
Az elektromos autókkal kapcsolatban írt egy véleménycikket Rowan Atkinson. A híres brit színész itthon leginkább Mr. Beanként ismert, de ahogy a cikkben is siet leszögezni, amúgy végzettségét tekintve diplomás villamosmérnök – jelent meg a Guardian oldalán.
A színész érvelésének legfontosabb eleme, hogy az elektromos autók károsanyag-kibocsátása a működés során valóban nulla, viszont a gyártás során 70 százalékkal nagyobb, mint a nem elektromos autóké, elsősorban a mai modellekben használt lítium-ionos akkumulátorok miatt.
Több barátja is megkérdezte már tőle, hogy érdemes-e autót váltani. Meglátása szerint csak akkor érdemes,
ha az autójuk egy régi dízel, és sokat autóznak a belvárosban.
Rowan Atkinson meglátása szerint az elektromos autózásnak igen komoly környezetvédelmi előnyökkel fog járni, de ez a jövő még nem érkezett el.
Forrás: Mandiner, fotó: borsod 24
Facebook hozzászólás
K
2023-06-04 at 16:07
Rowan Sebastian Atkinson (Mr. Bean alakítója) nem sokáig volt villamosmérnök, mert már 1979-ben a BBC-nél dolgozott, szinte biztos hogy egy percet sem dolgozott szakmájában, kivéve az egyetemi gyakorlatot.
Szegény Rowan Sebastian Atkinson , biztosan megrázta az áram , azért ilyen az arca. Minek nyúlt a konnektorba, nem mondták neki hogy az veszélyes, zsizsi???
K
2023-06-04 at 14:55
Úgy tudom hogy a lítium akkumulátorral kapcsolatos környezetkárosítás a bányászatban felhasznált édesvíz mennyisége.
Magyarországon nincs bányászat, így ez a környezetkárosítás fel se merülhet.
Az akkumulátor gyártás vízhasználata pedig elfogadható, mert például Németországban is rengeteg lítium akkumulátor gyár van és az ottani környezetvédők meg vannak velük elégedve. Tehát akkor Magyarországon se gond, csak a kormányellen liberálisok hőzöngenek ok nélkül.
Aki elhiszi a reggel, éjjel este hazudó és lopó korrupt liberálisok hisztériáját, az vagy buta vagy tetteti magát.
A liberális kleptokrácia egyik tünete a notórius hazudozás.
Papa Lima Papa
2023-06-04 at 14:03
“Ezzel együtt fontosnak tartja rá felhívni a figyelmet, hogy az elektromos autók károsanyag-kibocsátása a működés során ugyan nulla, de a gyártás során 70 százalékkal nagyobb, mint a nem elektromos autóké, elsősorban a mai modellekben használt lítium-ionos akkumulátorok miatt.”
Ennyi, meg egy bambi. Mókusvakítás. És akkor még nem is beszélt az elektromos energia előállításához felhasznált fosszilis enegriahordozók elégetéséről. Lásd a német zöldnácikat, akik okosan leállították az atomerőműveiket és lignitet égetve ontják a CO2-t a légkörbe. Bravó!
egon samu
2023-06-04 at 13:54
Svájc már belengette, hogy a fokozódó energiahiány miatt az elektroautók és höszivattyúk üzemét korlátozni kellene…
Persze a belvárosi kerthelység elött csak ezzel lehet igazán villogni, amíg a többség meg nem érti mennyira káros a környezetre és a klímára is az “elemes” autó.
t
2023-06-04 at 12:07
K
Attól függ mit írtál be a keresőbe.
És ha kidobja hogy gömbölyű a föld és te meg vagy győződve hogy lapos akkor azt is beteszed?
Schenkhyalfonz
2023-06-04 at 11:12
A jogász szintén jogvégzett, de egy jogvégzett (aki így maradt) még nem vagy sosem lesz jogász (ettől persze még lehet jogalkotó és/vagy jogalkalmazó).
