
Magyarország történetének eddigi legnagyobb beruházása érkezik Debrecen mellé – így szól a kormányoldali sikerkommunikáció. A világ legnagyobb akkumulátorgyártója, a kínai CATL gigaüzeme a tervek szerint 2025 elejére készül el és kezdi meg a termelést, 9000 új munkahelyet teremtve.
Tönkreteszik a környezetet, megmérgezik és lerabolják az ország vízkészletét – ezt pedig az ellenzék kommunikálja. Ebben a szellemben jelentek meg a tiltakozók a beruházásról szóló helyi közmeghallgatáson, ahonnan aztán botrányos jeleneteket mutatott be a sajtó.
Nem vitás, hogy egy üzem, egy autópálya, de akár egy lakópark építése is környezeti beavatkozással jár. Az emberiség mást sem csinál azóta, hogy kijött a barlangból, mint hogy beavatkozik, formálja, átalakítja a környezetet. Ezt úgy hívjuk: civilizáció. Kétségtelenül voltak olyan korszakok a történelemben, amikor a technológia fejlettsége már lehetővé tett komoly környezeti átalakításokkal járó beruházásokat, de az emberi felelősségtudat még nem érte utol a technikai fejlettséget ahhoz, hogy a természetvédelmi szempontokkal érdemben foglalkozzanak. Jellemzően ilyen időszak volt az ipari forradalom kb. 80 éven át (az 1700-as évek második felétől az 1800-as évek közepéig), és ha már nem is ennyire gátlástalanul, már valamivel több megfontoltsággal, környezettudatossággal, de még mindig túlzott ipari lendülettel, a II. világháborút követő 3-4 évtized. Ezek az időszakok amúgy épp a nyugati országok legprosperálóbb, legnagyobb fejlődést, a világ többi részével szemben óriási előnyt hozó periódusai. Mai helyzetüket, jólétüket, máig fennálló versenyelőnyüket részben ezeknek az időszakoknak köszönhetik.
Mára a gazdasági, hatékonysági törekvések mellett hála Istennek, hangsúlyosak lettek a környezetvédelmi szempontok is. És nagyon fontos, hogy azok is legyenek. A kérdések feltevésének, a szigorú szabályok betart(at)ásának nagyon is van helye. A szakmai érveket nem nyomhatják el a politikai megfontolások. A hosszú távú következményeket nem szabad negligálni a rövid távú eredmények érdekében; nem szabad a természetet és a jövőt beáldozni a haszonért. Ezeket a megfontolásokat kell szem előtt tartani, és kell, hogy legyenek, akik számon is kérik a betartásukat, a komolyan vételüket. Egyetlen kormány vagy vállalat sem kaphat biankó csekket egy-egy gigaberuházásra. De a szakmai-környezetvédelmi szempontoknak valóban szakmainak kell(ene) lennie. A mostani akkumulátorgyár kapcsán azonban a legkevésbé sem erről van szó.
A felhergelt embereknek lövése nincs az akkumulátorok előállításának folyamatáról, hogy az mennyi vizet igényel, honnan és hogyan lesz ott az a víz, stb. Az őket felhergelők sem tudnak sokkal többet, azt azonban nagyon is jól tudják, hogy a megfelelő hívószavakkal az emberek egy részéből mindig ki lehet váltani az agressziót, a baszdühöt. Egy másik részükből pedig a „jóembert”, aki azonnal odaáll a nagy, nemes ügyek mellé, anélkül, hogy bármennyi fingja lenne róla. „Tönkre teszik a vizeinket!” – ennyi bőven elég kiváltani válaszként, hogy „a k••va anyjukat!”
Pontosan ez történik: a környéken élő „veszteseket”, a nem túl sikeres, ettől frusztrált, mindenre könnyen pöccenő, egyszerű embereket beparáztatják a megfelelő hívószavakkal. („Megmérgezik, ellopják az ivóvizet”, stb.) Akik aztán ettől megrémülve (vérmérsékletüktől függően) ordítani, hőzöngeni, tüntetni, tiltakozni kezdenek. A beruházás által közvetlenül egyáltalán nem érintett, elkényeztetett belpesti muciológus fiatalokat pedig azzal lehet az ügy mellé állítani, hogy „a gonosz kormány tönkre akarja tenni a szegény debreceniek életét, a környezetet pedig el akarja pusztítani” – és máris azonnal tiltakoznak ők is. Főleg a Facebookon, persze. Ahol aztán gerjesztik tovább ők is a lázítás hullámait. Az egész mögött természetesen full politikai megfontolás áll. Zöld maszlagba csomagolva. Totál hiteltelenül ráadásul.

