Tisztességtelen a BKK által kért pótdíj összege – ezt állapította meg egy ítéletben a Budapesti II. és III. kerületi Bíróság. A BKK által megbüntetett utassal szembeni pótdíj-követelés ügyében hozott döntést azzal indokolták, hogy a pótdíj összege 92-szerese a jegyárnak, ez pedig tisztességtelen – írja az Index.
Az Indexnek nyilatkozott Pulay Vince, az utast képviselő Dr. Illés Levente Ákos Ügyvédi Iroda ügyvédjelöltje, aki elmondta, hogy ismerősét 2015 őszén bírságolták meg a BKK ellenőrei, majd egy év elteltével fizetési meghagyásos eljárást kezdeményezett a cég. Az ügyvédjelölt szerint az elévülés kérdése már ekkor is felmerült, de az is, hogy a követelés alapjául meghatározott általános szerződési feltétel meggyőződése szerint tisztességtelen.
Az eljáró bíróság a BKK pótdíját összehasonlította a parkolási pótdíjjal (ami 15 napon belüli befizetés esetén jellemzően az egy órai várakozási díj 12-14-szerese, 15 nap után pedig a 40-szerese, ráadásul nem kamatozik). Ehhez képest a BKK pótdíja már 30 napon belül 45-szörös, azon túl pedig 92-szeres fizetési kötelezettséget jelent. Ez a bíróság szerint nyilvánvalóan sérti a Polgári Törvénykönyv meghatározott pontját. Mivel pedig ez a szerződési feltétel tisztességtelensége miatt érvénytelen, a bíróság elutasította a BKK követelését. Pulay az Indexnek azt mondta, hogy az ítélet alapján a 32000 forintos követelésekre alapított perek valószínűleg az esetek többségében megnyerhetőek, és a BKK által – az immáron jogerősen is megállapított – tisztességtelen pótdíj összeg alapján megnyert perek tekintetében is érdemes lehet az újrafelvétel kérdését megvizsgálni.
PS/Index, fotó:privátbankár
Facebook
Twitter
YouTube
RSS