Október 31-én jön megint a Halloween. És mint minden évben ilyenkor, meghallgatjuk, hogy „az egészet be kell tiltani,” hogy „van nekünk saját ünnepünk,” és hogy ez amúgy is „sátánista” – valahogy úgy, mint régen a rockzene. Aztán a másik oldalról halljuk, hogy a jobboldali konzervatívok maradiak, boomerek, és hogy a Halloween amúgy menő, de ezt általában olyanok mondják, akik nem tudják, miről szól a Mindenszentek. Az amerikai WOKE oldalról pedig azt halljuk, hogy a Halloween rasszista. Nyilvánvaló, hogy bármit is mondanak, nekünk, magyaroknak nincs szükségünk a Halloweenre, de közel sem olyan káros, mint a közösségi médián keresztül alattomosan bekúszó nőnek öltözött férfiak videói, vagy a szintén USA-ból „importált”, Lakatos Márkot ölelgető David Pressman. Ehhez képest egy kis csokikéregetés kultúra-kisajátító indián jelmezben, vagy akár egy blackface-ben sem tűnik olyan szörnyű dolognak. Kivéve persze, ha reformátusként azt gondoljuk, hogy a Halloween egy katolikus ármánykodás. De ez nyilván csak vicc.
És ha már a reformátusoknál tartunk, akkor elmondom, azért is tettem fel idén megint ezt az unalomig ismételt kérdést, mert a napokban egy szigetszentmiklósi református óvoda nekiment a Halloweennek, és a 444.hu újságírói erről gúnyosan, megmosolyogva számoltak be a maguk szokásos stílusában. Vagyis a vita még mindig aktuális.
A válasz pedig nem egyszavas és nem is olyan egyszerű, mert igaz, a Halloween valóban nem kell nekünk – de miért ne lehetne, ha esetleg akarnánk?
Mert a “van nekünk saját ünnepünk” felütés nem állja meg a helyét, ugyanis két teljesen különböző dologról van szó. Illetve három teljesen különböző dologról, mert a Halloween nem hasonlítható össze a Halottak napjával vagy Mindenszentekkel, annak ellenére, hogy ezzel a párhuzammal nagyon sokan próbálkoznak.
Fontos tisztába tenni, hogy Halloween elsősorban a szórakozásról, a jelmezbe öltözésről szól, és egy újabb remek alkalom arra, hogy az ember igyon a haverjaival, hiszen ezt az „ünnepet” a popkultúra formálta át arra, ami. Éppen emiatt lett belőle egy könnyen emészthető, könnyen eladható termék, amely nem kínál többet, mint a kóla vagy a Meki – amik egyébként szintén nem vették át a libatepertő és a marhapörkölt helyét, és a pálinka sincs veszélyben a magyar mindennapokban. Ennek oka, hogy a magyar emberek jellemzően szelektíven közelítenek a külföldi trendekhez; a Halloween pedig pont az: egy trend, se több, se kevesebb. Ideális egyedülálló harmincas “szabadszívűeknek”, akik ilyenkor azték hercegnő és bohóc jelmezben találhatnak egymásra a belpesti éjszakában pár órára, hogy szidhassák egy kicsit Orbánt.
Ezzel szemben a Halottak napja és a Mindenszentek sokkal mélyebb, komolyabb dolgokról szólnak: az elhunytakról való megemlékezésről, a családról, a szeretteink sírjairól és a gyertyagyújtásról – ezek mind a tisztelet és az elmúlás elfogadásának gesztusai. Ezek az elemek szerves részei a magyar lelki- és közösségi életnek, amelyek messze túlmutatnak a Halloween által nyújtott élményen. És ezt mindenki pontosan tudja, érzi, ezért szerintem nincs veszély.
Arról nem is beszélve, hogy a magyar néplélek elég erős, stabil ahhoz, hogy ne tudja egy „buli” átvenni a helyét a keresztény hagyományoknak, ahogy nekünk karácsonykor továbbra sem a Mikulás hozza reggelre az ajándékot a fa alá. Továbbá mi magyarok jellemzően az autót sem adjuk el ilyenkor és sátrazunk le az Apple bolt elé, mert tudjuk és értjük, hogy a legfontosabb nem az anyagi dolgokon van, hanem ami a számít az egy közös vacsora, egy csendben eltöltött este a családdal, és alap, hogy Jézus is ott szokott ülni velünk az asztalnál. És ami fontos: a Halloween nem is akar átvenni semminek a helyét.