Képünk illusztráció – Fotó: MTVA – Oláh Tibor
Mert ugyanezek a „zöld” politikusok erőltetik az elektromos autókat, buszokat, mindent, ami nem fosszilis tüzelőanyagot használ. A „zöld áttérés” jegyében. Az elektromos autók viszont akkumulátorral mennek. Ezt még a német zöldpolitikusok is tudják. Ugyanez a kínai CATL, amelyik a debreceni gyárat építi, tavaly decemberben adta át az első európai üzemét a németországi Erfurtban. Biztos a tartományi (Türingia) parlamentben a jobboldal van többségben, ezért engedték ezt a környezetgyilkos beruházást a galád kínaiaknak…. Hát nem. Türingiát ugyanolyan baloldali koalíció irányítja, mint az országot. Amiben részt vesznek a zöldek is! Mind tartományi, mind országos szinten tárt karokkal fogadták a beruházást. Nem voltak környezetvédelmi aggályaik, nem volt tüntetés, kritika, semmi. OK, a németországi zöldeknek, szemben a zöld víziló magyarországi apostolával, Puzsér Róberttel, legalább egy csöpp józan esze maradt még, és tudják, mekkora gazdasági jelentősége van egy helyi akkumulátorgyárnak a jövő autózásában. Na, de a sajtó biztos, hogy felhívta a figyelmet a környezeti pusztításra, amit egy ilyen gyár – állítólag – okoz… Hát nem. A sajtó is tapsolt – beleértve a magyar sajtót is. Most pedig ők is – legalábbis a hazai „függetlenobjektív sajtó”, azaz a FOS – beszálltak a hergelésbe, szokásukhoz híven.
Pedig egyáltalán nem igényli egy ilyen gyár a vízkészletek kipusztítását. Az akkumulátorgyártás számos meghatározó cége (Tesla, LGES, AFB) Arizonában és Nevadában, a sivatag kellős közepén építették fel (és építik további) gyáraikat. Vajon mind ennyire hülyék lennének, hogy a legszárazabb vidékeken építenek fel nagy vízigényű gyárakat?
De ne játsszuk el az értetlent. Nagyon is értjük, miről van szó. A magyar gazdasági növekedés, és pláne a globális ellátási láncoknak való kitettségünk csökkentése, valamint a foglalkoztatottság magas szinten tartása csakis új beruházásokkal tartható. Ez a beruházás 9000 munkahelyet teremt. És ez csak a gyár által közvetlenül alkalmazottakat jelenti. A ráépülő vállalkozások (a beszállítóktól a környékbeli kifőzdéken át a takarító cégekig) további ezreket foglalkoztathatnak majd. Nemcsak Debrecen környékéről, de Nyíregyházától Miskolcig is lesznek egy csomóan, akik ide járnak majd dolgozni. És ez az ellenzékünk rémálma. Hogy az emberek – még az ő bástyáikban is – dolgoznak, megélnek, relatíve elégedettek lesznek az életükkel. És ezáltal nyilván további bizalmat szavaznak majd a jelenlegi kormánynak. Ezért kell minden komoly beruházást megpróbálni megakadályozni, minden eszközzel, bármilyen eszközzel.
Például a bértüntetők, fizetett provokátorok odavezénylésével. Akik oda mennek, ahova kell. Oltásellenes tüntetés, gazdatüntetés, tanártüntetés, honvédelmi törvény elleni tüntetés? Napjaink Szabó Albertje, Bertalan Attila mindegyiken ott volt. És jé, most meg Debrecenben ordítozik, kidagadt erekkel a nyakán és a homlokán. Vagy Damu Richárd és az ő „”helyi” civil szervezete, az Alternatív Közösségek Egyesülete, akik a debreceni balhé aktív szervezői. Jé, csak nem az Open Society a szervezet fő támogatója? Jé, de… Nekik mind-mind az a dolguk, hogy szítsák a balhét. És persze van még egy bónusz is a sztoriban számukra. Illetve leginkább az ő megbízóik számára. Az, hogy ha nem Magyarországra jönne egy beruházás (pl. ez a mostani akkumulátorgyár), akkor elmenne valahová máshova. És akkor nem Magyarország, hanem az a másik ország jár jól. Ott jönnek létre munkahelyek, ott erősödik a gazdaság. Érthető, hogy más országok ugyanígy lobbiznak azért, hogy ezek a munkahelyek ott jöjjenek létre. És a lobbitevékenységük fontos része, hogy baloldali politikusokat – és hivatásos tüntetőket – fizetnek Magyarországon, akik mindent meg is tesznek azért, hogy ellehetetlenítsenek nálunk egy-egy ilyen beruházást. Nem hülyék tehát (sem az ellenzék, sem a csicskasajtója és egyéb ügynökei).
