• Home
  • Ps TV
    • Az Öreg
    • ‎‎ Dezse Vű
    • Mi kérdezünk
    • ‎ GEOrgPOLITIKA
    • Hardcore Hobbista
    • Grund
    • Különvélemény
    • Libz’z of TikTok
    • Karanténvlog
    • Kocsmai igazságok
    • ‎ Parkoló Hobbista
    • ‎ Polbeat
    • ‎ Politikai Pankráció
    • PS Videó
    • ‎ PS Riport
    • ‎ The Fair Right
    • ‎ The Right Brothers
  • Forró drót
  • Magyar ugar
  • Vezércikk
  • ‎ Orosz-ukrán háború
  • Világugar
  • Sport
  • Vesztegzár
PestiSrácok
  • Ps TV
    • Az Öreg
    • ‎‎ Dezse Vű
    • Mi kérdezünk
    • ‎GEOrgPOLITIKA
    • Grund
    • Hardcore Hobbista
    • Karanténvlog
    • Kocsmai igazságok
    • Libz’z of TikTok
    • ‎ Parkoló Hobbista
    • ‎ Polbeat
    • ‎ Politikai Pankráció
    • ‎ PS Riport
    • ‎ The Fair Right
    • ‎ The Right Brothers
  • Forró drót
  • Magyar ugar
  • ‎Orosz-ukrán háború
  • Vezércikk
  • A Hálózat
  • Sport
  • Világugar
  • Blogok
    • ‎ 061.hu
    • Tutiblog
    • Aristo
    • Az Öreg Blog
    • Erdélyi levelek
    • Ki ette meg a misszionáriust?
  • Ps VIDEO
  • Szerzők
    • Bálint Botond
    • Füssy Angéla
    • Huth Gergely
    • Jurák Kata
    • Susanszky Mátyás
    • Szalai Szilárd
  • Facebook

  • Twitter

  • YouTube

  • RSS

Világugar

Byrappa Ramachandra: az ukrán konfliktus nem a harmadik világháború, mert eddig egy sem volt

Byrappa Ramachandra: az ukrán konfliktus nem a harmadik világháború, mert eddig egy sem volt
Dezse Balázs
2023-02-28
  
  

A két világháború a nyugati rendszeren belüli háború, másképp fogalmazva polgárháború volt, nem pedig világháború, még annak ellenére sem, hogy az egész világra kiterjedtek – írja Byrappa Ramachandra, aki fontos kijelentést is tesz, mégpedig azt, hogy az ukrán konfliktus nem a harmadik világháború, mert az elsőt és a másodikat senki sem vívta meg. De ha nem világháború, akkor mégis mi? Hogyan minősíthetjük? – teszi fel a kérdést a szerző.

A két világháború a nyugati rendszeren belüli háború, másképp fogalmazva polgárháború volt 

– írja cikkében Byrappa Ramachandra.

A szerző úgy véli, ezt még Japán részvétele sem cáfolja, hiszen az ország 1895-től kezdve vívott háborúi is rendszeren belüliek voltak, mer Japán felismerte, hogy a Nyugat nem fogja egyenrangú partnerként kezelni, ha nem rendelkezik jelentős birodalommal.

Dél-Ázsia, Délkelet-Ázsia, Afrika, a Közel-Kelet és Dél-Amerika részvétele 1914-ben és 1939-ben sem volt önkéntes, ezek a területek ugyanis egy európai birodalmi/félbirodalmi rendszer részei voltak. Az első és a második világháború tehát nem is világháborúk voltak, hanem rendszeren belüli háborúk, annak ellenére, hogy az egész világra kiterjedtek 

– fejti ki Ramachandra, aki szerint Németország, Olaszország és Japán későn érkező tagként vitatta a globális nyugati rendszerben elfoglalt helyét, amely a háború kirobbanásához vezetett.

Kifejti, hogy a színfalak mögött további ideológiai rendszerviták voltak, az ideológiai kérdés pedig a következő volt: hogyan fogjuk kezelni a nyugati posztimperialista rendet? Ezúttal a rendszeren belüli konfliktus a kapitalizmus és a kommunizmus között zajlott, nem pedig a már meglévő hatalmak és a későn jöttek között.

E konfliktus végeredménye a világ többi részének további rendszerszintű integrációja volt a nyugati rendszerbe, ennek alapján tehát az ukrán konfliktus nem a harmadik világháború, mert az elsőt és a másodikat senki sem vívta meg.

Hogyan tudjuk kontextusba helyezni?

Véleményem szerint az ukrán konfliktus az egyik első nagy civilizációs háború, amely a nemzetállamok végét jelzi. A nemzetállam eszméje a francia forradalommal és az emberi haladás gondolatával kezdődött, azzal az elképzeléssel, hogy az emberiség az anyagi fejlődés révén egyesíthető. E folyamat ésszerű megvalósításához a jó és funkcionális kommunikáció miatt szükség volt az emberek nyelvi felosztására, a területi és közigazgatási határokkal együtt. Az elképzelés vonzónak tűnt, de a valóságban a Nyugat a „nemzetállamot” fegyverként használta a civilizációk elpusztítására, valamint az állandó ellenségeskedés és háború légkörének megteremtésére. 

– fejti ki Ramachandra, aki szerint sok elit közösség számára időbe telt, amíg rájöttek, hogy a „nemzetállam” ideológiájának követése valójában öngyilkosság volt, és ezt ismerte fel Vlagyimir Putyin is.

