A magyarok nagy többsége egyetért a nemzeti konzultációban megfogalmazott állásponttal: kétharmaduk (69 százalék) ellenzi Ukrajna anyagi támogatását, amíg Magyarország nem kapja meg a neki járó uniós forrásokat, háromnegyedük (74 százalék) pedig elutasítja az ukránok felfegyverzésének további húszmilliárd euróval való finanszírozását is – derül ki a Nézőpont Intézet friss felméréséből.
A magyar kormány tizenharmadik alkalommal indított nemzeti konzultációt 2010 óta annak érdekében, hogy a magyarok véleményével vértezze fel magát az Európai Bizottsággal folytatott legfőbb vitás kérdésekben. A konzultáció tizenegy kérdése közül kettő Ukrajna pénzügyi segélyezésére vonatkozik. Az unió brüsszeli vezetése további ötvenmilliárd euróval akarja támogatni Ukrajnát, amit a magyar kormány mindaddig nem támogat, amíg Magyarország nem kapja meg a neki járó uniós pénzeket. Ezenfelül az Európai Unió további húszmilliárd eurót fordítana Ukrajna felfegyverzésére, mely tervvel szemben a magyar kormány inkább a tűzszünetet előmozdító kezdeményezéseket támogatná. Fontos, hogy mit gondolnak a magyarok ezekben a kérdésekben, ezért a Nézőpont Intézet arra volt kíváncsi, hogy a magyarok egyetértenek vagy sem az uniós javaslatokkal – derül ki az intézet lapunkhoz eljuttatott friss felméréséből.
A Nézőpont Intézet adatai szerint míg az Európai Unió brüsszeli vezetése tagállami többletbefizetésből szeretné további ötvenmilliárd euróval támogatni Ukrajnát, addig a magyarok több mint kétharmada (69 százalék) nem ért egyet a további anyagi támogatással, amíg Magyarország nem jut hozzá az Európai Uniós forrásokhoz, s csak ötödük (22 százalék) tartaná ezt elfogadhatónak.
Nem meglepő a kormánypárti szavazók egysége (94 százalék nem ért egyet) a kérdésben, ugyanakkor a baloldali szavazók ebben a kérdésben is megosztottak. Tízből négyen (38 százalék) a kormány álláspontjával értenek egyet, s csak kevéssel vannak többen (45 százalék), akik támogatnák Ukrajna további finanszírozását a magyar pénzekről való lemondás árán is. A Mi Hazánk szavazói kevésbé megosztottak a kérdésben, többségük (81 százalék) ellenzi a brüsszeli javaslatot, szemben 15 százalékukkal, akik egyetértenek vele – írták.
Minden kiemelt társadalmi csoportban többen vannak azok, akik ellenzik Ukrajna finanszírozását, ideértve a fővárosiakat (46 százalék) és a felsőfokú végzettségűeket (52 százalék) is. A magyarok háromnegyede (74 százalék) nem ért egyet azzal, hogy az Európai Unió tagállamai további húszmilliárd eurót adjanak Ukrajna felfegyverzésére, s csak alig egyötödük (19 százalék) ért egyet ezzel a javaslattal. A magyar kormány békepárti álláspontjával azonban nemcsak a kormánypárti szavazók (95 százalék), de a baloldaliak relatív többsége (48 százaléka) is egyetért, szemben a brüsszeli javaslattal egyetértő baloldaliak kisebbségével (41 százalék).
A Mi Hazánk szavazói körében ugyancsak népszerűtlen javaslatról van szó, 89 százalékuk ellenzi, és mindössze hét százalékuk ért egyet a fegyvervásárlással.
Még az uniós állásponttal általában nagyobb arányban egyetértő felsőfokú végzettségűek (58 százalék) és a fővárosiak (54 százalék) körében is többségben vannak a felfegyverzés finanszírozását ellenzők, és ebben a kérdésben sincs olyan kiemelt társadalmi csoport, amely egyetértene a háborús erőfeszítések újabb pénzbeli támogatásával.
(Magyar Nemzet / Kiemelt kép: MTI/EPA/Szerhij Dolzsenko)
Veletek
2023-11-27 at 19:56
Azért akarunk pénzt, hogy utána kiküldjük Ukrajnába ? Ukrajna az összes nemzetisége kiirtásán dolgozik. Kijevben meg bulizgatnak. Milyen diktatúra van 2014- óta, hogy az ukrán nép nem mer fellázadni ?
Ébresztő
2023-11-27 at 13:30
Hesslerezredes
Mindig érdeklődéssel olvasom humoros és átgondolt hozzászólásait.
Ebben az esetben is fontos dolgot említ, hogy csak a gazdaságilag erős országok kezdjenek háborúba. Rendben, ez fontos érv, az kétségtelen. De… a következő körülmények mennyiben tudják ellensúlyozni a gazdasági fölényt?