És éppen ezért, vannak dolgok, amelyeket hagyunk átjönni a határon, és vannak, amelyeket nem – a Halloween pedig kitartóan próbálkozik a ’90-es évek óta, és közben nem dobálta meg a határőröket, nem rongálja meg a templomainkat, nem erőszakol meg senkit, és nem próbálkozik embercsempészek segítségével átjutni a határkerítésen. És valljuk be, ezek fontos különbségek, mert szeretjük a rendet.
Zárójeles kitérő: tudta, hogy nem minden konzervatív keresztény ünnepli ilyenkor ugyanazt? Az ortodoxok például tök máskor tartják ezt az ünnepet. A 4. században a Mindenszentek ünnepét a pünkösd utáni első vasárnap ünnepelte mindenki – beleértve a katolikusokat is – az ortodox keresztény egyház pedig még ma is ekkor tartja. A 8. századig volt ez így, amikor a katolikus egyház döntött úgy, hogy a kelta eredetű All Hallows Eve napjára teszi át ezt az ünnepet, amely magyarul annyit tesz: mindenszentek éjszakája.
Ráadásul mi, reformátusok, ebben az időszakban egy másik fontos dolgot is ünneplünk: a reformáció napját, ugyanis ezen a napon függesztette ki Luther Márton a wittenbergi vártemplom ajtajára híres „95 tétel” című manifesztumát. Szóval sűrű a program ebben az időszakban, és hát mi reformátusok joggal feltételezhetnénk akár azt is, hogy az október 31. miatt a Halloween vajon egy katolikus ármánykodás.. de nem tesszük.
Ha még most sem tudtam meggyőzni arról, hogy a Halloween nem egy kiirtandó ellenség, csupán egy viccesnek szánt, de viszonylag béna bulitrend, akkor íme néhány dolog, amely az USA-ból jött át hozzánk, és amelyek tényleg kártékonyak a kultúránkra nézve: David Pressman, Action for Democracy, Soros György, BLM, Facebook, Bill Gates dolgai.
Érdemes ezekhez képest megítélni az átvett dolgokat.
A végére pedig álljon itt néhány jó tanács, ha ön mégis úgy dönt, hogy beöltözik valaminek, mert bizony fehér keresztény emberként egyáltalán nem mindegy, hogy milyen jelmezre esik a választása. Semmiképp ne öltözzön indiánnak, mert az sérti az amerikai őslakosokat, és egyébként is sztereotíp. Kivéve, ha olyan indiánnak öltözik, amelyik fehér telepeseket gyilkol. Akkor is rasszista marad, de akkor lesznek, akik megbocsátanak önnek. De inkább, ha teheti, akkor ne öltözzön indiánnak. A nők főleg ne öltözzenek szexi indiánlánynak, mert az meg ráadásul a férfiaknak jó, és tudjuk, hogy mindent aszerint kell csinálni, hogy a fehér férfiaknak rossz legyen. De ne öltözzön cowboynak sem, mert az western és azok meg a filmekben mindig nagyon férfiasak voltak, whiskey-t ittak, izzadtak és a Saloon-ban örömlányokkal lógtak, ami toxikusan maszkulin. Arról nem is beszélve, hogy nem voltak transzneműek közöttük, ja és indiánokat öltek a filmekben. Ne vegyen fel szombrérót sem, mert akkor a mexikóiakat sérti meg. Bob Marley-nak végképp ne öltözzön.
Dióhéjban ennyi. Kellemes ünneplést, megemlékezést kívánok!
Talpra magyar!
2024-10-29 at 23:51
Fed 742024-10-29 at 06:01 Te aljas szemétkedő az alkoholista M. Péter elvtársad bárcsak tégedet vágott volna kétszer pofán és rabolta volna el a mobiltelefonodat. Mára M. Pétered mára aljasan együtt vezetik a korrupt elkxró dk-s még az EU-t is meglopató és átkuró Gyurcsányodékkal Budapestet.
