Ismert, miszerint a magyar kormány az Európai Unió Bíróságának példátlan – még az Európai Bizottság „igényeit” is jóval meghaladó – büntetésére válaszul, amelyet a bírói testület hazánk, egyébként nemzeti hatáskörbe tartozó bevándorláspolitikája miatt szabott ki Magyarországgal szemben, úgy döntött, hogy a jövőben – a nyilvánvaló brüsszeli bevándorláspolitikai igényeknek megfelelően – ingyenes buszjáratot indít Röszkéből Brüsszelbe azoknak a migránsoknak, akik élni kívánnak ezzel a lehetőséggel – emlékeztet X-bejegyzésében a Tűzfalcsoport.
Az oknyomozó blog bejegyzésében rávilágít: a balliberális brüsszeli elit – szembe fordulva saját politikájával, illetve az általa konstruált és előszeretettel hangoztatott „értékekkel” – a legváltozatosabb kibúvókat felsorakoztatva, egy emberként próbált kihátrálni az intézkedés elől. Nicole de Moor belga menekültügyi és migrációs államtitkár nyilatkozatában például „az unión belüli szolidaritást aláásó fenyegetésnek” nevezte a magyar kormány lépését, majd közvetve humanitárius szempontok alapján kritizálta azt. Mindezen azonban a szélsőséges magyarellenességéről jól ismert német zöldpárti politikus, tudott még egyet csavarni, és a brüsszeli bársonyfotel kényelmétől megzavarodva, egy egészen zavaros eszmefuttatásba kezdett az X oldalán:
Biztos vagyok benne, hogy kínzásnak számít, ha valaki arra kényszerül, hogy 20 órán át üljön egy hagyományos buszon”.
I’m pretty sure that being forced to sit on a regular public bus for 20 hours is considered torture. pic.twitter.com/obrFLuFGOy
— Daniel Freund (@daniel_freund) September 10, 2024
Ezzel kapcsolatban a Tűzfalcsoport bejegyzésében azt írja: ezzel szemben a valóság az, hogy számos busztársaság kínál hosszú távú, akár a Röszke – Budapest távolságot (kb. 1.500km) jóval meghaladó, sőt, bizonyos esetekben annak többszörösét kitevő utakat, mind Európában, mind az Egyesült Államokban.
Az Európa-szerte folyamatosan növekvő német vállalat, a FlixBus 2013-ban indította el távolsági buszszolgáltatását, annak érdekében, hogy alternatívát nyújtson a telekocsi és a vasúti személyszállítással szemben. A társaság oldalán jegyet foglalhatunk – többek között – a Bukarest – Lisszabon (kb. 3.800 km), a Budapest – Barcelona (kb. 2.000 km), a Budapest – Párizs (kb. 1.500 km) vagy a Budapest – Brüsszel (kb. 1.400km) buszos utakra is. Szintén indít hosszútávú buszjáratokat a közép- és nyugat-európai országokba a RegioJet nevű cseh társaság. Az előbbiekben említett Budapest – Brüsszel járat mellett, a cég buszszolgáltatást kínál például a Roma – Amszterdam (kb. 1.800 km), a Berlin – Roma (kb. 1.700 km), a Budapest – Amszterdam (kb. 1.400 km), a Pozsony – Lyon (kb. 1.300 km)és Berlin – Lyon (kb. 1.200 km) útvonalakra is. De a hosszútávú buszjáratok nemcsak Európában népszerűek és elterjedtek, hanem az Egyesült Államokban is. A Greyhound Lines Inc. az USA legnagyobb busztársasága, amely távolsági – a „kínzásnak” nevezett Röszke – Brüsszel távolság akár háromszorosát (!) is meghaladó – buszszolgáltatásokat kínál szerte Észak-Amerikában: Seattle (WA) – Miami (FL) (kb. 5.300 km), New York (NY) – Los Angeles (CA) (kb. 4.500 km), Portland (Or) – New Orleans (LA) (kb. 4.000 km).
A távolsági buszozás népszerűsége pedig önmagáért beszél, hiszen a járatok jelentős részénél maximális („megtelt járat”) vagy ahhoz közeli kihasználtsággal találkozik az érdeklődő. Mindez remekül szemlélteti, hogy azok a vádak, illetve zavaros, semmilyen ténybeli alappal alá nem támasztott okfejtések, miszerint egy hosszabb távú utazás inhumánus, emberietlen bánásmódnak minősülne, teljességgel alaptalanok és maximum a jóléttől elkényelmesedett, önmagát kizárólag business class utasként láttató balliberális elit fantáziájának szüleményei – olvasható a bejegyzésben.
(X / Kiemelt kép: MTI/MTVA)
Facebook
Twitter
YouTube
RSS