1) az orosz hadsereg a hazáját védi egy ( fajgyűlölő) nagyhatalommal szemben, vagyis, ők elszántabbak mint azusa
2) az orosz tudósok a haditechnika fejlesztése terén is több szürkeállománnyal rendelkeznek mint az amik
3) az oroszok több katonát tudnak felsorakoztatni, hiába a sok ( tőlünk oltásokra kicsalt) rengeteg amerikai pénz, nem lesz elég zsoldos aki hajlandó az ukrán háborús pokolba menni.
4) az oroszok a fél világot maguk mellé állították ( köztük Kínát is) amelyek segíthetnek nekik ( gazdaságilag és katonailag is ) legyőzni az egyre jobban utált “ világ csendőrét”.
Ne feledjük D. Trump szavait: “ Nem az a baj, hogy Putyin olyan okos, hanem az, hogy a mi vezetőink olyan buták…”
A DS
2023-11-27 at 13:19
amintazvagyon:
Egyetértek, és messzebbre is megyek : azusa és iz rael mentalitása, viselkedése ugyanaz ( hiszen ugyanazok a Deep St emberek irányítják őket) : NYOMULNI, kolonizálni, erőszakkal is leigázni – gazdaságilag vagy katonailag – de cselesen, hogy úgy tűnjön, hogy a másik a hibás… és, közben meggazdagodni, több bőrt is lenyúzni ugyanarról az áldozatról.
Mindez jól bizonyítható azzal a videó felvétellel, amely az amerikás magyar , George Friedman sajtókonferenciáját mutatja be 2015 tavaszán, Chicago-ban, ahol is újságírók előtt kifejtette cinikus modorában azusa stratégiáját: az ellenséget úgy gyengítjük, hogy egymás ellen uszítjuk őket, finanszírozzuk a háborújukat egymás ellen, miközben mi meggazdagodunk és egy katonát se veszítünk. Azt is nyíltan megmondja, hogy azusa hatalmát a világ felett a tengerek uralása valamint a folyamatos szárazföldi befolyás keletre való kiterjesztése által akarja fenntartani. Létre akarnak hozni egy VÉDELMI SÁVOT Kelet-Európában, az oroszokkal szemben, az Északi tengertől lefele egészen a Fekete tengerig, Lengyelo-on, Szlovákián, Mo-n, Románián, Bulgárián keresztül, az amerikai katonai támaszpontok folyamatos kiépítése által. Vagyis megszállás által… már ez elkezdődött, Lengyelben, Ro- ban ott állnak az amerikai rakéta kilövők …
“ GEORGE FRIEDMAN MEGDÖBBENTŐ NYILATKOZATA”
Ébresztő
2023-11-27 at 12:49
Dusa Lajos :
Egyetértek Önnel, csak attól félek, hogy az áruló EU-s, usaáltal bábozott vezetők mégis rákényszerítik Európát arra, hogy tartsa el U-Krajnát, és emiatt, beerőlteti az EU-ba ezt a rom-országot… ekkor, félek, hogy sok európai népnél be fog telni a pohár ( az infláció is kiborítja a bilit) és felkelések lesznek emiatt a genyo banda miatt..,
Én már régóta mondom hogy a keleti nagy csoportosuláshoz kellene csatlakoznuk de a leghamarabb. Nekünk, magyaroknak a nyugati szövetségesektől csak az átverés és a kiherélés jutott mindig.
Mondjon valaki egy példát arra, hogy a nyugati partnerek nekünk jelentősebb segítséget adtak volna bármikor a történelmünk során!
Soha. Csak ígérgetések, hitegetések aljas önző céljaik megvalósítása érdekében… népünk legjobbjainak a kivégeztetése és földjeink kétharmadának az eltulajdonítása. Nem is értem, hogyan lehettünk bizalommal irántuk amikor beléptünk az EU-ba?
Dusa Lajos
2023-11-27 at 11:55
A veszett fejsze nyelét fogják a globalista hülyék. A fejsze éle, vasa már kezdetben is kevés volt.
Elég ránézni a térképre, elég csak ismerni az orosz és az ukrán gazdaság erejét.
Jól megszívta az ukrán nép a “Majdanból” következő féktelen nacionalizmus eluralkodását. A téveszmét, hogy Ukrajna Európa része lehet. Pedig nem, NATO tagállam meg pláne nem.
amintazvagyon
2023-11-25 at 01:44
semmiféle orosz agresszió nem történt.Viszont csak idő kérdése volt hogy az 1945, nyugat-európa elfoglalása óta egyre keletebbre hatoló amerikai nyomulás/hódítás (teljesen lényegtelen hogy fegyveres vagy sem)mikor vált ki orosz fegyveres(önvédelmi) ellenállást.Maguk az ukránok már bele is mentek volna a semlegességbe és a nato-mentességbe -de a nyugat megtiltotta nekik.Szóval amerikai agresszió történik orosz területek,elsősorban az orosz déli tengeri kijárat elfoglalásának szándékával-ezt akarják megfizettetni és fizettetik is az usa megszállta országok(köztük Magyarország) lakosságával.A Lidl,Spar stb a jócskán megemelt áraival a lényegében amerikai hadiadót szed be a polgároktól.Ami pénzükön és egyelőre ukrán(később már lengyel stb) harci rabszolgákkal akarják elfoglaltatni a Krímet.
fanni
2023-11-24 at 19:40
Sajnos ez nem rajtunk múlik.
