Megtalálta a kötelező oltás ügyében a pedagógus szakszervezetek főokosait Ceglédi Zoltán. A jogi végzettséggel rendelkező politikai tanácsadó és humorista a Népszava cikkéből szemezgetve arra hívta fel a figyelmet, hogy a pedagógusok érdekképviselete egymással teljesen ellentétes kijelentéseket tesz a járványügyi védekezéssel kapcsolatban. Hol azért harcolnak, hogy vegyék őket előre az oltási kampányban, hol azért tiltakoznak mert számukra kötelező lesz az oltás.
A pedagógusok szakszervezeti vezetőinek legújabb interjújából kiderül, hogy a tanárok készek a sztrájkra, méghozzá terveik szerint egy szándékosan “érzékeny időpontra” időzítve, ha kormány nem vonja vissza a pedagógusok kötelező első két oltásáról szóló rendeletet
–idézte a Népszava cikkéből a pedagógusok kötelező oltására való szakszervezeti reakciókat, majd rámutatott egy fontos paradoxonra is, amely kiválóan tükrözi, hogy tulajdonképpen a szakmai érdekképviseletek sem tudják, pontosan mit akarnak.
Sőt, azért is elégedetlenek, mert úgymond nem hallják, hogy az állam részéről szerveznének a korábbiakhoz hasonló akciót a pedagógusok harmadik oltására, és szerintük nincsenek az oltást népszerűsítő, tudományos érvekkel alátámasztott tájékoztatók
– jegyezte meg az ominózus írásra hivatkozó humorista.
Na most akkor: egyfelől megkérem a matektanárokat, igyekezzenek a szakszervezetben aktívabbak lenni, és elmagyarázni a vezetőknek, hogy a harmadik A HARMADIK OLTÁS AZ ELSŐ KETTŐ UTÁN JÖN. Ergo a harmadikat bármennyit is reklámozzuk, ettől még ugyanannyi marad az eleve oltatlan pedagógusok száma
– mutatott rá az általános iskolai elsős tananyag óvodai ismétlés tartalmazó összefüggéseire Ceglédi.
Másfelől kérem a biológia-kémia szakosokat, valamint az iskolapszichológusokat, hogy a tanáriban türelmes hangon mondják el a többi kollégának a tudományos érveket, mert ezek szerint hiába üvölt ez minden címlapról, ippeg az ő kollégáik, jaj, hát sajnos nem tudják, miért kéne oltakozni – nekik tehát külön kampány, saját „tudományos érvek” kellenek
– írta a humorista, aki szerint megfelelő tájékoztatást és elegendő tudományos érvet kap mindenki a koronavírus elleni vakcinákkal kapcsolatban, (Aki tud vagy akar olvasni. A szerk.).
Harmadrészt pedig, ha jól értem, megint ott tartunk, hogy a pedagógusok vagy az oltásellenes sztrájkjuk miatt nem fognak bemenni dolgozni, vagy az oltatlanok miatt kialakuló helyi gócokra hivatkozva elrendelt iskolabezárások okán
– világított rá az abszurd helyzetre.
Elképesztőnek tartom, hogy húsz hónapja, az első országos iskolabezárás óta azt fújja a szakszervezet, hogy emeljék meg a bérüket, védjük őket kiemelten, vegyük előre őket az oltási sorban, azonnal zárjunk be osztályokat, sőt, komplett iskolákat; de ne várjuk el, hogy a tanárok beoltassák magukat, mert azt majd ők egymás közt mérlegelik, mennyire veszélyes ez a járvány
– hívta fel a figyelmet a pedagógus szakszervezetek kaotikus kommunikációjára, majd a következő kínos kérdéseket feszegette:
Amikor legközelebb drámai bejelentést tesznek arról, hogy hány pedagógus halt meg koronavírussal összefüggésben, elgondolkodnak majd azon, hogy az oltás talán megmenthette volna őket? Tudják, ami ellen most kampányolnak
– mutatott rá a reméljük csak a szakszervezeti vezetők számára nem világos összefüggésre Ceglédi.
Hogyan tervezik, miként lesz vége ennek a cirkusznak, mikor és mitől térhet vissza az emberi civilizáció ahhoz az évezredek óta változatlan, bevált metódushoz, hogy a tanár személyesen, iskolában tanítja a gyerekeket? Soha?
– vetette fel a kérdést.
Ha igaz az, amit a pedagógusok ilyenkor be szoktak kommentelni, hogy jaj, ezek az emberek nem „a” tanárok, nem őket képviselik, hanem csak pár megélhetési szakszervezetis, akkor MIÉRT NEM VÁLTJÁK LE ŐKET?
– zárta sorait a költői kérdéssel az érdekképviseleteket kritizáló Ceglédi. Ez a kérdés némely pedagógus szakszervezet kapcsán évtizedek óta kering sokakban.
Forrás: Facebook; Fotó: ATV
Facebook
Twitter
YouTube
RSS