Csak hataloméhes hazaárulók.
Kép forrása: Magyar Nemzet
lesi
2023-02-04 at 20:18
hvg te eltévedtél vagy nincs rendbe valami az emeleten ja
lesi
2023-02-04 at 20:15
azt mondjátok meg akkor mi kell nektek balfasz csürhe banda a jó ides anyátok
Karcsibá
2023-02-03 at 19:49
ÉSZBONTÓK !
Olvassuk a HVG-t is
2023-02-03 at 12:47
A kedves HVG nyíltan arról értekezik, hogy az akkumulátor gyárak lesznek a katalizátorok Orbán bukáshoz
Orientál
2023-02-02 at 19:58
Csürhe balliberális zöld elvtársak úgy vonulgatnak évente többször mint a kommunista elődeik április 4-én május 1-és és november 7-én.
Veletek
2023-02-01 at 02:18
2021-ben a CATL bejelentette az új kerámia , nátrium-ion akkumulátorát. Debrecenben viszont még a lítium akkumulátorokat fogják gyártani, mert ez utóbbiak a Debrecenben gyártott BMW-be kerül. Valószínű, hogy a németek nem állítják át a gyártási technológiájukat az új korszerűbb sóalapú akkumulátorra. Kérdés, hogy a lassan elavult, drágább ,környezetet jobban terhelő lítiumos akkumulátorok meddig kellenek a piacon ? A CATL debreceni gyára mennyi idő alatt tud átállni a másik akkumulátor gyártására, vagy majd újabb pénzügyi befektetést igényel a magyar kormánytól ?A piacon kiütik egymást az újabb akkumu. variánsok. Nekem úgy tűnik, hogy mindenki a németekhez alkalmazkodik. A BNW gyártása miatt kerül Debrecenbe a kínai gyár és nem más városba.
G3roj
2023-01-31 at 22:55
Amúgy a német zöldekre hivatkozni, bármely párt részéről is…hát…
G3roj
2023-01-31 at 22:49
Igen, a politikai haszonszerzők, mindenkor rátelepedtek a polgári kezdeményezésekre. Pro és kontra. Egy részről kormányellenesnek tüntetve fel más indíttatású tiltakozásokat. Más részről pedig provokátorok alkalmazása. A civil kezdeményezések ezen okokból nem érhetnek célt soha, mert mindig politikai síkra terelik a rátelepedő pàrtok, letojva annak tényleges mibenlétét.
Firefly
2023-01-31 at 22:48
Mai közmeghallgatás Gödön: Tanulságos dolgok hangzottak el…például hogy 17 alkalommal bírságolták meg a Samsungot az elmúlt 3 évben, főként tűzvédelmi szabálytalanságok miatt, és több mint 1000 munkavállaló került veszélybe; a gyárban mintegy 6 ezren dolgoznak, a munkások fele külföldi, a gödi munkavállalók száma nem éri el a százat (Debrecenben ennél is várhatóan sokkal rosszabb lesz az arány..). Az iparűzési adóból se profitál Göd, mivel annak nagyrészét elvonta a kormány..és valahogy a 100 milliárdos állami támogatás amit az üzem kapott se éppen Gödön hasznosult.
sündisznó
2023-01-31 at 21:29
Én csak azt kérdezném ki fizeti a sok egyforma táblát amit felmutatnak? Az nem tíz fillér.Ahogy a tanár tüncikések fáklyái sem olcsó fa darabok.
G3roj
2023-01-31 at 20:45
Ja, és , hogy itt az ellenzék csinálna bármit is az egy hülyeség. Itt a jobboldal mióta van választás mindig betegre nyerte magát. Na, hát ez fáj még nagyon ezeknek a szavazóknak, az arcul köpés.