2 ÉNAKI
2023-11-24 at 18:56
Egy rézgarast sem. Az EU számolja bele az Ukràn menekültek eltartását, amiért a msi napig nem kaptunk támogatást.Szégyen Klub,de nen elit.
Hesslerezredes
2023-11-24 at 10:14
A Viasat History-n megy a második világháború, ahogy a csövön kifér.
Amellett, hogy a szöveg alámondás/fordítás katasztrofális (pld. Paulus 6. hadseregét simán hadosztálynak fordítják/ferdítik stb.), mégis sok érdekes dolgot meg lehet tudni belőle, főleg a War factories részekből.
A Háborús gyárak sorozat részei megvilágítják a háború igazi lényegét és hátterét: azt, hogy a gazdaság akkor is mindent felülmúlt.
Mármint, ha erős gazdaságod volt, akkor nem veszíthettél.
És a szövetségesek – döntő részben természetesen az USA – nagyságrendekkel múlták felül a németek (és a japánok) gazdaságát (ha úgy tetszik: gazdagságát).
Ebben a kontextusban Oroszország nincsen győzelemre ítélve.
Az orosz gazdaság még Texas méretét és teljesítőképességét sem éri el, míg az USA és Európa együtt fényévekre vannak Oroszország előtt és egyúttal Ukrajna mögött.
Talán Kína tudná, tudja ezt valamelyest ha nem is ki-, de csak simán egyensúlyozni, ha full-ban az oroszok mellé áll.
Ez még nem történt meg.
A lényeg: ha háborúzni akarsz, legyen ku..va erős gazdaságod, vagy bele se kezdj!!!
(És itt és most egyáltalán semmit sem számít, hogy a gazdasági potenciálod – nyersanyag, energiahordozó tartalékaid – mekkora amúgy??? Mert azokat meg valahogy ki kéne termelned. Gyenge gazdasággal meg nem fog menni.)
Persze tudom én: az oroszokat lépéskényszerbe hozták Ukrajna kapcsán.
Lépniük kellett.
Különben holnapután a Moszkvához legközelebbi orosz-ukrán határon nukleáris rakétaütegek tucatjai szegeződtek volna az oroszokra és Moszkvára.
Ezt nem várhatták meg.
aladin
2023-11-24 at 10:08
Az oroszok minnél elöbb töröljék le a térképröl ezt az ukrajnát. Egy demokratikus ukrajnát épiteni de nem ezekkel a korrupt soviniszta náci vezetökkel.
Hórukk
2023-11-24 at 09:31
Ahelyett inkább követeljünk tőlük pénzt az infláció miatt!
pm
2023-11-24 at 08:35
K: egyetértek. Annyit hozzátennék, hogy szerintem az usa célja mindig is a hadilobbi kiszolgálása volt. Amíg az eu szépen, szó nélkül fizette a számlákat, ömlött a cucc ukrajnába. Abban a pillanatban ahogy kétségessé vált a finanszírozás kihátrálnak.
Meg lehet nézni, mit kértek az amerikai elnökök /Trumo is!/ a nato tagoktól? a gdp 2% a menjen hadi kiadásokra, persze akkor az igazi , ha tőlük vesszük. Szolid védelmi pénz, vásárlási köntösben. Tiszta maffia
andras
2023-11-24 at 08:22
K
Pörög az USA hadiipar, viszik a palagázát, nekik létszükséglet ez a háború. Nekünk nem az. Ott vannak a földjeik is, harcoljanak ők érte, ne mi fizessük meg az USA jólétét.
K
2023-11-24 at 07:56
–Pártoktól függetlenül ha valaki az eddigi adatok alapján gondolkozik, akkor csak a béke és az azonnali tűzszünetet támogatja.
–Jelenleg úgy néz ki, hogy az ukrán háborút kirobbantó USA is ki akar szállni “pénzügyileg” gazdaságilag ebből a háborúból, és az Európai Unióra akarja hárítani a költségeket azzal hogy csak szóban szeretné támogatni Ukrajnát.
–Maga a háború is egy olyan esemény amibe egyes államok az államháztartási deficit és hiány elől menekülnek , a háború is egy költség áthárítási kísérlet, de magának a háborúnak a költségeit is igyekeznek a vesztes vagy “balek” államokra áthárítani.
–Magyarország az I. és II. világháborúk után rengeteg “jóvátételt” fizetett, és ezért nem hiányoznak a további háborús költségek.
–A jelenlegi ukrán háborúnak elképesztőek a költségei, nem ok nélkül menekül előle már az USA is, sok ezer harci gép és repülőgép, stb.