Petykó
2024-10-29 at 16:11
Erről ennyit… -nek igaza van abban, hogy tele vagyunk idegen eredetű ünnepekkel, szokásokkal.
Szerintem van köztük eltérés. Van, aminek az átvétele jó, hasznos, előrevivő, meg van, aminek nem. A halovin átvételének nem látom hasznát semmilyen szempontból. Inkább agysorvasztónak találom.
Ha mégis gyökeret ereszt, akkor viszont 150 év múlva már kötelező és magyar szokásnak fogják hinni. Senkinek sem fog az eszébe jutni, hogy ez itt, a mi időnkben egy Amerika majmolásként és üzletként indult baromság volt.
Amerika ebben is leuralja a világot.
Vagy talán Los Angelesben is van busójárás?
A londoni rádióadók meg magyar számokat sugároznak 0-24-ben.
Ennek megfelelően Presserhez, meg Máté Péter gyerekeihez dől a jogdíj.
(Ahogy Dezse Balázs mondaná:) Ja, nem.
Gőzgazdász vájogász
2024-10-29 at 12:04
Nem kell ide hallovín, menj el nyugdíjfizetés után a Penny-be és annyi “élő-halottat”, kritaszökevényt, öreg zombit és vén vámpírt fogsz látni, hogy ihaj!!! :))))))))))))))))
Szóval itt nálunk az egész év egy permanens hallovín!!! :))))))))))))))))))))))))
Grimmbusz
2024-10-29 at 09:05
Szerintem túlgondoljátok.
Én úgy gondolom, hogy a halloweennek (és a Valentin napnak) a spirituális része ugyanúgy nem része ma az ünnepnek, mint a húsvété meg a karácsonyé sem egy átlagos fiatalnál.
Egyszerűen csak majmolják az amerikai filmekben látottakat és kész. Aki “ünnepli” annak maximum annyi hogy aznap lehet jelmezben bohóckodni nyilvánosan, bulizni, meg pasikat felszedni a buliban (a két kezem összeteszem, hogy a csokikéregetős része már nem jött át) Az általános iskola felső tagozata meg jellemzően a fiatal felnőtteket majmolják, ettől érzik magukat “nagynak”. Ha azt látják hogy a nővér, nagybácsi halloweenkor jelmezben bohóckodik,akkor ők is akarnak (az megvan, hogy minden zenekar akkor ér karrierje végére, mikor az áltiskolai bulikon játsszák a dalaik? – na kb ugyanez)
A kereskedőknek meg jó forgalmat generál.ha van 100 fehér eladhatatlan plüssmacid, a felének tököt a másik felének meg szíveskét ragasztasz a hasára simán megszabadulsz tőlük áron felül. Növekszik a vendégláthelyek forgalma, az élelmiszerek forgalma, a himpli-hampli árusok forgalma.ennyi.
Pont úgy nincs benne a spiritualitás, mint ahogy már a karácsony is csak az ajándékozásról szól leginkább meg az idegösszeomlásokról előtte…a gyerekek meg locsolkodni is utálnak járni, nem még cukorkát kunyizni, a felnőttek is utálták a locsolkodókat és vélhetően a cukorkaosztás is nyűg lenne. (aztán persze a locsolkodást is sikerült elvinni egy bizonyos rétegnek abba az irányba, hogy neki bizony inkább pénz kell, nem csokitojás – na a halloweeni csokigyűjtésből is ez lenne)
Vagy ugyanígy május 1..A májusfától a kötelező virslis-lufis felvonuláson át eljutottunk oda, hogy “hurrá nem kell dolgozni, azt cső”-ig….Lefeljebb van valami zsenge rendezvényke virslivel, sörsátorral, meg zsibárussal (jé már megint az a fránya kereskedelem….)
Ok a bulira…ennyi… ahogy van elő- meg utószilveszter, tejfakasztó, lánybúcsúztató, legénybúcsúztató, vizsgaidőszak-záró, diplomaosztó utáni.
kbandi1
2024-10-29 at 08:48
A Halloween nem magyar ünnep. Nyugodjanak bele a magyargyűlölők. Csúfolják csak a saját halottaikat, a magyar ember ezt nem teszi.
