoz fordult, és megtiltatta az állami távközlési vállalat alapítását (korábbi szerződésre hivatkozva).
Theo
2023-01-09 at 13:25
Az Antenna Hungária meg kié?
Mire jó a 49%?
Firefly
2023-01-09 at 13:18
Azt remélem felfogják a boldogan itt kommentelők, hogy az Antenna Hungáriát is már kiszervezték haveri strómanoknak..szóval nem állami tulajdonba kerül (az amúgy veszteséges) Vodafone, hanem magánkézbe..szóval itt megint az állam és az adófizetők kizárólag a kockázatokat viselik az állami “támogatott hitel” formájában.
Vantage towers cégadatok
2023-01-09 at 12:30
A Vodafone itthoni tornyok, átjátszók tulajdonosa a Vantage towers ZRt.
A cég fő részvényese: Central Tower Holding Company B. V., holland cég, ennek anyacége volt a VODAFONE GROUP PUBLIC LIMITED COMPANY, tehát a lényeget megtartotta a Vodafone. Később 2021-ben a fő tulajdnosa a CTHC BV-nek a németországi Vantage Towers AG nyrt lett. Ennek a cégnek vanna tornyai többek között Görögországban, Spanyolországban, Írországban, Csehországban.
Kérdés akkor, mit kapott az állam a 700 milliárdért?
Kitekintő
2023-01-09 at 12:27
Az 5G stratégiai fontoságú. Csodálatos technológia, ugyanakkor veszélyes is. Svájc és Izrael nem véletlenül tiltotta be. Az államnak is egyszerűbb lett volna betiltani, mint ennyi pénzt kidobni.
Megvilágosodott szabadkőművész
2023-01-09 at 12:00
Csak részben lett sajnos megvéve2023-01-09 at 11:11
Ha ez így van, akkor önként adódik a kérdés, hogy tulajdonképpen mi a faszt is vásároltunk meg??
A távközlési jogokat??
Ennyiért???
Utána meg fizetünk tovább, mint a katonatiszt???
Tények
2023-01-09 at 11:45
és miért nem 51%-át? 49%-nak nincs szavazati joga
na4
2023-01-09 at 11:20
Kíváncsian várom a minőség növekedését és az árak csökkenését miniszter úr.
hivő
2023-01-09 at 11:16
Csak részben..jo kérdés?
Főleg az 5G-s ujvilágban.
Csak részben lett sajnos megvéve
2023-01-09 at 11:11
Kár, hogy a műszaki infrastruktúra (tornyok, átjátszók) viszont maradnak külföldi kézben és ezért majd havidíjat fog fizetni a cég. Ennek így mi értelme volt? Ha már nemzeti lett a cég ez a része miért nem? Ez az igazi érték (hardver), nem az ügyfélkör.
Patriota
2023-01-09 at 11:01
A mocskos libsik megint vért fognak felhörögni, hogy NEMZETI KÉZBE kerül valami…. 🙂
POROSZLAI RÓBERT
2023-01-09 at 10:53
A tolvaj kommunisták ilyet soha sem csináltak.
J
2023-01-09 at 10:52
Nagyon örülök, különösen azért mert amióta Vodafonon van a telefonom, sokszor hívásoknál, vagy ha engem hívnak, magától megszakad a beszélgetés, egyszerűen kilép, kiugrik?? beszélgetés közben!
Remélem “jó kézben” ez meg fog szűnni! Ettől eltekintve is jó, ha minél több minden Magyar kézben van!
Még mindig sajnálom a magyar cukorgyárakat, konzervgyárakat, cipő stb. területek elherdálását.