Újra zavartalanul működnek a Vodafone szolgáltatásai, miután kedden délelőtt áramszünet okozott szolgáltatáskiesést – közölte a szolgáltató. A Magyar Telekom a közösségi oldalán azt írta, dolgoznak az áramellátási hiba okozta fennakadás helyreállításán.
Azt írták, hogy a Vodafone Magyarország ügyfelei január 2-án délelőtt rövid kimaradást tapasztalhattak a szolgáltatások működésében. A kimaradást áramszünet okozta az egyik szerverközpontban, a forgalom átirányításának ideje alatt a szolgáltatások az ország több pontján nem voltak elérhetőek.
A szolgáltató munkatársai a hibát elhárították, így a mobilszolgáltatások ismét zavartalanul működnek
– közölték. Felhívták a figyelmet, hogy néhány mobilkészülék automatikusan nem csatlakozik újra a hálózathoz. Ezekben az esetekben egyszerű megoldás lehet a készülék újraindítása, vagy repülőgép üzemmódba váltása, majd visszaállítása, amely megoldja a problémát. Jelenleg a Vodafone ügyfélszolgálata túlterhelt, ezért a szolgáltató kéri az ügyfeleit, hogy az esetleges teendőkkel kapcsolatban a Vodafone Magyarország Facebook-oldalát látogassák meg, ahol további információkat találnak.
A Magyar Telekom a közösségi oldalán közölte: áramellátási hiba miatt a Telekom IPTV és Telekom TV szolgáltatásai, valamint a mobil hangszolgáltatás elérhetősége kedden délelőtt akadozhatott. A helyreállításon folyamatosan dolgoznak.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/EPA/Tolga Akmen
triacus
2024-01-03 at 14:20
@Solaris:
1. A “digitális állampolgár” az ügyintézés megkönnyítését teszi lehetővé, nem kötelező, csak opcionális lehetőség (nem mellesleg EU-s előírás).
2. Mint az a Budapesti Internet Kicserélő Központ statisztikáiból
https://stats.bix.hu/graph.cgi?type=Octets&portid=8695bcfb8bbb9250520f16f48510bff5&start=1704114780&end=1704201180
kiderül, a hibát sikerült relatíve gyorsan helyreállítani.
3. Ezért kell redundáns (több forrásból származó) megoldásokat használni – nem csak szolgáltatói, hanem felhasználói szinten.
4. Egy-egy ilyen hálózatkiesés nem egyedi eset, előfordult már több helyen (tessék csak például az OVH Cloud tűzesetére, vagy a Google Drive adatvesztésére gondolni).
Solaris
2024-01-03 at 13:57
Fasz@ lesz, amikor a digitális állampolgár rájön, hogy a szeretett nagyvárosában, lesznek helyzetek, hogy internet nélkül SEMMI sem müxik.
triacus
2024-01-03 at 11:44
@Sojal: Az ilyen adatközpontokban, mint a Dataplex, hallottak, használnak is. Meg redundáns betáplálást. Meg dízelgenerátort.
Csak hiába vannak ezek, ha (szakági pletykák szerint):
– spórolásból alulméretezték az egészet (több száz kW-os tápfelvételről beszélünk, ha ott elszáll valami, azt cserélni nem egyszerű)
– a magasabb szintű senior üzemeltető csapat nem volt bent (az ügyfélszolgálatosok meg a juniorok nem igen tudták, hogy ilyenkor mi a teendő)
– nem volt meg a kellő redundancia (értsd: hiába van Budapesten három BiX-központ – Victor Hugo utca, Invitech Dataneum, Telekom Dataplex – a szerverüzemeltetők/szolgáltatók egy része – ugyancsak spórolásból – csak az egyikben van jelen, így ha elmegy az egyikben az áram, megszűnik a szolgáltatásuk)
Sojal
2024-01-03 at 07:37
Nem hallottatok még a szünetmentes tépegyséről? Az analóg telefonközpontok egy egész szintjét foglalták el az akkuumkátorok!
Dicsekszetek a gigaherzekkel, meg a nanoszekundumokkal, de lassabban éled fel a készüléketek, mit az egykori csöves tv bemelegdett !
A tv szolgáltatók képtelenek megoldani, hogy csatornaváltéskor azonos szintű hang érkezzen.
Szégyelljétek magatokat!
triacus
2024-01-02 at 17:04
@Gullwing: Ugyanis az MN ugyancsak a Telekom Dataplex adatközpontjában foglal helyet.
Gullwing
2024-01-02 at 16:38
Mandit meg a MN-t sem lehet elérni.