Kificamodott dolgokról pedig kár beszélni.
bl
2024-10-29 at 08:16
A Halloween kifordítása annak mit mi gondolunk a halottakról. Mi azt gondoljuk tisztelni kell őket, meg kell róluk emlékezni, félni kell a haragjuktól, stb, a Halloween pedig ennek az ellenkezőjét üzeni röhögni kell rajtuk, nem kell félni tőlük, nem kell tisztelni őket. Romokban heverő kultúránk kap egy újabb tőrdöfést vele és még a közösségépítő ereje sincs meg, mert mi nem megyünk házról házra ijesztgetni csak kirakják a tököt a gyerekes házakba és kész. Nem jó. Furcsa. Ellentétes a halottak napi megemlékezéssel. A gyerekeknek jó lenne, ha még lennének közösségek ahol eljátszanak, de már a farsang is csak amolyan kötelező iskolai esemény. Kelletlen. Több közösség kellene.
Buga Jakab
2024-10-29 at 07:58
Ez,egy angolszász,amerikai ünnep! Nem magyar! Semmi közünk hozzá!
Fed 74
2024-10-29 at 06:01
Ne örülj nagyon korán cigány cseléd!!! Hamarosan előkerül a S.Zsóti Bicskei sztorija!!! Tudod, a vadászházas sztori!!! Majd akkor járjon a pofád prosti geci!!!! Közpénzen kitartott hír hamisító kutyák!!! Hajrá Tisza!!!
Talpra magyar!
2024-10-28 at 19:59
Számomra 0 a Halloween.
Kása mása
2024-10-28 at 17:45
Jó,jó, de ezért kell nekünk Székesfehérvárra, vagy Debrecenbe mennünk ?
Jobb lenne, ha otthon fújná a passzát szelet. Esetleg várjuk ki a november 5 ét ?
Mária néni
2024-10-28 at 17:42
Amióta Pressmann van, nem engedélyezett a MANGALICA fesztivál a Szabadság téren.
Hiába no, nem szereti a főtt , füstölt MANGALICA hús illatát.
Erről ennyit dióhéjban
2024-10-28 at 15:43
@ Theo
Amiket írtam, tények.
A tényekkel meg lehet vitatkozni, de felesleges.
Theo
2024-10-28 at 15:39
“erről ennyit dióhéjban”
Mondja ez a hozzászóló a az ős SZDSZ mantrat, aminek a vége, hogy nincsenek is magyarok, a másik hülye meg hozzáteszi, hogy minek is jött ide, akinek nem tetszik a Nyugat majmolas. És ezek itt laknak es magyarul beszélnek! Ha nem önmagukat szidják, kicsinylik le (ami alapvető hulyesegre vall), akkor ők kinek is tartják magukat?
GJ
2024-10-28 at 15:22
Bonfini
2024-10-28 at 14:08
“Akinek nem tetszik a nyugati kultúra, az takarodjon vissza keletre kuumiszt vedelni, lovat áldozni és éljen yurtában!”
EBBÖL IS LÁTSZIK, HOGY MEKKORA EGY BESZŰKÜLT TAHÓ VAGY!
Fogalmad sincs hogy a kelet milyen fejlettségi szintet ért el mialatt az imádott nyugatod fénysebességgel hanyatlik.
És a hanyatlás pont az ilyen “progresszív” idiótáknak köszönhető mint te vagy, akik az 30 – 50 évvel korábbi állapotot szajkózzák.
A kelet nem csak a 3,5 milliós Mongóliából áll, te ŐSTULOK!
GJ
2024-10-28 at 15:08
HABLATY, HABLATY, HABLATY!!!
Ez asz ország így is fényévekre van a normalitástól!
– Magyar Pepi esetében kiderült, hogy a jelenlegi hatalom kegyeltjei is milliókat akasztanak le havonta a semmiért
– a 70 – 80 IQ -s kisebbség leggátlástalanabb egyedei vigyorognak ránk luxuskocsikból
– vezető politikusok nevei kerülnek elő kábítószerkereskedelem kapcsán
– személyiségtorzók tucatjaiból csinál a magyar média celebeket, akik etalonként viselkednek és mérgezik a fiatal korosztály értékrendjét.