A Nyugat – különösen a britek – Ukrajnát gyújtózsinórként próbálták felhasználni, hogy meggyújtsák a több mint 50 nemzetből és négy vallásból álló orosz civilizációt. Ebből a logikából nyilvánvalóvá válik, hogy ha Oroszország nem cselekszik időben, akkor az, ami Ukrajnában 2012 óta történt, egzisztenciális fenyegetéssé válik. Civilizációjának és területi integritásának egysége nélkül Oroszország egyik napról a másikra eltűnik, hasonlóan ahhoz, ami a kommunista rendszer összeomlásakor történt. 

– írja.

Tehát Putyin elnök azért döntött a háború mellett, mert nem volt alternatívája civilizációja megvédésére. Az ukránok a maguk részéről háborút folytatnak az orosz civilizáció ellen. Nem azért, hogy független nemzetállamuk legyen, hanem hogy az európai és transzatlanti civilizáció részei lehessenek.

Ennek alapján kifejti, hogy Lengyelország sem véletlenül csinálja, amit csinál: szerinte a lengyel nemzet egyre inkább úgy gondolja, hogy képes a mesterhármasra. Először is a szláv világ új civilizációs bázisává válhat Horvátországtól Ukrajnáig. Miután Ukrajna csatlakozik az Európai Unióhoz, Lengyelország megszilárdíthatja pozícióját az EU vitathatatlan vezetőjeként. Közben szerinte a francia–német páros a közeljövőben összeomlik, mivel a NATO elsőbbséget szerez az EU-val szemben.

Ramachandra kifejti, mielőtt világháború lenne, ez a konfliktus Lengyelország előkészítő csatája Oroszország tervezett meghódításában. Úgy véli, ez nem világháború, hanem Lengyelország Schlieffen-tervének megvalósítása Európa uralmának megszerzésére, és annak ellenére, hogy közel sem biztos, hogy Oroszország meghódítása ilyen egyszerű vagy könnyű lesz, az Európai Unió feletti uralom elkerülhetetlen.

A szerző szerint mindez a civilizáció hiányát mutatja Európában, legalábbis a civilizációs felelősség egyértelmű hiányát a perifériák ellenőrzésében.

Önmagában az, hogy megengedték Lengyelországnak, hogy új centrumként képzelhesse el magát, a tisztánlátás szégyenletes hiánya volt. Ebben a tekintetben a háborúért és annak borzalmaiért az Európai Uniónak is osztoznia kell a felelősségben.

– írja.

A Teljes írás ITT olvasható.

Vezető kép: xxszazadintezet.hu

Facebook hozzászólás

  
  
Kapcsolódó témákByrappa RamachandraEurópaharmadik világháborúNATOOroszországUkrajnaVezető
26 hozzászólás

26 Comments

  1. Hello szia

    2023-03-10 at 15:55

    AZ összes negatív komment abból indul ki hogy Indiából ( Ázsia szemszögből)nézi a professzor úr a történéseket nos mint tudjuk az ELTE-n tanít igyhat biztos nagyon messziről láthatja a dolgokat hisz nap mint nap bejár előadást tartani az ELTE re (Budapestre)
    Tudjatok Európába
    “Minden tiszteletem e tájékozot kommentelőké”

    Válasz
  2. kanigunda

    2023-03-01 at 15:32

    Szerintem van rendszer abban amit mond a kormosképű.

    Japán csak formailag lépett be Pearl Harbor megtámadásával a háborúba. Nézzük meg ekkor már hol voltak
    a császári csapatok jelen! Korea, Mandzsúria, Port Arthur stb. Nem úgy tűnik, hogy a csetepaté 1941-ben
    kezdődött volna. Japán részről ez csupán a folyamat egy eleme volt. Csak egy elnevezés a VH. mert így a
    nyerteseknek tetszetősebb.

    Nem igazán tudom, hogy Dél- és Közép-Amerikában hol voltak háborús mozzanatok. A németek meg egy jó darabig
    csak a szomszédaikat vegzálták. Innen nézve akár stimmelhet is a polgárháború. Anglia közvetlem megtámadása
    sem volt olyan nagyon politikailag szándékolt dolog. Vélemények szerint Ernst Udet öngyilkosságát részben az
    is magyarázza, hogy nem tudta a tényt, miszerint Németorzság csak taktikai és nem stratégiai légierőt volt képes
    olyan rövid idő alatt létrehozni az igazi döntéshozóknál elfogadtatni. Így aztán a Luftwaffe a nem megfelelő
    termelési előkészítés miatt úgy járt Anglia fölött ahogy. Szóval ez a meglepő világháború olvasat nem is annyira
    vad mint elsőre gondolnánk.

    Azt meg csak a vak nem látja, hogy a polákok mostanság igencsak egy számmal nagyobb cipőt vettek fel.Oroszország
    TELJES elfoglalása tényleg hülyeség de az oroszok szétesésén sokan munkálkodnak, sokan tervezgetik.Szóval ez sem
    egy új ötlet. Meg aztán nyugodtan lengedezhet Moszkvában a piros-fehér zászló ha a zseton a csillagos-sávoshoz
    csörgedezik.

    Válasz
  3. Pankovics Lujza

    2023-03-01 at 11:09

    Jó a megközelítés, mert “kívülről” jön. De nem értek mindenben egyet. Az elemzők csak egy dolgot szoktak elfelejteni: Az atom fegyvert! Oroszország abban az esetben, ha súlyos helyzetbe kerül, például már majdnem legyőzték, akkor ELSŐKÉNT minden atomfegyverét beveti. Nyilvánvaló, hogy az atomcsapásokat az amerikai Sziklás-hegység alatt túl lehet élni, de az angol-szász uralom nem éli túl. Akkor meg minek erőltetik?

