Átjáróház – így jellemezte az ellopott festmények tulajdonosa a Blikknek a debreceni Modem raktárát, azaz a helyiséget, ahol a napokban a két kép eltűnt.
Antal Péter hét évvel ezelőtt szólt először a művészeti központ vezetőinek, hogy nem érzi biztonságban a műremekeket, mivel túl nagy a mozgás a Modem raktárában: nemcsak az állandó kiállításokon bemutatott tárgyakat, de az időszaki tárlatokra kölcsönadott és -vett anyagokat is ott tárolják. Ki-be járt ott mindenki, akár egy átjáróházban, így bárki könnyedén kijátszhatta a rendszert – háborgott a gyűjtő, akit a rablás óta sem keresett meg a helyi önkormányzat, pedig a képeket a hivatallal együtt helyezték letétbe a művészeti központban. Antal úr az ominózus első után még számos levelet írt, amelyben azt kérte, oldják meg a helyzetet, de elmondása szerint legtöbbször semmilyen választ nem kapott a megkeresésekre.
Bár dr. Kukli Krisztián, a Modem igazgatója a képek eltűnése kapcsán korábban azt mondta a Blikknek: felülvizsgálják a biztonsági rendszerüket, és szigorítanak azon. Most azonban már azt állítják, a raktár tökéletesen biztonságos.
– A nagy forgalom oka éppen az Antal-gyűjtemény műtárgyfotózása és katalogizálása volt. Az elmúlt egy évben mintegy 1500 műtárgyat szállítottunk oda-vissza kizárólag Antal úr raktárhelyiségeiből – védekezett a negatív felvetésekkel kapcsolatban a Modem igazgatója.
A Csontváry Kosztka Tivadar (1853–1919) Éjszakai jelenet kápolnával és alakokkal és Nemes Lampérth József (1891–1924) Táj című képéről hetekkel ezelőtt derült ki: szőrén-szálán eltűntek az épületből. A két, összesen 105 millió forintot érő képet legutóbb tavaly adták kölcsön, de a Modem vezetője, dr. Kukli Krisztián szerint mindkét festmény rendben visszaérkezett ősszel Debrecenbe.
forrás: Blikk
Facebook
Twitter
YouTube
RSS