Az orosz és a fehérorosz sportolók olimpiai tilalmának fenntartását célzó nyomásgyakorlásra kérte a legnagyobb szponzorcégek nagy-britanniai érdekeltségeit szombati levelében a brit kulturális miniszter.
Lucy Frazer, a sportügyekben is illetékes tárca vezetője a szakminisztérium által ismertetett levelet az Airbnb, az Alibaba, az Allianz, az Atos, a Bridgestone, a Coca-Cola, a Deloitte, az Intel, az Omega SA, a Procter and Gamble, a Samsung, a Toyota és a Visa nagy-britanniai vezérigazgatóinak küldte el. Ezek a vállalatok a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) hivatalos partnerei. A levél elküldésének előzményeként a NOB az elmúlt hetekben elkezdte vizsgálni annak a lehetőségét, hogy az orosz és a fehérorosz versenyzők visszatérhessenek a nemzetközi porondra, semleges színekben, zászlajukat, címerüket és himnuszukat nem használva.
A brit kulturális miniszter a vállalati szponzorok vezetőinek címzett levelében hangsúlyozta ugyanakkor, hogy a sport és a politika a két országban köztudomásúlag szorosan összefonódik egymással. Lucy Frazer leszögezi: a brit kormány eltökélt álláspontja az, hogy az orosz és a fehérorosz rezsimeknek nem szabad megengedni a sport felhasználását saját propagandacéljaikra. A levél szerint London nem ért egyet az orosz és a fehérorosz sportolók visszaengedésével a versenysportba mindaddig, amíg meg nem ismeri a két ország versenyzőinek “semleges” részvételét biztosító működőképes modell konkrét részleteit.
A levél ismertetéséhez fűzött minisztériumi magyarázat szerint komoly aggályok merülnek fel azzal kapcsolatban, hogy miként valósítható meg az orosz és a fehérorosz versenyzők semleges státusa, tekintettel arra, hogy e sportolók tevékenységét közvetlenül saját országuk kormánya finanszírozza és támogatja. Lucy Frazer mindezek alapján azt kérte szombaton ismertetett levelében, hogy a NOB partnervállalatai is gyakoroljanak nyomást a Nemzetközi Olimpiai Bizottságra “ezeknek az aggályoknak a kezelése végett”.
Forrás: MTI; Fotó: EPA/Andy Rain
Facebook
Twitter
YouTube
RSS