G3roj
2023-01-31 at 20:36
Tehát, az igen tisztelt debreceni polgármester a gyárat az ipari park Debrecentől legtávolabbi sarkába helyezte. A szomszéd 5000 lakosú Mikepércs településtől 2,5 km -re észak-nyugati irányba. Vagyis az uralkodó szélirány felől. Leginkább itt van a felháborodás e miatt. Gyakorlatilag a falu közvetlen közelébe épitik.
Gödi Tom
2023-01-31 at 20:24
Tisztelt “csakafidesz kommenttársam,Markó úr érdemeit senki nem vonja kétségbe,de a Samasung esetében sajnos mellényúlt.Van ilyen,melyikünk nem hibázott még.Én végighallgattam őt is.Nem tudták,hogy ekkora bazi gyár lesz a koreai mindenkit átvert vagy tán még ők sem tudták.Jót akart,ezt elhiszem neki.De pont a FIDESZ és a nemzeti közösségünk érdekei miatt nem szabadott volna elindulni négy éve,egy új ember kellett volna.Régi hordóba nem töltenek új bort…Most is ott ülnek a régi “hordók”,ők a FIDESZ itt minálunk.Így csak újabb bukta lesz jövő ősszel,előre rettegek.Göd nagy város lett,tele új jövevényekkel,pestiekkel,fiatalokkal.Őket az “öregek” már nem tudják megszólítani,a Samsung ügy pedig rájuk égett.Úgy hallom a kajakos Kamerát akarják indítani.Hááát… Zolit nem az eszéért szertjük.Ide most egy erősebb versenyzőre van szükség.Az elektromos autózás… hagyjuk.Igen a Samsungnak jobb helye lett volna a 2-es túloldalán,ma is a Markó lenne polgármester,az IPA pedig bősugárban jönne,lenne mindere is pénz.De ez a vonat elment,amit pedig azután rendeztek a hatóságok,botrány.Ez ad a mostani libsi hergelésnek táptalajt.A Toróék is jobban tennék,ha nem tüncikéznének Debrecenben,hanem jogszabályváltozásokat terjesztenének be.Mondjuk új zajtörvényt. Például.
csakafidesz
2023-01-31 at 20:09
Nézzük a gödi Samsung gyár történetét. Először színes televizióhoz kezdtek el képcsövet gyártani, majd Jászfényszarúra költözött a tévégyártás. Utána jött az ötlet az akkukkal. Jók-e a villanyautók? Nos ültem ilyenben, jól megy, dinamikus is, de.. Szóval a töltés pepecselés. Ráadásul gondoljunk bele, hogy a hagyományos kocsi visz magával 40 kiló benzint, na jó, tartállyal, AC pumpával 50 kilót. Egy akkus autó a dupláját cipeli, és nem lesz könnyebb ahogyan fogy belőle az áram.
A villamos autó jövőjére egyelőre nem merek nagy tételben fogadni.
Orientál
2023-01-31 at 20:02
LMP aljas mert más megoldást ez helyett sem kínál.
csakafidesz
2023-01-31 at 19:54
Gödi Tom 2023-01-31 at 16:45
Markó urat nem bánccsuk, mert ha elromlott anno egy “Kékes” tévé akkor eljött, kihalászott két csövet a táskájából és működni kezdett a masina. Sőt még a tranzisztoros Sokol rádióval is boldogult. Persze az akkugyártáshoz nem ért, és még sorolhatnám, mondjuk a villamost se tudná megjavítani. Egyébként is öreg ember már, mivel nálam 2-3 évvel idősebb közel van a nyolcvanhoz.
De mihez ért egy izgága kis momentumos aki életében hasznos munkát nem végzett, és ha a kapát a kezébe adod a saját lába lesz az első amit eltalál vele?
Az a baj hogy a mai kor embere nehezen tud a műszaki specializálódással lépést tartani. Anno volt a Zsiga és mindenféle hülye elektronikus kütyű nélkül működött, autónak is lehetett nevezni. Ma ezerféle ökörség van egy átlag autóban és a benzines autókba is nagyobb aksi kell, mert ezek működtetik az ilyen-olyan “sávtartó”, stb. kütyűket amelyek nélkül is megy a kocsi, csak a vezetőnek meg kell tanulnia vezetni.
