A Magyar Posta ideiglenesen szünetelteti 210 településen 366 postahivatal működését az energiafelhasználás csökkentése érdekében, az irányítási és a szolgáltatási területeken történő átalakítások eredményeként pedig 300 munkavállalót érintő csoportos létszámleépítési szándékot jelentett be.
A Magyar Posta Zrt. közleménye szerint azon a 101 településen, ahol több szolgáltatóhely működik, a fennmaradó postahivatalok megemelt kapacitással, több ügyfélkiszolgáló pulttal fogadják majd az ügyfeleket. Azon a 109 településen, ahol nincs másik nyitvatartó posta, a szolgáltatások a máshol már jól bevált mobilposta segítségével lesznek elérhetők. A Magyar Posta kiemelte: az érintett mintegy 740 dolgozó nem veszti el a munkáját, mindegyüket más postahelyekre irányítják át. A változás nem érinti a postai küldemények házhoz kézbesítését sem.
A társaság folyamatosan gondoskodik az ügyfelek megfelelő tájékoztatásáról, az érintett posták november 11-ig állnak az ügyfelek rendelkezésére. A Magyar Posta hangsúlyozta: jelenleg és a jövőben is lényegesen túlteljesíti jogszabályi kötelezettségeit, mert az előírt mintegy 1600 posta helyett a szüneteltetést követően is országszerte több mint 2200 posta áll az ügyfelek rendelkezésére. A hazai lefedettség nemzetközi szinten is kiemelkedő: míg Magyarországon 3,46 posta jut 10 ezer lakosra, addig ez a szám Európában 2,91.
A vállalat emellett több, jelentős átalakítási projektet hajt végre a logisztika, a kézbesítés, a levél- és csomagfelvétel, valamint a levélfeldolgozás területén, amellyel az irányítás-szolgáltatásban javítja a működés hatékonyságát. Ennek eredményeként a társaság a fővárosban, illetve Pest, Hajdú-Bihar és Borsod-Abaúj-Zemplén megyében csoportos létszámleépítésre vonatkozó szándékot jelentett be, amely összesen mintegy 300 munkavállalót érint. A közleményben kiemelték, hogy ez a végrehajtásban dolgozó munkavállalókat nem érinti. A Magyar Posta közölte: a létszámcsökkentést törvényes keretek között, valamennyi vonatkozó jogszabály maradéktalan betartásával hajtja végre. A társaság vezetése az üzemi tanáccsal tárgyalásokat folytat annak érdekében, hogy külön megállapodás szabályozza az intézkedésben érintett munkavállalók munkaviszony-megszüntetésének feltételeit.
A vállalat számára továbbra is elsődleges szempont a szolgáltatások elérhetősége. Az elmúlt időszakban számos olyan fejlesztés valósult meg, amelyekkel a postai szolgáltatások már nemcsak személyesen, hanem modern, digitális úton is hozzáférhetők. Mindemellett a postai szolgáltatások a rendelkezésre álló szolgáltatási helyeken, a változásokat követően is magas színvonalon állnak rendelkezésre ügyfeleink számára
– írták a közleményben.
Forrás: MTI; Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
Solaris
2022-10-30 at 11:44
Olyan szintű a Posta tönkretétele, hogy egy rendes laposföldhívő
szándékosságot feltételez.
Rengeteg olyan lehetősége lenne az álnemzeti kormányunknak, hogy a
Magyar Postát helyzetbe hozza.
Hogy miért álnemzeti?
Mert nem teszi.
Hanem.
Leépíti.
Kinek az érdeke????
Lajos
2022-10-30 at 05:28
Naprózsa
2022-10-29 at 15:21
Kedves “Naprózsa”!
Egy kissé önellentmondásba keveredett saját magával.
