A zöld nemzeti konzultáció tétje, hogy Magyarország valóban részt vegyen a világban zajló energetikai fordulatban; a 13 kérdésből álló kérdőívet április 15-ig lehet kitölteni a zoldenergia.kormany.hu oldalon – mondta György László kormánybiztos kedden, győri sajtótájékoztatóján.
A politikus hozzátette: a nemzetközi elemzőházak szerint Magyarország rendelkezik majd 2030-ra a világban a negyedik legnagyobb, zöldenergia tárolására alkalmas gyártókapacitással Kína, az Egyesült Államok és Németország után.
A zöldenergiához kapcsolódó beruházások a következő évtizedekben megalapozzák Magyarország gazdasági növekedését és jól fizető munkahelyeit. Az ehhez kapcsolódó ágazatokon keresztül pedig több millió magyarnak nyújtanak majd biztos megélhetést
– emelte ki a kormánybiztos. György László rámutatott: 2024-ben már rendelkezésre állnak Magyarországon azok a naperőművi kapacitások, amelyeket 2030-ra terveztek elérni. Ez fontos eleme annak a célkitűzésnek, hogy 2030-ra a villamos energia 90 százalékának előállítása ne járjon szén-dioxid kibocsátásával.
A zöldenergiára való átállás érdekében a kormány 75 milliárd forintos keretösszegben Napenergia plusz programot indított, 30 milliárd forintból elektromosautó-vásárlási programot kezdeményezett a vállalkozások számára, és ösztönözte, hogy a 25 ezer főnél népesebb települések támogatottan már csak elektromos buszokat vásárolhassanak
– sorolta a kormánybiztos.
Kara Ákos, Győr térségének fideszes országgyűlési képviselője elmondta: az elmúlt ciklusban Dézsi Csaba András polgármester vezetésével tudatos és átgondolt stratégia mentén valósítottak meg energiakorszerűsítési beruházásokat.
Győrben a közintézmények voltak a fókuszban, számos iskola mellett az egyetem is megújult energetikailag. A környékbeli kistelepüléseken pedig jellemzően az egészségügyi alapellátás intézményeit korszerűsítették
– emelte ki a képviselő. Kara Ákos szólt arról is, hogy a városi buszközlekedés terén is sikerült előre lépni az elektromos buszok megjelenésével.
Ha a következő időszakban az emberek a Fidesz–KDNP önkormányzati többséget támogatják, hogy Dézsi Csaba András legyen a polgármester, az itt élők jövője szempontjából fontos fejlesztéseket tudunk majd megvalósítani
– mondta az országgyűlési képviselő.
Itt Ön is kitöltheti!
Forrás: MTI
csakafidesz
2024-04-10 at 14:14
zatyi József 2024-04-09 at 22:48
Nézd a villamos energia térolásával tényleg bajok vannak, ahogyan pl. a fényt sem lehet tárolni. A fényt legfeljebb újból lehet gerjeszteni valamilyen eljárással, de tárolni nem. A villamos energia pedig csak addig energia amíg kering a vezetékben.
Tehát mi a villamos energia tárolása? Nos kérlek a villamos energiával kémiai változást hoznak létre az akkuban, és megfelelő időben ezt visszafordítva vegyi úton gerjesztenek villamosságot. Tehát nem “tárolják” hanem új villamosságot állítanak elő vegyi folyamatokkal.
csakafidesz
2024-04-10 at 14:04
Leszarom! Rákattintottam és egymás után kérdezett mindenféle személyes adatot, csak a cipő méretét nem. Akkor kiléptem és nem érdekelt.
Nézzük_magát_a_dolgot
2024-04-10 at 08:04
Ésszerű keretek között helye van a zöldítésnek, és ha annak jegyében jövője van az akkuumulátorgyártásnak és villanyautóknak, akkor nagy felelőtlenség lenne a fejlődésnek ebből a lehetőségeiből kimaradni. Ha nem tudod megakadályozni, állj az élére! Én se tartom bombajó ötletnek a zöldítés TÚLfeszítését, de wolf karcsi úgy hülye, ahogy van.
zatyi József
2024-04-09 at 22:48
“2030-ra a villamos energia 90 százalékának előállítása ne járjon szén-dioxid kibocsátásával.”
HAGYJUK MÁR A PICSÁBA EZT AZ ÁGASBÚZA MEG MAGYAR NARANCS ÉS GYAPOT TÉMÁT!
Ez úgy baromság ahogyan van!
A Fotovoktaikusbaól beépítettek 5900 Mw-ot miközben paks csak 2000 Mw az újjal együtt 4400 lesz.
De ez olyan 5900 ami össze vissza ahogy kedve van.
És a napelem cellák gyértása nem bocsát ki CO2-őt? Ja….És mi van mérgező komponensek újrahasunosításával? Az nem bocsát ki CO2-őt?
Egyáltalán mi a baj a CO2-vel? Hogy azt eszik a növények?
Ez egy Kínai piaci stratégia volt amivel beetettek mindenkit egy olyan ipari forradalomba amiből egy szó nem igaz. A villanyautók piaca elkezdte a haldoklást.Az energia tárolás nem megoldott. Pedig volt rá idő meg pénz is 2 Világháború ésa ahidegháború tenegralattjáróin minden pénz rendelkezésre állt.
És régebbi jármű technika mint a belső égésű…
Kussoljunk , vezessük szépen ezt a tévedést húzzuk fel Paks 2-őt és ennyi.
Kína átvert mindenkit és mellé még rafináltan rásózta a szolárpaneljeit a világra + karbon szöveteit meg az acélját szélkerekeknek.
A program két célja teljesült:
1 A nyugat pénze átment Kínához.
2 lekötöttek egy rakás fejlesztési forrást amivel konkurálhatott volna a nyugat Kínával, méghozzá nem megrérülő módon mert a haszon belőle sosem feog megjönni.
Vagyis Kína kényelmesen előz.
zöld zöld zöld
2024-04-09 at 20:45
Mindig az a “zöld”, amit a világ vagy az adott ország leggazdagabb emberei annak mondanak, mert nekik van pénzük arra, hogy megvásároljanak minden “tudóst”, “szakértőt”, “mérnököt”, zöld szektavezetőt. A “zöld” brutálisan szűkíti a piacot, elszegényíti a kisembereket és ugyanolyan környezetszennyező, mint minden más, csak az újdonság varázsa, a fizetett propaganda média (jobb és bal) és a csordaszellem eltakarja a valóságot.
A vegán is zöldnek mondja magát, miközben a világ másik végéről hozat magának egzotikus gyümölcsöket, zöldségeket, bogyókat. A háború párti Nyugat és a mindenkinél gyorsabban fegyverkező Kína is zöldnek mondja magát. A két évente cserélhető mobiltelefon gyártók is zöldek. A 10 éves gyerekmunkásokat foglalkoztató csokoládé gyártók is a jövő generációért aggódva óvják a környezetet.