Betiltotta a Twitter a Föld napja (április 22.) alkalmából az éghajlatváltozásról megtévesztően kommunikáló hirdetéseket. A közösségi portál közölte: nem engedik megjelenni ezentúl azokat a hirdetményeket, amelyek szembemennek a tudományos konszenzussal.
A Twitter pénteken bejelentette: azért döntöttek a tilalom bevezetése mellett, mert felismerték, hogy a klímaváltozással kapcsolatos hamis információk terjesztése alááshatja a környezetvédelmi erőfeszítéseket.
Úgy véljük, a Twitter nem gyarapíthatja a vagyonát a klímaváltozást megkérdőjelező nézetek népszerűsítésével, a megtévesztő hirdetéseknek nem szabad elvonni a figyelmet a klímaválságról szóló fontos eszmecserékről
– magyarázta a vállalat közleményében. A Twitter közölte: nem engedik megjelenni ezentúl azokat a hirdetményeket, amelyek szembemennek a tudományos konszenzussal. Annak eldöntésére, hogy ez pontosan mely tartalmat érint majd, a cég az ENSZ klímaszakértőinek adatai alapján fog dönteni – tették hozzá.
Az ENSZ Éghajlatváltozási Kormányközi Testülete (IPCC) korábban megállapította, hogy vitán felül az emberi tevékenység okozza a globális felmelegedést. Átlagosan 1,1 Celsius-fokkal emelkedett az átlaghőmérséklet a fosszilis energiahordozók több mint 150 éve történő használata során, az iparosodás kora előtti időhöz képest. 2030-ra a felmelegedés akár az 1,5 vagy az 1,6 Celsius-fokot is elérheti, tíz évvel korábban, mint ahogy azt korábban becsülték az ENSZ adatai szerint.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/EPA/Sascha Steinbach
Facebook
Twitter
YouTube
RSS