“Táblafelismerő kamera”.. Olvasom és hüledezek. Ha a pasas nem tanulta meg a KRESZ-t akkor a vizsgán kell megbuktatni, ha a táblát nem látja jól akkor vagy szemüveget írnak fel neki vagy fehér botot. (Az egyikkel még lehet vezetni, a másikkal már nem.)
Most jön a villanyautó és frenetikus bukás lesz a vége. A hálózati áram mennyiségét meg kell triplázni a töltők miatt és ötperces tankolásból négyórás akkutöltés lesz. Nos erre nem vagyunk felkészülve. Beáll az ember a kútra, előtte három kocsi, kibirja azt a 10 percet amig ő fogja teleengedni a tankot. De ha a kutat egy nap látogató 200 autó mindegyike ott álldogál 4 órahosszat akkor 3-6 hagyományos kútoszlop nem lesz elegendő.. Akkor sokkal több hely kell az autóknak. Szerintem ez az őrület szintén egy uniós agymenés, hogy 10 éven belül minden autó legyen elektromos..
Mindegy, szóval most ebből lehet pénz, ezt kell gyártani. De nyugodtan kijjebb vihették volna a 2 pálya túloldalára, 10 kilométerrel távolabbra.
Fklara
2023-01-31 at 18:30
Ne hagyja a kormány, hogy úgy járjon ez a beruházás, mint a foci VB rendezésünk. Most álljon a sarkára és ne vegye figyelembe ezeket a korrupt, rohadék baloldali tüncikézőket, akik miatt az EU is veszi a bátorságot, hogy elítéljen és ne adja oda a nekünk járó pénzeket!
Hesslerezredes
2023-01-31 at 17:11
Gödi Tom
2023-01-31 at 16:45
Elvileg – végszükség esetén, ideig-óráig – ezek az akkugyárak működhetnek tartalék energia-forrásként is. Az Állam bármikor Állam-i irányítás alá vonhatja mindegyiket – a tulajdonjogot nem érintve – és használhatja saját céljaira. És ilyenkor legjobb a gyár közelében lakni, mert maximum váltás fehérneművel bementek, oszt ott melegedtek – még egy darabig…
Firefly
2023-01-31 at 16:54
@ SzM
Nem igazán érdekel, hogy hol van a rokon vélt vagy valós telke…ezzel a beruházással ahogy már megbeszéltük millió egyéb probléma van és nem épp a talaj minőség az egyetlen dolog ami miatt kérdéses, hogy mennyiben is kívánatos ez az egész projekt.
Gödi Tom
2023-01-31 at 16:45
Tisztelt “csakafidesz” kommenttárs,örülök,hogy békésebb hangot üt meg.Én is sajnálom,hogy így jártunk.Gondoljon bele,hat évvel ezelőtt egy erdőt láttam és őzeket.Most pedig… Gondolja,hogy ez így rendben van? Drága betartani a jogszabályokat,ezért ne is tegyék? Igazi demokrata nem gondolkozhat így.Ha Gödön meghallották volna az emberek hangját,akkor most nem lenne hecckampány,mert lehetne felmutatni:voltak gondok,de mindegyiket megnyugatató módon elintéztük.Ha kellett jogszabályt módosítottunk,mérjük a víz a levegő és a talaj szennyezését,itt vannak a mérési eredmények,tessék megnézni.Zaj volt? Most már nincs,mert a gyár együttműködő volt és megszüntette.Most csak egyszerűen Gödre lehetne mutatni,hogy ott minden rendben van.Ez történt? Nem.Sajnos.Erről van itt szó.
csakafidesz
2023-01-31 at 16:42
Theo 2023-01-31 at 16:28
Annak idején 1948-ban Hanzelka mind az öt kontinest bejárt a nyolchengeres Tátrával
https://hu.wikipedia.org/wiki/Hanzelka_%C3%A9s_Zikmund
A háború után! és mindenhol volt benzinkút! Mibe kerülne a villanytöltés? Nos először is az áramtermelés háromszorosára kellene növelni! Akkor a vezetékeket a fogyasztáshoz megnövelve végig lefektetni. Horribilis költség! A benzint tartálykocsi kiviszi a világ végéig, leszívják, lehet tankolni. Az áramtermelést mivel növelik meg? Az energia nem az égből hullik alá, mint az eső.
