Már a terror új formájaként is hivatkoznak azokra az esetekre, melyek során embereket vonatok alá löknek Németországban. Csak tavaly már negyvenkilenc ilyen esetet regisztráltak, ami meredek emelkedést jelent a megelőző időszakhoz képest.
Az Exxpress osztrák hírportál a terror új formájának minősítette a számadatot, 2020-ban ugyanis még hússzal kevesebb, 29 ilyen eset történt Németországban. A jelenséggel egyre több tartomány kénytelen szembesülni.
Novemberben például egy 37 éves férfit Münchenben löktek a sínekre, a szerelvény áthajtott rajta, egyik lábát amputálni kellett. Ugyanabban a hónapban Hamburgban egy 70 éves idős ember szenvedett sérüléseket, amikor egy 32 éves elkövető a sínekre lökte. Októberben a Baden-Württemberg tartománybeli Freiberg am Neckar vasútállomásának peronján történt hasonló incidens: egy fiatalember a barátnőjével veszekedett, a hozzájuk odalépő, a feszültséget csillapítani szándékozó 20 éves fiatalembert a sínekre dobta a vitatkozó férfi.
A Die Welt azonban megjegyzi: sem ő, sem a többi 48 szerencsétlenül járt ember nem halt meg, a szövetségi rendőrség statisztikái szerint a korábbi években voltak halálesetek is.
Az utóbbi évek legismertebb, egyben legtragikusabb esete hetekig szerepelt a napilapok címlapjain. Egy negyvenéves eritreai férfi 2019 júliusában a frankfurti főpályaudvaron a vonat alá lökött egy anyát és nyolcéves kisfiát. Utóbbi a helyszínen életet vesztette, míg az anyát egy idősebb nő mentette meg. Noha az igazságügyi elmeszakértő szerint az elkövető a paranoid skizofrénia tüneteit mutatta, az incidens ismét heves vitát váltott ki arról, hogy milyen hátrányokkal jár a befogadó bevándorláspolitika.
A Die Welt szerint miközben leginkább alkohol vagy kábítószer befolyása alatt lévő, illetve zavart elmeállapotú emberek követnek el ilyen szörnyű bűncselekményeket, figyelemreméltó, hogy az esetek több mint felében külföldi állampolgár volt a tettes.
A lap úgy véli, cselekedeteik mögött társadalmi és kulturális okokat kell keresni, például a beilleszkedési gondokból fakadó jövőkép hiányát.
2015 után láthattuk, hogy egyes bevándorlók pszichológiai problémáit nem kezelték kellőképpen
– mondta a lapnak Martin Rettenberger, a bűnügyi dokumentációs központ, a Kriminologischen Zentralstelle igazgatója, utalva a Németországot is elért 2015-16-os migrációs hullámra. Mint mondta, a sínekre lökött emberek magas száma nyugtalanító. A német vasutak, a Deutsche Bahn és a rendőrség a frankfurti esetet követően arról döntött, hogy 2024-ig nyolcezerről 11 ezerre növelik a térfigyelő kamerák számát a vasútállomásokon.
Eddig nem sok előrelépés történt. A repülőterekhez képest szinte semmilyen biztonsági intézkedést nem vezettek be a vasútállomásokon
– panaszolta Andreas Roßkopf, a GdP rendőrszakszervezet vezetője.
Forrás: magyarnemzet.hu; Fotó: DPA/AFP/Frank Rumpenhorst
Facebook
Twitter
YouTube
RSS