
A Lánchíd autómentessége mellett érvelt az LMP országgyűlési képviselője szombaton, a kerékpározás világnapján Budapesten. Bakos Bernadett a Clark Ádám téren tartott sajtótájékoztatón helyesnek nevezte, hogy megkérdezik a budapestiek véleményét a Lánchíd leendő forgalmi rendjéről. Az viszont érdekes lesz, ha a budapestiek azt akarják majd, hogy járhassanak az autók a hídon.
Az LMP üdvözli a kezdeményezést, hogy közvetlenül a főváros lakói dönthetnek, kik használhassák a felújított átkelőt
– mondta. Jelezte: bíznak abban, hogy az eredmény a kerékpárosoknak kedvez majd, hiszen a budapestiek többsége már ma sem autózik, hanem más közlekedési eszközöket vesz igénybe. Azt viszont nem mondta el a képviselőnő, hogy ennek az az oka, hogy egyre drágább a parkolás, van ahol 600 forint egy óra, továbbá hatalmas dugók vannak városszerte.
Bakos szerint a Lánchíd lezárása nem okozott különösebb fennakadást a fővárosban, mivel mindössze négy százalékát adta a budapesti Duna-átkelők forgalmának. Hozzátette: amióta autómentes a Lánchíd, azon akadálytalanul közlekedhetnek a buszok és új járatokat is bevezettek.
Szavai szerint mindez erősíti a közösségi közlekedés térnyerését: a korábbi konfliktusok megszűntek, a buszok és a kerékpárosok zavartalanul haladhatnak az átkelőn, amelyet a járda elkészültével a gyalogosok is biztonságosabb és egészségesebb körülmények között vehetnek majd igénybe.
Bakos Bernadett felhívta a figyelmet: a biciklizés is teljes jogú közlekedés, amelyhez biztosítani kell a megfelelő feltételeket. Az elmúlt években Budapesten erre több kísérlet is történt, és ezek többsége bevált – húzta alá, megjegyezve: pártja a dugódíjról és az autómentes rakpartról is megkérdezné a helyiek véleményét.
Forrás: MTI, fotó: Facebook
Nézzük_magát_a_dolgot
2023-06-04 at 08:14
Csak egyetlen aspektusát ragadom ki a dolognak a sok közül. Budapest villog a nagy gazdasági teljesítményével, ami nagyobb részt abból származik, hogy a környező településekről ide járnak dolgozni az emberek,továbbá rengeteg olyan jövedelmező vállalkozás van oda bejelentve, amelyek “vidéken” működnek. Budapest az ország fővárosa, és nem városállam. Tehát NEM egyedül a belpestiek döntenek arról, ki hogyan közlekedik. Ráadásul villoghatnak azzal, hogy a tömegközlekedés kiváltja az autózást. Igen, iszonytató állami pénzekkel megtámogatott tömegközlekedés. Minden “vidéki” városban a közösségi közlekedés önfenntartó, de hát ugye a “pestieknek” több jár…
Ungarn über alles !
2023-06-03 at 16:00
ezek itt mind cseLeMPé ?
kanigunda
2023-06-03 at 14:25
És ezeket a barmokat mikor lehet kiszorítani a magyar közéletből?
2,5%-al merészelik megmondani a tutit? Ejha!
Orientál
2023-06-03 at 14:04
A képen látható egyik másik lmp-s balliberális zöld elvtárs elvtársnő méregdrága luxus autóval rendelkezik. Csak ilyen anapon pattannak biciklire minden évben.
Pinokkio
2023-06-03 at 14:02
Ó, ennyi közlekedési szakértőt! és mind a mások kárára, bosszúságára.
kati
2023-06-03 at 13:25
Javasolom az ovisok megkérdezését is. De hova tűnt Ungár Peti, mostanában nem látni!
huda
2023-06-03 at 13:11
Na kis buzik ,a lánchid hiszti helyett inkább fogjatok seprűt lapátot vödröt ,és takaritsátok ki a fővárost ,szarkeverők !!