    Válasz
  4. TS

    2023-03-01 at 10:19

    Az azért fantazmagória, hogy a lengyelek meghódítanák Oroszországot! Sőt, marhaság.
    Már a hatalmuk csúcsán sem sikerült Moszkvát megtartaniuk a 16. században, és utána sem tudták megvédeni a területüket. Bár a jövő nem kész, lezárt egység, ami ránk vár valahol.

    Válasz
  5. lhotx

    2023-03-01 at 10:07

    Lengyelek ügyében: kényszerpályán vannak, két veszedelmes tűz között — nem tudom, lehet-e őket azzal vádolni, hogy birodalmi üzemmódra kapcsoltak(?) Szerintem, nemzetként nagyobb az összetartás bennük.
    JA, IGEN! És nagyon tetszett a szinte kimondott véleménye, hogy LENGYELEK NE AKARJANAK BIRODALMAT. De miért, ne akarnának? Ha — mint bizonygatják — az annyira jó dolog!! (Vagy pedig ANNYIRA jó dolog, hogy akárkinek nem is szabad csinálnia. Aha…)

    Válasz
  6. lhotx

    2023-03-01 at 09:56

    Birodalmi fejesek és kedvezményezettjeik éltetik a birodalmakat, mint a népirtásoktól mentes, legszebb utat a fényes jövőbe. Meg vagyok lepetve.
    Több következetlensége mellett a legszebb, amikor a nemzetállami működés leszólása után, STATISZTIKÁVAL (miért nem inkább birodalmisztikával?) bizonygatja, hogy Franciaország melyen szépen visszaépült azóta, hogy nemzet helyett birodalmilag együtt húz Németországgal — ahelyett, hogy azokban versenyezne vele, amikkel korábban OLYANNYIRA felépítette magát. Nahát!!

    Válasz
  7. proton

    2023-03-01 at 09:07

    Érdekes új megközelítés és információ Lengyelországgal kapcsolatban.
    Mi naívnak és oroszfóbiásnak hisszük őket.
    Most azt olvassuk hogy mohó birodalmi törekvéseik vannak.

    Válasz
  8. K

    2023-03-01 at 08:53

    Az “etnikai manipulációt” mint katonai harci eszközt alkalmazó USA jelenleg “kihúzta a gyufát” azzal , hogy a “soknemzetiségű ” Oroszországgal került szembe, húzott ujjat vele, mert Oroszország eleve soknemzetiségű.
    Így az USA nem tudja az oroszokkal szemben alkalmazni az etnikai manipulációt ugyanolyan eredménnyel , mint azt Európával szemben tette.
    Ugyanez a helyzet Kínával és Indiával kapcsolatban is, az USA tehetetlen lesz ezekkel az országokkal szemben.
    Az USA Kínával való szembenállásának csak egy csipetnyi része a Huawei körüli gazdasági háború.

    Válasz
  9. Joris

    2023-03-01 at 08:21

    A háború az háború. Akár világháború, akár helyiek hadviselése egymás ellen.
    Három fontos oka, következménye és célja van:
    1/ eltérő kultúrák, népek gyengítése,
    megváltoztatása, ellehetelenítése.
    2/ emberölés
    3/ rombolás.
    Megjegyezném, hogy Sátánnak is van három jellemzője:
    1/ Mások bevádlása
    2/ “emberölő kezdettől fogva”.
    3/ Sátán neve: diabolos (azaz szétdobáló)

    Sokan ott tévednek, hogy a tudományos, technikai fejlődést, haladást tartják a civilizációk, benne az emberek legfőbb javának.
    Holott az ember teremtettségénél fogva erkölcsi lény, s mint ilyen: a jólét, a kényelem, a kellemesség bálványai valójában mitsem érnek.
    “Mert mit használ az embernek, ha az egész világot megnyeri, lelkében pedig kárt vall? Vagy mit adhat az ember váltságdíjul a lelkéért?” (Máté 16,26)

    Arról már nem is beszélve, hogy a Föld egy véges rendszer, s így növekedésünk feltételei igencsak behatároltak. Még az úgynevezett ” fenntartható fejlődés” is fából vaskarika.

    Válasz
  10. Hesslerezredes

    2023-03-01 at 08:14

    Egy szinte végtelenül sokszínű (sok-nemzetű) India-i ember nem nagyon mondhat mást.
    Abban igaza van, hogy a nemzetállam fogalma is történelmi képződmény.
    Előtte főleg az uralkodó személye és az általa uralt terület jelentette a – nem nemzetet, hanem – országot.
    És valóban a francia forradalom deklarálta ezt először nyilvánosan.
    Elvileg meg lehetne haladni, de a nyelvi határok akkor is erősen elválasztanak.
    Ezt is túl lehetne lépni mondjuk az INTERLINGUA bevezetésével (az angol helyett).
    Ehhez azonban az emberi tudat jelenlegi huzalozását kellene alapvetően megváltoztatni.
    Az meg belátható időn belül lehetetlen.
    Marad a sztálini nemzetfogalom (aminél máig nincs jobb, már ha ez egyáltalán jónak nevezhető).

