Tízezer euró pénzbírságot és húsz nap hajózási tilalmat szabtak ki Olaszországban az Orvosok Határok Nélkül (MSF) civil szervezet hajójára, az elsőre, amelyre szankciókat vetettek ki a migrációs rendelkezések szigorítása óta – közölte Ancona kikötőkapitánysága pénteken.
A Geo Barents nevű hajóról van szó, amely február 17-én érkezett az adriai kikötővárosba negyvennyolc fővel a fedélzetén. A kikötőkapitányság azért szabta ki a büntetést, mivel a hajó – a hatóság szerint – nem szolgáltatott elegendő információt a tengeri műveletről, amelynek során fedélzetre vette a migránsokat. Az MSF közleményben hangoztatta, hogy jogi úton akar fellebbezni, mivel “elfogadhatatlan az emberi életek mentésének büntetése”.
A hatósági rendelkezés értelmében a Geo Barentsnek tízezer eurót, vagyis több mint 3,5 millió forintot kell bírságként fizetnie, és húsz napig úgynevezett közigazgatási lefoglalás alá kerül, ami azt jelenti, hogy nem hagyhatja el a neki kijelölt kikötői területet.
A római kormány év elején jelentette be a migránsokkal érkező civilhajókra vonatkozó rendelkezések szigorítását. A Matteo Piantedosi belügyminiszter nevével fémjelzett törvény csütörtökön lépett hatályba a legutolsó parlamenti szavazást követően. Az új előírások szerint az olasz hatóságok csak abban az esetben jelölnek ki kikötőt a civil szervezetek hajóinak, ha azok kérelmüket az első csoport fedélzetre vétele után jelzik. Nem fogadják tehát a napokon át a tengeren várakozó, és egymás után több csoportot “begyűjtő” hajókat, mivel Róma szerint ebben az esetben nem mentési műveletről van szó. A hajó kapitányának és legénységének feladata felmérni, hogy a bevándorlók közül hányan akarnak élni a nemzetközi menedékkérelem lehetőségével.
A belügyminisztérium a korábbi gyakorlatot módosítva már január elsejétől nem automatikusan a dél-olaszországi partokon fogadja a civilhajókat, hanem távolabbi kikötők felé irányítja őket. Utóbbi a civilek tiltakozását váltotta ki, mivel az intézkedés meghosszabbítja a hajózási időt. A hatóságok tízezertől ötvenezer euróig terjedő bírságot vethetnek ki a civilhajókra, valamit lefoglalhatják őket akár két hónapig terjedő időszakra. A jogi felelőség a hajó kapitányát, tulajdonosát, valamint a hajót működtető szervezetet is terheli a rendelkezés értelmében. Péntek éjjel várják az Aita Mari hajó érkezését a szintén adriai Ortona kikötőjébe. A Salvamento Marítimo Humanitario spanyol szervezet negyven főt szállít.
Tavaly több mint százezren érkeztek Olaszországba. Év eleje óta több mint 14 ezer bevándorló érkezett, szemben a tavalyi ugyanezen időszakban mért 5300-zal.
Forrás/fotó: MTI
Béla
2023-02-25 at 17:11
lebbezzen fel!
Orientál
2023-02-25 at 16:38
Rengeteg migránst vigyék a pénzelőikhez Sorosékhoz USA-ba. Nem meglepő hogy von der Leyenék nem akarják a kerítésépítés építésének és fenntartásának legalább 50%-át megtéríteni .
realtanoda
2023-02-25 at 15:59
“Az új előírások szerint az olasz hatóságok csak abban az esetben jelölnek ki kikötőt a civil szervezetek hajóinak, ha azok kérelmüket az első csoport fedélzetre vétele után jelzik.”
Tehát kicsit bütyköltek az adminisztráción, de továbbra is engedik.
Meloni megcsinálja, Matteo és Silvio pedig asszisztál.
Ekkora átverést!
Pankovics Lujza
2023-02-25 at 15:13
Na, ez a Meloni is csalódás!
bressa
2023-02-25 at 10:45
Nem szigorítani, hanem megtiltani kellene!
khm
2023-02-25 at 08:03
Majd kifizeti a bírságot a felbérlőjük.
pm
2023-02-25 at 06:57
Az is megérne egy misét hogy miből tartják fent a civilek ezeket a böszme hajókat immáron évek óta.. amúgy meg tökmindegy, ha nem foglalják le vagy süllyesztik el őket akkor minden bevándorlásellenes szöveg csak falra hányt borsó
A Nagy Testvér figyel téged
2023-02-25 at 05:22
Ám az emberkereskedelem, és a törvények be nem tartása büntethető!
bl
2023-02-25 at 04:53
A tengeri mentés szabályai pedig a hajótöröttekre vonatkoznak és nem a felelőtlenül gumicsónakokban útra kelőkre. Senki se gondolta a mentés szabályainak megalkotásakor, hogy a hülyéket is meg kell menteni, akik lélekvesztőn akarnak átkelni a tengeren, a tengeri mentés szabályai a rendes hajók rendes baleseteire vonatkoztak. Itt is a normális emberi létezés szabályainak kiforgatása zajlik. A mentőhajó útrakelése után útrakelnek a csónakosok, akiket aztán összehorgászgat a tengeren, majd megtelve, kiürít egy legközelebbi kikötőben. Ez minden, csak nem balesetre alapozott mentés.
bl
2023-02-25 at 03:29
A liberalizmus saját magának csinál olyan problémákat, amiket aztán megoldhatatlanná fejleszt. Ha az első 20 migránst egy nagy lendülettel visszaszállították volna már az elején, nem lenne ez az évtizedekig húzódó kilátástalan hercehurca.
Logikus
2023-02-24 at 22:54
Miért nem kobozzák el a hajót?
Naprózsa
2023-02-24 at 22:00
Ja, hogy Meloni megvédi Olaszországot a migránsoktól? 3,5 millió forintnyi bírság? Az aztán nagy teljesítmény! 001%-kal megemelik a migránsoknak a hajóra lépési tarifát és pár óra alatt megvan.
Méghogy Meloni nem a Schwab embere?