– a jogkövető állampolgárokat lépten nyomon lehúzza az államigazgatás minden ága, miközben az egyre szélesedő “leszarom” réteg minden
kiskaput kihasznál.
stb. stb. stb.
Q. -ra mindegy, hogy egy lépéssel később érjük el a szakadékot mint a nyugati országok.
Bonfini
2024-10-28 at 14:08
Akinek nem tetszik a nyugati kultúra, az takarodjon vissza keletre kuumiszt vedelni, lovat áldozni és éljen yurtában!
Dr. Frtolócki István
2024-10-28 at 13:22
Éljen pressman!!!
Frtolócki István
2024-10-28 at 13:21
Éljen pressman!!!
Sarolta
2024-10-28 at 12:58
Sátán idézés.
Erről ennyit dióhéjban
2024-10-28 at 12:38
Nos kedves nem keresztény, nem magyar hagyományra, hivatkozók!
Mostantól tessék elfelejteni a karácsonyfát (germán pogány), hímes tojást (türk népeknél a perzsa újévi szokás), húsvéti locsolkodást (szláv eredetű pogány), mert egyik sem keresztény, egyik sem magyar eredetű.
Ugyanúgy az erdélyi kakaslövést is (germán eredetű pogány, csak ott élő, felakasztott libát téptek szét apránként, alatta átlovagolva)még akkor is, ha már nem élő kakassal művelik.
Január 1-én pedig felejtsék el a BÚÉK-ot. Se nem magyar, se nem keresztény. Az a római mitólógiában Janus ünnepe volt orgiákkal,mulatozással.Tessék ilyenkor ünnepelni Szűz Márianapját és Jézus névadásánsk napját, Kiskarácsonyt! Ráadásul az eredeti magyar újévi évforduló Nagykarácsonykor volt.
Ect., ect.
Tetoválás. Sztyeppei nomád népek is tetoválták magukat.
Kelták se sokkal tovább voltak pogányok, mint a magyarok. Az emberiség ismert történetének nem túl rövid idejéből csupán cirka röpke 200 év a különbség.
Angie
2024-10-28 at 12:27
Kedves Gulyás!
Lehet szőrszálat hasogatni, de az Angie név az egyik legkedvesebb rottweilerem neve volt. Azért választottam magamnak ezt a nevet, mert nagyon közel állt hozzám és akárhányszor leírom ezt a nevet, rá emlékezem!
Persze az emberek rögtön ítélkeznek, anélkül, hogy bármit tudnának a másikról!
Papalimapapa
2024-10-28 at 12:23
És akkor mi van a Budapest Pride-dal, meg a többi, egyre szaporodó buziparádéval? Az nem szúrja a szemét senkinek? Na persze nem a köcsög USA nagykövetre gondoltam, hiszen annak ez lételeme… mint a pedofil Lakatosnak… hogy a többit már ne is kelljen felsorolnom.
Beleskapitány
2024-10-28 at 11:36
Amúgy van Magyarországon Valentin nap. Bálint, Valentin a névnap. Nézd meg a naptárban!
Beleskapitány
2024-10-28 at 11:35
Itt már rég nem az a kérdés, hogy a Halloweent be kell/lehet-e engedni Magyarországra, mert már itt van, gyökeret vert, kiírthatatlan. Ha nem akarod, ne bulizz. Ha nem akarod látni, ne nézz ki az ablakon, ne menj boltba. Lehet morogni miatta, lehet utálni, de már itt van. Tetszik, vagy sem.
khm
2024-10-28 at 11:23
Nekem Halottak napja,és Mindenszentek ünnepe van.
Pontosan annyira hanyagolandó,mint a Bálint napján néhányak által ünnepelt Valentin nap. Mind a két amerikai szarságot messziről kerülöm,legyek akár konzervatív,vagy bármi más.