    Válasz
  11. K

    2023-03-01 at 08:02

    Szerintem igaza van Ramachandrának , különösen most, amikor az Európai Unió és Európa végleg gyarmati sorba süllyedt, és el lett árasztva gyorsan szaporodó bevándorlókkal.
    Európa megszűnt, minden szempontból.
    Most az ukrán háborúval az USA gőzhenger tovább lépett a következő állomásponthoz, aminek legfőbb célja az oroszok felszámolása és felőrlése, ami el fog tartan egy pár évig.
    A világháború , vagy a háború az egy nagyon relatív fogalom.
    Sajnos a II. Világháború óta a Föld legtöbb területén volt már háború , és jelenleg is egy időben több helyen van háború a Földön.
    Tehát lehet azt mondani hogy jelenleg már világháború van.
    A háborúnak több formája van, az I. Világháború előtt azt a kifejezést használták hogy “furcsa” háború, ami az akkori legfrissebb haditechnikát jelentette, mégpedig a tengeralattjáró háborút.
    Ma sok különböző technikai kütyü van, amit szeretnének azonnal háborúban kipróbálni, és így “Új fogalmak” születnek, mint például a “hibrid háború”, ami nemcsak a modern kütyük használatát jelenti, hanem szabálytalan civil egységek háborúba való “belekeverését” is jelenti, mint például a szoftver hackerek civil közreműködését, annak ellenére hogy vannak katonai hackerek.
    De belekeverednek a háborúba lakótelepi civilek is, mint például Ukrajnában , és ez is hibrid háború….
    Jelenleg a legújabb szempont az, hogy katonai szinten is felemelkedtek olyan tényezők mint India és Kína, mely államokban a “nyugati kultúra” rengeteg vérengzést és népírtást folytatott.
    Ezen hatalmak szempontjából a megszűnt Európa csak egy jelentéktelen tényező, és nem ismernek el olyan fogalmakat mint a “világháború”, amely fogalmat európai szempontból határoztak meg.
    India és Kína a “világháborút” a saját érdekeik alapján fogják ( mint fogalmat ) meghatározni, és abban Európa egy gyűlölt és jelentéktelen szempont lesz.
    Gyakorlatilag Ramachandra ezt fogalmazta meg, és ebben neki igaza van a saját szempontjából is.

    Válasz
  12. odu

    2023-03-01 at 07:19

    Mivel ejrópában volt már “százéves” háború, könnyen lehet még csak az elsőnél tartunk, pár apró tűzszünettel.Majd hat-hétszáz év múlva kiderül, mit írnak róla.A mostani helyzet is világháborús, naponta pletykálnak kínai, iráni támogatásról az oroszoknak, sőt indiánok is veszik az embargós ruszki olajat.

    Válasz
  13. TS

    2023-03-01 at 07:09

    Érdekes olvasni másféle véleményt, mint az európai. Ő(k) így látja(látják). Megmutatja, hogy szerintük az európai civilizáció fölénye véget ért. Ami azért korai ítélet. Főleg a tudományban! Lehet, hogy a gazdaságban így tűnik, de a nagy elméletek és fejlesztések még mindig “fehérek”.

    Válasz
  14. Győző

    2023-03-01 at 03:38

    moliere 2023-02-!
    Mindkettő mögött ugyanaz a háttérhatalom mozgott, Hitlert is azok építették föl.
    Ő sörözött, Gyurcsány viszkiben pancsol.

    Válasz
  15. Veletek

    2023-03-01 at 03:24

    Az ELTE-n oktatja az új generációt. India mindkét világháború alatt a környezeti országokkal együtt tudtommal gyarmat volt. Himnuszuk a N.- Britannia-val egyenlő volt. ” Isten, óvd kegyes királyunkat, Éljen soká nemes királyunk,… ” Oroszország nemzetállam, mert a többségi etnikum orosz nyelvi kultúrája és történelme alapozza meg az együvé tartozást. Igaz, hogy a nemzetállami struktúrák felszámolása, pontosabban a feloldása a részcélok közé tartozik, s ezek közül Oroszország erős bástya és megszüntetésével a király nem tud rosálni. Képzeljünk el egy olyan európai egységet, ahol már nincsenek részállamok, s egy beszélt nyelv van , haza fogalma megszűnt, csupán egy zászló van, amin egy csillag van. Az Európai Egyesült Államok kifejezést is felejtsük el , az csupán beetetés a bal-liberális emberek felé. Helyette: Európai Kontinens Egysége lesz, amit az Európai Kontinens Tanácsa vezet. Nos e tervező erő ellen feszül be Magyarország a több mint 1100 éves történelmi haza identitásával. Ez hátráltatást jelent a nagy terv számára, s ezért támadni” kell ” !

    Válasz
  16. csakafidesz

    2023-03-01 at 01:05

    A feketék és más ilyen nagy emberfajták kikérik maguknak, hogy a “Világ” szót az ő szapora népeik nélkül említeni merik. Ezek vegyék tudomásul, ha a világ kétharmada lángokban áll, nos az világháború. (Afrikában is háború, Egyiptomtól Casablancáig.) Inkább örüljenek, hogy nem bombázták Delhit vagy Brazzaville-t.