Nézzük_magát_a_dolgot
2023-06-04 at 10:35
Azon nevetek, hogy teljesen fogalmatlan humán képzettségű emberek játsszák a műszaki nagyokost. Az eddigi bejegyzéseket olvasva néha nekem kell pirulnom a másodlagos szégyenérzet miatt egyes hozzászólók magabiztos tudatlansága miatt. A villanyautók elterjedése kezdetben nekem se tetszett, mert fájt a szívem azért. hogy a szinte végletekig finomított belső égésű motorok kiszorulnak. Azonban be kell látni, hogy ez most világtendencia, és ha ez a világtendencia, akkor fel kell ülni erre a vonatra, mert aki kimarad, az lemarad. A magyar nemzet belső ellenségei persze azt szeretnék, ha Hazánk kimaradna, és évtizedek múlva már teljesen a margón vegetálna, jöhetnének az új hódítók. Az internacionalistáknak oly mindegy, milyen népség veszi őket körül, nincsenek hazafias érzelmeik, mindenhova be tudnak illeszkedni. Más. Nem vonom kétségbe Bab úr műszaki képzettségét, de látni kell, hogy az új technológia még forradalmi fejlődésben van, nem adok túl sok időt annak, hogy valóban versenyképes legyen árban, töltési időben, súlyban és hatótávolságban a belső égésű járművekhez képest. Ennek árát most fizetik meg azok, akik divatból vásárolnak, megteremtve a pénzügyi alapot a kutatásokhoz és fejlesztésekhez. Hajrá Magyarország, hajrá magyarok, hajrá Szíjjártó úr és csapata! Minél nagyobb szeletet kell kihasítani ebből a tortából.
K
2023-06-04 at 10:05
t
2023-06-04 at 09:39
A kereső ezt a linket adta ki, ezért szúrtam be.
A mellékelt “link” nem etalon és mérvadó , csak több információt ad a témáról.
Antalóczy Tibor, a villanyautosok.hu portál főszerkesztője nem vegyészmérnök, nem ezen a területen dolgozik, és ő sem ért a problémához, ő is csak innen-onnan ollózik és úgy próbál tájékozódni.
t
2023-06-04 at 09:39
K
A mellékelt linkkel meg már megint tökön bökted az általad képviselt szemléletet miszerint a viz mennyiség nem probléma.
t
2023-06-04 at 09:35
K
Eddig úgy gondoltam hogy csak játszod a hülyét de be kell látnom hogy tévedtem.
K
2023-06-04 at 09:32
Az akkumulátorokhoz szükséges litium egyik legfontosabb tulajdonsága a vízzel való reakciója, így az elektromos autókhoz szükséges litium akkumulátorok problémája nem elektromérnöki terület, hanem vegyészmérnöki terület.
Az elektromérnök eleve nem ért az ilyen problémákhoz.
K
2023-06-04 at 09:12
t
2023-06-04 at 08:20
Nem kell a porhintés, a ködösítés, tehát képtelen vagy világosan fogalmazni, így totálisan érthetetlen vagy.
K
2023-06-04 at 09:10
Magyarországon egy akkumulátor gyár vízigénye 3378 köbméter naponta.
https://infostart.hu/belfold/2023/02/07/akkumulatorgyartas-a-felhasznalt-viz-mennyisegen-kivul-mas-szempontok-is-kulcsfontossaguak
t
2023-06-04 at 08:20
K
Hány jogász végzettségű van köztük?
Ha netán több akkor erőltessd meg az agyadadat.
Nahát
2023-06-04 at 07:58
Előbb minden gyárat átállíttatnak elektromos autók gyártására, aztán bezáratják a fenti okok miatt az őrültek.
K
2023-06-04 at 07:50
t
2023-06-04 at 07:19
Kedves “t”…:
Légyszíves fogalmazz már egy kicsit világosan, mert nem tudom hogy kiről beszélsz, amikor az ” általam mélyen tisztelt kedves vezetőről” beszélsz.
Nekem több kedves vezetőm van, több kedves főnököm van, és mindet mélyen tisztelem, és most tanácstalan vagyok miattad, mert nem tudom kiről beszélsz.
t
2023-06-04 at 07:19
K
Már megint beleszaladtál egy “nadrágos” történetbe a vaskalapos gondolkodásod miatt. Egyébként ha már a pálya elhagyók szakértelmét emlegeted akkor felhívnám a figyelmedet át általad mélyen tisztelt kedves vezetőre aki szinten egy percet se dolgozott jogászként.