Nahát
2024-10-28 at 11:13
A halloween azért idegesít, és irritál engem, mert azon kívül, hogy egy bugyuta, amerikai dilinek tartom (igen, tudom, hogy kelta eredetű), nem bírom elviselni, ha bármit ránk, magyarokra akarnak erőltetni. Nem tetszik, hogy ilyenkor a boltok tele lesznek nagy gömbölyű tökökkel és horrorkellékekkel. Nem tetszik, hogy a gyerekeket zombinak maszkírozzák, és az sem tetszik, hogy az iskolákban (tisztelet a kivételnek) ilyenkor egy szó sem esik halottak napjáról, viszont halovín-partikat rendeznek. Baromira nem tetszik, hogy Amerika rohadt sok pénzt költ a mi kultúraváltásunkra. Hát ezért rühellem halovínt.
Gulyás
2024-10-28 at 11:09
Angie-nek igaza van. Szánalmas, amikor az ember annyira nem tiszteli saját kulturális gyökereit, hogy még magyar nevet sem tud választani magának.
Angie
2024-10-28 at 10:59
Én nem tartom ezeket az amerikai baromságokat! Valentin napot sem!
Gulyás
2024-10-28 at 10:49
Ez a halottak napja és a mindenszentek is idegenek a magyar kultúrától. Honfoglaló őseink egyiket sem ünnepelték, a nyugati-brüsszeli libernyákok erőltették ránk őket!
Gőzgazdász vájogász
2024-10-28 at 10:38
A Halloween egy oltári nagy fasság (sic!), de – de nincs bajom vele.
Úgyis lassan – de biztosan – haladunk a magyar nyelv angolra való felcserélése felé Hunglish-ből Engarian felé (ami valójában egy Mézga családból való “új-magyar”: marha barom = maradj haverom barátom…:)))), kb. úgy, ahogy az írek többsége is mára felcserélte a gael-t/keltát a sokkal egyszerűbb (= primitívebb) angolra, és ezzel világpolgár lett, szóval nehogy már pont a Halloween verje itt ki a biztosítékot???!!!???
Amúgy én szeretem a sütőtököt (oké, a halloween-tök nem az ember által fogyasztható fajta, tudom), szóval ha ez (is) pörget valamit a ma már nemhogy döglődő, de megdöglött magyar gazdaságon – hát legyen!!!
Akinek meg nem tetszik, az ne foglalkozzék vele.
PrüsszelPress
2024-10-28 at 10:13
Theo
2024-10-28 at 08:40
Bizonay!
Emlékezzünk Woodstock-ra, a kábítószerre, a hippi-korszakra: koszos, büdös, lompos, zsíros hajú, vedelő, csak a mának élő, családromboló, anarchista 68-ra!
(Függetlenül attól, hogy milyen produkciók születtek ott.)
.
A rockzenét azért nem keverném ide, mert annak megszületett a nemzeti ötvözete: P.Mobil, Nagy Feró és a többiek.
/
Benne van a woke-pakliban a belpesti proli kölykök által viselt derékig rasztásított tetűfészek is, amit, ha már csöpög belőle a zsír, törpesipkával fednek le, hogy az ember elhányja magát.
/
És bizony, pontosan úgy szivárognak be, ahogy leírtad: legyints rá, nem számít, attól még… Ja!
Attól már apa bőrén nincs egy fehér folt, és a gyereke már ebben nő fel.
PrüsszelPress
2024-10-28 at 10:07
Hogy a bánatba ne változtatná meg generációk felfogását és szokásait, amikor a középiskolákban a rémszokást megtartják, de a karácsonyt nem?!
.
Sőt!
Amúgy nálunk a Mikulás is hoz ajándékot, csak nem a karácsonyfa alá, mert normális családoknál akkor még nincs, hanem az ablakba teszi.
.
A szokások megváltoztatására élénk példa az idióta Valentin napra cserélt keresztény/magyar Bálint napi szokás.
.
Vagy pl., hogy 90-ig a tetoválás kizárólag a bűnözők szokása volt: “Bűn az élet!”, “Szeretlek, Mari!”.
90 után a kultúra rombolása és üzleti célokból beütött a tetoválási láz, és minden feltűnni vágyó, a divatot követő, ilyen-olyan komplexusokban szenvedő a bőrével üzeni meg a világnak a pszichés attitűdjeit. Aztán, mire megbánja, már legfeljebb megnyúzással lehetne változtatni rajta.