    Válasz
  17. Girolámo

    2023-02-28 at 22:50

    Amerika+Európa az egy galeri.A világbirodalom közepe,melyhez így vagy úgy de kapcsolódik mindenki más.
    A vezetés azé az Usáé,amely kitartja a Nátót.
    Ukrajna+Oroszország,az egy legyőzhetetlen erő.Ezt a kérdést most oldják meg.
    A lengyeleket ismerik,arra használják,amire szokták.
    Emberi világ a “mi” világbirodalmumkban nincs.Mert az embertelensége teljes válságot idézett elő az élet minden területén.
    És mi is tudjuk,hogy ez nem egy népjóléti ügy.
    Az eddigi megszokott életet a “régiek” élték.
    A ma emberének egész más alapvetései vannak.Mi is kb 35 ezerrel fogyunk minden évben.
    A legkorszerűbb technikákkal és technológiákkal is csak elzülleni sikerült.
    Az ezerévekkel ezelött is bebukott nagyvárosért áldozunk fel mindent,és a tegnapi filmeket a mai színészek nem tudják értelmezni,eljátszani,csak majmolni.
    Gazdi is látja ezt,a régi lépéselőnyét tartja.Jönnek majd ezek-azok.De nem is találtunk ki semmit ez az igazság.

    Válasz
  18. moliere

    2023-02-28 at 22:46

    Hogy Lengyelország miért kap ilyen kiemelt szerepet? Mert az angolszászok azt látják, hogy ez a buta népség annak ellenére, hogy az angolszászok hogy megvezették mindig őket is, még mindig anglomán, amerikaimádó, és ha teljesítménye nem is, de gyűlölete a szomszédai iránt megbízhatóvá teszi. Náluk nincs jobb erre a célra: Oroszország és Németország féken tartására egyszerre. Szerintem is felelőtlenség, ez a terv nem fog működni. Lengyelország ugyan nem gyengébb nép, mint a német, de gyengébb, mint az orosz, és pláne gyengébb, mint a kettő együtt. Az ukránok pedig… lesznek ukránok?
    A nyugatiak (angolok, franciák) ebben nem vesznek részt, mert ebben george szarosh úrnak igazat adok, ők már a szót sem merik kiejteni, hogy hullazsák. (A velszi rögbiszövetség ötven év után kitiltotta a nem hivatalos szurkolói himnuszt a válogatott meccseiről, amit nyolcvanezren szoktak harsogni: Tom Jones Delila c. dalát. Mivel nőellenes, hímsoviniszta, és erőszakra buzdít. Szerintem még egy finomlelkű akadémiai irodalmár sem tudja szebben megfogalmazni, hogy mik is a mai nyugat-európai népek, mint hogy szánalmas nyálas puncik. Ha innen nézem, tényleg nagyhatalom Lengyelország… 🙂 )

    Válasz
  19. moliere

    2023-02-28 at 22:34

    Jelentősen eltér a véleményem. Pont Japán és az Egyesült Államok voltak két olyan eltérő világ, amely a második világháborút mindenképpen “világháborúvá” avatják. Valószínűsítem, hogy az első világháború nyugati, osztozkodós jellege szülte ezt a gondolatot, de mivel rendszeresen megfogalmazódott már akkoriban is, hogy a “világ újrafelosztása” van napirenden, és ez a német cél, ezért az is világháború volt. Függetlenül attól, hogy egy nem európai embert nem érint kellemesen, hogy a “világ újrafelosztása” című projekt őket is, nem európaiakat is, mint passzív elszenvedőket is érintette. (Egyébként annyira nem is elszenvedői voltak, mert pont a két világháború – vagy ahogy néhányan egyben az egészet hívják, a második harmincéves háború – teremtette meg azt az új világhelyzetet, hogy az európai, nyugati elnyomás alól kiszabaduljanak a nem európai gyarmatok. A Nyugat ellen lehet, és talán kell is lázadni, de ha ez megint úgy történik, hogy párhuzamosan a valóság ellen lázadnak a lázadók, akkor megint csak megyünk befelé a sötétségbe, még mélyebbre.

    Visszatérve pedig, a második világháború európai hadszíntere tényleg felfogható bizonyos távolságtartással, mert azt tényleg a mi civilizációnk centrumának egy beteges, de törvényszerűen elhajlott lázas állapota kezdte, hogy visszahódítsa a perifériáitól az irányítást. Ez Európa, a Nyugat tragédiája: nemzeti sokszínűséget kéne összehangolni a centrumléttel, de hát a pókhálónk közepén egy százmilliós nép ül, amelynek néha nem is titkoltan komoly felsőbbrendűségtudata van a többi néppel szemben. És most nem Hitlert hoznám fel, hanem Merkelt, a görög válság idején… Viszont a csendes-óceáni hadszíntéren a nyugati civilizáció perifériális, de világhatalomra törő siheder nemzete csapott össze a távol-keleti civilizáció szintén perifériális, és hegemóniára törő nemzetével. Mi ez, ha nem világháború?

    Mihelyt Kína előbújik, és ledobja láncait (konkrétan azt, hogy Oroszország nyílt támogatásával kiszámíthatatlanná válik a Kína-Nyugat kereskedelem jövője… pláne ilyen idióta nyugati politikai vezetések mellett), ez máris a harmadik világháborúnak lesz nevezve. Pedig csak akkor kezdődik igazán a második hidegháború.

    Válasz
  20. PG

    2023-02-28 at 21:55

    Ez is egy vélemény. Mint indiai persze más szemszögből látja a dolgokat. Abban közelít az igazsághoz, hogy a nyugat részéről az egyeduralom megszerzése a cél, s ezt a hatalmas országot szeretnék bekebelezni. Tehát az USA csak a javunkat (javainkat) akarja, de az oroszok nem adják, csak ez EU. A lengyel törekvést jól látja, csak túlbecsüli a lengyelek képességeit.

    Válasz
  21. Amentifobilius minimus

    2023-02-28 at 21:29

    Hááát, abból kiindulva, hogy a béka segge alól szinte minden békaseggnek látszik, még akár igaza is lehet. Felettébb érdekes megközelítések ezek…

    Válasz
  22. víg gyula

    2023-02-28 at 21:08

    Az elte az élteti. Mindent tud a nemzetállamokról. Indiai lehet. Vagy tamil? 0-adik világháborús veterán?

    Válasz
  23. Bàstya elvtàrs

    2023-02-28 at 21:04

    Egy ujabb elmebeteg, vagy inkàbb nyereségvàgyo business man jelent meg valami bödületes nagy baromsàggal.

    Igaz, a recept nem rossz, vett néhàny valos problémàt és összekeverte teljesen elképesztö, baromsàgokkal.

    Ezzel jol el lehet ütni az idöt, dolgozni sem Kell valamelyik indiai megavàros pusztulatàban, és még pénzt is hoz a konyhàra.

    Lengyelek mint nagyhatalom…😭😂😅

    Válasz
  24. rose

    2023-02-28 at 20:57

    futóbolond ez a palimadár…

    Válasz
  25. rose

    2023-02-28 at 20:55

    HÁT EZT AZ ÁLLATOT MEG HONNAN SZALASZTOTTÁK?? NYITVA MARADT AZ ÁLLATKERT KAPUJA…

    Válasz
  26. apro_marosan_petergabor

    2023-02-28 at 20:51

    India messze van, az A4-es papír sok mindent kibír.
    Így barátunk rengeteg egyéni értelmezést végezhet, és rengeteg alaptalan marhaságot írhat össze, kritika nélkül. Az biztos, a lassan 1,5 milliárdos Indiát nem fenyegeti semmi, inkább a saját belső mohamedán rákja, mely gyorsabban nő, mint a nem mohamedánok…
    Ezért helyében inkább India beső és külső gondjaival (Kína, Banglades, Pakisztán) foglalkoznék, mintsem súlytalan, felesleges elméletek gyártásával.

    Válasz

Szóljon hozzá!

Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Világugar
2023-02-28
Dezse Balázs

Máig munkakutya, az egyik leggyakrabban használt pásztoreb. Ebben a minőségében igazi ezermester. A birkákat kizárólag lelki terrorral tereli, hogy a harapások ne károsítsák a gyapjút, a marhákat már megcsipkedi - ellenkező esetben nem vennék komolyan, és egyszerűen ügyet sem vetnének rá.

Kapcsolódó témákByrappa RamachandraEurópaharmadik világháborúNATOOroszországUkrajnaVezető

Több Világugar

Az amerikai zsidók Soros elleni szövetséget hoztak létre, mert elegük van a milliárdos spekulánsból

Jurák Kata2023-06-05
Több

A háborúpárti EU képviselők nem tudják elfogadni, hogy Magyarország békepárti – Újabb aljas határozatot fogadott el az Európai Parlament

PestiSrácok.hu2023-06-01
Több

Stoltenberg szerint Svédország már a következő hónapokban NATO-tag lesz

PestiSrácok.hu2023-05-31
Több

Szerda Balázs a PS-nek: Szerbia és Magyarország kapcsolatát nem a koszovói események tükrében kell vizsgálni

Dezse Balázs2023-05-30
Több

Egy majompor nevű drog pusztít Angliában

PestiSrácok.hu2023-05-29
Több

Megtört, alkoholista öregembert csináltak Indiana Jones-ból, mert ez így “WOKE-abb”, mint régen

Dezse Balázs2023-05-29
Több

Verseny van Brüsszelben, hogy ki szidja leghangosabban Magyarországot – PS-interjú Gál Kingával

Dezse Balázs2023-05-29
Több

A Soros György által támogatott ügyészek is a drogliberalizáció szolgálatába álltak az USA-ban

PestiSrácok.hu2023-05-28
Több

„A demokrácia jegyében” hamarosan az unió dönthet arról is, hogy mit szabad és mit nem a közösségi médiában

Dezse-Zelenka Dóra2023-05-28
Több

Tajvan lehet a következő Ukrajna?

PestiSrácok.hu2023-05-27
Több

Odaát nincsenek következmények – Visszaülhet az EP-be a brüsszeli korrupciós botrány főszereplője

PestiSrácok.hu2023-05-27
Több

A háború karmestere – Kinek a kottájából játszik Prigozsin?

Kertész Dávid2023-05-26
Több

Aggályos a brüsszeli jogállam? – A házi őrizetet is elhagyhatta Eva Kaili

PestiSrácok.hu2023-05-25
Több

Faji alapú toborzásba kezdett az egyik brit kormányzati szervezet – Fehérek nem jelentkezhetnek még gyakornoknak sem

Jurák Kata2023-05-22
Több

Letartóztatással fenyegettek egy kanadai fiút, mert Bibliát osztott az utcán

PestiSrácok.hu2023-05-22
Több

Impeachment-eljárást kezdeményezett Marjorie Taylor Greene az amerikai elnök és korrupt barátai ellen

Susánszky Mátyás2023-05-19
Több

Vučić lemondott pártelnöki pozíciójáról, előrehozott választások jöhetnek Szerbiában, a balliberális sajtó pedig megérezte a vérszagot

Kroó Zita2023-05-17
Több

Elon Musk a Soros Györgynek való beszólásáról: Ki akarom mondani, amit gondolok, akkor is, ha pénzt veszítek miatta (videó)

Dezse Balázs2023-05-17
Több

Húsz cégen keresztül 10 millió dollárt kaphatott külföldről a Biden család, de ez senkit sem érdekel Washingtonban

