dunai hajózás
Karácsony teljesen ellehetetleníti a budapesti hajósokat, felszámolja a kikötőket is
A Magyar Hajózási Országos Szövetség és a Személyhajósok Szövetsége keddi sajtótájékoztatóján jelezte, hogy Karácsony Gergely kikötőbezárásai nemcsak a BKV hajójáratait lehetetlenítenék el, de a teljes hajózási ágazat is veszélybe kerülne.GVH: csak színlelték az együttműködést a kartellező hajós cégek, súlyosabb bírságot kaptak
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) visszavonta a dunai hajózási kartell egyik szereplőjének 30 százalékos bírságkedvezményét, mert két cég nem volt együttműködő. A GVH azt közölte: az említett két cég – bár a vizsgálat során elismerte a jogsértést – az eljárás jogszerűségét vitatva utólag megtámadta a hatósági döntést a bíróságon, ezzel világossá tette, hogy valójában már az eljárás során sem volt együttműködő.A szoclib kormányzás alatt privatizálták, mára brutális nyereséggel működik a MAHART PassNave
Nem mindennapi érzés hatvan kilométer per órás sebességgel száguldani a Dunán – a MAHART PassNave Vöcsök szárnyashajóinak fedélzetén bárki kipróbálhatja ezt Budapest és Bécs, Visegrád vagy akár Esztergom között. Szinte hihetetlen, de az elmúlt évtizedben sikerült elérni, hogy a dunai hajózás ismét régi dicsfényében ragyoghasson. Ez persze nem a véletlen műve, hanem komoly munka gyümölcse, hiszen az a vállalat, amelyet a szoclib kormányzás idején szinte majdnem teljesen lenulláztak és privatizáltak, 2023-ra jelentős nyereséggel működik, tavaly elért profitrátája meghaladja még a Szerencsejáték Zrt eredményességét is. A rendszerváltás óta tartó leépülésnek az Orbán-kormány vetett véget, amely fontosnak tartja és komoly lehetőséget lát a dunai hajózás fejlesztésében mind gazdaságfejlesztési, mind pedig munkahelyteremtési tekintetben. Nézzük, miről is van szó.Ajánljuk még