“vidéken lakom” ; “fáj a lábam, így nem nagyon van más megoldás mint házhozrendelés”;…
“hogy érte mehetek, se nekem, és sokaknak sem opció, mert nálunk nappal a kocsinkkal dolgoznak a családtagok, utána meg menjenek fáradtan csomagokért postára, vagy csomagpontra”….
Nos, akkor tisztázzuk.
Vidéken is szállít a posta csomagot 2x próbálják kézbesíteni 2 egymást követő nap, majd a területileg (lakókörnyezethez) tartozózó postára leadják ahol 5-10 munkanapig az még átvehető.
HA a családtagok gépkocsival járnak dolgozni, nem hiszem, hogy hazafelé menet ne tudnák útbaejteni a postát a csomag átvétele miatt.
DE!
Ahogyan Ön említette “csomagpont”-ra elmenni. A legtöbb MOL benzinkúton van csomagpont, tehát azt sem hiszem, hogy – ha már gépkocsi(k) – akkor ne lehessen ezt megoldani egy tankolással egybekötve….
DE továbbmegyek…
A csomagot lehet “más címre” 8pld. munkahely) is kérni ahol a családtag dolgozik.
És akkor még nem említettem a fájós lábát – ami bizonyára nem jó dolog – és ebből gondolom, hogy Ön viszont otthon van, tehát az egész postai negatívizmusa érthetetlen.
És az utolsó gondolat.
Az, hogy Ön azt írja: “minden szállító kap szépen borravalót is, de cserébe elvárom”….
Ne várja el!
A borravaló nem kötelező, vagyis nem kötelezhet vele senkit, hogy akkor úgy ugráljon – tudom ez most egy kicsit erős – ahogyan Önnek az jó.
Az, hogy Ön vagy bárki ad borravalót az az Ön döntése és – általában – az épp aktuálís szolgáltatás, vagyis az akkor éppen kézbesített küldemény átadásának minőségét honorálja nem pedig a következőt “előlegezi” meg.
Értékelem, hogy minden szolgáltatóval jó viszonyt táplál és ez becsülendő.
De a visszásságát is figyelembe véve, Ön elvárná, hogy ezért cserébe (?) a többi érdekeltet ne épp olyan minőségben szolgálják ki mint Önt!
Tehát ez egy kétélű dolog.
De nagyon eltávolodtunk az eredeti koncepciótól.
A lényeg, hogy azért mert a posta megszokott rendje szerint dolgozik azt nem lehet felróni a részére.
Persze minden fejlődik és kéne nekik is, és ez az én véleményem is, de ettől függetlenül azt mondom, azért a posta is megtesz mindent azért, hogy a küldeményeket eljuttassák a címzetthez.
És a legutolsó gondolat!
“minden más cég meg tudja oldani, hogy kora reggel e-mailban vagy sms-ben értesít”
Jómagam is rendelek online, és sajnos egyre többször tapasztalom, hogy – pld a GLS-nél – már nem küldenek sms-t, sőt a napi szállításról és abban megadott időintervallumról szóló e-mail már a kézbesítést követően csak aznap este érkezik meg….
És ebbe többször belefutottam. Csak azért tudtam átvenni a csomagomat, mert a feladó is megirta, hogy “átadta a futár cégnek szállításra a küldeményt” és így tudtam, hogy másnap (következő munkanapon) várhatom az érkezését.
Tehát azért a “futár cégek” is – és valószínüleg a leterhelés miatt – kezdenek kicsúszni a vállalt kötelezettségeikből.
És legvégül egy kérdés.
Jelenleg a legtöbb hivatalos iratot a Magyar Posta kézbesít, mint “tértivevényes ajánlott” küldeményt, amit aláírva kell átvenni. Ezekről még annyit sem tud előre mikor fog jönni és kitől, mint a rendelt csomagról, tehát nem tudja egész nap várni a postást miatta. Ha nincs otthon, – vagy nem hallja a csengőt – és a postás az értesítőt erről dobja be, akkor ezekért a levelekért sem fog elmenni a postára mert nem tudja megoldani??