Szalai Szilárd2023-05-15
Több

A tudomány a magyar alaptörvény mellé állt – Az Európai Űrügynökség szerint is van különbség férfi és nő között

Kertész Dávid2023-05-13
Több

Pontosan tudta a CNN, hogy mit miért csinál, mégis bukta lett a Trump-interjú

Dezse Balázs2023-05-13
Több

Az osztrákok is kiakadtak: az EU szerintük is elvágná a tagállami szuverenitás utolsó szálait

Kroó Zita2023-05-12
Több

Jack Posobiec szerint lenne mit tanulniuk az amerikaiaknak a magyaroktól (videó)

Dezse Balázs2023-05-10
Több

„Üsd fejbe a magyart!” – Így ünneplik a szlovákok a fasizmus feletti győzelmet

Vésey Kovács László2023-05-09
Több

EP-képviselő a PS-nek: tönkre akarják tenni a nemzeteinket

Dezse Balázs2023-05-08
Több

Ehúd Bárák, Izrael volt miniszterelnöke több tucatszor találkozott a gyermekmolesztálásért is elítélt Jeffrey Epsteinnel

PestiSrácok.hu2023-05-07
Több

Pakisztáni közgazdász: gazdasági hegemóniára törekszik az Egyesült Államok

PestiSrácok.hu2023-05-06
Több

Stephen Bartulica a PS-nek: a genderideológia az érzelmi bántalmazás egyik formája (videó)

Dezse Balázs2023-05-06
Több

Megkoronázták III. Károly királyt (Videó!)

PestiSrácok.hu2023-05-06
Több

Pressman nem bírta ki: most a CPAC miatt szállt bele az Orbán-kormányba

Jurák Kata2023-05-04
Több

El a kezekkel az édesanyáinktól!

Dezse Balázs2023-05-02
Több

Az RTL meg a haverjai azt hitték, belerúghatnak a magyarokba, de csak vergődtek egyet

Dezse Balázs2023-05-01
Több

„Háborús bűnösök a vesztes országokban vannak” – Irak amerikai–brit lerohanása 20 év távlatából a XX. Század Intézet műsorában

Vésey Kovács László2023-04-30
Több

Na, végre! Smároló meleg fiúkkal indít LMBTQ+ társkereső műsort a BBC

Dezse Balázs2023-04-27
Több

Miközben a Nyugat Ukrajnában a „béke harcosát” játssza, Afrikában ismét sikerült lángba borítania egy országot

Szalai Szilárd2023-04-26
Több

Amerikai nyomásra fogják megindítani az ukrán offenzívát, pedig nincsenek felkészülve rá – Somkuti Bálint a PS-nek

Ambrózy Áron2023-04-25
Több

Svédország még nem is NATO-tag, de egy lelkes svéd közgazdász már ki is záratna bennünket onnan!

PestiSrácok.hu2023-04-23
Több

Nem jött be a Bud Light sör transznemű reklámarca: „szabadságra küldték” a márka marketingvezetőjét

PestiSrácok.hu2023-04-22
Több

Kiss Rajmund a PS-nek: Svájc egyre jobban belefolyik az orosz–ukrán háborúba (Videó!)

Gulyás Áron2023-04-21
Több

GEOrgPOLITIKA – UFO-felvételt adott ki a Pentagon – Vége a Ramadánnak

Georg Spöttle2023-04-21
Több

Mit üzen Amerikának a brazil elnök csúcstalálkozója Hszi-Csin-pinggel?

Dezse-Zelenka Dóra2023-04-20
Több

Jogállamiság, átláthatóság, Brüsszel – Újabb korrupciós botrány körvonalazódik az Európai Bizottságban

PestiSrácok.hu2023-04-19
Több

Német cicaharc – Weber fúrná meg Ursula von der Leyen újrázását

PestiSrácok.hu2023-04-19
Több

A Liga politikusa elmesélte a PS-nek, hogy mi a helyzet Giorgia Melonival, és mit gondol Salvini az EU-ról

Dezse Balázs2023-04-15
Több

Jóváhagyták a francia nyugdíjreformot, elszabadult a pokol Párizsban (videó!)

Dezse Balázs2023-04-15
Több
Gördítsen többért
Blogok
.
  • Ps TV

  • Amit Böjte atya harminc éve “csinál”, sokkal több, mint gyermekmentés (videó)
    ‎ PS Riport2023-06-06
  • GEOrgPOLITIKA – Veszélyben az atomerőmű a dél-ukrajnai gátrobbantás miatt
    ‎ GEOrgPOLITIKA2023-06-06
  • Hortay Olivér a PS-nek: Brüsszel már rég átlépett az ésszerűség határán – Mi kérdezünk
    Mi kérdezünk2023-06-05
  • Böjte atya az őt támadó sajtónak: ne rombolják le harminc év munkáját, ezeknek a gyerekeknek az otthonát!
    ‎ PS Riport2023-05-31
  • Pankotai (Trágár) Lili anyja bíróság elé is kerülhet ezért – The Fair Right
    ‎ The Fair Right2023-05-10
  • Forró drót

  • A kormány benyújtotta a jövő évi adótörvényeket az Országgyűlésnek
    Forró drót2023-06-06
  • Lantos Csaba: erősíteni kell Magyarország energiafüggetlenedését
    Forró drót2023-06-06
  • Karácsony csődbe vitte az ország leggazdagabb önkormányzatát
    Forró drót2023-06-06
  • Holtan találták meg a pénteken eltűnt családapát
    Forró drót2023-04-18
  • Nagy volt a forgalom Botkánál: Pressman után Gyurcsány jött, aki le is csapott az egykori szocialista polgármesterre
    Forró drót2023-03-30
  • Exkluzív

