Az 1999-ben átadott hűvösvölgyi villamos-végállomáson található támfal állapota az utóbbi években folyamatosan romlik. Gór Csaba, kormánypárti országgyűlési képviselőjelölt bár kérte az egyre tarthatatlanabb és veszélyesebb helyzet azonnali megoldását, lényegi előrelépés az ügyben nem történt. Pontosabban semmi sem történt. Ha, igen annyi – kapaszkodjanak meg! –, hogy a támfalat néhány deszkával kipótolták, majd biztos, ami biztos alapon, nemrég lefestették szép zöldre. Az építmény ugyan továbbra is rogyadozik, de a BKK-t láthatóan nem aggasztja a helyzet.
A hűvösvölgyi támfalat még a Demszky-érában adták át, és már akkor is hagyott némi kívánnivalót maga után. Az átadás után alig egy évvel a fal megmozdult. 2004-re odáig fajult a helyzet, hogy az építmény egyes részei négy milliméterrel közeledtek a fal alatt parkoló autóbuszok felé, majd a támfal feletti parkoló is repedezni kezdett. Akkor a fővárosi önkormányzat a Győri Műszaki Főiskola szakértőit kérte fel a jelenség kivizsgálására. A vizsgálat után tehermentesítették a falat, de végső megoldás nem született, az építkezést lefolytató cég utóda, a Strabag Zrt. pedig nem csinált semmit. Az állomást ellepték a hajléktalanok, megszűnt a P+R parkoló, és kiadósabb esőzések után beleragadtak a sártengerbe a buszok.
Félbeszakadt tervek, félmegoldások
Az igazi megoldást a korábbi főpolgármester, Tarlós István kínálta fel 2018 augusztusában egy, a falba épített több mint kétszáz férőhelyes, négyszintes parkolóház felépítésével, amely kiváltotta volna az akkor már rendkívül rossz műszaki állapotban lévő hűvösvölgyi támfalat. A tervek el is készültek, aztán jött a választás, és a tervek a fiók mélyén maradtak, az építmény állapota azonban folyamatosan romlik. Áprilisban Gór Csaba, kormánypárti önkormányzati képviselő jelezte a BKK-nak a drámai a helyzetet. Az eredmény lesújtó lett, ugyanis a lepotyogó részeket deszkadarabokkal pótolták, amelyeket nemrég zöldre festettek, bizonyára az ökopolitika jegyében. Az ügyben Tüttő Kata főpolgármester-helyettes természetesen a szűkös pénzkeretre hivatkozik: elmondása szerint a fővárosnak nincs százötven-kétszázmillió forint tartaléka ilyen esetekre. Az életveszélyes helyzetben érdemes lenne kerékpártámaszok és méhlegelők helyett a támfal megerősítésére költeni, mielőtt tragédia lesz a vége.
Vezető kép: Facebook.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS