hungrail
Véget ér a szocializmus a közlekedésszervezésben – Jön az utasközpontú, harmonikus, országos szintű közlekedési rendszer, de persze nem azonnal
Az adófizetők pénzéből fenntartott utazási társaságok ahelyett, hogy az utasok minél gyorsabb, pontosabb, biztonságosabb és kényelmesebb célba jutását segítenék, inkább egymással konkurálnak felesleges, pazarló párhuzamos közlekedést működtetve. Hazánkban jelenleg pontosan ez a helyzet. A szocializmus sok furcsasága közül az egyik az volt, hogy versenyt generált a közlekedési társaságok között, ahelyett, hogy egységes és harmonikus utazási rendszert hozott volna létre. Ezzel a hagyománnyal próbál szakítani az Országos Közlekedésszervező, amely január 1-től kezdi meg működését – tudtuk meg Vitézy Dávid közlekedéspolitikáért felelős államtitkártól. A harmonizációtól nemcsak jobb csatlakozásokat, kevesebb késést, egységes tarifarendszert várhatunk, hanem azt is, hogy egy jegy megvásárlásával utazhassunk végig a célunkig. A „tökéletes vihar” a gázpiacon – A szakértő három óvatos prognózisa a gázár alakulásáról
A szakértők csak a tökéletes viharként jellemzik a gázpiacon kialakult, ezer tényezőnek kiszolgáltatott helyzetet, amelyben szinte lehetetlen prognózisokat felállítani egy lehetséges konszolidációról – többek közt erről beszélt Dr. Tomaj Balázs, az MVM kereskedelmi és ügyfélkapcsolati vezérigazgató-helyettese a Hungrail vasútszakmai konferencián. A gázár emelkedését befolyásoló tényezők ismertetése mellett három lehetséges forgatókönyvet vázolt fel a gázár jövőbeni alakulására vonatkozóan, kiemelve, hogy ezek is csak óvatos becslések. Elöljáróban annyit idéznénk az előadásból, hogy a szakértők legkorábban 2024-től várnak elmozdulást, azaz, ha 2022 nehéz év volt, akkor fel kell készülni arra, hogy 2023 sajnos még nehezebb lesz. Záhony helyzetben! - Ne szépítsük, hazánknak is szüksége van az ukrán gabonára
Nem is feltételeztük – miért is tettük volna –, hogy a harmadik világ milyen mértékben függött az ukrán gabonától, most azonban, amikor a nemzetközi szervezetek éhínséget, újabb migrációs hullámot feltételeznek az orosz–ukrán háború miatt, a valós globális piacokra is jobban ráismerünk. Hasonlóképpen érintette váratlanul az elhanyagolt záhonyi vasúti határátkelőhelyet, hogy egyik pillanatról a másikra százezer tonnás igény jelentkezett az ukrán gabona szállítására. És miközben attól tartottunk, az önző nyugat-európai országok képesek lesznek az új útvonalakat megjárt ukrán gabonára rátenni a kezüket, az aszály rámutatott arra, hogy nekünk is szükségünk lehet az importra...