A tömeges villanyautózás amivel bárhová el lehet menni az egy vágyálom.
csakafidesz
2023-01-31 at 16:34
Gödi Tom 2023-01-31 at 14:27
Hát a Don Papa Pizzériából nem látni a gyárat. Gödön ma is jobb a Duna elöli oldalon lakni, persze ott drágább.
Sajnálom, hogy 800 méterre van a ház. Elég nehéz lehet a Petőfi utcáig elhúzni, ha van még ott üres telek a Huzella iskola körül.
Viccet félretéve. Lehetne csökkenteni a károsanyag kibocsájtást, de ez drága szórakozás. Nyugat is ezért épít olcsón gyárakat itt keleten, hogy ne legyen gondjuk a füstszűrőkkel, víztisztítókkal.
Göd egyébként még nagyonis élhető hely.
Gödi Tom
2023-01-31 at 16:33
Tisztelt “csakafidesz” kommenttárs,általában a libsi belpestieket szoktuk a valóság tagadásával illetni,de most önnel kivételt kell sajnos tennem.Tudom nehéz belátnia,hogy én itt lakom és ha kilépek a kapumon a gyár pár száz méterre tornyosul elöttem,gőz- és füstfelhőt eregetve.Amikor szerencsénk van viszonylagos csend van,ami a közepes zúgást jelenti,amikor meg nem,akkor bömböl a Samsung.A momentumosok pedig csak felültek arra hullámra,amit az elhibázott tervezés /ez a koreai mérnökök véleménye/ és a FIDESZ-es városvezetés generált. Most itt van egy hatalmas ipari monstrum és a libsik által generált hecckampány,amit simán el lehetett volna kerülni,ha nem bedugnák a potentátok a fejüket a homokba.Szelet vetettek és vihart arattak,amit most még meg lehetne szelídíteni,de ön ezt sajnos úgy sem értene meg.Isten adjon magának józan belátást és áldást.
Theo
2023-01-31 at 16:28
Nem rokonszenves egy akkumulátor gyár, ne hitegessuk magunkat!
De az elektromos autó sem az!
Az erőltetett, kötelező, gyors átállás pedig végképp nem!!!!
De a sok baloldali idióta, akik mindezt eddig erőltették, most mit akarnak?
Adják vissza az olcsó benzint és akkor felőlem eltuntethetik az akkumulátor gyárat.
De vagy -vagy.
Álmaik villanyautója (és minden más zöld hülyeség) nem megy aksi nélkül.
Ezt most tudták meg???
csakafidesz
2023-01-31 at 16:21
Gödi Tom 2023-01-31 at 10:12
Tömény hazugság! Gödön túl Bócsa volt, az ma Újgöd. Annak is a 2. autópálya felöli részén van egy korszerű nagy gyár, semmi füst és zaj! A gyár Göf belterületétől kb. 6 kilométerre van. Onnen még befelé egy pár kilométer, villanyelosztó telep, újabb kilométerre a legszélső házak, vagy 5 km-re a vasútállomás, és további egy kilométer a Dunapart. Legyünk már tisztességesek. A dolgot a momentumos polgármester fújta fel. Markó jól tette, hogy aláírta a szerződést.
Nézzük_magát_a_dolgot
2023-01-31 at 15:53
Most olvastam, magam alatt vagyok. A debreceni DK-s főokos (ha jól sejtem, az alusapkás szuperagy) kiszámolta a gyár adatai alapján, hogy elviselhetetlen közlekedési problémát fog okozni az, hogy negyedóránként fog a gyárból egy termékekkel megrakott kamion távozni. Negyed óránként egy, azaz egy darab kamion az ipari parknak a várost messze elkerülő országútján, becsatlakozva a várost értelemszerűen elkerülő 35-ös autópályára. Azt is említette, hogy a beruházó aljas módon meginvitálta őket egy működő gyár megtekintésére, de ők ezt a lehetőséget önérzetesen visszautasították. Úgy látszik a tisztességnek egy nagyon kis szikrája még maradt bennük, mert zsenánsnak érezték volna arról hazudozni, aminek az ellenkezőjét látták, így meg hogy nem látták mégiscsak nyugodtabb szívvel hazudozhatnak a fejükben lakozó rémképekre támaszkodva.
kanigunda
2023-01-31 at 15:06
Döglégy, döglégy, maga javíthatlan, csak a citált ostoba cikkéből idéznék,
semmi más. Mindjárt itt a cíM: “Veszélyes anyag szivárogHATott…”
(kiemelés tőlem)
Aztán: “Legtöbb munkatársukat kivizsgálták, és mivel egészségügyi probléma nem állt fent náluk,
azonnal hazaengedték őket.”
