ipoly-völgyi vasút
Annyit legalább költsenek a vidéki szárnyvonalakra, hogy tovább ne pusztuljanak... – Tízpontos memorandumban álltak ki az Ipoly-völgyi vasút helyreállításáért a Nógrád vármegyei önkormányzatok
„Harminc esztendeje sajnálatosan semmilyen szlovák–magyar helyközi, menetrend szerinti személyszállítás nem működik a térségben, noha erre a munkaerő-mobilitás, és a városok vonzáskörzete miatt jelentős igény van” – indokolják újabb memorandumukban Nyugat-Nógrád önkormányzatai, vasútvédő civil szervezetei és polgárai, miért szeretnék, hogy az illetékes szaktárca a régió szárnyvonalait ne bezárja, hanem inkább fejlessze, hiszen az két ország magyarjainak, de még a szlovákoknak is fontos lenne. A memorandum ugyanakkor tanulságos javaslatokat tartalmaz, mint például, hogy annyit legalább költsenek a pályákra, hogy tovább már ne romoljanak, és ha a MÁV nem képes ellátni a feladatát, akkor vonjanak be más szolgáltatót. Ez sokat elárul a vidéki vasutak helyzetéről... Az Ipolymentén nemet mondanak a vasúti közlekedés lassú kivéreztetésére – A szlovákok jelenleg is fizetnek azért, amit mi nem becsülünk eléggé
A járvány alatt, a járványügyi menetrend életbelépésekor több mint harminc vasútvonalon vezettek be jelentős járatcsökkentést. 14 szárnyvonal esetében nem tiltakoztak az érintett települések, és ezeknél nem is állt helyre a járványügyi menetrend – emlékeztette portálunkat Csach Gábor, Balassagyarmat polgármestere, az Ipoly-völgyi vasút újraélesztésének egyik kezdeményezője, aki szerint más tájegységek számára is fontos tanulság, hogy ahol van a szárnyvonalak fenntartásának turisztikai, gazdasági racionalitása, és a települések is magukénak érzik a vasutat, ott érdemes küzdeni érte, szembemenve a közúti lobbival. A héten Losonc és Balassagyarmat, két egykori ellenséges város polgármesterei kezet nyújtottak egymásnak a környék vasúti szárnyvonalainak felkarolása érdekében, amelynek ebben az évben már kézzelfogható eredményei is lesznek...