K
2023-06-04 at 07:17
Szegény Rowan Sebastian Atkinson , biztosan megrázta az áram , azért ilyen az arca. Minek nyúlt a konnektorba, nem mondták neki hogy az veszélyes, zsizsi???
K
2023-06-04 at 07:14
Cuki
2023-06-03 at 23:03
Ha valaki elhagyta a pályáját szakterületét , az nem ok nélkül van , valami nagyon nem sikerült neki .
A szoftver terület pedig olyan, hogy azt akár végzettség nélkül is sokan jobban végzik mint más szakvégzettséggel, ugyanúgy mint Rowan Sebastian Atkinson a kabarét és a színészi munkát.
Rowan Sebastian Atkinson (Mr. Bean alakítója) nem sokáig volt villamosmérnök, mert már 1979-ben a BBC-nél dolgozott, szinte biztos hogy egy percet sem dolgozott szakmájában, kivéve az egyetemi gyakorlatot.
Rowan Sebastian Atkinson semmit sem tud a mai korszerű akkumulátor gyártásról , minek szól bele olyanba amihez nem ért.
pm
2023-06-04 at 04:55
A hulladékkal soha senki nem akar foglalkozni, és ez nem csak az elektromos autókra igaz, hanem bármilyen hulladékra úgy általában. A vastag haszon az új cuccokban van, az újrahasznosítás egy autógyártónak nem elég.
Ha nukleáris meghajtású autók lennének napirenden , a gyártók akkor is az mondanák , hogy a hulladék legyen a vevő gondja..
András
2023-06-03 at 23:28
Azért vesznek sokan elektromos autót,mert környezettudatosak,nem akarnak adózni a kocsi után,olcsón akarnak tölteni,divatosak akarnak maradni.
Eközül lehet választani.Atomenergia-ellenes a legtöbb zöld,viszont szélmalmokkal,napelemmel nem lehet elég áramot termelni.A hőerőmű pedig ugyanúgy szennyez,mint a belső egésű autók.
Mit lehet tenni az elhasznált litiumos akkumulátorokkal?Eddig még erre nem nagyon született megoldás.
A hatótáv rövidsége is a villanyautók ellen szól,bár a tulajok (szinte mind!)azt mondják erre,hogy a töltés idejére beülnek kávézni,az őszintébbek pedig ebédelni.
Nos,kétszáz kilométerenként ebédelni a biztos elhízás receptje,a mértéktelen kávézás veszélyeiről nem is szólva.
Tehát nem véletlenül volt egyeduralkodó a belső égésű motor száz éven keresztül.
babos
2023-06-03 at 23:19
A cél az, hogy ne autózzunk, ne repüljünk szinte egyáltalán! Hogy kontrollálhatók legyünk. Agenda 2030 = világkommunizmus.
Cuki
2023-06-03 at 23:16
ja, amúgy nyugi, nem is a volt/jelenlegi/leendő mérnökök fognak dönteni a témában, hanem a villanyrollert lezuhanyozó politikusok
??♂️?♂️
Theo
2023-06-03 at 23:12
A villany autó is tipikus gyarmatosító termék. A gazdag (európai) varosiaknak előnyös, itt csendesebb tisztább, mindenhol máshol szennyezőbb. De azt letojjuk, nem nálunk van. Ez a ződ politika.
Ha bárki komolyan gondolná a környezetvédelmet, akkor kisPolskit gyartatnanak olcsón , nem teherautónyi személy autókat, illetve pl.nem dobnank el az olcsó orosz gázt.
Netta
2023-06-03 at 23:11
” amúgy végzettségét tekintve diplomás villamosmérnök”
.
Dédnagyapa a dédunokák között, 1948-ban.
-Hová mentek, fiam?
-A Balatonra.
-Mit csináltok abban a mocsárban?
-Papa, mikor tetszett a Balatonnál járni?
-50 éve, kisunokám.
Cuki
2023-06-03 at 23:03
K 2023-06-03 at 20:26
te honnan tudod, hogy milyen tudással rendelkezik a témában?
attól még, hogy nem a szakmájában dolgozik, attól még az érdeklődése megmaradhat, és – mint 21 éve végzett villamosmérnök mondom – nagyon sok minden megmarad ám.