“..akkumulátorgyári ismerőseitől azt hallotta, hogy szivárgás, illetve „két cellát érintő”
robbanás történt.”
“…megvizsgálták, került-e a levegőbe határértéket meghaladó mennyiségű veszélyes anyag. A vizsgálatok
szerint nem.”
A Tisztelt Publikum meg majd itt eldönti, hogy mennyit ér a maga megrendíthetetlen bizonyítéka.
Tudja, sokat olvasni s kevest írni! Higgye el, bejön 🙂
Józsué
2023-01-31 at 14:42
Az akkumulátorgyár fontos Magyarországi fejlesztés. A Németek is lobbiztak érte erősen,de mi kaptuk meg. 400 fős munkahelyet biztosít és profitot. Aki ezt nem látja annak ott fent baj van.
Gödi Tom
2023-01-31 at 14:27
Tisztelt “csakafidesz” kommenttársam,a trágár megszólalásod csak téged minősít.Neked azért válaszolok külön is,mert nem bolsi trol vagy.Alsó-Gödön lakom,ha most kicsit felállok a székből,rálátok a gyárra.Légvonalban 800 m-re van tőlünk.Több empátiát várnék el nemzettársamtól,már csak azért is,mert három éve csukott ablak mellett kell aludnom,nyáron is,ami valljuk be elég kellemetlen.De gondolom a te mérhetetlen bölcsességedben meg tudod mutatni,hogy az Alaptörvényben hol van az leírva,hogy rám nem vonatkozik az egészséges környezethez való jog. Mielőtt tévedhetetlenségedből fakadó tudásod okán lóbálnád a morál-lóf..szt és lebunkóznál, kérlek olvass vissza. Képzeld el,milyen nagy lelkesédéssel húztam be Markó úr mellé az X-et. DE BEHÚZTAM,te mindentisjobbantudók ásza. Ha vennéd a fáradtságot és tudnád használni gugli alkalmazást,magad is látnád,nem csak Bócsa van a gyár mellett. A stílusod a kisnyilasokra emlékeztet,tudod,akik utána a Sztálin út 60-ban átöltöztek és verték le az igaz magyar emberek veséjét. Na Isten áldjon.
Deres
2023-01-31 at 14:24
A Fletó féle vörösiszap az volt igazán szívás, de ezt már elfelejtették!?
Balfaszok
2023-01-31 at 13:44
Olvasgatom a hozzászólásokat, de nem látok olyat aki arról írna, hogy ő konkrétan miről mond le?
Például nem használ mosógépet, hanem a patak partjára jár mosni.
Autó helyett gyalog megy a 30 km-re lévő szomszéd településre stb.
A kényelem kell, a vele járó problémák nem!
Hesslerezredes
2023-01-31 at 13:28
Sas2023-01-31 at 13:05
Egyetértek.
Ott van a “Fel, fel vitézek a csatára…” c. dalunk.
Na, az egy mozgósító tökös nóta, el bírnám képzelni új Himnuszként (megjegyzem a “régi” Himnuszt sem kellene kidobni: ún, “emelkedett” eseményeknél továbbra is használhatnánk).
Sas
2023-01-31 at 13:22
Ilyen alapon NITROKÉMIA sem lehetett volna-a hülye kormány legyen már kemény.
csakafidesz
2023-01-31 at 13:17
Gödi Tom 2023-01-31 at 10:32
Rohadtul hiteltelenek vagytok ti kib.szott gödiek! A Samsung gyár 5-6 kilométerre van a tényleges Gödtől. Anno még Bócsának hiívták Újgöd lett belőle. A Felsőgödi vasúttól kifelé (nem a Duna felé, hanem kifelé) túl az utolsó házon még kijjebb a semmiben van egy elektromos elosztó telep. Onnan egy körforgalom és attól is kifelé másfél kilométerre az egykori Bócsa a nyomorék gyerekek otthonával. Ennek a résznek is a másik végén, az autópálya melletti oldalon van ez a gyár, lényegében a Duna partjától légvonalban 5 kilométerre. A zajt senki sem hallja bent Felsőgödön a falúban, Alsógödön pedig abszolút nem. Még a kint lévő gödi strandon sem lehet hallani semmit.