Köszönöm, hogy végigolvasta!
Maradok Tisztelettel
angelblind652
2022-10-29 at 18:15
Vagy csak A NEMZETI KONZULTÁCIÓT AKARJÁK ELSZABOTÁLNI!!
Naprózsa
2022-10-29 at 15:21
Kedves Lajos!
Ha minden más cég meg tudja oldani, hogy kora reggel e-mailban vagy sms-ben értesítéskor a csomagmennyiség és címek láttán megad és be is tart egy 3 órás intervallumot, amit lehet nekünk visszaírva módosítani, akkor a környéket sokkal jobban ismerő kedves postások is meg tudják tenni.
Az, hogy érte mehetek, se nekem, és sokaknak sem opció, mert nálunk nappal a kocsinkkal dolgoznak a családtagok, utána meg menjenek fáradtan csomagokért postára, vagy csomagpontra. Az sem megoldás, hogy állandóan szomszédot kérjünk meg és őneki kelljen egész nap fülelnie. Mire föl terhelhetném rá másokra a magam problémáját, pláne amikor ők is dolgoznak.
Jóba vagyunk a postásainkkal, és minden szállító kap szépen borravalót is, de cserébe elvárom, hogy mivel mostanában vidéken lakom, és fáj a lábam, így nem nagyon van más megoldás mint házhozrendelés, a szolgáltató is legyen tekintettel az én időmre, adjon meg időpontot és máris a postával szállíttatok.
Lajos
2022-10-29 at 05:42
Naprózsa
2022-10-28 at 21:03
Azért most megvédeném a Magyar Postát!
Ugyanis:
Ellentétben a futár cégekkel, ha 2 egymást követő napi kiszállítás után sem tudják átadni a csomagküldeményt, azt még utána a kijelölt postán 5-10 munkanapig át lehet venni. A futárcégeknél ilyen lehetőség nincs.
És azért a “kisposták” kivételével a legtöbb posta nyitvatartása a héten LEGALÁBB EGY NAP este 6 óráig (18.00) nyitva van, sőt van amelyik szombat délelőtt is! Ebben is pozitívan eltér a futár cégektől.
Ezenkívül biztosan van a szomszédban olyan nyugdíjas akit meg lehet kérni az átvételre, vagy a családban rokon aki szintén megkérhető!!
És még egy gondolat.
Aki nem tudja megoldani, hogy átvegye a csomagját az NE RENDELJEN ONLINE !!!!
Írom mindezt úgy, hogy dolgoztam a postánál kézbesítő, csomagszállító, és dolgoztam futár cégnél is csomagszállítóként….
Naprózsa
2022-10-28 at 21:03
Nálunk azért nem választjuk a csomag postai házhoz szállítást, mert reggel 8 és 17 óra közötti kézbesítési tág időintervallumot adnak meg, a GLS meg csak 3 órát. Más cég meg 1 órát. Ki ér rá egész nap lesni a szállítót?
Talán ők is megoldhatnák a 3 órás várakozási idővel és máris több kliensük lenne!
Ungarn über alles !
2022-10-28 at 15:46
a Posta az eszméletlen üzletpolitikája miatt (több mint tíz éves ügy) a csőd szélén tántorog !
országosan bezárnak 366 kispostát, de azt nem tudni, hogy ellátásban ez mennyi embert érint ! …viszont “vigasztaló” hogy a vízfejből meg lecsapolnak 300-at… de miért is nem az egészet ?
amikor zsinórban beengedték az internácionális csomagszállítókat, akkor a Posta mindig áremeléssel próbált “kompenzálni”, aminek a vége emelkedő drágulási spirál lett – miközben a GLS+DPD+társaik röhögve hülyére keresik magukat
jóformán az állami meg csekkes levelek nélkül már régen harangozhattak volna a Postának – de még mindig nem a fő-fő vízfejeket akarják lecsapolni !