én pl az egyetem óta szoftveres vagyok, de a mai napig figyelemmel kisérem a félvezetők fejlődését és a villamos gépiparban a változásokat.
Királytigris
2023-06-03 at 22:12
Árpi2023-06-03 at 21:53!
A 100 LE-rős motornak meg kicsi a nyomatéka, nagyon lassan gyorsul. Kell a több teljesítmény! A villanyautó az aksi miatt nehezebb, mint a belsőégésű autó.
Árpi
2023-06-03 at 21:53
Ha azt szeretnék hogy az elektromos autózás környezetbarát legyen, akkor 100 lóerős villany autók lennének. Nem több száz lovas csoda masinák…
K
2023-06-03 at 20:26
A villamosmérnök végzettségű Mr. Bean gondolom azért hagyta el a villamosipart, és lett színész , mert “lehetséges” amikor véletlenül belenyúlt a konnektorba és megrázta az áram, azonnal menekült a pályáról , attól lett ilyen az arca.
Rowan Sebastian Atkinson (Mr. Bean alakítója) nem sokáig volt villamosmérnök, mert már 1979-ben a BBC-nél dolgozott a Not the Nine O’Clock News című komikus műsorban .
https://hu.wikipedia.org/wiki/Rowan_Atkinson
A villamosmérnöki tudása a jelenlegi ismeretekhez viszonyítva nulla.
A jelenlegi modern autó akkumulátorokról semmit sem tud , a véleménye nem hiteles, nem elfogadható.
Tudományos libsizmus
2023-06-03 at 20:11
Ezt mindenki tudja.
De legalább gyerekmunkával ki lehet bányászni a lítiumot Kongóban 50 cent órabérrel.
Orientál
2023-06-03 at 20:10
Miki Azért ezekhez szükséges akkumulátorok nem veszélyesebbek és felhasználhatatlanabbak később mint a jelenlegi akkumulátorok.
Orientál
2023-06-03 at 20:07
Hát sokkal kevesebb alkatrészből áll egy elektromos autó Mr. Beam.
Miki
2023-06-03 at 19:25
Azért ehhez nem kell villamosmérnöknek lenni,az aksik nem újrahasználhatók és 3000 fok celsiuson olvadnak csak meg.
Ergo,mint a nukleáris temetők,ennek is kell egy ipari szintű megoldás,mármint a hulladéknak….drága green elvtársak,várjuk a tudományos felvetéseket,hiszen politikai lózungokkal már tele a padlás.
sorry
2023-06-03 at 19:05
El tudjuk képzelni mi lenne velünk, magyarokkal, ha nem engednénk be a villanyautókat az országba? Mi pusztítanánk el a Földet védő ózonréteget.
Cuki
2023-06-03 at 18:56
villanytanon megtanultam, hogy: ki, hogy ha nem a villamosmérnök??? ??
bl
2023-06-03 at 18:52
Hát igen, az elektromos autókkal még sok gebasz lesz. Például a kénhexafluorid ami szinte minden nagyáramú kapcsolóba kell, mert különben a kikapcsoláskor keletkező villamos ívet nincs ami kioltsa. Na most ez az SF6 óhatatlanul kikerül a légkörbe és üvegházhatású. Nem akármennyire. A setétződek (azaz a kommunisták) mindig annyira sietnek előre (hiszen ők akarnak lenni az élcsapat), hogy közben elérhetetlenné válnak a célok (megsülnek a saját zsírjukban).
Mirti
2023-06-03 at 18:24
aki egy kicsit is konyít a dolgokhoz és nem valamilyen ideológus, az tudja ,látja ,érti mint a tisztelt úriember is, hogy nem is olyan nagyon “zöld” ez a “környezetbarát” technológia. Például az akumlátorok további sorsa nagy kérdőjel , a villanymotorok működése során sem minden kerek…..erre vonatkozólag vannak elfogulatlan mérések amit az ideológusok nem igazán fogadnak el….Mi lesz ennek a vége ? nem vagyok nyugodt!
Királytigris
2023-06-03 at 17:49
Így igaz, a villanyautó csak városi közlekedésre alkalmas igazán, de oda is nagyon drága.