Kedden levezettek egy utast a Budapestről Mallorcára tartó Ryanair járatról indulás előtt, mert a túlfoglalás miatt nem volt több hely. Ez akkor derült ki állítólag, amikor észrevették, hogy az egyik utas nem tud leülni a helyére, mert valaki, akinek a beszállókártyáján ugyanaz az ülőhely volt látható, már elfoglalta azt. Végül az érintett utas is megszólalt az ügyben. Persze lehet, hogy a Ryanair megpróbál kedves és korrekt lenni az utasaival, de akkor nagyon nem sikerül neki. Habár a cégvezetés stílusát ismerve az is lehet, hogy a kedves és a korrekt kifejezések eltérő használatával van csak dolgunk. Ebben az esetben viszont a Ryanair bizonyosan a világ legkedvesebb és legkorrektebb légitársasága.
A túlfoglalás teljesen hétköznapi és rendszeres a légi közlekedésben, a légitársaságok ilyenkor abban bíznak – nagyon komoly és megalapozott számítások alapján –, hogy nem jelenik meg minden utas az induláskor. A mostani eset azért nagyon különös, mert ha ilyen történik, az ki szokott derülni a check-in pultnál, de legkésőbb a beszálláskor. A Ryanair reagálva a furcsa helyzetre, először megkérdezte az utasokat, hogy van-e kedve valakinek önként leszállni. Nem meglepő módon nem jelentkezett senki, úgyhogy új taktikához folyamodott a személyzet. 250 eurót ajánlottak fel annak, aki leszáll a gépről, és vállalja, hogy átszállással, másnapi érkezéssel jut el Mallorcára. Zárójelben jegyezte meg a portál, hogy egyébként alapból négyszáz euró járt volna a jelentkezőnek, mert 1500 kilométer feletti távról van szó. A komoly összeg ellenére sem volt elég csábító az ajánlat egyik utas számára sem. Közben a feszültség egyre fokozódott, hiszen már másfél órája tanakodtak, az utasok pedig féltek, hogy pont rájuk esik a személyzet választása.
Már éppen annyi ideje tartott a tanakodás, mint a teljes út lett volna, amikor megjelent az a bizonyos villanykörte az egyik légiutas-kísérő feje felett, és felhívták a felettesüket. Tőle egyből megtudták a receptet: véletlenszerűen válasszanak ki valakit, és azonnal szállítsák le a gépről, hogy ne legyen további késés. Az ötlet az lett volna, hogy azt választják ki, aki utoljára csekkolt be a gépre, de mivel jellemzően gyerekes családok voltak, nehéz lett volna megmagyarázni, hogy a szülők miért nem tudnak elmenni nyaralni. Végül bemondták egy egyedül utazó férfi nevét, és levezették a gépről. A férfi az utazómajom turisztikai portálra írt az esetről:
Az ügyintéző mondta, hogy nyugodjak meg írt a foglalási számom mellé egy kommentet és áttesznek este 20:30-ra (mert akkor is megy egy járat Berlinből Mallorcára) ha nem érném el a gépet. Mivel 15 óra után indult a gép Berlinbe, már biztos volt, hogy nem fogom elérni a csatlakozást. Leszálltam Berlinbe, futottam a kapuhoz, és még ott volt a gép, a lépcső is csatlakoztatva volt, de nem engedtek rá felszállni, hiába magyaráztam mi történt. Ki kellett mennem az ügyfélszolgálathoz, hogy biztos legyek abban, hogy áttettek az esti járatra. Kimentem, ahol találtam egy hölgyet és pontosan elmeséltem neki, hogy mi történt. Erre a válasza: És? Kezdtem ideges lenni.. Szóltam neki a kommentről és hogy tegyék át az esti gépre a jegyem. Amire feszülten válaszolt: ilyen nincs. Elmondtam neki még egyszer, de már emeltebb hangon. Azt mondta, értsem meg az esti járat is tele. A gép 189 férőhelyes de 194-en vettek jegyet. Másnap reggel megy 7-kor járat Mallorcára, arra még lát 1-2 helyet, de hotel szobát nem tudnak adni, mert mindegyik fullon van. Aludjak a terminálon a padokon
– írja többek között Horváth Péter.
Forrás: Utazómajom ; Fotó: Facebook
Facebook
Twitter
YouTube
RSS