Hazug disznók vagytok a rohadt momentumos polgármesteretekkel együtt!
Sas
2023-01-31 at 13:05
Tényleg új magyar Himnusz kellene-vidám Himnusz-nem a mostani , ez a búval ba..ott-hátha akkor a kormányban lenne vitalitás.A mostani Hímnuszunk németesen keserves.Semmi vidámság nincs benne-ez kihat a néplélekre.A 19.-18.századi irodalmi irányzat szerint búval b..ott.
ebalint
2023-01-31 at 12:57
Ott keverik a szart a jövő reménységei, élükön az Lmp-s ribanc és a Mi lacikánk is.
SzM
2023-01-31 at 12:51
Kedves firefly!
Igen, nektek ennyi jut mint érv, hogy idézlek hazudsz. Azt nagyjából annyi. Nézz rá a térképre. A sógor telkéhez úgy jutsz el, hogy a 47 es uton ahol debrecentől délre haladsz, jobbra az ipari park van balra pedig a pályiba vezető út. Na ezen a pályiba vezető úton kell a vekeri tó felé eldöcögni és ott a telek. Én minden nyáron járok ott, tavaly is voltam. Homok. Vagyis sose jártál arra. Nem ismered a környéket, de a másikat hazugozni tudod. Saját magadról állítasz ki így bizonyítványt, vagyis minden szavad netto hiteltelen innen.
zz
2023-01-31 at 12:35
Ha esetleg van itt debreceni ember, kérem írja le, mennyi ember csinálja ezt a cirkuszt ott. Valóban beetették az egész várost a hülyeségükkel vagy csak a szokásos provokátorok csinálják a balhét?
Sas
2023-01-31 at 12:05
Dilettantizmus, hogy a meghallgatásra a rendőrség beengedte a pesti maffia által fanatizáltakat-ezek ordítoztak-fenyegetőztek-ilyen a világon nincs-a szokásos kormányzati hozzáállás történt-a -mi mindent engedünk , elmebetegeknek, hazaárulóknak-kormányzati attitűd dominált-végig lehetett ordítozni a meghallgatást-negligálva szakmai érveket-fideszes nőt asztalra lökni-mindent lehetett-ez megy 2010 óta.
Sas
2023-01-31 at 12:01
A gyár leendő vezetője egzakt-szakmai formában érvelt-a kormányilletékesek feladata lett volna, hogy védjék-ehelyett verbális lincselésnek volt kiszolgáltatva.
Sas
2023-01-31 at 11:57
Volt szakszerű reakció-csak a kormányzat megint puhány-pl. tisztított szennyvizet fognak használni-ám mivel a jogszabályok ostobák-nyugodtan lehet hergelni-az ellenzék hergelhet tovább-az idiotikus törvények miatt-a főmegmondók pedig diktálják az istenítés ritmusát.
Schenkhyalfonz
2023-01-31 at 11:54
A megoldás a korrekt válasz a felmerülő konkrét kételyekre. Nyilván nem a hülyezöldek, meg a körúton belüli sivalkodók politikai alapú nyavalygására, hanem a vízkészlet havi (és nem éves) rendelkezésre állására, a földárakra, a honi és külföldi példák alapján felmerülő környezetvédelmi kérdésekre (pl. zajterhelés, szennyezések mérése).
De eddig szinte csak politikai rizsa ment minden oldalról.
Sas
2023-01-31 at 11:52
Legyen már REND.Nem homokzsákokat választottunk meg.
Sas
2023-01-31 at 11:49
Ilyen alapon anno nem lehetett volna pl. nitroglicerines gyár, vagy savgyár, vagy vadászlőszergyár, stb.-Mégis mire várt a kormány?Statisztált a hazaárulók tevékenységéhez-ahogy szokta.
aladin
2023-01-31 at 11:45
Hülye felvonulós barmok mi akarunk, inkább minthogy más országban csinálnák. Németben is csinálják még a zöldek is pártolták. Igy felvonulva nyitva a határ és menjetek ukrajnába ott folytassátok a felvonulást. Komolyan mondom ezeknek nincs eszük.