  • Ismét sétálgattak a fiatalok, ezúttal a Belügyminisztériumig jutottak, végül szétszéledtek (PS-fotógaléria!)
    Magyar ugar2023-06-05
  • Hadban állnak
    Vezércikk2023-06-05
  • Hat év, hatvan szűrés – A Katolikus Karitász orvosmissziójának Kárpát-medencei küldetése (VIDEÓ)
    Magyar ugar2023-06-05
  • „Béla, Béla, Béluska, úgy lő, mint a géppuska!” – Hetvenéves lenne a Vasas legendája, Várady Béla
    Exkluzív2023-04-12
  • Kiszabadult Budaházy György és öt harcostársa a börtönből – Nézze meg a PestiSrácok.hu közvetítését! (videó)
    Exkluzív2023-04-28
  • Vesztegzár

  • Borvendég Zsuzsanna sorozata: 1979-ben megvesztegettük a líbiaiakat, hogy mi szállítsunk nekik amerikai alkatrészeket tartalmazó katonai rádiókat
    A Hálózat2023-06-04
  • Borvendég Zsuzsanna sorozata: A diktatúra titkosszolgálatai ezért nyomoztak egymás ellen, hogy a másik ne akadályozza őket a lopásban
    A Hálózat2023-05-28
  • „Béla, Béla, Béluska, úgy lő, mint a géppuska!” – Hetvenéves lenne a Vasas legendája, Várady Béla
    Exkluzív2023-04-12
  • Az Állami-lakótelepről indulva lett a világ legdrágább játékosa és az utolsó magyar vb-gól szerzője – Détári Lajos hatvanéves!
    Exkluzív2023-04-24

(x)

(x) PestiSrácok.hu Filmklub

  • A hálózat

  • Borvendég Zsuzsanna sorozata: 1979-ben megvesztegettük a líbiaiakat, hogy mi szállítsunk nekik amerikai alkatrészeket tartalmazó katonai rádiókat
    A Hálózat2023-06-04
  • Borvendég Zsuzsanna sorozata: Csak ebben az egy ügyben nagyságrendileg annyit loptak el, mint amennyi 1989-ben a költségvetési hiány volt
    A Hálózat2023-04-16
  • Borvendég Zsuzsanna sorozata: A halott kommunista rabolt vagyona a többi kommunistáé, ezt kívánja a szocialista erkölcs
    A Hálózat2023-04-09
  • Sport

  • Feltöltődve, motiváltan érkeztek a játékosok Telkibe
    Forró drót2023-06-05
  • „Az ember elveszik, majd magára talál és újjászületik a hegyen!” – Suhajda Szilárd (1982-2023) emlékére
    Exkluzív2023-05-27
  • Egy varázslatos hokipályafutás vége – Vas János szögre akasztotta a korcsolyát
    Exkluzív2023-05-10
  • Blogok

  • Trianonnal egyetlen nemzet sem járt jól
    Ki ette meg a misszionáriust?2023-06-04
  • A székely autonómiával, mondjátok, mi lesz?
    Erdélyi levelek2022-10-31
  • Kinek higgyünk?
    Erdélyi levelek2022-11-07
  • ECO

  • Orbán Viktor a Roszatom vezetőjével tárgyalt
    Eco2023-06-05
  • Ötven repülőgépet rendelt meg egy kínai vállalat a magyar Magnus Aircraft Zrt.-től
    Eco2023-05-24
  • A Fitch az államadósság-limithelyzet miatt “negatívra” rontotta az amerikai besorolást
    Eco2023-05-25
PestiSrácok
I M P R E S S Z U M
A PestiSrácok.hu kiadója a Media Vivantis Műsorszolgáltató Zrt.
A lap NMHH nyilvántartásba vételének száma: CE/29743-2/2014
A kiadó székhelye: 1036 Budapest, Lajos u. 126-130.
A kiadásért felelős személy neve : Kovács Gergely Csaba
A szerkesztésért felelős személy neve : Huth Gergely főszerkesztő
Szenvedi Zoltán lapigazgató

Munkatársaink

Kapcsolat

PestiSrácok.hu

Ahol alacsonyan szállnak a sallerek. És ahol nincs íróasztalfiók. Mert ami odakerülne, az itt megjelenik.

Írásaink a közmegegyezéses hazai sajtóetika és a Médiaalkotmány szellemisége szerint készülnek. Forrásainkat minden körülmények között megóvjuk, szivárogtasson bátran! Szerzőink neve olykor "írói név".

Adatkezelési Tájékoztató

*Kell még valamit mondanom Ildikó? - Az őszödi beszéd utolsó mondata.

Médiaajánlat

A PestiSrácok.hu multiszájton és társoldalain, a 061.hu, AzÖreg.hu, az Aristo blogol, a Ki ette meg a misszionáriust? és az Erdélyi Levelek blogokon exkluzív hirdetési felületeket kínálunk.

Oldalunk ügynökségi értékesítését az Atmedia végzi

Copyright © 2015-2022 PestiSrácok.hu

Súlyos diplomáciai üzenete van, hogy kurd szélsőségesek parádézhattak az Európai Parlamentben
Minden igaz volt Biden elnök fiáról, amit a “tényellenőrök” letiltattak a közösségi médiában és amiről hallgatott a liberális sajtó