Mosóczi László lesz a MÁV-Start új vezérigazgatójaPPestiSrácok.hu Forró drót 2023 január 13. Január 19-től Mosóczi László tölti be a MÁV-Start vezérigazgatói posztját – közölte a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatósága az MTI-vel pénteken.
Hétfőtől nem kell maszkot viselni a MÁV–Volán-csoport járműveinPPestiSrácok.hu Forró drót 2022 március 5. Megszűnik az általános maszkhordási kötelezettség hétfőn Magyarországon, így a MÁV–Volán-csoport járművein, állomásain és megállóhelyein is – közölte a vasúttársaság szombaton az MTI-vel.
A MÁV alaptalannak és jogszerűtlennek tartja a mozdonyvezetők által meghirdetett sztrájkotPPestiSrácok.hu Forró drót 2022 február 2. A Mozdonyvezetők Szakszervezete szerdai küldöttközgyűlése úgy döntött, hogy 2022. március elején határozatlan ideig sztrájkot hirdet, ha addig nem jön létre megállapodás a 2021. évi reálkereset-veszteségük kompenzálására. A MÁV alaptalannak és jogszerűtlennek tartja a Mozdonyvezetők Szakszervezetének sztrájkbejelentését.
Schanda: Magyarországot 2050-re klímasemleges országgá lehet tenniPPestiSrácok.hu Forró drót 2021 február 17. Magyarországot 2050-re klímasemleges országgá lehet tenni a Klíma- és természetvédelmi akcióterv végrehajtásával – hangsúlyozta Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára szerdán a MÁV zöldkampányát indító rendezvényen. Kiemelte: a szabályozást úgy alakítják, hogy azok a természeti örökség megőrzését szolgálják, és ebben az egyik legfontosabb terület a közlekedés.
Fürjes: húsz év alatt kétezer-milliárd forint jut vasúti fejlesztésre, akár egy Dunát keresztező alagút is épülhetPPestiSrácok.hu Forró drót 2021 február 4. A vasút a város aranytartaléka – mondta el Fürjes Balázs, Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár a Portfolio konferenciáján. Fürjes mellett Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója, valamint Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója mutatta be a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiát (BAVS). A terv húsz év alatt kétezer-milliárd forintnyi, döntően uniós forrásból valósulhat meg, amelyből 2030-ig ezermilliárd forint biztosított. Úgy tűnik, épülhet egy új, Dunát keresztező alagút a Déli és a Nyugati pályaudvar között. Az elkészült és most bemutatott stratégiáról és a kapcsolódó környezeti hatásvizsgálat szövegéről 2021. március 6-áig van lehetősége minden érdeklődőnek véleményt mondani. A terv szövege ezután kerül a kormány elé.