.
Ez is benne van a kultúra romboló csomagban: elsősorban klf. primitív afrikai törzsek jelölték meg tagjaikat tetoválással, orrba fúrt karikákkal, fül és ajaknyújtással.
.
Lám, a cikkírónak ez már természetes. Hát ez a baj, hogy egy idő múlva beletörődés, majd elfogadás, aztán természetes. Nem?!
Mint a torzszülött Barbi babát.
chatillon r
2024-10-28 at 10:01
a halloween nem a miénk. idegen. nincs benne semmi vonzó, ezért nem kell átvennünk, nem tartozik a kultúránkhoz. ha máshol ez a divat ám legyen, de itt egy hülyeség.
Pálos Özséb
2024-10-28 at 08:41
A Halloween egy, a “nem létező” erők által felkarolt és divattá tett “woke”-féle sátánista kultusz, mely a hagyományos-keresztény Halottak Napjának a magasrendű szellemiségét hivatott szétbarmolni, sárbahúzni. Hasonló a Karácsony helyett kitalált Fenyő-ünnephez, csak még durvább.
Theo
2024-10-28 at 08:40
Naiv a szerző, mint általában a fiatalabbak. A manipuláció lényege pont az, hogy ne vedd észre, hogy ártatlannak képzeld. Torokból is először csak egy-ketto szivárgott be Budara, a Trójai Faló is csak egy szép szobor volt. A popzene se tűnt fegyvernek, pedig a globalizáció egyik leghatásosabb segítője lett. (Nemhiába lettek lordok a Beatlesek)
Egy kelta hagyomány persze még a legkevésbé ellenszenves, de ugyanazzal a céllal kaptak fel, a keresztény hagyományokat felulirando. Az más kérdés, hogy úgy tűnik, hogy egyelőre nem sikerült, de a szándék megvolt.
Ott vagy a toppon Dezse!
2024-10-28 at 08:12
Tipp.
Ha már református vagy, és most trendi is akarsz lenni:
Nevezd át a mikulást gyedmaróz,-nak, rakasd át a karácsonyt január 7-re, a Black Friday helyett vegyél jeges fürdőt.
Király leszel a fidesz szemében, és pionyír, mivel elébe mentél a közeli jövőnek.
K
2024-10-28 at 08:10
Halloween tartalma…:
“A kelták hite szerint október 31-én este a holtak szellemei visszatérnek, és mivel beköltözhetnek az élőkbe, az élők félelmükben különféle álcázó maskarákat öltöttek, mert ezzel akarták becsapni és összezavarni a holtak szellemeit. ”
–Tehát a Halloween egy pogány ünnep, aminek semmi helye sincs keresztények között.
Keresztény ember NEM ünnepel Halloweent…:
Ennyi.
*****
*****
–Tényleg kártékonyak a kultúránkra nézve: David Pressman, Action for Democracy, Soros György, BLM, Facebook, Bill Gates dolgai , ezzel maximálisan egyetértek , tehát kerülni kell ezeket a károkozó jelenségeket a Halloweennel együtt, mert a Halloween is károkozó.
vájt tökök
2024-10-28 at 07:28
….buzi zsidó ringyó megszállóként-lásd présman-…először meg kell osztani a népet majd miután megosztottad el kell hitetni az egyik felével hogy te jobb vagy mint a másik mert te a javát akarod és… innen nyert ügyed van …a nép bármit teszel vele nem hajlandó elhinni hogy te is ellensége vagy …..de hát ebbe a halovinbe csomagolt orbán reklámról mindannyian tudjuk hogy valójában a tömeggyilkos terrorista fehér faj ellenes népirtó háborús bűnös zsidó rezsimnek a diszkrét bájait kell a wait tökökben elfogadni
pm
2024-10-28 at 07:26
Na b+… nincs is ennél fontosabb, széles e világban, mint pressman meg a haloween. Gratulálok a főszerkesztőnek..
púpos pityu
2024-10-28 at 07:16
Pressman napjaid megvannak számolva, aztán mehetsz visszaa shithole USA ba, ahol kapsz Trumptol mert a külügyiek általában maradnak egy szép kis jobot Jemenben, vagy Iránban.