ipolytarnóc
Csach Gábor a PS-nek: Hiányzik a vasútfejlesztésekből a stratégiai gondolkodás (Videó)
Sokkoló hirtelenséggel, és meglehetősen kurta határidőt előirányozva jelentette be a MÁV-Volán csoport, hogy augusztus 1-jével tíz regionális vasútvonalon, köztük a Balassagyarmat―Ipolytarnóc szakaszon is vonathelyettesítő autóbuszok közlekednek, amelyet többek között járműhiánnyal indokoltak közleményükben. Csach Gábor Balassagyarmat polgármestere stábunknak elmondta, hogy semmilyen indoklást nem kaptak arról, hogy miért kell ilyen hirtelen bezárni a szárnyvonalakat. Továbbá semmilyen egyeztetés nem volt az önkormányzattal, sőt a 23-24 évi menetrend egyeztetések éppen mostanában zárultak le, ahol nyoma sem volt ezeknek a menetrendi módosításoknak. A polgármester kiemelte, hogy a szárnyvonalakról nyilvánvalóan nem politikai döntés született, hanem a közúti és a vasúti lobbi küzdelméből, a közút került ki győztesként. Hozzátette, rövid távon nem fog tragédiát okozni az intézkedés, hiszen maga a közlekedési feladat a berakott pótlóbuszokkal meg lesz oldva. Azonban ez csak rövid távon működhet. Ami hiányzik: a stratégiai gondolkodás, hiszen a közlekedésfejlesztésben nem szabad 3-4-5 éves távlatokban gondolkodni." Részletek a videóban. Még a szlovák vasútnak is kellenek a magyar szárnyvonalak - Vonalbezárásoktól tart a vidék
Történelmi jelentőségű, amit a magyar kormány az elmúlt időszakban a fővonali vasútközlekedésben megvalósított, ugyanakkor a vasútbarátság a mellékvonalak esetében már nem ennyire látványos - fogalmazott portálunknak Csach Gábor, Balassagyarmat polgármestere. Mint ismert, a MÁV májusban jelentette be a koronavírus-járványra való hivatkozással, hogy júniustól több vidéki vasúti szárnyvonalon is csökkenti a járatszámot, ezzel a buszos közlekedés felé terelve a vonatos közlekedésből az évtizedek alatt amúgy is kiábrándult utazó közönséget. Balassagyarmat polgármestere és a térség településvezetői levélben kérték a kormányt, erősítse meg, hogy a járatszámok ritkítása pusztán időleges, hiszen erősen él a terület lakóiban a korábbi balliberális kormányzat ámokfutása, amely offenzívát indított a vidéki vonatközlekedés ellen. Csach Gábor ráadásul arra is felhívta a figyelmet, miközben a MÁV nem fejleszt szárnyvonalain, a szlovák vasút előszeretettel használja korridor-vonalként a magyar szakaszokat, tehát a határmenti közlekedést éppenhogy támogatni lenne érdemes.