Hétfőn megérkezett a végelszámoló a Metropol kiadójához, az MTG Metro Gratis Kft.-hez, hogy előkészítse a cég megszüntetését – írja a Nol.hu. Nemsokkal később a dolgozókkal is közölték, az utolsó lapszámot állították össze. A csaknem 330 ezer példányban nyomott, a budapesti köztereken, az összes megyeszékhelyen, továbbá többtucatnyi városban ingyenesen terjesztett újság 18 év után tűnik el a hazai médiapiacról.
A portál úgy tudja, a tulajdonos, Simicska Lajos üzlettársa, a TV2-re korábban aspiráló Fonyó Károly azért számolta fel az újságot, mert nem akart adósságot hagyni maga után. Az utolsó napokig azt számolták, hány lapszámot indíthatnak, hogy a végkielégítések kifizetése ne okozzon gondot, és a végelszámolás ne forduljon át felszámolásba, ne kelljen csődöt jelenteni.
A magyar kiadás jogát egy évvel a 2010-es kormányváltás után szerezte meg a Megapolis Zrt., Fonyó Károly vagyonkezelő cége. A következő években, miközben a nyomtatott sajtó bevételei csökkentek, az ingyenes lap óriási bevételeket szerzett, négy év alatt majdnem egymilliárd forinttal növelte a forgalmát. A kiadó tavaly és tavalyelőtt 400-400 millió forint tiszta hasznot termelt a tulajdonosnak, ugyanakkor ebben szerepe volt az állami hirdetéseknek is.
Tavaly radikálisan megváltoztak a körülmények, a lap forgalma hárommilliárdról 1,8 milliárd forintra esett vissza, a kiadó 233 millió forint veszteséget termelt. Miután Simicska által indított kormányellenes médiahadjáratnak végül a Metropol lett az egyik legnagyobb vesztese.
A reklámpiacot figyelő Kantar Media adatai szerint az idei év első három hónapjában pedig szinte teljesen eltűntek a kormányzati reklámok a Metropolban. Január 1-jén ráadásul véget ért a kiadó és a BKV 17 éves együttműködése is, így a lapot a közlekedési társaság területén nem lehet terjeszteni. Bár Fonyóék fölkészültek erre, a Metropol megérezte a reklámpiac általános válságát is. A Nol.hu
Viszont 2015 második felében, majd az idei év első hónapjaiban már a Metropol is megérezte a lappiac válságát. A Magyar Reklámszövetség kimutatása szerint a nyomatott sajtó piacán tavaly 7 százalékkal csökkent a reklámköltés. A Nol.hu piaci forrásaira hivatkozva arról ír, a vállalati hirdetők is politikai nyomás alatt vannak, eszerint kockázatos a Simicska-birodalomba tartozó médiumokban reklámozni, és sok hirdető nem akar konfrontálódni a Fidesszel.
A portál úgy értesült, Fonyónak több üzleti terve is volt, ám mindegyik veszteségeket vetített előre. A növekvő nyomdai árak, továbbá a papír euróárfolyamhoz kötöttsége szintén borúlátásra adtak okot. Még az is felvetődött, hogy a 313 ezres példányszámot 100 ezerre csökkentik, hogy így spóroljanak. Csakhogy ezzel jóval kevesebb olvasót értek volna el, amit a hirdetők nem tolerálnak. Még az is fölvetődött, hogy pénzt kérnek az újságért, de az egy teljesen új terjesztési rendszer felépítésével – tehát hatalmas kiadással – járt volna.
Teljes cikk itt olvasható.
Forrás: nol.hu
Fotó: nol.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS